Lo Stivale

Nieuwe Ebbingestraat 44 9712 NM Groningen Nederland Kaart
31-503120764

Over het restaurant Lo Stivale

Eigenaar en chef-kok Antonio Etzi werd geboren op het eiland Sardinië in het plaatsje Capoterra, dichtbij de hoofdstad Cagliari. Al op jonge leeftijd was de kok in wording omringd door familieleden met een passie voor koken met verse producten. Zijn vader, Luigi Etzi, was botanist van beroep en werkte onder andere voor Argiolas, een beroemd wijnhuis uit de regio.
Nadat Antonio in 1969 in Nederland aankwam en later diverse ondernemingen onder handen had genomen, besloot hij om zijn passie voor koken te verwezenlijken. In 1982 werd het restaurant Lo Stivale (de laars) opgericht samen met zijn echtgenote Yvonne. Passie, creativiteit en werken volgens de principes van de traditionele Toscaanse keuken waren en zijn tot op de dag van vandaag de basis van de visie van Antonio.
Mede door deze visie is het restaurant in meerdere culinaire media hoog aangeschreven, waaronder de tijdschriften ‘Lekker’ en ‘Italië Magazine’. Ook is het restaurant in september 2014 genomineerd voor het beste Italiaanse restaurant van Nederland en heeft het een onderscheiding van de organisatie ‘Ospitalitá Italiana’, welke is aangesloten bij de Italiaanse kamer van koophandel. Daarnaast heeft Antonio een onderscheiding gekregen in oktober 2013 van toenmalig burgemeester Rehwinkel voor uitmuntend ondernemerschap, waarvan het plakkaat te bezichtigen is in het restaurant!

Meer informatie over restaurant Lo Stivale

Bus
  • : Ondergrondse parkeergarage aan het boterdiep of ossenmarkten en parkeerplaatsen rondom het restaurant.

Maandag t/m zaterdag: 17:30 - 21:30
Zondag: Gesloten

Uitmuntend
9,4

Jouw recensie over het restaurant Lo Stivale

Gerrie C.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
Een restaurant met echt een excellente service en met hele lekkere gerechten!! Zoveel meesterschap!! Sterwaardig!! Geweldig.
Lonneke K.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Het eten was overheerlijk, evenals de persoonlijke sfeer. We waren de enige gasten op een woensdagavond en ons was vooraf niet duidelijk wat de prijs zou zijn. Die bleek bij de ontvangst van de rekening hoger dan verwacht.
Ayse D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Het was een rijstegries avond, we hadden alle aandacht van Antonio en zijn aardige vrolijke medewerker. Eten en wijn waren heerlijk.
Gerrie C.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2018
Het was weer geweldig....zoals altijd...
Greetje B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2018
Het was super!!! zowel het eten

als de bediening!! we komen speciaal voor dit restaurant
vanuit Leeuwarden!! een dikke 10!!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Uitstekende, verse gerechten. Elke gang van het verrassingsmenu was heerlijk. Onder andere fantastische paté vooraf. Perfect bereide pasta. Mooie, malse vis. En echt ambachtelijk bereid ijs toe met een glaasje Muscat van het huis er bij.
Buitengewoon gastvrije ontvangst en een vlotte, sympathieke bediening.
Absolute aanrader, behoort tot de top in Groningen!
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
We hebben heerlijk gegeten. Het Engels van de Italiaanse bediening was niet altijd goed te volgen, maar dat gaf niet. Alle gerechten van ons 4-gangenmenu waren goed, waarbij de tournedos toch wel uitmuntend was!
Roel K.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Heerlijk eten, prima bediening, leuke ambiance
Dingena B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Prachtige combinaties van heerlijke verse vis en eigen gemaakte pasta! Hele goede wijnen! Vlotte service.
Koen Floris G.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Gisteren ben ik met mijn moeder voor het eerst sinds lange tijd weer wezen eten bij restaurant Lo Stivale. Vooraf hadden we een proeverij van diverse kleine gerechten. Als tussengerecht had ik een pasta en als hoofdgerecht had ik ossenhaas en mijn moeder ha zeewolf. Deze was vers van het buffet. Tot slot heb ik nog tiramisu genomen. Mijn moeder nam een kopje koffie. Het eten was lekker, zij het, naar mijn moeder haar idee te zout. Ook over de bediening en de sfeer ben ik goed te spreken. Ze hebben ons goed geadviseerd en voorgelicht. Wat mij echter wel opvalt is dat we nog niet eens klaar waren met ons voorgerecht, maar ze kwamen toen al wel lege schaaltjes weg halen. Ook was de muziek, die in het restaurant gedraaid werd telkens hetzelfde. Alles met elkaar ben ik zeer tevreden, dus ik verwacht zeker nog eens terug te komen.
Lindsay H.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Authentiek Italiaans zoals het hoort ????
Jasper K.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Heerlijk authentiek Italiaans eten met een chef die echt gepassioneerd is van de producten die hij serveert. Hulde!
Fokko K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Onverwacht uitstekend eten. Waarschijnlijk de beste Italiaan in Groningen. De opmerking voor de deur dat ze geen pizza's verkopen is geheel correct! Verdiend eigenlijk een betere locatie dan in de wat saaie Nieuwe Ebbingestraat.
Antoinette A.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Puur Italiaans eten, alles vers, eerlijk, zonder poespas. Kok Antonio laat gerust het stuk vlees zien dat hij voor je wil bereiden, of toch liever een vers visje? Kan óók! Heerlijk deze gastvrijheid! Fijn restaurant, een aanrader!
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
een mooi Italiaans restaurant met goede kwaliteit van zowel eten, wijn als bediening.
Marese P.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Een authentiek stukje Italië in Groningen. Hier worden alle gerechten met liefde en vakmanschap bereid. Tot in de perfectie, durf ik wel te zeggen. Alles is vers en van de hoogste kwaliteit. Fantastische eetervaring!
Stefan B.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Fantastisch puur Italiaans eten van hoge kwaliteit. Vriendelijke bediening met veel persoonlijke aandacht en goed advies met charmant Italiaans accent.
Eva B.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
Zeer vriendelijk welkom, van mijn notitie van geen koolhydraten werd direct gevraagd wat ik wel en niet mocht hebben. Het gemengde voorgerecht voor twee personen was tongstrelend, de filet daarna heerlijk mals, we hebben genoten!
M.M. V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
Lo Stivale serveert in Italiaanse sfeer het meest verrukkelijke Italiaanse maal. Geweldig!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018