Local 1478

Grotestraat Centrum 10 6301 CX Valkenburg aan de Geul Nederland Kaart

Over het restaurant Local 1478

De mediterrane kookstandaard

Je loopt rond in Valkenburg en mijmert een beetje over waar je vanavond zult gaan eten. Laat ons je helpen, want meestal is het zo dat je de leuke tentjes maar net moet kennen. Local 1478 is gevestigd in een ‘pijpenlade’ in de Grotestraat midden in het gezellige centrum. Bij dit restaurant komt het beste van de landen rondom de Middellandse Zee samen. Zowel op je bord als in je glas. Als er één plek op aarde is waar culinaire levensgenieters samenkomen, dan is het wel de Mediterranée. Reden te meer dus om deze sfeer tijdens een avondje uit op te snuiven als een vakantie er even niet in zit.

Meer informatie over restaurant Local 1478

Zaterdag: 12:00 - 23:00
Zondag: 12:00 - 23:00

Inge en paul M.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Werkelijk top. Super kwaliteit en ook nog eens gezelligheid. Wij hadden echt honger maar kregen het eten helaas niet op. Een echte aanrader, als je fatsoenlijke tapas wilt eten. Onderscheidt zich echt duidelijk van andere terwijl je er evenveel voor betaald.
F D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Heerlijk gegeten en zeer goede bediening, jammer dat wij niet in de buurt wonen, anders kwamen wij er zeker vaker. Veel keuze in wijn en gerechten waren erg goed bereid!
elly M.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Met de bon van Albert Heijn actie naar Local 1478 geweest.

Heel goed en lekker, een aanrader, we komen zeker!

Mogelijk de wacht tijd proberen te verkorten.
Ap R.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Goed personeel, vriendelijk, informatief. Eten heel smakelijk en mooi opgediend. Porties voldoende groot. Is voor herhaling vatbaar! De wijnkaart is pittig geprijsd.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Hier gereserveerd met zijn 2en via de AH actie (tweede couvert gratis). Het eten was erg smakelijk en van hoge kwaliteit. We konden echter niet op het terras plaats nemen ondanks dat meer dan de helft van de tafels vrij waren en het heerlijk weer was. Terras is blijkbaar alleen voor toevallige passanten. Zou wordt je dus benadeeld als je netjes reserveert. In het menu van de AH actie was verder een verplicht voorgerecht van 15 Euro p.p. opgenomen. Dit bestond uit een plankje met diverse voorgerechten, dat wel erg duur leek want zou zonder aanbieding dus 30 Euro gekost moeten hebben... Afgezien van feit dat het lekker was, toch wel overdreven duur.
Verder kwam de bediening wel heel snel vragen of we klaar waren met het voorgerecht, terwijl dat overduidelijk niet het geval was. Ook bij nagerecht werd de vraag of de drank in de koffie kon i.p.v. ernaast met fronsen begroet (toch niet heel ongewoon of ingewikkeld).
Door het 'sneaky' invoegen van een (veel te) duur voorgerecht en feit dat we niet buiten mochten zitten, toch het gevoel dat we een beetje tweede garnituur klanten waren.
Fennie F.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Prima gegeten in een gezellige sfeer. Bediening was vlo ten vriendelijk. Ivm open keuken het personeel aldaar met plezier zien werken.
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
De antipasti waren heerlijk en van uitstekende kwaliteit. Er is een uitgebreide wijnkaart, met mooie en goed geprijsde wijnen per glas. We hadden een AH -arrangement,; vanwege de uitgebreide antipasti is dat, in combinatie met het hoofdgerecht en dessert, toegesneden op (hele) grote eters.
Estherpama .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Het eten was heerlijk, gezellige sfeer en vriendelijke bediening.
Wij maakten gebruik van de restaurant actie van AH. We moesten 70 euro bij betalen. Normaal gesproken zouden we met z'n tweeën 120 euro kwijt geweest zijn en dan vind ik het erg aan de prijs. We hebben een tapas schotel Voor 2 personen gehad, een stukje zalm met een klein bakje sla en een bakje groente. Geen nagerecht, een kop koffie met een klein glaasje ijs. Uiteraard de wijn maakt het altijd wat duurder, maar voor 120 euro kan ik ook in een ander type restaurant eten. Dus samenvattend goede kwaliteit, prijs aan de hoge kant!
Joey G.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
uitstekende wijnen en uitstekend eten. Een zeer gezellige sfeer vriendelijke bediening en waar voor je geld. Een echte aanrader als je in Valkenburg bent!
Luka K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Wij hadden gereserveerd bij Local 1478. In de middag liepen we langs het restaurant en vroegen we of wij buiten konden eten in verband met het mooie weer die dag. Dat idee werd meteen weggeworpen. Buiten eten was alleen voor gasten die langsliepen, niet voor mensen die daadwerkelijk voor het restaurant komen en gereserveerd hebben. Die avond kwamen we redelijk skeptisch aan, omdat er nog buiten plekken waren mochten we nu wel daar eten. Het eten was prima, maar niet erg bijzonder. Ook kwam de smaak wat beweerd werd steranijs te zijn bij elk klein gerechtje heel erg naar voren, wat erg jammer was. De wijnen waren top, mooien selectie. Gastvrouw was ook skeptisch over ons, wat ze ook liet merken.
Frank P.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
We hebben hier genoten van een drie gangenmenu, vooraf tapasschotel met vlees, vis, kaas, sausjes en mooi brood. Als hoofdgerecht de mosselen in botersaus en de spareribs zonder rib. Alle gerechten worden zichtbaar in de open keuken vers bereid. Het nagerecht met vers fruit, beetje ijs en een mousse was zeer smaakvol. De (open) wijnkaart was zeer uitgebreid en voor ieder wat wils. Vriendelijke en attente bediening. We komen hier zeker nog een keer terug
Jenny J.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heerlijk gegeten op een heerlijk gezellig plekje op het terras. Kwamen hier eten met de AH restaurantactie. Prijs/kwaliteit verhouding is wat uit de toon, de porties bij het hoofdgerecht waren echt bijzonder klein. Verder prima service en sfeervol restaurant!
Bd van Steenbergen V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Het menu was 42,50, veel te duur voor wat wij kregen! Eigenlijk dus gewoon alles betaald! Kwaliteit was goed! Niet meedoen aan een actie als het niks oplevert ! Zo raak je klanten kwijt!
Henry D.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Super en gezellig
Tot de volgende keer
Echt een aanrader
Ellen P.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Een echte aanrader! Er wordt niet gemikt op de toerist, maar op de bevolking die houdt van kwaliteit en daarvan wil genieten in een rustig en toch ook wel romantisch kader. Echt lekker gegeten, mooie presentatie, zeer vriendelijke bediening en 2 straffe chefs! Ellen & Tom
Julianne1988 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Mijn drie vriendinnen en ik hebben hier heerlijk gegeten! Een vriendin was veganist, ook zij had genoeg keuze! Ik zou het restaurant aanbevelen bij anderen.
erika S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Wat een heerlijke verrassing in Valkenburg! Alles met liefde bereid en heerlijke wijnen.Gelukkig een keer iets anders. Wij komen zeker terug.Heel gastvrij ontvangen.
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk eten met een gezellige en leuke sfeer. Echte aanrader.
cphsavelkoul .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Op aanraden van familielid daar gereserveerd voor 4 personen. Alle vier even content. Aanrader in alle opzichten. Tot de cappucino toe.
Helma D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
De prijs van zowel het voor- als hoofdgerecht was te veel. Prijs toetje was prima. Voor gerecht waren tapas maar dat waren geen tapas. Als hoofdgerecht vis met heel veel graten en saus was zeer waterig.