Little Thai Prince

Hoog tempo

Jouw recensie over het restaurant Little Thai Prince

David B.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Tussen alle andere (veel!) restaurantjes op en nabij de Zeedijk, springt Little Thai Prince uit wat kwaliteit en waar-voor-geld betreft.
Ik ben geen ‘Thailand-kenner’, maar ik ervaar iets oorspronkelijks in de verrukkelijke gerechten van – over de jaren heen – constante hoge kwaliteit.
Voor het eerst in lange tijd was ik er weer en had ik me er enorm op verheugd; er was geen sprake van teleurstelling.
Een bord vol geurige groenten en gebakken tofu met heerlijke rijst (€12) = een bron van genot.
Mijn disgenoot neemt gebakken rijst met groenten en rundvlees (€14,50). Genieten!
Een potje jasmijnthee (€2 p.p.) erbij en we zijn heel tevreden.
Tip: wees daar vroeg anders is het gauw vol en behoorlijk rumoerig. Reserveren is de moeite waard!
De service is waanzinnig snel, de bediening vriendelijk en behulpzaam.
Een aanrader!
HJB71 .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Consistent prima Thai, een van de beste in Amsterdam en we hebben er dan ook al vaak gegeten. Je zit hier wat rustiger dan bij het verderop gelegen Thaise Snackbar Bird en de kwaliteit van het eten (en de prijs) is vergelijkbaar. Reken op zo'n 25 euro pp voor een voorgerecht, hoofdgerecht en Thais Singha biertje.
Heerlijke Tom Ka Kai en uitstekende groene curry. Viskoekjes zijn lekker, maar niet bijzonder. Rode curry is wat mild naar onze smaak, maar je kunt vragen om een pittigere versie. Porties zijn royaal.
Kraanwater is eventueel gratis na minimaal 1 hoofdgerecht en 1 drankje te hebben besteld per persoon.
De bediening is heel erg snel, ideaal als je hierna nog naar de film, concert of theater wil gaan, maar niet geschikt om uren (na) te tafelen. Er zijn geen desserts, hooguit een kopje koffie. Na een uurtje sta je dus weer buiten.
Het kan druk zijn, dus kom vroeg - voor 18.00 - of kom juist laat - na 20.30, dan kun je meestal vrijwel meteen aan tafel. En anders even buiten wachten - net zoals bij Snackbar Bird, maar dat is de moeite waard.
Wij komen gauw weer terug.
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Wat n pareltje in het hartje van Amsterdam. Heerlijk eten, gezellige ambiance. Bediening kan nog iets vriendelijker, maar is ok! Betaalbaar en zalig. Aanrader.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Zaterdag 29 april in dit petit restaurant aan de Zeedijk gegeten. Deze uiterst kleine eetgelegenheid straalt een 100% Thaise sfeer uit met de bekende wandkleden met bijvoorbeeld olifanten en de portretten van o.a. de recent overleden koning Bhumibol (spreek uit als P(h)umip(h)on – een nooit gecorrigeerde verkeerde transcriptie) en koningin Sirikit.
Toen wij binnenkwamen, was er nog precies 1 tafeltje vrij. We hadden dus flink mazzel.
Als drankje vooraf nam mijn lief een Bitter lemon en ik liet me een Singha bier smaken: een van de weinige lagersoorten met smaak, wat mij betreft.
Mijn partner en ik kozen beiden voor een soep als voorgerecht. Helaas staat de menukaart niet op het Internet, zodat ik niet precies weet welke gerechten mijn gezellin bestelt heeft: ze noemde slechts de nummers op van de gerechten op de kaart. Maar ik weet dat ze tofu noemde, dus wellicht had ze Tom Kha Pak, want het zag eruit als kokosbouillon. Ze vond de soep erg lekker. Zelf koos ik voor mijn favoriete Thaise soep Tom Yum Kai. Smaakte zonder meer prima met een ruimhartige hoeveelheid kip en champignons. Had van mij nog veel “heter” gemogen, maar dan is het voor de meeste mensen waarschijnlijk niet te eten en dat zou op zo’n toeristische plek geen verstandige keuze zijn. Ik blijf nu eenmaal de gerechten van wijlen mijn vrouw als ijkpunt nemen.
Het hoofdgerecht van mijn tafelgenote was, zoals zij het noemde, “Pekingeend”. Ik zag dat er veel ananas bij zat, dus wellicht had zij Kaeng Phed Ped Sapparod. In ieder geval was zij heel gelukkig met haar hoofdgerecht. Als vrijwel altijd, hiel ik het bij de Keng Panaeng Nua, die ook hier weer uitstekend proefde, met ruim voldoende vlees en rijst. Ook hier geldt dat de kerrie voor mij persoonlijk heel erg pittig mag worden uitgevoerd, maar de smaak was gewoon goed.
Desserts zijn heel ongebruikelijk in Thailand, dus stond er ook geen op de kaart.
Het bedienend Thaise personeel was snel (evenals de kok(s) natuurlijk) en sprak goed Nederlands. Dat is toch een groot voordeel . Bovendien waren zij vriendelijk, maar naar klanten toe zijn zij dat vrijwel zonder uitzondering. Thailand is immers “Het land van de glimlach”.
Wil je hier op zaterdag eten, dan is reserveren eigenlijk een “must”.
Cynthia P.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
We komen hier al jaren, maar dat is sinds gisteren de laatste keer geweest. We zaten aan de tom yang kung soep en of we wilden opschieten met bestellen van het hoofdmenu omdat ze elk uur op zaterdag en vrijdag nieuwe klanten wilden hebben. We hebben hier iets van gezegd en toen kregen we een niet duidelijk verstaanbaar maar klantonvriendelijke reactie. We komen hier NOOIT meer terug.
PatriceAMSGOES H.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Geweldige ervaring (weer). Super laab: heel verfijnd gehakt, vol verse kruiden die mekaar versterkten. Voorgerechten mix weer allemaal even lekker: viskoekjes kom je in vele soorten en maten tegen. Hier TOP. Bediening heel vriendelijk en dat maakt het compleet. Mazzel dat we het niet allemaal opkregen: de " doggy bag" maakte dat ik de dag erna zonder koken wéér een heerlijk Thais gerecht op tafel had staan. Ga zo door!
Gert-jan P.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Gisteren hier weer gegeten en als altijd weer heerlijk. De beste sate van de stad en de massaman curry was ook weer voortreffelijk. Echt een aanrader als je van thais eten houd
Milentje .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Afgehaald op een drukke zondag avond en spijtig genoeg vonden wij het eten niet erg lekker. De beiden hoofdgerechten waren niet optimaal: het pittige kip gerecht smaakte naar een maggi bouillonblokje en het curry gericht naar kokosmelk en water; echt onwijs teleurstellend. Die heerlijke Thaise smaken kwamen er niet door. gek, want dit restaurantje krijgt doorgaans vrij goede recencies. Was dit gewoon een toevallige misser? Een kok ziek in de keuken en dus iemand die het niet goed kan? Ik ben oprecht benieuwd, maar dit kon me niet bekoren. mvg, een teleurgestelde eter.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Ik eet hier met enige regelmaat en het eten is heerlijk en de bediening is prima. Gezellig knus restaurant. Ik kies steeds een ander gerecht en ben nooit teleurgesteld.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Heerlijk basic Thais gegeten, al jaren constante kwaliteit, snelle bediening, goede prijs-kwaliteit verhouding, pittigheid beetje aangepast aan Nederlandse smaak, maar geen probleem.
Lies V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Heerlijk de lekkerste pad Thai! Voorgerechten zijn allemaal lekker, vooral de viskoekjes. Curries zijn ook zalig en ik neem altijd dikke noedels ipv rijst, die zijn los van alles al een gerecht op zich. Kom hier heel regelmatig en heb alweer zin als er aan denk! Lieve bediening. Het is er altijd druk.
Mandy J.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
We kwamen met een groep van 6 personen bij dit kleine, maar fijne reataurantje aan. We hadden 3 dagen daarvoor telefonisch gereserveerd, maar omdat men ons verkeerd had begrepen stond onze tafel niet klaar.... Na meedenken van de bediening en goede service heeft men een tafel 'gemaakt" voor ons. Erg gastvrij!
We hebben heerlijk gegeten. Alles wordt vers bereid, en dat is te proeven! Vooraf hadden we een mix van allerlei hapjes, waardoor onze smaakpapillen geprikkeld werden en we
zeer benieuwd werden naar het hoofdgerecht. Ook deze smaakten erg goed. Groene curry's, garnalen in oestersaus en een rode curry waren heerlijk! Bediening is erg vriendelijk en klantvriendelijk
Let op! Om zoveel mogelijk mensen in het weekend te kunnen bedienen heb je maar 1 1/2 tot 2 uur de tijd om te eten. Dit werd ons keurig verteld bij het maken van de reservering. Onze groep van 6 was binnen 1 uur klaar met eten, zonder te haasten!
Nog 1 tip: de vaste placemats zijn mooi maar niet hygiënisch. Gasten moeten toch hun bestek erop leggen....
HLA .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Met 2 personen in dit restaurant gegeten, alles was buitengewoon goed. Het is er altijd erg druk, reserveren lukt meestal niet, je moet het geluk hebben dat er een tafeltje vrij is. Vooraf een gemengd voorgerecht genomen, een keur van kleine gerechtjes, allemaal heerlijk van smaak. Daarna Pad Tai, beter zal je het zelfs in Thailand nauwelijks krijgen, men weet hier echt wat koken is. Daarbij een droge witte wijn gedronken, niet echt Thais, maar hij paste goed bij de maaltijd. De bediening was uiterst voorkomend en efficient, kortom, er was op dit restaurant niets aan te merken.
David B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Vertrouwd.
Verrassend.
Veelzijdig.
Vers.
Verrukkelijk.
Tip: omdat dit kleine restaurant juist zo klein én zo populair is, óf reserveer óf vroeg eten.
Een portie van 4 heerlijke vegetarische loempia's (€6), een groot bord mie + groenten, tofu en ei (€12), een pot thee (€2)... en er is nog veel meer lekkers op het bescheiden menu.
DANK voor je complimenteuze statement: kort maar krachtig ! We hebben al eens eerder een mooie recensie van je mogen ontvangen; fijn om te lezen dat we onze kwaliteit hebben kunnen handhaven.

Reactie van proever:

Wat een lieve, zorgvuldige reactie, Little Thai Prince! Dank hiervoor!
Ja, ik kom met plezier naar je bijzondere restaurant.
Jammer dat ik zo ver weg woon (bij Zutphen...).
Luuk H.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Het was alweer vele jaren geleden dat we hier gegeten hebben. Maar zaterdag kwam het zo uit met z'n vijfen. Wat een verrassing. Het was nog beter geworden. De Thom kai kai was werkelijk perfect evenals de van alles wat voorgerechten. De hoofdgerechten met grote gambas en het tahu gerecht subliem.
Lekker Thais biertje erbij en we waren het er snel over eens......dit behoort bij de besten in Amsterdam.
coradekoning .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Je weet dat als je hier gaat eten niet komt voor het gezellige natafelen. Klaar met eten, maak je ruimte voor de volgende gast zodat deze van de geweldige keuken van Little Thai Prince kan genieten. Heerlijk eten, mooie smaken en lekker bereid. Personeel vriendelijk en aardig. Geven goeie uitleg bij de gerechten. Schone faciliteiten en goed verzorgd. Ik ben hier zeker niet voor het laatst geweest. Reserveer of wacht buiten op je beurt. Aanrader!
Derk S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Vrijdag met collega's bij Little Thai Prince gegeten. Voor mij was dit zeker niet de eerste keer. Wel even spannend of de collega's het net zo goed zou bevallen als dat het mij altijd doet. Het restaurant is knus en klein. De bediening altijd vriendelijk en heel efficiënt. Je moet er ook van uitgaan dat je hier niet naartoe gaat om urenlang te tafelen. Vooraf hadden wij de kipsaté en de kip in bamboeblad. Ik ken werkelijk geen ander Thais restaurant waar de kipsate zo lekker is. Gelukkig vonden mijn collega's dat ook. Altijd een risico om anderen gerechten aan te bevelen! Als hoofdgerecht hadden we kip met groenten in oestersaus en kip met groenten en gebakken pepers. Beide gerechten waren heerlijk! Groente altijd knapperig en de kip heerlijk mals. Met een paar glazen witte wijn helemaal lekker. Little Thai Prince blijft voor mij nummer 1!
DANK voor deze zeer positieve recensie; fijn dat het opnieuw zo goed bevallen is !
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Gisteren hier zalig gegeten, authentiek, verse producten, de kip Madras was verrukkelijk!

De service was top, vriendelijk, snel, de zaak ziet er netjes uit en ook het toilet was brandschoon.

Wij waren hier op een maandag, van haastwerk absoluut geen sprake, om de rekening moeten vragen ;)
Kan me goed voorstellen dat men hier op de drukke dagen graag een 2e ronde serveert, ze hebben immers maar 8 tafels, in de drukke en gezellige buurt is een keur aan proeflokalen waar je ook gezellig na kan borrelen..
Bianca B.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Lekker gegeten bij deze kleine Thai. De soepen waren heerlijk, met echt authentieke smaken. Alleen de viskoekjes misten de Thaise smaak.
Beef curry heerlijk.
We komen zeker terug !
Gert V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Heerlijk gegeten, al jaren de beste thai in town. De beste sate maar probeer ook eens de Tom kah kai (kippensoep in kokosmelk). Voor hoofdgerecht raad ik aan de Pah Thai of een van de massaman curry. Vlotte bediening en redelijke prijs