Over het restaurant Lo Stivale

Eigenaar en chef-kok Antonio Etzi werd geboren op het eiland Sardinië in het plaatsje Capoterra, dichtbij de hoofdstad Cagliari. Al op jonge leeftijd was de kok in wording omringd door familieleden met een passie voor koken met verse producten. Zijn vader, Luigi Etzi, was botanist van beroep en werkte onder andere voor Argiolas, een beroemd wijnhuis uit de regio.
Nadat Antonio in 1969 in Nederland aankwam en later diverse ondernemingen onder handen had genomen, besloot hij om zijn passie voor koken te verwezenlijken. In 1982 werd het restaurant Lo Stivale (de laars) opgericht samen met zijn echtgenote Yvonne. Passie, creativiteit en werken volgens de principes van de traditionele Toscaanse keuken waren en zijn tot op de dag van vandaag de basis van de visie van Antonio.
Mede door deze visie is het restaurant in meerdere culinaire media hoog aangeschreven, waaronder de tijdschriften ‘Lekker’ en ‘Italië Magazine’. Ook is het restaurant in september 2014 genomineerd voor het beste Italiaanse restaurant van Nederland en heeft het een onderscheiding van de organisatie ‘Ospitalitá Italiana’, welke is aangesloten bij de Italiaanse kamer van koophandel. Daarnaast heeft Antonio een onderscheiding gekregen in oktober 2013 van toenmalig burgemeester Rehwinkel voor uitmuntend ondernemerschap, waarvan het plakkaat te bezichtigen is in het restaurant!

Meer informatie over restaurant Lo Stivale

Bus
  • : Parkeergarage aan het boterdiep en parkeerplaatsen rondom het restaurant.

Maandag 17:30 - 21:30
Dinsdag gesloten
Woensdag t/m zaterdag 17:30 - 21:30

9,1
9,1

Jouw recensie over het restaurant Lo Stivale

Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Tweede keer gegeten, waarbij we met drie vegetariërs waren; hartstikke goed ondanks dat de kok zelf aangaf dat hij dan niet zoveel keuze had
jbdewinter .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Heel lekker gegeten, verassende voorgerechten allemaal even subtiel van smaak ! pasta met truffel als tussen -gerecht wordt je gelukkig van ! Hoofdgerecht geit op z,n Sardijns erg goed.
de wijnen precies goed !
Eric F.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Echt een aanrader. De eigenaar kookt zelf en is een rasechte Sardo (Sardinië). Hij praat persoonlijk met iedere klant en probeert het menu op maat te maken. Ik had lactose vrij besteld en hij heeft voor mij een apart desert gemaakt die niet op de kaart stond. Zoon helpt in de bediening en volgens mij moeder ook. Een echt familie restaurant dus. Heerlijk simpel eten met verse producten zonder poespas.
Sanne C.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Ik ben een week geleden hier wezen eten. Ik werd zeer vriendelijk ontvangen door de bediening. De jassen werden direct aangenomen en we werden naar onze tafel gebracht. Niet veel later kwam de chef bij ons aan tafel en vertelde ons over de menu's en de bijpassende wijnen. Wat mij vooral opviel is dat de pasta's zeer uniek waren vergeleken bij de pasta fabriek. Het was een zeer unieke ervaring en wij zijn zeker van plan om hier nog een keer terug te komen.
Henriëtte H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heeeerlijk gegeten in een prettige ambiance. Deskundig advies, prettige bediening; heerlijke, pure smaken en fantastische wijn. Aanrader!
Julia G.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Restaurant ontdekt via boekje Restaurantjes in Groningen. De ontvangst was prima. Het eten was voortreffelijk. Goed bereid, opgediend en zeer smaakvol. Advies omtrent bijpassende wijnen was treffend. In totaliteit erg goed. Wij komen zeker terug
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Sinds ik een jaar geleden dit heerlijke restaurant heb ontdekt ga hier ik regelmatig heen. Zowel voor zakelijk als privé (gezellig, romantisch) dineren is het restaurant zeer geschikt. De bediening is uitstekend en de kok maakt elk gerecht met liefde, toewijding en grote zorg. Dat proef je! Ik neem vaak de oesters vooraf en als hoofdgerecht de filetto rossini met verse truffel. In dit restaurant serveren ze de beste oesters van Groningen! Niet te groot, niet te klein en heerlijk van smaak. Echt top! De bijgerechten (aardappeltjes en groente van het seizoen) zijn altijd mooi op smaak en goed klaargemaakt. Ik zou aanraden om de eigenaar te vragen naar passende wijnen bij het gerecht, hij heeft er veel verstand van en haalt de wijnen direct uit Italië! Kortom, een uitstekend restaurant, met fantastische bediening en heerlijk eten.
paddie .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Vorige week zijn we gaan eten bij Lo Stivale met 4 personen.
We werden zeer vriendelijk ontvangen door iemand van de bediening die onze jassen aannam en ons naar onze tafel bracht.
Niet veel later kwam chef kok Antonio bij ons aan de tafel om de gerechten te noemen die niet op de kaart stonden.
Wij hebben een sorpresa menu genomen en lieten alles over aan de chef kok.
Alles was heerlijk vooraf anti pasti daarna pasta met verse zelfgemaakte italiaanse worst.
Als hoofdgerecht heb ik een grote zeetong gebakken in boter gekozen.
Mijn tafelgenoten hebben ossehaas met canthatellen gehad , ze hadden nog nooit ossehaas op deze manier gehad en vonden het heerlijk.
Er werd een heerlijke rode wijn geserveerd waarvan ik de naam helaas ben vergeten....
Met kerst gaan we weer heen , ik verheug me er nu alweer op...
Wendenski .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
We hebben weer een keer bij Antonio gegeten, een wat aparte eigenaar die erg lekkere gerechten op tafel doet belanden. Zelf komt hij aan tafel - dit keer waren we met 6 personen - en neemt de verschillende keuzes met je door, zonder de kaart te laten zien. We kunnen de kaart wel bekijken, maar daar zien we vanaf. Voorgerecht - koud - delle casa: erg lekker met voor ons nieuwe smaken. Tussengerecht: filet van konijn met een anijssaus: dit zouden we niet van de kaart hebben gekozen, maar de combinatie was bijzonder lekker. Het pasta tussengerecht was een risotto met truffel, wat ons betreft het hoogtepunt van de avond. Hoofdgerecht was een ossenhaas met - wederom - truffel. Ook lekker; de bijgerechten - aardappel uit de over met rozemarijn en gegrilde groenten - waren niet heel bijzonder. En hoewel we in het begin hadden gezegd voor een 5-gangen menu te gaan was de bediening wat verrast en begon toen over een dessert. Mooi gedekte tafels - hoewel de 4-persoons tafel tot 6-persoons was verlengd met een lagere tafel (?) - erg lekkere (huis)wijnen. Wat ons wel opviel was het gebrek aan onderlinge chemie in de bediening, dat kan een stuk beter. De rekening was pittig.
Wim T.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Echt een geweldig lekkere Italiaan. We hadden met zijn vieren het verrassingsmenu van 4 gangen en een heerlijke rode wijn buiten de kaart erbij, die ons werd aanbevolen door de eigenaar. Nou dat was een schot in de roos. Mooi wat tussenruimte tussen de gerechten, de amuses waren echt heerlijk, vooral de gamba's. Prima bediening, attent steeds en toch op voldoende afstand. We kregen het gevoel dat de mensen er echt plezier in hadden om het naar ons zin te maken. Iets andere prijs, maar zeker waar voor je geld!
a. P.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wij kwamen na reservering met 6 personen. Bij entree kwam de kok nog voor wij iets te drinken hadden besteld al uitleg geven over het menu. Dat gaf wat verwarring, ook omdat er geen kaart kwam en onduidelijk was wat een en ander zou kosten. Hij stelde ons gerust en dat was helemaal juist, heerlijk gegeten, bijzonder goed klaargemaakt en alle commotie over voorgaand viel weg tegen de fijne gerechten en wijn. En ik denk toch dat het goed is om prijzen te noemen, als is het maar een indicatie. Verder een fijne klassieke sfeer. De ober had zeer goede kennis van de wijn en sterke dranken. Aanrader dus!
rehtse .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Om te reserveren bel ik van te voren even én om te checken of ik ook welkom ben met kleine kinderen. Er wordt er niet opgenomen maar met de kerende post, als dat past bij bellen, word ik weer terug gebeld. Sorry oproep gemist en natuurlijk welkom met kinderen.
T is wel een nette entourage voor kinderen, tafellinnen, grote wijnglazen maar elk kind van 7 maanden tot 14 wordt hartelijk ontvangen.
De huiswijn die ik krijg ( n jonge wijn uit Puglia) is zo heerlijk dat t nieuwsgierig maakt naar de wijnkaart. Allemaal heerlijk en er is meer dat niet op de kaart staat.
Maar goed, het eten:
De chef kont zelf eea toelichten ik ga voor de ganzenlever en de truffels, trot vertelt hij dat hij ze zelf importeert. De vis van de dag is tarbot en de pasta een paperdelle met een zachte Bolognese met kip. We nemen geen voorgerecht in verband met de kleine kinderen.
De paperdelle komen,samen met t kalf met mozzarella en slibtongen met citroen en mijn tournedos met die truffels en dat heerlijke andere. Ondertussen heb ik nog n glas vd huiswijn besteld en mogen we ook nog even proeven van n andere wijn die niet op de kaart staat, ook uit Puglio maar ouder; heerlijk vol en minder tannines.
Mijn eten is heerlijk, de paperdelle ook en de anderen zeggen dat zij ook heerlijk eten.
Tis jammer dat we niet om de hoek wonen. De grappa in de kast ziet er ook uitnodigend uit maar er moet nog gereden worden en in bed gelegd.
Het dessert was ook verrukkelijk; perentaart (familierecept), aardbeienijs (huisgemaakte) en n dessert met panna cotta en aardbeiensaus.
Er is niet te veel gezegd, er hier liggen oesters te wachten, grote garnalen, tarbot, dikke zeetongen, spannende wijnen op volgende gasten. We komen graag weer als we weer naar t Noorden afreizen; maar dan misschien zonder kinderen want dan is er meed tijd om ruim te genieten!
P15 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Gisteren een nostalgisch etentje gehad bij Lo Stivale. Heb er vroeger erg veel gegeten en had geweldige herinneringen aan de kookkunst van Antonio. Óók gisteren maakte hij dat meer dan waar! Te beginnen met een heerlijke amuse een mousse van parmesan en truffel. Het voorgerecht, een proeverij van verschillende, allemaal even tongstrelende hapjes. Daarna, op verzoek, de spaghetti aïolio zoals alleen Antonio hem kan maken. En als hoofdgerecht een heerlijke (altijd ècht verse vis bij Lo Stivale!) tarbotfilet. Al met al weer ouderwets genoten! Met dank aan Antonio.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Zonnig en overheerlijk Italië in druilerig Groningen. Gisteravond een meer dan voortreffelijk en overheerlijk Toscaans Menu gehad met de nodige verrassingen. Het was voor ons 'truffelavond'. Niet alleen in de amuse was truffel verwerkt maar ook bij de antipasta en het hoofdgerecht. Dit alles aan een mooi gedekte tafel en onder begeleiding van de heerlijke witte en rode huiswijn en de zeer attente en vriendelijk bediening, zo nu en dan aangevuld met de eigenaar zelf. Die, zoals altijd, oog heeft voor de perfectie. Lo Stivale blijft voor ons een stralende zon (ster) in Groningen.

Henriette B.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Chef Antonio volgt de filosofie dat wat de natuur goed gemaakt heeft, niet door de mens kan worden overtroffen. Zoals hij vis bereidt, proef je de vis zelf en die is bij hem altijd heerlijk en vers. Maar alle ingrediënten zijn bij Antonio in goede handen, of het nu om boerenklassiekers uit de Sardijnse keuken gaat, of om nieuwe creaties van zijn hand. Wij komen hier al decennia eten en kunnen alleen maar hopen dat hij het nog even volhoudt. Alle respect voor de passie waarmee hij op zijn leeftijd nog altijd zijn vak uitoefent!
Een compliment ook aan de bloemsierkunst van zijn vrouw voor het altijd prachtig geschikte reuzenboeket.
SvanHalsema .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Als liefhebbers van de Italiaanse keuken, hebben wij verleden week voor de eerste keer bij Lo Stivale gegeten. Het restaurant werd ons al enige tijd sterk aanbevolen door kennissen, maar we waren er nog nooit geweest. Nu werd het toch wel eens tijd. Meteen bij binnenkomst was het net alsofwe Italië binnenstapten: sfeervolle Italiaanse muziek, klassiek opgedekte tafels, het zag er prachtig uit. De bediening was prettig, niet te aanwezig, maar toch persoonlijk en vriendelijk. De chef zelf kwam ons uitleg geven over de menukaart, goede service dus! We kozen het sorpresa menu en behalve de keuze voor vis of vlees als hoofdgerecht,werden we dus verrast. Na eerst genoten te hebben van een fantastische antipasto met tartaartjes van zalm, van tonijn, carpaccio ossenhaas en frisse salades, kregen we een heerlijke verse pasta. De keuze voor vis bij het hoofdgerecht was bij ons snel gemaakt, en daar hadden we geen spijt van. Het werd zeebaars van de gril. Onze kennissen hebben niet gelogen, Lo Stivale is echt een aanrader!
Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Tegen beter weten in weer eens bij Lo Stivale gegeten. Ze zijn nog niet lang geleden verhuisd en het interieur is een stuk verbeterd. De onduidelijkheid in wat er echt te krijgen is en hoe duur de gerechten zijn is echter gebleven. Er staan slechts enkele gerechten op de kaart die voor één persoon te bestellen zijn en de rest gaat alleen voor twee personen. Als je een keuze hebt gemaakt blijkt dat dit gerecht niet geserveerd kan worden (op, niet aanwezig) en wordt een alternatief voorgesteld. Wij wilden de gamba's, maar dat was niet mogelijk. De chef kwam aan tafel in vieze kokskleding uitleggen dat hij wel grote garnalen had. Dat was ook veel handiger voor ons want die hoefden we niet te pellen. Hij kwam nog een keer langs om de garnalen te laten zien. Het werden dus grote garnalen tegen een gambaprijs. De smaak was prima, want hij kán koken. Eén van ons wilde een tussengerecht (pasta; € 8,- op de kaart). Er werden verschillende soorten pasta opgenoemd, maar wat wij kozen was er helaas niet. Voortdurend kwam de kok aan tafel en werden er voorstellen gedaan omtrent aanvullingen en speciale wijnen (zelf geïmporteerd). Aangezien wij daar slechte ervaringen mee hebben bij dit restaurant zijn wij hier niet op ingegaan. Dan heb je nl. helemaal geen grip meer op de kosten. Het hoofdgerecht (lamsbout) werd zonder garnituur of saus gepresenteerd. De chef kwam nog eens een keer langs om te zeggen dat de prijs voor de lamsbouw omlaag ging, omdat ze niet groot genoeg waren. Over de grootte hadden we echter geen klagen. Water uit de fles à €5,-. Wij kunnen er echt weer even tegen. Trouwens, had ik al gezegd dat de bediening alleen Engels spreekt?
Theo_USA .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Na de laatste keer hier geweest te zijn zijn wij zowaar fanaat geworden van de Toscaanse keuken. Derhalve zijn wij hier weer teruggekomen.

Het was wat rustiger dan de vorige keer, maar de chef-kok kwam net zoals toen in zijn bijna paus-achtige witte gewaad aan tafel en vertelde wat ie wel niet voor lekkers vanavond had. Zeker bijzonder te noemen.

Wijnadvies was top: een Tombakko gedronken op advies van de chef zelf en deze was absoluut naar mijn smaak! Ook de combinatie met de ossenhaas was treffend te noemen.

Konden ze bij ons in het westen maar zo koken...
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Al jarenlang regelmatig te gast maar nu toch tijd om mijn waardering te uiten. Persoonlijke bediening en meedenken met de gasten staan altijd voorop. Mijn ervaring is dat je beste aan chef Antonio kunt vragen wat je die avond wilt eten. Voorgerechten zijn altijd gevarieerd en verrassend, de sliptong slaan we nooit over. Afgelopen weekend kozen we voor een geweldige pasta met spek en de lamskoteletten. Wijnkaart is prima, ook in prijs en kwaliteitsverhouding. Misschien is het meest treffende nog wel dat we nog tijdens uitbuiken bij de koffie verzuchtten: Wanneer gaan we weer!?
LarsEvere .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Prijs kwaliteit verhouding in mijn ogen erg slecht. Ook service niet goed. Met groep van 7 gegeten en iedereen had hetzelfde gevoel bij het verlaten van het restaurant. Jammer...