Lodewijk

Voordelig
Erg rumoerig
Lydia V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Voor het eerst gegeten bij Lodewijk vanavond: we waren verrast door de kwaliteit van het eten in dit "eetcafé". Originele menukaart en het was heerlijk!
Daar gaan we zeker vaker heen!
Rob ..
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Na een lange dag streken wij onverwachts en vermoeid neer op dit terras om snel even een hapje te eten. Helaas bleek na drie kwartier onze bestelling niet goed door te zijn gekomen bij de keuken waardoor we voor niets zaten te wachten. Dit werd zeer adequaat, correct en charmant opgelost. Waar mensen werken kunnen tenslotte fouten worden gemaakt. Daarbij was het eten meer dan voortreffelijk. We komen zeker terug. De menukaart op de spiegel binnen vonden wij minder geslaagd voor als je buiten op het terras zit.
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Fijn eetcafeetje op de berg en dalse weg. Toen wij er waren zat het helemaal vol, maar voor we ons om konden draaien werden we op gewezen op een plekje aan de bar waar we prima konden wachten. Blij dat we dat gedaan hebben want toen we aan tafel konden hebben we goed gegeten voor een goede prijs. We hadden wel de menu kaart gemist, aangezien het menu op de spiegel bleek te staan. Dit is wel jammer want niet zo goed leesbaar, maar wel logisch als het menu steeds verandert. Zeker een plek om vaker heen te gaan.
Wilmasiccama .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Niet lang geleden erg goed gegeten bij Lodewijk met een vriendin en daarom dit keer ook mijn geliefde meegenomen naar deze eetplek. Positief is dat de menukaart elke week verandert en deze keer stonden er weer heel andere voor-, hoofd- en nagerechten genoteerd op de spiegelborden aan de muur. Keuze snel gemaakt: vooraf een paar oesters met de goede bijpassende wijn. De wijn-spijscombinatie was nog veel beter bij het volgende gerecht: konijnfilet, geserveerd met rillette, gepocheerd kwarteleitje, appelkappertjes, krokante ui en kruidenvinaigrette. De Grauburgunder die hierbij werd ingeschonken was een ideale combinatie met de rillette van konijn. Na deze twee gerechtjes nog wel zin in een toetje en dat werd de crème brûlée van koffie met hazelnootijs en schuim van likeur 43 (de Spaanse sinaasappellikeur cuarenta y tres).
Alle gerechten waren bijzonder smakelijk en de wijn erbij van zeer goede keus. Bij deze kwaliteit van eten zou wat meer comfort prettig zijn. Maar de enthousiaste wijnschenker (en bedrijfsleider) van deze eetgelegenheid nodigde er, samen met de gerechten en de daarbij ingeschonken wijnen, zeker toe uit om hier echt nog vaker te komen.
Hugo M.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Warm welkom toen we gisteren met grote groep (9) binnen kwamen. Na even wachten aan de bar werd in het bijna volle restaurant een plek gecreeerd waar we vervolgens heerlijk gegeten hebben. Fijne bediening ook!
Johnvanede .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Nieuwsgierig geworden door de positieve recensies op Iens en als toekomstig bewoners van Parc Margriet togen we woensdag jl. - na een kort bezoek aan de bouwplaats - richting Lodewijk voor een lunch. De ontvangst was vriendelijk net als de bediening. We troffen er een huiselijke gemoedelijke sfeer aan.
Beiden kozen we - puur toevallig - voor de kip royal: 2 maisboterhammen voorzien van heerlijk malse stukjes kipfilet met diverse verse wokgroenten. Wat een mooie schotel en wat een lekkernij! Je kon aan alles merken dat men hier mooie en lekkere dingen aan de gast wil voorzetten en aandacht heeft voor het gepresenteerde. Na afloop konden wij - desgevraagd - niet anders zeggen dan dat we fabelachtig lekker hadden gegeten. Klasse Lodewijk! Wij komen in de toekomst zeker terug!!
Vincent_Vega .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Een net en classy eetcafé, waarbij eetcafé eigenlijk oneerbiedig is (betere kwaliteit, maar de prijs is er ook naar).

Je wordt altijd goed en netjes bediend, soms wat weinig personeel maar wel altijd keurig geholpen.

De club sandwich is een aanrader, de burger minder waardoor het net een puntje verliest.

Aan te raden als je op een gezellige manier wil lunchen, maar niet direct in een echt eetcafe wil zitten.
Rfvanrrooijen .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Even lekker lunchen bij Lodewijk. Het warme herfstzonnetje zorgt ervoor dat iedereen nog lekker buiten op het volle terras zit. Wij gaan binnen zitten en bestellen de altijd goede huiswijn. Wit of rood, maakt niet uit. Waarom de steak tartaar bij de salades staat weet ik niet, maar we kiezen hem toch. Beetje gek met een gebakken ei erop, maar het smaakt weer heerlijk. We komen er graag, ??n van onze favorieten in Nijmegen. Al zijn we wat meer gecharmeerd van de dinerkaart, maar we komen er ook graag vanwege de bediening. Attent, correct en ook makkelijk en gezellig. Altijd een traktatie om bij Lodewijk te eten.
SanderN .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Deze stond al langer op ons lijstje en vanavond ad hoc naar binnen gestapt.
Er waren nog 2 plaatsen beschikbaar binnen maar de akoestiek is zeker een aandachtspunt (to put it mildly) Dus maar buiten gesetteld, wat met terras verwarming redelijk te doen is.
Carpaccio als voor, smaakvol en lekker. Als hoofd een goeie diamanthaas. Tezamen een goede maaltijd voor een nette prijs. Zeer schappelijke en lekkere chardonnay, La Baume Elite D'or. Hopelijk nemen ze chardonnay glazen op in de voorraad(en gaan ze serieus wat doen aan de akoestiek) want hij is zeker voor herhaling vatbaar.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Prima gegeten na even gewacht te hebben bij de bar. Netjes bediend. Binnen 10min was er een tafel vrij. Het is een klein restaurant en de tafels staan dicht op elkaar. Kan prima maar het is daarmee wel eerder luidruchtig. De carpaccio mocht met minder of zonder mosterd mayo. De herten biefstuk was keurig klaargemaakt. Het kaasplankje ook prima. De bediening is vlot en netjes.
CasinoH .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Lodewijk is zo'n ontzettend gezellig en leuk restaurant. Ik ben normaal niet van de kleine restaurants waar men vrij dicht bij elkaar zit met de tafels maar toch blijf ik hier vaak terug komen, ontzettend leuke mensen die er werken en altijd vrolijk, aan de service valt niks op te merken. Het eten is ook ontzettend lekker maar volgens mij is de lunchkaart nog nooit veranderd. Diner is wel altijd variërend en zeer lekker, onwijs goed!
Het decor is naar mijn mening een beetje commercieel en kitsch..

Verder is dit restaurant zeker een aanrader om te bezoeken!
JeZustr .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Eten bij Lodewijk is erg fijn! Altijd lekkere gerechten, strakke doch vriendelijk bediening en daardoor een fijne sfeer. Enige minpunt vind ik het decor, dat lijkt op de imitatie 'Francois-Boulanger'-huiskamer van je net-niet-rijke schoonouders; niet echt strak, niet echt persoonlijk en daardoor ook niet echt gezellig. Iets meer karakter in het interieur zou nog behoorlijk bij kunnen dragen aan de ambiance. Dat daargelaten, het eten is bijzonder goed voor een eerlijke prijs.
22 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Altijd een goede lunch, goede, snelle service. Eten 's avonds ook altijd goede kwaliteit.
Je zit wel dicht op elkaar, maar dat heeft ook z'n charme.

Lunchmenu wel al tijden het zelfde, maar dan weet je ook wat je krijgt.
De capuccino's zijn heerlijk!
Deniseboeijen .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2013
Erg tevreden over het bezoek aan Lodewijk. Ze hebben een kleine kaart, maar de gerechten zijn super verzorgd, ingrediënten vers en lekker! Wat wel onhandig is is dat alle gerechten op een spiegel geschreven zijn, je moet echt voor de spiegel gaan staan om alles goed te kunnen lezen.

Wij kozen voor de gamba's en serranohamsalade als voorgerecht, beide erg lekker. Als hoofdgerecht hadden we een stoofpotje van lam, super mals en heel veel smaak. Het dessert met aardbeien was ook prima. De borden zagen er goed verzorgd uit, leuke opmaak van de gerechten!

Wij komen hier zeker terug!
Mirjam P.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2013
Na vele verhalen van mensen, hebben wij hier ons vijf jarig huwelijk gevierd. Helaas is het niet een fijne avond geweest. De akoestiek is echt heel erg slecht. Je kan niet normaal met elkaar communiceren. We hebben alles heel snel opgegeten en zijn naar buiten gevlucht. De keuze van de kaart vond ik ook minimaal. Mijn partner is zwanger, er stond alleen maar vis en rood vlees op de kaart. Ze heeft uiteindelijk voor de asperges gekozen. Er lagen slechts, jawel 3 stuks op bord. Prijs kwaliteit is hier niet goed. Te duur voor wat je krijgt. Wij komen hier in ieder geval nooit meer terug.
Tijmen E.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2013
Na een middag speuren op het internet ben ik uitgekomen bij Lodewijk voor een hapje voor twee. Niet helemaal wetend wat te verwachten binnengelopen. Bij schemer een zeer gezellige binnenkomst. Er heerst een zeer gemoedelijke sfeer, en de bieding is losjes en zeer prettig. Netjes vragen of je de wijn wilt proeven, en alle geduld nemen.

Daarnaast houd ik natuurlijk van lekker eten. Eigenlijk mijn enige opmerkingen zijn dat de kalfstartaar aan de koude kant was en de prijsverhoudingen tussen hoofd/voor/na niet helemaal kloppen. De prijzen van de hoofdgerechten mogen wat mij betreft best wat hoger liggen en de voorgerechten mogen iets goedkoper zijn.

Al met al hebben we verrassend lekker gegeven en een fijne avond gehad. Zeker een plekje in Nijmegen waar je een keer wilt aanschuiven.
Surfer .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2013
Verbazend, al die goede reacties. Paar maal hier gegeten, maar altijd matig. Ook deze avond, teveel poeha, te weinig smaak. Een te gare wijting die bij aanraking uit elkaar viel, met taaie groenten ('langzaam gegaard' stond er op het menu, op zich een prestatie om witlof taai te krijgen), een puree en een schuimige jus (leuk die schuimig textuur, liever meer smaak). Dit had thuis ook gekund. De opmaak van het bord was druk en vol. Ook het dessert van tamme chocolademousse met een totaal misplaatst bolletje vruchtensorbet was het niet. Het decor werkt daarbij niet mee: te krap, slechte akoestiek en veel te dicht op elkaar. Wel een compliment voor de vriendelijke, snelle en rappe bediening.
Juriaan S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2013
Goed plekkie in Nijmegen om te eten. Goede prijs/kwaliteitverhouding. Service is goed, informeel, adequaat, met kennis van producten. enige minpunt is de akoestiek, het is n beetje een kippenhok als het druk is.
Han H.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2013
Deze kok kookt met liefde: alle smaken kloppen en zijn mooi in balans. De lekkerste Carpaccio ooit (en we hebben er veel gegeten), de meest malse kip ooit en prachtige bavette! Vriendelijke en niet gestreste bediening ondanks de drukte. De standaard salade bij het eten is wat ons betreft overbodig. De gerechten zijn al af dus heeft geen meerwaarde. Misschien de salade optioneel aanbieden? Ik kon de menukaart op de spiegel niet lezen helaas. Dat je zo lekker kan eten voor zo'n redelijke prijs is geweldig: bedankt jongens!
Youri H.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2012
Ik kom hier regelmatig om te lunchen. De lunch is zo fantastisch dat je wel terug blijft komen. Je hoeft niet bang te zijn dat je nog honger hebt na het eten van een van de lunches die op de kaart staan. De borden zijn zeer rijkelijk gevuld. De rede waarom je eventueel nog een broodje wil bestellen is omdat je er geen genoeg van krijgt.

Service is altijd vriendelijk en spontaan. De inrichting is wat krapjes maar dat past wel bij een eetcafe.

Ik ga alweer in mijn agenda kijken wanneer ik weer kan, want krijg alweer zin in een broodje carpaccio nu ik dit schrijf.