Loef & Lij

• Tuin
  • ...

Meer informatie over restaurant Loef & Lij

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
JanvanBreukelen .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Wij hebben heerlijk gegeten ondanks de drukte ze hebben de kaart daarop aangepast wij vonden dit heel slim. We waren begonnen aan een heerlijke antipastischaal op de loungebanken met een goede rose en witte wijn op aanraden van de zeer gastvrije bedienindsmedewerker. Na de antipasti werd onss door de bediening gezegd dat er een bui aan kwam en misschien toch verstandig was naar binnen te gaan. Na 10 minuten kwam het met bakken uit de hemel wij waren heel blij dat we al binnen waren. Het hoofdgerecht een ossenhaasspies en een sate waren heerlijk met zelf gemaakte atjar. Na het hoofdgerecht nog een heerlijk bakje ijs gehad en nog een top cappuccino. Het was heerlijk wij komen zeker nog een keer weer.
Hansp66 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Heerlijk gegeten in een fantastische omgeving. Type strandtent maar dan aan het Oldambtmeer en niet aan zee. Prima kaart en keuze genoeg. Heerlijk om even tot rust te komen. Bediening uitstekend al hoewel er af en toe wel even puntjes op de i kunnen. Tip voor iedereen die lekker wil eten in een ongedwongen sfeer.
Jan-Willem V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Gisteren ossehaaspuntjes genuttigd op het terras. Het diner werd sober op een plate uitgeserveerd. De koude aardappelsalade die was toegevoegd was smakeloos. De beloofde crème-freche heb ik niet geproefd. De patat-friet was te koud, opgediend op een eenvoudig plastic schaaltje. Het vlees was ietwat te weinig doorbakken. Het stond dan ook binnen 5 minuten op tafel. De salade was ook smakeloos, niet aangemaakt. De juffrouw die ons bediende was vriendelijk. Opvallend was dat we voor het dessert de ijsvitrine moesten langslopen, en in een kartonnen bakje het ijs kregen opgediend. Tegen die ervaringen is de prijs-kwaliteit verhouding te duur. Ondanks de ligging tegen het Oldambtmeer zal het restaurant het beleid moeten aanpassen. Hier kom je niet voor terug.
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Heerlijke plek aan het water in Winschoten. Fijn dat er af en toe mooie locaties bijkomen. Het diner was redelijk, voorgerecht van paling en zalm was niet erg smakelijk. De bediening was vergeten bestek in te dekken en ook vergeten om te vertellen dat het voorgerecht eigenlijk op was. De entrecote was goed, maar met veel te zwaar gezouten. Dessert was prima.

bedieningsmedewerkers niet allemaal hetzelfde gekleed en ook niet even oplettend, de snelheid zat er in ieder geval niet in.

Zier er goed uit verder, maar er mag best iets gedaan worden aan de enorme hoeveelheden onkruid...
Patrickhoutkool .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Afgelopen zondag gegeten bij brasserie Loef & Lij te Blauwestad. De zaak ziet er verzorgd uit en is erg mooi en netjes ingericht, waardoor dit hoge verwachtingen opriep wat betreft het eten. Met een prachtig uitzicht over het water en voorbijvarende bootjes hebben we op het terras gezeten met ook nog eens prachtig weer, een echt vakantiegevoel. We zijn bediend door beleefd, leuk en jong personeel die weten wat ze doen. Door de weersomslag (onweer en regen) was er wat verwarring omdat alle mensen van het terras naar binnen verplaatsten. Het gehele personeel deed zijn uiterste best om dit op te vangen, en dat met die zomerse hitte de gehele dag door. Er werd goed gecommuniceerd met de gasten over deze situatie, erg prettig. We hebben heerlijk gegeten en komen zeker vaker terug!
Maaike71 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
De tent pretendeert heel wat aan de uitstraling te zien, maar wordt niet waar gemaakt. Er staat (te) jong personeel in de bediening die niet vlot de bestelling op konden nemen en niet vlot kon bedienen. We kregen op verschillend moment ons eten en patat was niet gaar. Om bestek moesten we vragen na uit servering en nog duurde het heel lang tot het gebracht werd. Roept frustratie op en dat is toch niet wat je je gasten wil laten voelen! Ik ga daar niet nog eens eten.
Keesvanbennekom .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Heerlijke antipasti en mosselen bij Loef &Lij gehad. Wij hadden met z'n 4ren een grote schaal antipasti dit was meer als voldoende. De 4 soorten vlees waren erg lekker, het brood wat was erg lekker met de tapenade die ook bij de antipasti hoorde. Nadat we de antipasti ophadden kreeg ik een schaal mosselen deze vond ik subliem. Het personeel wat rondliep was jong maar had toch al redelijk wat ervaring naar mijn mening. Ze waren vriendelijk, als er iets verkeerd ging losten ze het goed op in het voordeel van de gast ( wat ook zo hoort). De prijs-kwaliteit verhouding is prima. Wij komen zeker nog een (paar) keer weer!
Ankieee .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
We zijn hier regelmatig te vinden als het mooi weer is. Loef & Lij heeft een prachtig terras aan het water waar het goed toeven is. De wijnen zijn heerlijk en het eten is goed. Wat ik ook fijn is, is dat de kaart regelmatig wisselt en er elke week een ander weekmenu is.
Overigens kun je ook prima binnen zitten. De brasserie heeft een fris maar gezellig interieur.
PWMZ .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2014
Zeker met mooi weer een aanrader. Er is een ruim terras en een ijssalon en binnen (en buiten) kun je genieten van een kleine, maar zeker goede kaart!
We zijn begonnen met de antipasti schotel (erg goed) voor twee personen en eigenlijk was dat voldoende als maaltijd. Toch hadden we al een hoofdgerecht gekozen dus met een ingebouwde rustpauze daar toch maar aan begonnen. Dat was absoluut de moeite waard.
We komen hier vast vaker!
Fietspomp .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2014
Hoewel wat moeilijk te vinden en ligging iets desolaat, een echt zeer positieve kennismaking met goeie keuken en zeer vriendelijk personeel!! Wij hebben al besloten om er snel weer terug te komen, aanrader dus wat ons betreft!!!
Chrisvis .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
We hebben heerlijk gegeten, en wat een prachtige locatie. De mevrouw in de bediening was ontzettend aardig, ze adviseerde ons de antpastischotel. Superfeestelijk en alles even lekker. het hoofdgerecht was superverse en smakelijke zalm en tot slot het lekkerste ijs wat ik ooit proefde. De rekening was een meevaller. We komen hier in de zomer terug. We vinden het echt een ontdekking.
Cverboom .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Unieke verrassende locatie in deze regio! Leuke informele brasserie, waar kinderen gelukkig ook welkom zijn. Prijs/kwaliteit is top, zo kun je nog eens vaker uit eten! Heerlijke verse vis gegeten, porties aan de grote kant. Bediening is vriendelijk. Je waant je even in de vakantie sfeer. Het was het even zoeken naar het Havenkwartier echt waard!
StevenPJH .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Er is voor ieder wat wils op de kaart; vlees, vis of gewoon een frikadel. De bediening is erg goed vergeleken met hun leeftijd (jong). Ook erg leuk is dat er speciale avonden zijn met bijvoorbeeld een band. Hier ben ik niet geweest maar het lijkt me wel erg leuk. Prijs/kwaliteit-verhouding is erg goed! Om het kort samen te vatten: Een eetgelegenheid wat wel wat weg heeft van een goede Zuid/Noord-Hollandse brasserie, dit is namelijk iets wat ik wel mis in het Oldambt/Winschoten gebied. Het loopt daar behoorlijk achter namelijk. Loef & Lij maakt dit weer helemaal goed en zijn up-to-date. Loef & Lij ligt ook erg mooi gelegen met een mooi terras. Enig minpuntje: soms worden er kleine fouten in de keuken/bediening gemaakt wat betreft het eten. Dit word dan overigens weer gelijk goed gemaakt en professioneel opgevangen door de leidinggevende of bediening op een vriendelijke manier.
R_K .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2013
De kaart is tamelijk uitgebreid, zeker voor Oost-Groningen. Ik at oesters vooraf en gebakken zalmhaas met gewokte groenten, salade, gebakken aardappelen en frites als hoofdgerecht. De oesters waren goed, maar het leek of ze uit twee 'batches' kwamen: de helft was prima en de andere helft was magistraal. De zalm was perfect en gewokte groenten ook. De salade en de frites en de gebakken aardappelen waren prima, de frites hadden iets knapperiger gemogen.
De portie was al met al zéér groot.
De bediening, hoewel erg jong, was goed en gezellig.
Amberhof .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
wat een aanwinst voor de blauwe stad! Waanzinnig mooie locatie, heerlijk terras en super eten.
prijzen zijn heel erg aantrekkelijk, dat zie je hier in t westen bijna niet! Eten goed en allemaal vers.
Heel kindvriendelijk en geweldig lekker ijs. Het pistache ijs is in 1 woord Geweldig! Wij komen hier zeker weer terug.