Little V

Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 22:30

Voordelig
Lois L.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Heerlijk eten, gezellige sfeer en toffe inrichting! We werden erg hartelijk ontvangen en naar onze tafel gewezen. De erg enthousiaste en aanwezige dame (mocht wel iets minder) adviseerde ons het menu van de chef. Dan hoefde we niet te kiezen tussen alle gerechten en het zou echt voldoende zijn voor ons alle 6. Ook konden we allergieën etc opgeven en hier werd in alle gangen ook weer rekening mee gehouden. Erg fijn! Het eten was ontzettend goed en zelfs meer dag genoeg, zodat we zelfs nog 2 bakken vol mee naar huis kregen. Daarbij zijn de cocktails en huisgemaakte ice tea's een wonderlijke creatie en een echte aanrader!
Roxanne V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Inmiddels heb ik hier in korte tijd al vaker gegeten, waarom? Omdat het eten zo ontzettend lekker is, de sfeer in het restaurant fijn en de bediening ook altijd prettig (en soms zelfs ronduit gezellig) is!

Een mix van voorgerechtjes is heerlijk, vooral de runderrolletjes in wijnblad, salade met kip en noedelsoep met kip. Qua hoofdgerechten: de gamba's en coquilles in kokos-curry saus is 'to die for hemels', de zeebaars met karamelsaus (klinkt misschien een beetje vreemd) maar ook verrassend lekker en biefstuk met groente is ook een topper! En een verse kokosnoot (met of zonder rum) zoals je die op vakantie gewend bent kan je hier ook prima bestellen. De smaakcombinaties zijn gewoon elke keer weer erg goed uitgebalanceerd.

1 minpuntje: lamskoteletten waren afgelopen keer te iets vet.

Lijkt het restaurant op de website vol te zitten? Bel even op de avond zelf. Wij konden toen toch nog reserveren.
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Na de bioscoop, zin in hapje eten. Niet ergens gereserveerd en in Rotterdam blijkt de donderdag een favoriete dag om uit (eten) te gaan, want overal ruim bezette restaurants, bars etc. Gelukkig was er bij Little V nog een plekje aan een gezamenlijke tafel (onder de boom). Hartelijk personeel dat meteen met de kaart kwam. Een nadeel van dit leuk gedecoreerde vietnamese restaurant is de verlichting. Oogt gezellig maar een menu kaart (gedrkkt op zwarte achtergrond) is echt niet te lezen, maar de telefoon heeft een zaklantaarn. We kozen voor de Banh xeo flens en de Bo xao cai. Avontuurlijk! Een mooi glas rose en een stevige rode wijn er naast en al snel kwamen de schotels. Voor mij een groot bord, voor de helft met grote slabladeren, soort munttakken, kruiden etc. en een krokant gebakken dubbelgeslagen flens met garnalenvulling. De bedoeling is dat je alles in repen snijdt, door elkaar husselt en eet. Partner had gesneden biefreepjes met een grote variatie aan kortgekookte verse groentes. Beide gerechten vielen erg in de smaak. Wel kruidig, maar niet heet. Gewoon lekker en... zeer betaalbaar. Nog 1 glas wijn en kom rijst en met 40 euro was de rekening rond. Lekker en redelijk snel gegeten en goede prijs voor zo'n tussendoortje. Gaan we vaker doen.
Richard1503 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gisteravond voor het eerst hier gegeten. Ontvangst was zeer correct en vriendelijk. Gezellige, professionele, bediening.
We lieten ons eerst een cocktail adviseren aan de bar, daarna direct aan een gezellige tafel en direct een ober die met de kaart kwam en ons vroeg of we al drank besteld hadden. We hebben de keuze voor de gerechten ook aan hem over gelaten. Al snel 2 planken, als voorgerecht, met verschillende gerechtjes en de daarbij horende uitleg. Flesje Pinot blanc besteld ( lekker ligt en passend bij onze gerechten), kwam ook direct op tafel samen met het door ons bestelde water. Hoofdgerecht (Ossenhaas) was schijnbaar ook bij al het personeel een favoriet, erg lekker en er kwamen ook meerdere mensen uit de bediening informeren of alles naar wens was. Zeebaars als 2e hoofdgerecht ook zeker een aanrader.
Koffie, cheesecake.
Alles was goed van smaak, vriendelijk geprijsd en (heel belangrijk) met een smile op tafel gezet.
Als we een aanmerking hebben is dat alleen op de akoestiek, beetje te lawaaierig door de drukte. Ik zou er een akoestisch plafond in laten spuiten, heel functioneel en per saldo niet duur.
Verder een absolute Top zaak ! Wij komen hier heel graag snel weer terug.
Cbarotterdam .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
De eerste keer (2 jaar geleden) viel mij erg tegen, de gerechten waren flauw van smaak. Maar nu toch een keer terug gekomen, en erg positief verrast, lekker gegeten! De gerechten hadden nu erg veel smaak (vooral de kogelbiefstuk met basilicum is een aanrader!!!) en de bediening heel vriendelijk. Ook worden de gerechten bizar snel geserveerd, ook al is het bomvol. Ook de sfeer + inrichting is erg gezellig, wat het zowel een geschikte plek maakt voor een speciaal avondje, maar ook als je even snel en betaalbaar een hap moet eten,

Ga hier vanaf nu zeker vaker komen!
J&Y L.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Het eten hier is qua smaak prima op orde, alleen viel de portie van mijn gerecht (zeebaars met karamelsaus voor 15 euro) erg tegen gezien de prijs. Ik kreeg een groot bord met veel saus maar wel een héél erg klein visfiletje. Dat viel tegen. Wel was de bediening prima op orde. Houd er rekening mee dat je, als je binnen eet, je kleding naar het restaurant gaat ruiken. En het is er vrij rumoerig.
Mirjam T.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Al vaak gegeten bij littl v Rotterdam
Gister alleen voor het eerst niet tevreden. Drank over vriendin heen tijdens inschenken, geen excuses en tafel zelf schoongemaakt. Bovendien werden we om al 19.45 weggestuurd omdat onze tafel nog voor volgende gasten gereserveerd was. Iets dat prima is, maar wat we graag van te voren hadden geweten. Ook waren een aantal hoofdgerechten koud.
Ronald D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Het eten is super en nu voor de 4x gegeten. De laatste keer was met de kids en opa/oma. Deze laatste waren totaal niet bekend met deze keuken. De gastheer was super attent en nam de tijd om opa/oma alles uit te leggen. Ook al had hij het best druk. Het is rumoerig alleen niet storend voor ons. De porties zijn ook zeer voldoende.
Jpm D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Zeer verrassend restaurant prachtig ingericht. Heer met 5 personen gegeten. Zeer vriendelijk ontvangen eb begonnen met de heerlijk eigen gemaakte ijsthee. Een absolute aanrader. Vervolgens het verassingsmenu besteld. Hoewel pas vanaf 6 personen geserveerd kan dit ook voor 5. Dit was echt een feestje. Voor en tussen gerecht kreeg je netjes uitgeserveerd maar hoofdgerecht bestond uit meerder vis, vlees en vegatarische gerechten die in schalen wordt uitgeserveerd en je zelf kan samenstellen. Alles even vers en heerlijk. Desert was ook heerlijk. Bediening zeer attend en heel vriendelijk. Niets op aan te merken. Prijs is ook prima. Komen hier zeker terug. Reserveren is wel een aanrader want is zeer populair.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Heerlijk gegeten van het 2 gangen menu. Goede grootte van de porties! Verse en gefrituurde springrolls, zeebaars, kip, en dat allemaal gecombineerd met verse groentes en kruiden. Erg leuk gepresenteerd en erg lekker. Bediening is vriendelijk, maar zit wel veel verschil in onderling.
Of het echt authentiek is betwijfel ik ( ben zelf ooit in Vietnam geweest), maar lekker was het sowieso! Ik kom zeker nog eens terug.
Mili K.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Op advies van een kennis er gegeten. Dit was een aangename verrassing! Interieur erg leuk gedaan met veel groen. Het eten was lekker en fris. Veel groenten en verse kruiden, waaronder munt. Had munt niet verwacht maar pastte er juist goed bij. De biefstuk was echt overheerlijk. De cocos-cocktail is een aanrader. De bediening die wij hadden was een zeer vriendelijke jongedame die zich goed hield bij ons drukke tafeltje. Ze hield de humor er goed in. Dat waardeer ik zeker! Wil zeker nog een keer terug.
Sylvia J.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Dit was mijn eerste ervaring met Vietnamees eten en ik ben zeer aangenaam verrast. Ik koos (lunch) een omelet met gamba en varkensvlees en heel veel verse groente en kruiden. Mán, at was dat lekker. De combi mint, koriander en heilige basilicum is zeer verrassend. Alles kakelvers. Zalige thee en authentieke theepotten.
Super vriendelijk personeel.
En de entourage is natuurlijk top zo tussen al die planten en plantage-achtige meubelstukken en attributen.
Graag tot ooit! :)
Ivo M.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Eerste kennismaking met de Vietnameese keuken dus of de gerechten authentiek genoeg zijn kan ik niet beoordelen. Wat ik wel kan beoordelen dat Little V mij vaker kan zien. Wij gingen met 5 voor het 4-gangen menu om ons simpelweg te laten verassen. Vooraf kip en groentenloempia met mooie verse salade welke verrukkelijk waren. Voorts een mooie soep/boullion met gamba en kip waar er 'on the side' nog extra ingredienten bij geserveerd werden (peper, tauge, koriander) ook dit gerecht heerlijk op smaak. Hoofdgerechten (inmiddels moest er haast een 2e tafel aankomen omdat het erg veel was): noodles, zeevruchtencurry, gemarineerd rundvlees, gegrilde kip, gegrilde groenten, tofu gerechten en witte rijst (weet de namen niet exact). Super, hoofdgerecht mochten van mij wat pittiger maar that's it. 9/10. Na gerecht een chees of chocoladecake. En dat alles voor € 30,00 p.p....Bediening is vlot en entourage is op bepaalde punten authentieker dan elders in het pand. Leuke avond gehad.
Stefan V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Een bezoekje aan deze Vietnamees is iets wat wij misschien 2 keer in het jaar doen maar desalniettemin altijd weer een verassende de keuken. Het Indonesische concept van een rijstafel is iets waar ook hier gebruik van word gemaakt. Kiest gewoon je basis groente, rijst, noedels etc en dan maar combineren met kleine gerechten van groente, vlees en vis. Op het menu staan een aantal gerechten die ietwat zijn aangepast aan de westerse smaak maar toch heerlijk. Op basis van mijn reizen naar Vietnam, Singapore en Thailand kan ik dit objectief vergelijken. Wij hadden kip curry/kokos, salade met iets teveel ui, hete gamba's (mogen tikkeltje heter), kleine vegetarische / garnalen loempia's (doen het altijd goed bij de kinderen), rijst, Udon noedels en een soepje. De setting is rumoerig maar het stoort niet na mijn mening want, zo is mijn ervaring, gaat het er in het verre Oosten vaak ook echt aan toe. Alleen dan heb je vaak nog veel verkeer om je heen en zit je op een markt of aan de rand van een grote weg. Zelfs de geur deed mij even denken aan Vietnam maar misschien romantiseer ik nu. Service is prima. Jong personeel maar dat houd het tempo erin zal ik maar denken want ze komen wel erg vaak checken of alles naar wens is. Misschien nog even op de uniformiteit / uitstraling van de kleding letten maar dat is een kleine opmerking. Wij hebben de smaak weer te pakken en denk dat een wederkerend bezoekje niet lang op zich zal hoeven laten wachten.
Cees-jan D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Lekkere rijstrolletjes als voorgerecht. Goed gemaakt maar niet verrassend. Hoofdgerechten vielen tegen. Kleine dorade met gember en minimale begeleiding van groenten. Roergebakken fijngesneden biefstuk viel erg tegen. Taai vlees. Vlakke smaak van de schotel. Mischien is de chef met vakantie, want de eerdere cijfers voor het eten zijn prima.
Hele vriendelijke attente bediening. Alles mooi op tijd gebracht. Er wordt geïnformeerd of we al klaar zijn voor het hoofdgerecht. Klasse. Bij commentaar krijg je een vriendelijk begrijpende blik en excuses, maar er wordt niet iets geprobeerd om te verbeteren. Vermoedelijk heeft de bediening niet die bevoegdheid.
Leuk levendig terras naast de Laurenskerk. Van binnen heel ruim en erg mooi aangekleed. In een nieuwbouw pand deze sfeer neerzetten is erg knap gedaan.
Amy L.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Inmiddels de vierde keer dat ik bij little V ben wezen eten en elke keer is het weer genieten. Het eten is goed op smaak, je kunt kiezen uit kleine gerechtjes die je samen deelt. Mijn favo is de papaya salade, en de zelfgemaakte ijsthee is gewoon instagram waardig. Service is vriendelijk en oplettend. Interieur is mooi tropisch/Aziatisch ,straalt warmte en gezelligheid uit. Een aanrader dus!
Laura R.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Al meerdere keren hier gegeten en elke keer is het eten weer heerlijk! Aanrader is de gekarameliseerde zeebaars en de springrolls als voorgerecht. Daarbij is het decor super leuk en gezellig wat alles nog wat leuker maakt. De bediening is altijd vriendelijk, maar vergeet soms iets in de bestelling. Omdat het zo druk is en ze dit altijd super snel oplossen is het wat mij betreft niet storend. Leuk concept waarbij je je eigen gerecht kan bestellen, maar ook met de tafel kan delen. Altijd leuk en gezellig om hier te eten.
Sebastiaan B.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Little V is onwijs lekker om een snelle hap te eten. Verwacht hier geen avondje tafelen met hele complexe gerechten. Het restaurant biedt goede, verse, onwijs lekkere maaltijden voor een mooi prijsje. Kwaliteit van drankjes en eten is prima, ook het uitzicht op de Laurenskerk is erg leuk. Zelf nog nooit in Vietnam geweest, heb dus geen idee of het er vanbinnen echt Vietnamees uitziet. Voor een 'leek' voelt het wel zo. Echte een aanrader!
Clr K.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Het eten was heerlijk en het décor is ook prima.
Wel een beetje jammer dat het bestek vuil was, dus hebben wij dit maar zelf moeten schoonmaken. Tot twee maal toe kwam bediening langs, zag dit, en heft niet gevraagd of wij schoon bestek willen.

Heel erg jammer.
Otjeh .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Zin in Vietnamees eten? Dan moet je absoluut naar Little V! De gerechten zijn vers en vol van smaak, tot nu toe elders nergens zo goed een Vietnamees restaurant kunnen vinden dan Little V mijn Complimenten! Wanneer we weer in Rotterdam zijn, komen wij zeker hier weer terug!