Little Saigon

Voordelig
Lang
Dennis S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Dit vind ik nou een lekkere eenvoudige laagdrempelige noodle tent waar je even snel naar binnen wandeld voor een pho of een bahn mi. Geen poespas maar een basic interieur. En soms moet je wachten op een zitplaats. Eten is lekker eerlijk en simpel. HIer kom je voor het eten de ambiance is minder belangrijk.
Desmond C.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Heb hier gegeten met twee vrienden. Serveerster 1 geeft aan dat de wachttijd ongeveer 5 minuten betreft, maar dit liep uit tot 15-20 minuten. Heel begrijpelijk, want het is een heel klein pand.

Nadat we onze tafels toegewezen kregen en een keuze hadden gemaakt, duurde het een tijdje voordat serveerster 1 onze bestelling opnam. Vreemd, want ze leek in een vrolijk gesprek te zijn met een collega. Uiteindelijk kwam serveerster 1 netjes onze bestelling op haar notitieblokje; nummer 24, 27, 2x5, 3 en een jasmijn thee.
Kort daarop kwamen de zeer smakelijke garnalen goi cuons (24). Vervolgens komt serveerster 2 aan met een gerecht wat we niet hebben besteld. Hierop geef ik aan dat we dit niet hebben besteld en gaat ze ermee terug naar de keuken. Niet lang daarna komt serveerster 2 weer terug met het verkeerde gerecht om ons te vertellen welk gerecht het is. Ik zeg wederom dat dit geen deel uitmaakte van onze bestelling, dus zij weer terug naar de keuken. Serveerster 1 die onze bestelling heeft opgenomen komt twee(!) keer naar onze tafel om ons te vragen wat we wel hebben besteld. Geen excuses waren aangeboden toen dit allemaal gebeurde en het gaf ons eerder het gevoel dat het verkeerde gerecht aan ons werd verwijt. Bovendien was de jasmijn thee niet gebracht rondom alle commotie.

Dit allemaal terzijde was het eten prima. Het enige wat op te merken is het iets te taaie stoofvlees.
Diana N.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Als je ooit van plan bent om hier Che (toetje) te eten, doe dit dan niet!!! Ik had zelf de Che ba mau en het was zeer teleurstellend. Veels te waterig en wat erin hoort te zitten zat er niet eens in. Wat er wel inzat was ook heel mager. Trust me ik ben Vietnamees en ik heb nog nooit zo'n slechte Che gegeten. Daarnaast had ik ook nog een Vietnameze koffie wat ook niet geweldig was. Over de rest kan ik niet oordelen maar de Che damn, echt geen aanrader.
SH T.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Wij waren bij Little Saigon voor een snelle hapje. Eenvoudig eethuisje, bediening was vlot. Ik was teleurgesteld over mijn Pho; de noodles waren niet zacht en het gestoofde vlees was helaas een beetje taai!
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Authentiek Vietnamees gegeten! In 1 woord heerlijk! Alles super vers en heerlijk van smaak, wij hadden van alles wat genomen. Salad Rolls, springrolls, saté, garnalen, salade met garnalen en lekkere nasi met kip. Huisgemaakte icetea en een Saigonbiertje. Wij hebben de laatste tijd niet zo lekker gegeten en ook voor een zeer redelijke prijs. Aardige bediening. Kortom we komen hier vaker in de toekomst. Marianne
Mazon .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Wij hadden de pho met kip en de vegetarische noodle salade. Heerlijk vers en authentiek van smaak. De gerechten worden snel geserveerd. Het restaurantje is klein en eenvoudig ingericht maar daardoor wel knus en zonder poeha. Wij komen zeker een keer terug!
TasteofGavin .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Ik heb bij verschillende Vietnamese restaurants in A'dam Pho gegeten, maar de Pho kip die ik hier had is de beste tot nu toe. De bouillon had een diepgang qua smaken. En de kip, die normaliter smaak van de bouillon heeft, was lekker gekruid en steeg verrassend boven de bouillon uit. Zoals altijd bij de Pho een bordje erbij met verse groenten/kruiden: tauge, chili, koriander, thai bascilicum, limoen. De bediening was jong, vriendelijk en zonder pretenties.
Een simpele eettent met goed eten voor een leuke prijs, zo zouden er meer moeten zijn.
Benvandijk .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Met dit koude weer, had mijn partner en ik spontaan besloten om een warme noedelsoepje te gaan eten. We kwamen terecht bij little saigon op de zeedijk. Hoge verwachtingen aangezien Saigon op de leidsestraat ons goed beviel. Het was vol binnen (hadden we wel verwacht op een vrijdagavond). De serveerster gaf aan dat ze ons zouden roepen wanneer er een tafel vrij zou komen. Prima, geen probleem. Geduldig zaten we buiten op het bankje voor de deur te wachten. Na ons kwam een ander stel in de rij staan. Ik zag dat een tafel had afgerekend en de gasten naar buiten liepen. De serveerster maakte de tafel schoon en we stonden nog buiten te wachten op haar seintje om plaats te kunnen nemen. Maar het stelletje na ons liep gelijk naar binnen en de tafel was weggegeven aan hen. Ik zei tegen de serveerster dat wij eerst waren. Ze keek een beetje ongemakkelijk en zei dat er snel een tafel vrij zou komen. (hoge kans dat ze ons was vergeten) Na een tijdje gewacht te hebben, kwamen twee nieuwe gasten little saigon binnen en stonden binnen te wachten voor een plek. Er kwam een tafel vrij en raadt eens.. Tafel werd aan hen gegeven. Ik liep naar binnen en vroeg naar een verklaring. De serveerster kwam met de 'smoes' dat ze hadden gereserveerd. Nou, ik wist niet dat reserveren bij little saigon mogelijk was. Op hun website staat, ik citeer: 'no bookings possible, because of our mini size'. We hadden tenslotte al 30-45 minuten gewacht en vond het wel meer dan genoeg. We gaven aan dat we maar ergens anders gaan eten. Plots kon ze wel een ruimte voor ons vrijmaken. Er zaten twee mensen aan een vierpersoons tafel en ze kon de tafels van elkaar scheiden. Nou, kon je dat niet van tevoren doen??Aangezien we na al het wachten aardig trek hadden, namen we het bod maar aan. De pho was oke, bouillon iets aan de zoutige kant. Zeker niet waard om dit filiaal nogmaals te bezoeken. De service is bar slecht! Jonge meiden in de bediening die niet goed zijn ingewerkt. Little saigon op de zeedijk, 1 keer en nooit meer!
William B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2016
Ik heb de pho genomen, het is mij alleen even ontgaan welke variant. Goed op smaak, een flinke portie, voor dat bedrag mag dat ook. Een gezellige, knusse en simpele sfeer en decor, hebben allemaal bijgedragen aan een genoten ervaring. De smaken waren ook authentiek, zoals ik gewend ben van die Vietnamese keuken.
Jp_21 .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Heerlijk lunch gehad hier. Summer rolls besteld en meteen op het tafel. Complete pho met rundvlees, pens en balletjes als hoofdgerecht - grote portie en erg smakelijk. Mijn zus had rijstgerecht met gegrilde varkensvlees en loempia. De vlees was ook lekker, al is het beetje weinig maar de loempia was best groot. Lekker frisse huisgemaakte dranken van avocado smoothies en aardbei ijsthee erbij. In totaal 34 euro kwijt voor een hele goede lunch. We komen zeker terug.
Raimooij .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Na een dagje Amsterdam een hapje (Vietnamese streetfood) eten bij Little Saigon. Het is klein restaurantje met een beperkt aantal tafels (daarom wel extra leuk). Vooraf salade rollen met garnalen en kiploempia's. Beide waren erg lekker. Als hoofdgerecht hadden we allebei een maaltijdsalade: de Bun Dac Biet (met garnalen en vlees) en de Bun Tom (met garnalen). Ook deze hoofdgerechten waren zeer lekker.
In totaal waren voor 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en 2 drankjes €31,50 kwijt. Aangezien de bediening vriendelijk en snel is en het eten zeer lekker is, is het absoluut een aanrader.
Siwon86 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Heerlijk gegeten hier. Als voorafje loempias genomen. Als hoofrgerecht pho. Toen ik het voor het eerst at, vond ik het niet zo, maar nu is het een van mijn favoriete gerechten. Ik had het met balletjes genomen en extra rundermaag. Omdat ik niet had verwacht dat het zo veel zou zijn , had ik gevraagd of ik het mee mocht nemen, en dat mocht uiteraard. Als laatst hadden we de 7kleurige dessert genomen. De smaak was erg lekker, maar persoonlijk hou ik niet van jelly, maar mijn vriendin was er wel hartstikke dol op. Al met al, heerlijk gegeten en goede service gekregen.
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Voorbij, voorbij, binnenkijken, verscheidene malen binnengelopen, eindelijk een plekje voor een doeltreffende lunch. Gelukkig vandaag een plekje om dit kleine eettentje eens aan te doen. Vriendelijke welkom geheten en gelukkig een klein tafeltje bij de muur voor 1 persoon. Een enorme keuze uit gerechten, dus maar begonnen met een thee, jammer dat er geen potten thee waren, dus de keuze was eenvoudig. Keuze viel op de Pho soep met vlees garnituur en noedels. Mooi garnituur apart en de dosering qua scherpte zelf aan te passen. De soep mocht van mij wel iets warmer, het mag naar mijn mening de damp er vanaf komen.

Al met al met een goed gevoel een snelle lunch genuttigd. Een aanrader om gewoon eens ongedwongen langs te gaan.
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Wat een geweldige Pho (soep met noedels, rund etc.) hebben ze hier! Ik had de Pho Dac Biet, met een keur aan rundvlees, heerlijke rijstnoedels en apart geserveerde taugé en kruiden zoals thaise basilicum, munt, koriander en chilipeper. De bouillon was heerlijk rijk en had een diepe smaak, met tonen van kaneel, kruidnagel, gember en steranijs. Het mooie rundvlees was heel kort gegaard in de kokende soep, echt a la minute. Er zat ook wat orgaanvlees (ik herkende rundermaag, volgens mij geen pens, maar één van de andere) in. Ik vind dat heerlijk, maar het is niet een ieders lieveling. Authentiek is het zeker wel! Vriendelijke service, maar ga hier niet uitgebreid tafelen en babbelen met je vrienden, dan heb je het niet begrepen. Dit is voor een snelle, voedzame en overheerlijke maaltijd. De prijs-kwaliteitsverhouding is naar mijn mening voorbeeldig. Slurp, slurp! Het decor is eenvoudig, maar charmant, een pijpenlaatje op de Zeedijk. Aanrader!
Lianne B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Little saigon op de haarlemmerdijk!
Service moet echt veel beter hoor!
Eten was wel oké, had de kerrie met kip, hiervoor wil ik zeker wel terugkomen, maar voor de rest mij niet gezien.
Hana H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Little Saigon zit erg verstopt in de drukke straat van Leidseplein. Het restaurant ziet er simpel uit en niet erg bijzonder. Over het eten kan eigenlijk hetzelfde gezegd worden, de pho smaakt goed maar daar is alles mee gezegd. De bouillonsoep was prima, maar het had van mij iets scherper gemogen, en verder zag en proefde het vlees van de pho niet erg vers. De portie was wel erg ruim dus je kreeg -wat dat betreft- wel waar voor je geld. Toetje met warme kokosmelk was wel erg lekker! Personeel was prima, vriendelijk en snel, maar waren ook vaak meer bezig met elkaar dan met de klanten in de zin van dat ze vaak met elkaar stonden te praten of dat ze gewoon op hun mobieltje zaten. Ook mogen ze wel wat vaker en beter de toilet schoonmaken (die was dus vies). Op zich wel een leuk tentje om voor Vietnamese pho te gaan!
David R.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Ik kom hier al een tijdje en de kaart is niet heel uitgebreid, echter heb overal de pho geprobeerd en deze komt by far het meest dichtbij de pho zoals in vietnam.
Thomas11 .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2015
Een gezellig klein eettentje aan de zeedijk. Heerlijke pho gegeten met daarnaast lenterollen, loempiatjes en genoten van een heerlijke homemade ice tea. Betaalbaar en super snel. Bediening is goed. Decor is niet veel aangedaan en vrij onverzorgd.
Tjellow .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Eerste keer gegeten met mijn zoon en was top. Bahn mi tofu en pho soep met alle toppings.
Vandaag voor kleine snack geweest met mijn vriendin, voor 5,50 bestelde ik een goedgevulde Vietnamese transparante loempia met pork en shrimp. Erg lekker. Mijn partner had wat minder geluk met haar broodje bahn mhi kip lemongrass. Kip was niet mals, geen lekke stukje. Vreemd want er zat een dikke vijf minuten tussen het serveren van beide snacks. Helaas ook niett opgegeten. Bediening beetje stug.
Helaas. Toch volgende keer eens een andere Vietnamees proberen.
Sylvana U.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Ik heb hier 1 keer gegeten. Menu is simpel, maar de belangrijkste gerechten staan er op en die smaken goed. Ze worden snel geserveerd, maar geen uitleg. 2de keer kwam ik binnen en werd ik de zaak uit geblazen omdat het al vol zat. Ik ging naar buiten, deur sloot blijkbaar niet goed en de deur werd achter ons dicht getrokken op een agressieve manier en personeel bleef uitdagend en agressief naar ons staren. Jammer dat het personeel zo onaardig is want ik had hier best vaker willen eten, maar nu kom ik hier niet meer.