Lo Stivale

Nieuwe Ebbingestraat 44 9712 NM Groningen Nederland Kaart
31-503120764

Over het restaurant Lo Stivale

Eigenaar en chef-kok Antonio Etzi werd geboren op het eiland Sardinië in het plaatsje Capoterra, dichtbij de hoofdstad Cagliari. Al op jonge leeftijd was de kok in wording omringd door familieleden met een passie voor koken met verse producten. Zijn vader, Luigi Etzi, was botanist van beroep en werkte onder andere voor Argiolas, een beroemd wijnhuis uit de regio.
Nadat Antonio in 1969 in Nederland aankwam en later diverse ondernemingen onder handen had genomen, besloot hij om zijn passie voor koken te verwezenlijken. In 1982 werd het restaurant Lo Stivale (de laars) opgericht samen met zijn echtgenote Yvonne. Passie, creativiteit en werken volgens de principes van de traditionele Toscaanse keuken waren en zijn tot op de dag van vandaag de basis van de visie van Antonio.
Mede door deze visie is het restaurant in meerdere culinaire media hoog aangeschreven, waaronder de tijdschriften ‘Lekker’ en ‘Italië Magazine’. Ook is het restaurant in september 2014 genomineerd voor het beste Italiaanse restaurant van Nederland en heeft het een onderscheiding van de organisatie ‘Ospitalitá Italiana’, welke is aangesloten bij de Italiaanse kamer van koophandel. Daarnaast heeft Antonio een onderscheiding gekregen in oktober 2013 van toenmalig burgemeester Rehwinkel voor uitmuntend ondernemerschap, waarvan het plakkaat te bezichtigen is in het restaurant!

Meer informatie over restaurant Lo Stivale

Bus
  • : Ondergrondse parkeergarage aan het boterdiep of ossenmarkten en parkeerplaatsen rondom het restaurant.

Maandag t/m zaterdag: 17:30 - 21:30
Zondag: Gesloten

9,3

Jouw recensie over het restaurant Lo Stivale

Roel K.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Heerlijk eten, prima bediening, leuke ambiance
Dingena B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Prachtige combinaties van heerlijke verse vis en eigen gemaakte pasta! Hele goede wijnen! Vlotte service.
Koen Floris G.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Gisteren ben ik met mijn moeder voor het eerst sinds lange tijd weer wezen eten bij restaurant Lo Stivale. Vooraf hadden we een proeverij van diverse kleine gerechten. Als tussengerecht had ik een pasta en als hoofdgerecht had ik ossenhaas en mijn moeder ha zeewolf. Deze was vers van het buffet. Tot slot heb ik nog tiramisu genomen. Mijn moeder nam een kopje koffie. Het eten was lekker, zij het, naar mijn moeder haar idee te zout. Ook over de bediening en de sfeer ben ik goed te spreken. Ze hebben ons goed geadviseerd en voorgelicht. Wat mij echter wel opvalt is dat we nog niet eens klaar waren met ons voorgerecht, maar ze kwamen toen al wel lege schaaltjes weg halen. Ook was de muziek, die in het restaurant gedraaid werd telkens hetzelfde. Alles met elkaar ben ik zeer tevreden, dus ik verwacht zeker nog eens terug te komen.
Lindsay H.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Authentiek Italiaans zoals het hoort ????
Jasper K.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Heerlijk authentiek Italiaans eten met een chef die echt gepassioneerd is van de producten die hij serveert. Hulde!
Fokko K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Onverwacht uitstekend eten. Waarschijnlijk de beste Italiaan in Groningen. De opmerking voor de deur dat ze geen pizza's verkopen is geheel correct! Verdiend eigenlijk een betere locatie dan in de wat saaie Nieuwe Ebbingestraat.
Antoinette A.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Puur Italiaans eten, alles vers, eerlijk, zonder poespas. Kok Antonio laat gerust het stuk vlees zien dat hij voor je wil bereiden, of toch liever een vers visje? Kan óók! Heerlijk deze gastvrijheid! Fijn restaurant, een aanrader!
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
een mooi Italiaans restaurant met goede kwaliteit van zowel eten, wijn als bediening.
Marese P.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Een authentiek stukje Italië in Groningen. Hier worden alle gerechten met liefde en vakmanschap bereid. Tot in de perfectie, durf ik wel te zeggen. Alles is vers en van de hoogste kwaliteit. Fantastische eetervaring!
Stefan B.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Fantastisch puur Italiaans eten van hoge kwaliteit. Vriendelijke bediening met veel persoonlijke aandacht en goed advies met charmant Italiaans accent.
Eva B.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
Zeer vriendelijk welkom, van mijn notitie van geen koolhydraten werd direct gevraagd wat ik wel en niet mocht hebben. Het gemengde voorgerecht voor twee personen was tongstrelend, de filet daarna heerlijk mals, we hebben genoten!
M.M. V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
Lo Stivale serveert in Italiaanse sfeer het meest verrukkelijke Italiaanse maal. Geweldig!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Top!
ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Top restaurant!! Prachtig, warm ingericht. Vriendelijke bediening. Mooie wijnglazen en servies. Heerlijke gerechten. Echt Italiaans, pure smaken. Komen zeker snel terug. Mag van ons een ster.
Els W.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
We hebben een prachtige ervaring gehad bij Lo stivale. Antonio maakt het af, door steeds rond te lopen met zijn koksbuis op! Het eten was heerlijk! Een echte aanrader!
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Eten bij Antonio blijft altijd een feest. Weliswaar klassieke gerechten, maar door de jaren bewezen goed. Ingrediënten van hoge kwaliteit. Wijnkaart beperkt, maar buiten de kaart om keuze.
john V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Lekker eten in goede ambience met prettige bediening. Carpaccio en champignons in pittige! saus waren een heerlijk voorgerecht en de ossehaas was mooi mals. Luchtige, smaakvolle cheesecake en espressoijs als afsluiter. Komen zeker nog een keer terug.
Twaddeanbrouwer B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Waren gisteren, 6 jan 2018, in Lo Stivale. Met 5 volwassenen en 1 kind( 13). Ontvangst was erg vriendelijk en behulpzaam. ( Jas weghangen, naar tafel brengen, drankje voorstellen). Goede hulp bij uitzoeken menu. Mijn man ( 87) eet heel weinig. Een verrassingsmenu is aan hem niet besteed. Hij houdt van vis en kreeg een heerlijke 500gr tong . Verder kon hij van de schalen snuffelen. De bediening was erg correct. Kleinzoon, die van pizza houdt, hetgeen hier niet geserveerd wordt, werd geholpen bij het maken van een goede keuze. Iets van lasagnavulling, zonder de laagjes vellen. Hij vond het erg lekker. Het 4 gangen verrassingsmenu was ook prima. Schoonzoon, kenner van de Italiaanse keuken was zeer content. Ook de bijbehorende wijnen waren goed en werden op de juiste momenten geserveerd.
Al met al een heerlijke avond. De ruim 3 uren aan tafel werden niet ervaren als te lang, doordat de gerechten op de juiste tijden werden geserveerd,
Florine V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Originele Italiaanse gerechten met veel smaak en kwalitatief goede ingrediënten. Qua verlichting was het te donker en de tweede man in de bediening was onhandig (stootte oa een glas wijn om). Daar werden we overigens wel gelijk voor gecompenseerd met twee goede glazen rode wijn van het huis. Al met al een goede ervaring en zeker voor herhaling vatbaar. Een aanrader!!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Hartelijke en sympathieke ontvangst. Huiswijn erg lekker. Exclusieve keuken. Heel vriendelijke kok die het je erg naar de zin probeerde te maken. Het was er helaas wel koud wat de feestvreugde wat heeft aangetast. Maar per saldo een prima restaurant!