Lo Stivale d'Oro

6,8
6,5
Mylene S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Prijs kwaliteit is grandioos. Echt onvervalst italiaans eten.
De 9 van Johannes van Dam
staat nog steeds.
Genot om daar met vrienden en of familie te eten.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Een aardig Italiaans eethuis, een beetje zoals je ze in Italië ook vindt: tikje rommelig, informeel in de bediening en met een Italiaanse matrone die het allemaal bestiert. We aten hier smakelijke gebakken champignons als voorgerecht en een insalata mista en daarna allebei een pizza. Daarbij een fles Negroamaro, een krachtige rode wijn van een Zuid-Italiaanse druif. Niet verrassend, maar allemaal best in orde.
We vertrokken daarna omdat het volliep en we wat rustiger koffie wilden drinken.
Tyas V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Wat een treurnis. Woonden hier eerst om de hoek en aten en er toen paar keer per maand. Altijd met plezier. Onlangs eens een keertje terug gegaan. Er bleek weinig van het tentje van vroeger over. Ongezellig personeel (vroeger liepen ze dansend en zingend door de tent), geen kraanwater geserveerd en niet flexibel. Vanwege een glutenallergie namen we altijd zelf pasta mee om daar te laten koken. Dat was nooit enig probleem. Nu kregen we een chagrijnige sneer dat dit niet de bedoeling is en dat we mazzel hebben dat we vroeg waren, want anders kan dit echt niet.
Prima, wij komen er toch niet meer. Jammer, was voorheen echt een pareltje...
Marleen J.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Onze ervaring was erg positief hier! Lekkere Spaghetti Amatriciana met al dente spaghetti en lekker spek. Smakelijke pizza's met dunne bodem, frisse salade, prima wijn en dat alles voor weinig geld. Veel toeristen inderdaad, maar ook 'regulars'. Bediening was snel, duidelijk en erg behulpzaam. Pinnen kan niet, maar dat wisten we vooraf, dus genoeg cash mee.
Zeker een plek om terug te komen.
Ron0 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Sorry, een zware tegenvaller nadat het werd aangeraden door vrienden. Erg langzame en onvriendelijke bediening, in een dampige vochtige plaats met slechte ventilatie. Het was druk, hoofdzakelijk met toeristen.
Helaas maar hier komen wij niet meer terug.
Eveliene V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Een Italiaans restaurant waar je meer dan pizza en pasta kan eten. Vooraf verse inktvisringen genomen, die erg goed waren. Als hoofdgerecht zwaardvis en mijn tafelgenoot had een pizza. Die waren prima. De groente en aardappelen bij de zwaardvis waren wat summier en simpel.
Vanaf zes uur zat het restaurant helemaal vol. Reserveren kan pas vanaf 4 personen. Let op: geen pin!
Communicatie/inschatting zou iets beter kunnen. Wij moesten op tijd weg voor het theater en vroegen of een voorgerecht en hoofdgerecht kon qua tijd. Dat was haalbaar na wat overleg. Maar uiteindelijk duurde het voorgerecht zo lang dat we alsnog het hoofdgerecht heel snel hebben moeten eten. Advies voor 1 gang ipv 2 was beter geweest.
Jose R.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Gister heerlijke pizza's gegeten! lekkere krokante bodem, goed belegd en goede kwaliteit producten. Huiswijn, prima te drinken en voor maar 15e per liter kan je er niets over zeggen.
Goodfoodamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Het eten was ok , maar erg kleine porties. Meestal toeristen of koppels, niet gastvrij voor gezinnen. Jammer maar niet een goede ervaring.
Topski .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
We wilden even snel een goede pizza eten, goed glas wijn en weg.
Is prima gelukt!
Konden rond 17.30 uur gelijk aanschuiven met z'n tweeën, hadden niet gereserveerd.
Wisten dat het cantina-idee de sfeer bepaalt in dit restaurant en dat beviel ons voor deze avond heel goed.
Lekkere rode wijn, twee maal een pizza, frutti di mare en een cuattro staggioni, precies wat wij wilden. Mooi dunne bodem en goed belegd, smaakvol ook.
Vriendelijke service, begroet in het Italiaans en toen wij na een uur opstapten zat de hele zaak vol. Goed teken toch? En dat al jarenlang!
Wij komen terug.
Plon .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Na een voorstelling in het Muziektheater ben ik hier beland.
Aangeraden door een vriend. Het was druk maar toch nog plek voor twee personen.
We wilden een klein hapje eten . Naast ons zat een grote luidruchtige groep.
We hadden al veel gedronken op de première van de opera , dus we vroegen om een karaf kraanwater.
Dat was niet mogelijk ... Dit vind ik een groot minpunt.
We namen ieder een glas wijn. Ik nam een pinot Grigio voor 5,50 .
Dat moest wel wat zijn voor die prijs in zo'n eenvoudig restaurant , maar het was bocht. Prijs kwaliteit ver te zoeken .
Voor deelden we een antipasto verdure . Vermoedelijk door de magnetron kokend hete groenten waarvan de aubergine niet eens gaar was!
Daarna had ik Vitello Tonato ,afijn daar kan je geen buil aan vallen dus dat was te eten.
De pasta met Tartuffo van mijn tafelgenoot was niet bijzonder beetje te romig .
Toen we wilden betalen kon je niet pinnen.
"Ja wij zijn een beetje apart " zei de vermoedelijke eigenaar .
"Een beetje zwart" wilde ik zeggen maar ik ben zonder morren 50 meter gelopen door de Amstelstraat en heb wat geld gepind.
Mijn tafelgenoot en ik zijn overeengekomen dat wij hier nooit meer willen eten
Een echte afrader lo stivalo d'oro !!!
Susanna F.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Either you love it or you hate it. Bij dit restaurant zit er weinig tussen. Ik val in de eerste categorie. Ik kom hier al jaren en de kaart is op wat kleine aanpassingen na al jaren onveranderd. Daarnaast hebben ze vaak een aantal dingen buiten de kaart, die zeker ook de moeite waard zijn. Voor privacy moet je hier niet zijn, want het is gewoon aanschuiven. Maar goed, je komt hier ook voor het eten. Ik vind het al jaren top, heerlijke anti pasti. De groenten, de champignons smaakten weer goed. Evenals de penne boscaili. De bediening laat af en toe op zich wachten, maar het zit dan ook vaak tot de nok toe vol.
JonahKahn .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Sympathiek familierestaurant waar ze weten hoe ze moeten koken. Heerlijk gegeten: goeie bruschetta vooraf, erg lekkere biefstuk als hoofdgerecht en de perfecte tiramisu maakte het helemaal af. We moesten wel even wachten op ons eten, maar het restaurant zat dan ook tjokvol. Je moet er wel tegen kunnen om schouder aan schouder te zitten. De inrichting is zeer basic. Op zich geen probleem als je alleen voor het eten komt, maar een beetje styling zou geen kwaad kunnen. Likje verf tegen de muur, andere wanddecoratie, iets comfortabelere stoelen en het oogt al een stuk beter. Maar ik kom graag een keer terug!
Jeannette H.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Heerlijk gegeten. We waren er om 17.00: het restaurant was net open. Een uurtje later wa het bomvol. Het is er altijd druk, de bediening is vriendelijk en het eten is goed gekruid. Ze koken met lekker veel knoflook. Mijn zoon neemt altijd de venkelworst, de penne cacciatore wordt ook met die worst gemaakt. Mmmm. De limoncellotaart en het citroenijs is heerlijk om mee af te sluiten in combinatie met een bittere espresso.
Christiaan D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2014
Vaak bij Lo Stivale geweest, maar de laatste twee keer viel het tegen. Dat komt vooral door het volproppen van het restaurant. Je zit echt op 30 cm schouder aan schouder te eten met de andere gasten. Ja, het is een kleine tent en dat heeft ook z´n charmes, maar als het eten dan ook niet meer zo goed is als ´vroeger´, dan gaan we volgende keer liever ergens anders heen. Het jarenlange succes lijkt bij Stivale te zijn doorgeslagen in een passieloze routine. Het begint steeds meer een Italiaan te worden die er in Amsterdam al veel te veel zijn rond de grote pleinen. Ok, het eten. De bruschetta was overigens wel bijna perfect, iets te zwart gegrilde stukjes brood, maar met verse tomaten, olijfolie en veel knoflook. Heerlijk. De antipasti is heel basic, gewoon vleeswaren op een bord, verder niks. Ook geen brood erbij. De soorten pizza´s die je kunt kiezen zijn, zoals het hoort in Italië, eenvoudig, maar gebruik dan wel gewoon goeie mozzarella i.p.v. Hollandse, vette kaas. Jammer, jammer. Het is dat we niet zoveel tijd hadden, want de speciale gerechten op het krijtbord leken veelbelovend (o.a. carpaccio van zwaardvis en een vissoep), maar ik weet niet of Stivale nog een kans van ons krijgt, omdat het er steeds minder wordt. Johannes van Dam draait zich om in zijn graf, tijd voor een nieuw Italiaans toptentje in Amsterdam.
Piet1234 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Heerlijk gegeten met 8 personen voorafgaand aan theater bezoek. Echt familierestaurant. Traditioneel Italiaans, zonder modernismen en opsmuk. Voorgerecht met paddenstoelen heerlijk gekruid, pizza was prima, lasagna met zalm lekker zacht. Eten was snel op tafel en bediening was vlot. Verder eenvoudig qua decor maar dat vonden wij geen probleem.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Leuk om alle recensies te lezen! Kom hier vanaf 2001 en nog steeds met heel veel genoegen. De kwaliteit is constant van hoog niveau en de sfeer fantastisch. Dat niet iedereen zich hier thuisvoelt begrijp ik volkomen. Geen opsmuk en commeil-faut maar eerlijkheid en authenticiteit in bediening en gerechten!
Hoop hier nog vaak te mogen genieten :)
Gijs H.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Voor een bezoek aan Carré nog snel even iets eten. Keurig ontvangen door de gastheer en gelukkig nog een plaatsje beschikbaar. Prima huiswijn! Vooraf een variatie van anti-pasti genomen, als hoofdgerecht een pizza. Beide van goede kwaliteit. De pasta met zalm zwom nog in de saus, wat het gerecht niet ten goede kwam. Portionering meer dan voldoende.

Interieur is wat ouderwets, maar dat maakt het eten meer dan goed.
Laurens T.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2014
Grappig om te lezen dat de recensies zo van elkaar verschillen. Als je op zoek bent naar de klassieke restaurantervaring kun je beter ergens anders heen gaan denk ik. Het eten is eenvoudig maar wel erg lekker (en echt niet duur). Het zaakje heeft 0 sfeer maar dat is juist wel grappig. Als Amsterdammer met een beetje grote mond kun je overigens prima overweg met de bediening, ik hou er persoonlijk wel van. De kans dat je naast iemand anders wordt gezet als je met zijn tweeën bent is vrijwel 100%. Maar ach zo maak je nog eens wat mee, heb een geweldige avond gehad met een hilarisch ouder echtpaar dat naast ons zat.
Dana1985 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Spontaan in dit restaurant beland op een vrijdagavond, want gehoord dat het eten erg lekker zou zijn (het was nog vroeg, dus nog plek genoeg). Het eten was niet slecht, maar zeker niet voortreffelijk en de bediening was onvriendelijk en langzaam. Ook wij zaten met zijn 2en aan een krap tafeltje met pal ernaast nog een tafel. Omdat het nog zo leeg was, legde een van ons zijn jas over de stoelleuning van de stoel ernaast. Meteen werd op zeer onvriendelijke wijze door de vrouw des huizes verzocht deze te verwijderen. Tuurlijk was dit geen probleem, maar erg welkom voel je je niet meer als je op een toon toegesproken wordt alsof je iets misdadigs hebt gedaan. Vervolgens ruim een uur op het voorgerecht moeten wachten, want er was "wat mis gegaan". Ze zouden het zo snel mogelijk brengen, maar dat duurde nog steeds lang. De slakken waren overigens wel lekker (maar niet veel). Vervolgens de pizza's, ze smaakten niet vies, maar ik kan zo tig plaatsen noemen met veeel lekkere pizza's. Het waren op verzoek pizzas met enkel groenten, maar die waren amper te bekennen. Hetgeen er wel op lag, leek niet erg vers en eerder uit blik te komen. Afgesloten met een espresso en tiramisu, die laatste vond ik wel smakelijk maar wel wat aan de sterke kant. Al met al wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar!
Cees-jan D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Leuke gezellige italiaan op een mooie locatie. Prima eten. Mooie groenten als bijgerecht. Biefstuk wel iets te pezig. Ze serveren geen kraanwater, maar de prijs van water is schappelijk.