Local 1478

Grotestraat Centrum 10 6301 CX Valkenburg aan de Geul Nederland Kaart

Over het restaurant Local 1478

De mediterrane kookstandaard

Je loopt rond in Valkenburg en mijmert een beetje over waar je vanavond zult gaan eten. Laat ons je helpen, want meestal is het zo dat je de leuke tentjes maar net moet kennen. Local 1478 is gevestigd in een ‘pijpenlade’ in de Grotestraat midden in het gezellige centrum. Bij dit restaurant komt het beste van de landen rondom de Middellandse Zee samen. Zowel op je bord als in je glas. Als er één plek op aarde is waar culinaire levensgenieters samenkomen, dan is het wel de Mediterranée. Reden te meer dus om deze sfeer tijdens een avondje uit op te snuiven als een vakantie er even niet in zit.

Meer informatie over restaurant Local 1478

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag 16:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 12:00 - 22:00

fer4 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Marielle V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Zeer aangenaam verrast door de heerlijke keuken, mooie ambience en goede service. De persoonlijke touch van de kok heeft de avond met een zeer positief gevoel afgesloten.
monique R.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
De prijskwaliteitsverhouding is heel slecht. Het menu is veel te duur. Het voelde niet alsof we 50% AH korting hadden. Als ik de prijs van 39,25 betaal voor een gangenmenu per persoon dan verwacht ik daar echt betere kwaliteit van. Een gezellige avond met familie werd aan de kassa ineens minder......een bijbetaling van 118 euro zonder drank was veel te veel voor de geleverde kwaliteit. Wel een gezellige locatie met correct personeel. Jammer, maar ik spaar geen AH bonnen meer!
norbert.poppe .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Sympathieke ontvangst, en een aantrekkelijk aanbod. In het bijzonder waren de tapa's erg lekker en overvloedig. Zeer uitgebreide wijnkaart met Mediterrane wijnen. Enig minpuntje: een klein tafeltje en krukje wegens de nauwe ruimte.
Florian D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Erg warme entree, mooie en gezellige inrichting. Overheerlijke gerechten met goede wijnen en allemaal betaalbaar en laagdrempelig genieten. Zeker aanraden om eens heen te gaan tafelen, gegarandeerd dat je nog eens terug gaat ! Bedankt, namens florian en jennay
Danique J.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Heerlijk en uitgebreid gegeten! Het eten wordt vers bereidt in een open keuken. De bediening legt netjes uit wat alle verschillende hapjes zijn en bovendien was alles vers. Wij komen terug :)
Judith H.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Lekker eten in een gezellige gelegenheid, zit ruimte is beperkt, het is een smal, lang restaurant en jammer genoeg niet al te warm (tocht)... Vriendelijke bediening. Wijn aan de prijzige kant maar wel lekker!
Viola S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
We hebben genoten van de avond uiteten bij Local1478! Het drie-gangenmenu was heerlijk en de bediening was erg aardig. We zouden hier zeker terugkomen.
rob497 .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Leuk restaurant met lekker eten waar je graag naartoe gaat.
Vanwege het lekkere en gevarieerde eten, de heerlijke wijnen en de gemoedelijke sfeer.
Edward P.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
We waren er met de ah-deal. Er was geen menu op papier, maar werd mondeling goed toegelicht. Amuse was verrassend, leuk en lekker. Voorgerecht en nagerecht goed. Tapasschaal en een ijs. Hoofdgerecht was klein en duur. Als ik hier a la carte zou eten en ruim 20 euro zou moeten betalen voor een klein hoofdgerecht, zou ik dat veel te duur vinden. Bediening was vriendelijk en behulpzaam.
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Een pareltje in Valkenburg. Ze serveren heerlijk authentiek mediterraan eten van uitstekende kwaliteit ! We hebben genoten! De antipasti vooraf alleen al was al een feest.
Petra W.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Kwalitatief mooie producten en met zorg uitgeserveerd vanuit de keuken. Bediening wel gemotiveerd maar nog onvoldoende professioneel. Dient zich beter te informeren over de gerechten en ingrediënten op de menukaart. Ergste was de kou de eetruimte had maar 1 radiator!! Ik vind dit wel een minpunt daarom zal ik hier in de winter niet meer heen gaan.
Harold M.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Prima gegeten met AH korting. Ruime keuze en grote porties. We waren een uur te vroeg en ook dit was geen probleem. Het is niet direct bij ons in de buurt anders zouden we hier vaker komen.
Gea K.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Super gegeten, niet goedkoop. Maar dat moet eens in de zoveel tijd ook wel kunnen! Aan de voorkant van restaurant kan je niet zien hoe diep het is. Personeel weet een juiste wijn keuze te maken, dus personeel met verstand van zaken.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Om 6 uur gereserveerd, vanwege de kerstparade, wat wij ook aangaven bij binnenkomst.
Wij zouden optijd geïnformeerd worden, zodat we konden kijken, zoals nog 4 andere gasten verteld werd.
Na half uur pas ons voorgerecht, en toen andere gasten om half 8 naar buiten gingen voor de kerstparade werd ons hoofdgerecht geserveerd ! Wij zagen dat andere gasten, die later kwamen en waarschijnlijk vrienden zijn van de eigenaar, achter elkaar de gerechten met voorrang geserveerd kregen !
Andere gasten kregen een bordje over hun gerecht om het enigszins warm te houden, tijdens de parade.
Wij hadden geen zin in koud eten, dus de parade gemist !
Te lang wachten en de pincho's werden lauw geserveerd, dus zeker geen aanrader !
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Eerst de proeverij van anti pasti, veel en lekker. Zeker de dadels met spek.
Ook voor het hoofgerecht kozen we de proeverij van verschillende gerechten. Overheerlijke zeebaars met verrassende saffraansaus. De bediening was zeer vriendelijk. Kortom het was een geslaagde avond.
Monique R.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Lekker gegeten
Rbbrt2411 .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Afgelopen week hier gegeten met de AH restaurant actie. Het voorgerecht was een soort tapas plankje, maar dat hadden we zelf ook zo kunnen maken. Niet heel bijzonder, maar de smaak was verder wel oké. De hoofdgerechten waren ook gewoon goed van smaak, maar ook weer niet heel bijzonder. Bij het nagerecht hadden we gevraagd of we het dessert konden inruilen voor een kopje thee/koffie en dat kon...maar uiteindelijk is toch de prijs van het dessert aangeslagen. Niet echt netjes!
Qua hoeveelheid was het voorgerecht wel erg groot, waardoor we niet zoveel trek meer hadden in het hoofdgerecht. Deze viel qua hoeveelheid juist weer wat tegen terwijl het hoofdgerecht toch eigenlijk het meest opvallende van de avond moet zijn.
Voor ons niet een restaurant dat we aanraden of waar we zullen terugkomen.
piet D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het was echt heel lekker, dit restaurant is zeker een aanrader!!!! We komen zeker nog een keer terug. Groeten uit de noordoostpolder
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
We hebben er met mijn man en een stel vrienden gegeten (AHrestaurantactie). De bediening was vriendelijk. Het voorgerecht (antipasti) was bijzonder goed. Verder moet ik gluten- en lactosevrij eten en daar was heel goed rekening mee gehouden. Ik had zelfs glutenvrij brood, top! Het hoofd- en nagerecht vonden wij teleurstellend. Alhoewel in de mediterraanse keuken veel olie gebruikt wordt, was alles toch wel erg vet. De zalm - die we met 2 personen als hoofdgerecht hadden gekozen - werd berekend aan € 20,50 p.p. terwijl die op de kaart staat voor € 14,50. Dan voel ik me toch een beetje gepakt. Het was erg duur voor een matige kwaliteit.