Lodewijk

Meer informatie over restaurant Lodewijk

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:30

Ron V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Altijd goed toeven bij Restaurant Lodewijk.
Constante kwaliteit van wijn en spijs waarbij het menu regelmatig wordt gewisseld en er steeds een culinair 'pareltje' valt te ontdekken....Bijzonder professioneel gastheerschap van Patron Rene en Maître D' Mirza...hij die tevens over een uitstekend talent en kennis beschikt om de juiste wijn te adviseren ...Wijnen komen overigens van het gerenommeerde Wijnhuis P de Bruin...anno 1772 ;-)
VMU .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Onze ervaring was alles behalve prettig. De bediening op 1 jonge na was heel onvriendelijk, je moest om alles vragen en er kwam geen vriendelijk lachje af, nogmaals op de laatste jongen na, maar de eerste twee hadden er echt geen zin in. De keuze is behoorlijk beperkt en aan de prijs voor wat je krijgt. Het is ook erg rumoerig je zit veel te dicht op elkaar en lekker rustig je koffie op drinken zit er ook niet bij want je wordt zowat de deur uitgekeken.
Wij gaan er in ieder geval niet meer naar toe.
Maurice K.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Super restaurant. Altijd een constante kwaliteit. Veel wijnkennis, wekelijks wisselende kaart dus altijd een verrassing. Kom er graag met mijn vriendin, met vrienden, maar ook mat zakelijke relaties.
Veronique V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Dit is een super, gezellig en knus eetcafé aan de Berg en Dalseweg. Waarbij eetcafé eigenlijk wat oneerbiedig is vanwege de betere kwaliteit in het eten en ook in de bediening. Het is een absoluut perfect maar ook vriendelijke bediening, mening restaurant in Nijmegen kan hier dan ook echt een puntje aan zuigen! De bediening heeft ook goed oog voor detail en weet ook waar hij/ zij over praat. Vooral de maitre die altijd een goede aansluitende wijn heeft bij elk gerecht!
En natuurlijk heerlijk eten, zowel lunch als diner. Je kunt hier niet reserveren maar het wachten op een tafeltje is het allemaal waard! De prijs/kwaliteit verhouding is hier perfect. Als je uiteten gaat en je wilt echt goed uiteten/ een avondje uit dan ga je hierheen! Een prachtig opgemaakt bord en de smaken WAUW! De keuken zorgt er hier zeker voor dat de gast mooie en lekkere dingen voor zich krijgt en zij hebben dan ook zeker aandacht voor de presentatie.
Nic T.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Vanuit Haarlem een recentie omdat we het zo leuk vonden! Een heel erg leuke ambiance, super lekker gegeten, (zeer) aardige mensen, leuk dat het menu op de spiegel staat! Erg lekkere rode wijn gehad, super advies. Tot ziens weer!
Jack W.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Al een paar keer goed gedineerd bij Lodewijk, dus nu de lunch geprobeerd. Ook deze is goed, zij het dat de broodjes iets minder in de sla en stukjes tomaat mogen verdrinken. Goede ingrediënten, goede smaken. Wat weer opviel: Lodewijk is klein en (daardoor?) té rumoerig. De kwaliteit van het eten verdient beter.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Lodewijk is een klein restaurant en altijd druk. Je kunt niet reserveren en moet soms op een tafeltje wachten. Maar het is het allemaal waard. Het is gezellig, de service is goed en het eten heerlijk. Met de prijs/kwaliteitsverhouding is ook niets mis.
Lydia V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Voor het eerst gegeten bij Lodewijk vanavond: we waren verrast door de kwaliteit van het eten in dit "eetcafé". Originele menukaart en het was heerlijk!
Daar gaan we zeker vaker heen!
Rob ..
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Na een lange dag streken wij onverwachts en vermoeid neer op dit terras om snel even een hapje te eten. Helaas bleek na drie kwartier onze bestelling niet goed door te zijn gekomen bij de keuken waardoor we voor niets zaten te wachten. Dit werd zeer adequaat, correct en charmant opgelost. Waar mensen werken kunnen tenslotte fouten worden gemaakt. Daarbij was het eten meer dan voortreffelijk. We komen zeker terug. De menukaart op de spiegel binnen vonden wij minder geslaagd voor als je buiten op het terras zit.
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Fijn eetcafeetje op de berg en dalse weg. Toen wij er waren zat het helemaal vol, maar voor we ons om konden draaien werden we op gewezen op een plekje aan de bar waar we prima konden wachten. Blij dat we dat gedaan hebben want toen we aan tafel konden hebben we goed gegeten voor een goede prijs. We hadden wel de menu kaart gemist, aangezien het menu op de spiegel bleek te staan. Dit is wel jammer want niet zo goed leesbaar, maar wel logisch als het menu steeds verandert. Zeker een plek om vaker heen te gaan.
wilmasiccama .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Niet lang geleden erg goed gegeten bij Lodewijk met een vriendin en daarom dit keer ook mijn geliefde meegenomen naar deze eetplek. Positief is dat de menukaart elke week verandert en deze keer stonden er weer heel andere voor-, hoofd- en nagerechten genoteerd op de spiegelborden aan de muur. Keuze snel gemaakt: vooraf een paar oesters met de goede bijpassende wijn. De wijn-spijscombinatie was nog veel beter bij het volgende gerecht: konijnfilet, geserveerd met rillette, gepocheerd kwarteleitje, appelkappertjes, krokante ui en kruidenvinaigrette. De Grauburgunder die hierbij werd ingeschonken was een ideale combinatie met de rillette van konijn. Na deze twee gerechtjes nog wel zin in een toetje en dat werd de crème brûlée van koffie met hazelnootijs en schuim van likeur 43 (de Spaanse sinaasappellikeur cuarenta y tres).
Alle gerechten waren bijzonder smakelijk en de wijn erbij van zeer goede keus. Bij deze kwaliteit van eten zou wat meer comfort prettig zijn. Maar de enthousiaste wijnschenker (en bedrijfsleider) van deze eetgelegenheid nodigde er, samen met de gerechten en de daarbij ingeschonken wijnen, zeker toe uit om hier echt nog vaker te komen.
Hugo M.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Warm welkom toen we gisteren met grote groep (9) binnen kwamen. Na even wachten aan de bar werd in het bijna volle restaurant een plek gecreeerd waar we vervolgens heerlijk gegeten hebben. Fijne bediening ook!
johnvanede .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Nieuwsgierig geworden door de positieve recensies op Iens en als toekomstig bewoners van Parc Margriet togen we woensdag jl. - na een kort bezoek aan de bouwplaats - richting Lodewijk voor een lunch. De ontvangst was vriendelijk net als de bediening. We troffen er een huiselijke gemoedelijke sfeer aan.
Beiden kozen we - puur toevallig - voor de kip royal: 2 maisboterhammen voorzien van heerlijk malse stukjes kipfilet met diverse verse wokgroenten. Wat een mooie schotel en wat een lekkernij! Je kon aan alles merken dat men hier mooie en lekkere dingen aan de gast wil voorzetten en aandacht heeft voor het gepresenteerde. Na afloop konden wij - desgevraagd - niet anders zeggen dan dat we fabelachtig lekker hadden gegeten. Klasse Lodewijk! Wij komen in de toekomst zeker terug!!
DeReviewer V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Een net en classy eetcafé, waarbij eetcafé eigenlijk oneerbiedig is (betere kwaliteit, maar de prijs is er ook naar).

Je wordt altijd goed en netjes bediend, soms wat weinig personeel maar wel altijd keurig geholpen.

De club sandwich is een aanrader, de burger minder waardoor het net een puntje verliest.

Aan te raden als je op een gezellige manier wil lunchen, maar niet direct in een echt eetcafe wil zitten.
rfvanrrooijen .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Even lekker lunchen bij Lodewijk. Het warme herfstzonnetje zorgt ervoor dat iedereen nog lekker buiten op het volle terras zit. Wij gaan binnen zitten en bestellen de altijd goede huiswijn. Wit of rood, maakt niet uit. Waarom de steak tartaar bij de salades staat weet ik niet, maar we kiezen hem toch. Beetje gek met een gebakken ei erop, maar het smaakt weer heerlijk. We komen er graag, ??n van onze favorieten in Nijmegen. Al zijn we wat meer gecharmeerd van de dinerkaart, maar we komen er ook graag vanwege de bediening. Attent, correct en ook makkelijk en gezellig. Altijd een traktatie om bij Lodewijk te eten.
SanderN .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Deze stond al langer op ons lijstje en vanavond ad hoc naar binnen gestapt.
Er waren nog 2 plaatsen beschikbaar binnen maar de akoestiek is zeker een aandachtspunt (to put it mildly) Dus maar buiten gesetteld, wat met terras verwarming redelijk te doen is.
Carpaccio als voor, smaakvol en lekker. Als hoofd een goeie diamanthaas. Tezamen een goede maaltijd voor een nette prijs. Zeer schappelijke en lekkere chardonnay, La Baume Elite D'or. Hopelijk nemen ze chardonnay glazen op in de voorraad(en gaan ze serieus wat doen aan de akoestiek) want hij is zeker voor herhaling vatbaar.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Prima gegeten na even gewacht te hebben bij de bar. Netjes bediend. Binnen 10min was er een tafel vrij. Het is een klein restaurant en de tafels staan dicht op elkaar. Kan prima maar het is daarmee wel eerder luidruchtig. De carpaccio mocht met minder of zonder mosterd mayo. De herten biefstuk was keurig klaargemaakt. Het kaasplankje ook prima. De bediening is vlot en netjes.
CasinoH .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Lodewijk is zo'n ontzettend gezellig en leuk restaurant. Ik ben normaal niet van de kleine restaurants waar men vrij dicht bij elkaar zit met de tafels maar toch blijf ik hier vaak terug komen, ontzettend leuke mensen die er werken en altijd vrolijk, aan de service valt niks op te merken. Het eten is ook ontzettend lekker maar volgens mij is de lunchkaart nog nooit veranderd. Diner is wel altijd variërend en zeer lekker, onwijs goed!
Het decor is naar mijn mening een beetje commercieel en kitsch..

Verder is dit restaurant zeker een aanrader om te bezoeken!
JeZustr .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Eten bij Lodewijk is erg fijn! Altijd lekkere gerechten, strakke doch vriendelijk bediening en daardoor een fijne sfeer. Enige minpunt vind ik het decor, dat lijkt op de imitatie 'Francois-Boulanger'-huiskamer van je net-niet-rijke schoonouders; niet echt strak, niet echt persoonlijk en daardoor ook niet echt gezellig. Iets meer karakter in het interieur zou nog behoorlijk bij kunnen dragen aan de ambiance. Dat daargelaten, het eten is bijzonder goed voor een eerlijke prijs.
22 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Altijd een goede lunch, goede, snelle service. Eten 's avonds ook altijd goede kwaliteit.
Je zit wel dicht op elkaar, maar dat heeft ook z'n charme.

Lunchmenu wel al tijden het zelfde, maar dan weet je ook wat je krijgt.
De capuccino's zijn heerlijk!