Local 1478

Grotestraat Centrum 10 6301 CX Valkenburg aan de Geul Nederland Kaart

Over restaurant Local 1478

De mediterrane kookstandaard

Je loopt rond in Valkenburg en mijmert een beetje over waar je vanavond zult gaan eten. Laat ons je helpen, want meestal is het zo dat je de leuke tentjes maar net moet kennen. Local 1478 is gevestigd in een ‘pijpenlade’ in de Grotestraat midden in het gezellige centrum. Bij dit restaurant komt het beste van de landen rondom de Middellandse Zee samen. Zowel op je bord als in je glas. Als er één plek op aarde is waar culinaire levensgenieters samenkomen, dan is het wel de Mediterranée. Reden te meer dus om deze sfeer tijdens een avondje uit op te snuiven als een vakantie er even niet in zit.

Meer informatie over restaurant Local 1478

Rbbrt2411 .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Piet D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het was echt heel lekker, dit restaurant is zeker een aanrader!!!! We komen zeker nog een keer terug. Groeten uit de noordoostpolder
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
We hebben er met mijn man en een stel vrienden gegeten (AHrestaurantactie). De bediening was vriendelijk. Het voorgerecht (antipasti) was bijzonder goed. Verder moet ik gluten- en lactosevrij eten en daar was heel goed rekening mee gehouden. Ik had zelfs glutenvrij brood, top! Het hoofd- en nagerecht vonden wij teleurstellend. Alhoewel in de mediterraanse keuken veel olie gebruikt wordt, was alles toch wel erg vet. De zalm - die we met 2 personen als hoofdgerecht hadden gekozen - werd berekend aan € 20,50 p.p. terwijl die op de kaart staat voor € 14,50. Dan voel ik me toch een beetje gepakt. Het was erg duur voor een matige kwaliteit.
Lea K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Een mooie donderdagavond met een fijn diner in restaurant Local te Valkenburg. Goede uitleg en voldoende om een keuze uit te maken. De wijnen waren uitstekend en we kregen de gelegenheid om te proeven. Na het voorgerecht hebben we aangegeven dat we even wilde wachten met het hoofdgerecht, dit was prima. Een aanrader!!!
Marjoflorent .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Eten prima op smaak! Lekkere wijn.
Maar mondelinge uitleg over het AH menu, echter geen vermelding van de prijs. Tapas voorgerechten waren heerlijk en voldoende. Hoofdgerechten op een bordje! Aangevuld met een beperkte hoeveelheid bijgerechten. Afrekening: Hoofdgerecht- + Nagerecht prijzen zijn naar onze beleving hoger dan de gemiddelde prijzen op de kaart! We waren met z'n vieren.
Astrid G.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Het was voor ons een verrassing waar we terecht zouden komen met de AH-restaurant bon. We komen zelf uit het westen van het land. Leuke avond gehad, lekker gegeten, goede sfeer en als bonus op woensdag- en zaterdagavond uitzicht op de Kerstparade!
mirjamanna .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Een aanrader! Goede bediening, heerlijk eten, gezelligheid troef. Zeer goede wijnkaart. Hartelijke ontvangst. Wij worden hier vaste klant, hebben er al meerdere etentjes met vrienden gepland
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Verrassend menu, de tapas voorgerechtjes waren een heerlijke start. Hoofdgerecht voldoende variatie, wij kozen voor de mosselen op Spaanse wijze en de Pinchos, beide goed op smaak. De bijgerechten (patatas Bravas, groene salade en gegrilde groente) waren ruim voldoende. Nagerecht (appeltaart en Crema Catalana) waren overheerlijk. Een lekker glas wijn erbij maakte het tot een fantastische avond. Jammer dat het kleine restaurantje een beetje wegvalt tussen de vele restaurants. Ik ben blij dat ik ze gevonden heb met de AH-actie en zal er zeker weer gaan eten als ik in Valkenburg kom!
Margreet M.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Leuk klein restaurant, erg sfeervol ingericht. We werden heel correct ontvangen en direct geholpen. De uitleg van het AH-menu ging mondeling en was teveel om te onthouden, dat maakt de keuze lastig. Dit komt, zo vertelde men, omdat de menukaart van het hoofdgerecht kan variëren. We hebben geadviseerd het toch ergens op te schrijven. Voorgerecht tapas, erg smaakvol en genoeg. Alleen de feta werd helaas overschaduwd door de citroen. De hoofdgerechten waren prima, maar alles was wel behoorlijk op smaak gebracht, ook de bijgerechten. Als dessert keuze uit een soort creme brulee of appeltaart. Dat laatste snap ik niet als dessert. Helaas geen ijs bij de opties. Afgesloten met een kop thee, ruime keuze aan smaken verse thee. Lekker gegeten, maar de tapas als voorgerecht passen eigenlijk minder bij de rest. Het voorgerecht sprong er echt uit, de rest was gewoon goed. Ruime en goede wijnkeuze, zowel per fles als per glas. Keurige bediening, erg vriendelijk en gastvrij.
Alrich2968 R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Het personeel is zeer vriendelijk en gastvrij. Omdat we niet wisten wat we wouden eten, heeft onze gastvrouw ons heel goed geadviseerd en we hebben de sterren van de hemel gegeten. Je proeft dat het allemaal met liefde wordt bereid. Het restaurant heeft een open keuken en restaurant heeft een heel fijne sfeer.
We komen zeker terug.
Bengrave .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Weer uitstekend gegeten; goede ontvangst; ttente en vakkundige bediening. Mooie, attractieve wijnkaart. Dessert mag iets spannender. Lof voor de koks in open keuken; erg goed en prrfecte logistiek. Mooi om te zien.
Janny S.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Mooie ervaring gehad in dit restaurant. Bijna niet te vinden tussen vele, vele andere restaurants in Valkenburg en dat is eigenlijk jammer. Fijnproevers missen veel als je aan dit restaurant voorbij loopt. We hebben onze keuze aan de chef overgelaten en dat betekent kiezen voor het plateau voor twee personen. Smakelijke visgerechten in de eerste ronde, waaronder mosselen op Spaanse wijze: verrukkelijk! Daarna verschillende vleesgerechten: gehakt, spies met varkensvlees en kippendij: heel smakelijk. Geroosterde groente en friet maakten de maaltijd af. De bediening is vriendelijk en heel behulpzaam. Top locatie om nog eens naar toe te gaan.
Martine D.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Met AH restaurant actie met 6 personen gegeten. Verrassend dat je uit zoveel hoofdgerechten mocht kiezen! Erg aardig bedienend personeel, lekker eten en goede wijn. Als je van Spaans eten houdt een aanrader!
Jim C.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Super restaurant. Mogelijkheid tot a ala carte of lekker tapas in meerdere gangen. Mooi uitzicht op de keuken vanuit de zaak en super bediening. Local 1478 is een absolute aanrader!
W.gilden .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
We hadden het AH menu en hebben heerlijk gegeten. Vooraf kregen we tapas. Was heel gevarieerd en lekker. Wij hebben voor het hoofdgerecht gekozen voor de zalm. Was prima klaar gemaakt, evenals de groenten en bijgerechten. Als toetje konden we kiezen uit tiramizu of crême brulée Catalana. Ieder van ons nam een van deze gerechten en beiden vonden we het heerlijk.
Bengrave .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Uitstekend gegeten; attente bedienig. Goede, snelle logistiek perfecte keukenbemaning. Veel keus uit uitstekende wijnen. AH arangement heeft geen negatieve invloed op eten en service. TOP
Dirk T.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
ondanks dat mijn vrouw vanwege dieet lastig was, bleef de bediening beleefd en werden de maaltijden keurig aangepast. De tafels binnen staan wel erg dicht op elkaar waardoor je ongewenst met je buren mee luistert. Eten was goed en zeer ruim van porties, helaas niet alles op de kaart was leverbaar
Yvonne G.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Bediening uitstekend! Tafeltjes achterin wel erg dicht op elkaar en klein.Maar ja...is ook klein restaurantje....
Tapasschotel was heerlijk. Frites bij hoofdgerecht helaas niet gaar van binnen.toetje:crema catalana was heerlijk!

Wijn ook heerlijk maar duur per glas: €4.15
Arnold O.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Fantastisch gegeten in een goede persoonlijke sfeer. Dit restaurant is een echte aanrader voor fijnproevers. De bediening is zeer vriendelijk