Little Italy

31-206866107

Meer informatie over restaurant Little Italy

Ummu K.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Met vriendinnen wezen lunchen. Het eten is daar altijd heel lekker, alleen volgens mij is de inhoud nu iets minder? Maar voor de rest kom ik daar graag eten, erg tevreden!
Soultoucher .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2014
We hebben de spaghetti Carbonara genomen en dat was wel erg lekker. Vriendelijke eigenaar. De ijsjes als na ging ook lekker op.
Berber P.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Met een vriendin bij Little Italy gegeten met een groupon bon. Ondanks dat een ruime keus uit egrechten. Vooraf hadden we allebei de tomatensoep. Deze smaakte alsof hij uit een pakje kwam: erg zout en de smaak van verse tomaat viel niet te ontdekken. Als hoofdgerecht had ik het kalfsvlees dat veel te doorbakken en droog was. Mijn vriendin had een pasta carbonara die op zich lekker was, maar waar ze maar heel weinig van kreeg. Hierbij werd geen salade of groente geserveerd. Het restaurantje zelf is heel sfeerloos, je hebt het gevoel dat je in een etalage van een winkel of een soort snackbar zit te eten
Al met al wat mij betreft supermarktkwaliteit!
Marlies V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
hier lunch gegeten met een social voucher. het eten was erg smaakvol, maar zeer kleine porties. wij hadden natuurlijk een voordelige prijs door de voucher, maar als je hier de gewone prijs moet betalen is het echt te duur, ook al is het lekker.
bediening was vriendelijk, maar er was wel maar 1 persoon dus we hebben wel een beetje moeten wachten toen het drukker werd maar in de tussentijd vermaakten wij ons prima met de gratis wifi.
Michael N.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2013
Wij hadden een lunchbon hier. Na een moeilijke telefonische reservering, kwamen wij in een verlaten restaurant aan. Na een moeilijke communicatie kregen wij allebei een ander gerecht dan die wij besteld hadden!! De gerechten waren een paar penne en een sausje wat overigens flauw was! Snel afgerekend en snel weggegaan. Absoluut weggegooid geld!!!
Christasas .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
ik had calamare en spaghetti frutti di mare met een heerlijk sausje en mijn man had champignons en daarna een heerlijke tortellinie met kaas en een een lekkere saus,vriendelijke bediening en wij komen dus zeker terug.
Re404 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2013
Ik eet hier momenteel een superlekkere pizza Spinazie. En de service is top. Serveerster liet weliswaar iets vallen en ik kreeg een spatje op mijn been maar ze kwam gelijk met een servet, excuses en bood me een gratis drankje aan! Prijs-kwaliteitsverhouding: super!
Andries_ .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2013
Kom hier af en toe. Woon om de hoek. Ziet er niet uit, dus vroeger gemeden, maar toch een keer beland. Naar mijn mening de beste pizza van Amsterdam. Dat is heel persoonlijk, maar heb in 30 jaar wonen in Amsterdam nog nooit zo een lekkere pizza gegeten. Neem altijd pizza fungi met ananas en (verse) rucola. Waan me in Italië. Deze pizza al een keer of 6 gegeten en altijd lekker. Andere gerechten buiten de pizza om wat minder, eerlijk is eerlijk, maar de pizza is top. Vlak bij zit Yam-Yam. Veel geroemd, maar ik vind dat een opgeklopte rot tent. De pizza veel minder lekker en de bediening is daar van het type Amsterdamse horror horeca service. Dit zegt misschien meer over mij dan over Yam-Yam, maar ik zou zeggen onmiddellijk mijn type pizza bij Little Italy bestellen. Alle knulligheid omarmen en juist daarvan genieten. In Italië heb ik echt slechtere pizza's gehad. Succes!
Harry H.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2013
Vanavond bij Italiaans restaurant Little Italy geweest op het Hugo de Grootplein in Amsterdam.
Het was een zonnige avond, de eerste deze lente, en terras zat redelijk vol. Bij binnenkomst hebben wij ons gemeld met de Social Deal voucher en wij zaten binnen aan een tafeltje.
Het viel al direct op dat er slechts één serveerster aanwezig was voor buiten en binnen. Zij liep zich de benen uit het slanke lijfje maar kon niet voorkomen dat er toch gasten waren die zich aan de bar meldden om te betalen of te bestellen omdat het volgens hun te lang duurde.
Na een kwartier konden wij onze drankbestelling opgeven: Procecco en verse sinaasappelsap. Met het sapje was niets aan de hand maar de Procecco had al langere tijd open gestaan want daar was geen bubbel meer in te bekennen.
Bij de aflevering van de drank maar snel de bestelling doorgegeven want wanneer er weer een mogelijkheid was ……….
Het voorgerecht was prima. Champignons en Calemares. Geen grote porties maar smaakte goed.
Hierna was het wachten. Ondanks dat er weinig eters waren duurde het toch nog een uur voordat onze pizza’s op tafel kwamen. En hier begon het.
Wij hadden een pizza met Ansjovis en een vegetarische pizza besteld. Althans dat dachten wij.
Bij aflevering kregen wij een pizza met salami en een pizza met allerlei groenten. De pizza met de salami was voor de vegetariër dus die mocht weer terug met de mededeling van de serveerster "dat wij het niet begrepen hadden en de vegetarische pizza alsnog zou komen", zucht…..
Woordelijk konden wij de discussie in de keuken volgen dat het echt "onze schuld" was dat de verkeerde pizza besteld was.
De eigenaar heeft toch al weinig tact want dit was niet de eerste keer die avond dat volgens hem de serveerster fouten maakte en dat besprak hij goed hoorbaar aan de bar ten overstaan van de gasten.
In de pizza met de Ansjovis was geen stukje vis te bekennen, de serveerster maar eens gevraagd. Ook deze pizza was door ons verkeerd besteld. Nou, laat nu de menukaart nog maar eens zien.
Hier het schema van de menukaart:

Pizza met groenten
Pizza 1

Pizza met met Ansjovis, kappertjes etc
Pizza bello

Pizza met kaas en groenten
Pizza 3

Je zou toch zeggen dat Bello met Ansjovis is, FOUT, Bello is met kaas en groenten. De beschrijving van de Bello staat onder de lege regel en het blokje

Pizza met met Ansjovis, kappertjes etc
Pizza bello

hoort dus niet bij elkaar.

De serverster gemeld dat dit verwarrend is maar volgens de eigenaar was het overal zo. De eigenaar is een 61-jarig manneke dat zeer overtuigd is van zijn eigen gelijk. Valt niet mee te praten omdat hij al 40-jaar ervaring heeft volgens eigen zeggen !.
Hoe hij het overleefd heeft al die tijd is een raadsel maar de inrichting van het restaurant is hiermee dan ook verklaard.

Conclusie: Een halve pizza lang gezocht naar de Ansjovis en een vegetariër die niet gegeten heeft. (maar via Social Deal wel betaald).

Jammer van de avond, American Pizza zou beter geweest zijn alleen mis je daar het glaasje wijn. Deze avond had dat eigenlijk niet uitgemaakt want die was toch al van zeer middelmatige kwaliteit.

Toch nog betaald voor de drankjes en de serveerster een fooitje gegeven want zij kon er ook niets aan doen.

Gordon, Herman, hier ligt nog een schone taak voor jullie.

Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2013
Wat een bizarre, negatieve ervaring heb ik hier meegemaakt! (uiteindelijk heb ik hier niet gegeten, dus daar geef ik maar een 6 voor, omdat ik daar niet over kan oordelen).

Door omstandigheden kwamen wij later aan dan het gereserveerde tijdstip. We mochten echter plaatsnemen en bestellen.

Toen echter enige tijd later mensen binnenkwamen die voor half 8 hadden gereserveerd werden wij verzocht om te vertrekken; het beperkte aantal zitplekken was bezet, en omdat wij later waren gekomen moesten wij vertrekken.

Dat is toch geen gang van zaken? Ten eerste, dan had bij binnenkomst verteld moeten worden dat wij te laat waren voor een tafeltje. Jammer, maar dat had ik nog wel begrepen.

Ten tweede, ook als wij op tijd waren geweest dan was het ondenkbaar geweest dat wij al om half 8 vertrokken zouden zijn; een 3-gangenmenu schuif je niet binnen een uur naar binnen. Ons te laat komen werd gewoon als een excuus gebruikt.

Ik schrijf zelden zo'n negatieve recensie: maar hier kom ik niet meer terug!
Lloyd .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2013
Zeker de lekkerste pizza uit de buurt! Pizza piccante is een aanrader. Blij dat ze weer open zijn. Prijs-kwaliteitverhouding was ook in orde. Kom zeker terug!
Tip: misschien een ander soort muziek.
Pharshid .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2012
En goeie vriend van mij hield en verjaardagfeestje in het restaurant little italy het was harstikke gezellig het eten was lekker de voorgerechten en de hoofdgerechten waren top en der service leuk openlijk , we mochten onze eigen muziek draaien waarbij de baas ons ook nog en fles champange wat erg aardig was ik heb de afspraak al gemaakt om mijn eigen verjaardag daar te vieren top restaurant , ik snap niet dat er negatieve recensie zijn
Jelle F.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2012
Ik heb echt nog nooit zoiets gegeten en gezien. Ik bestelde bruchetta's di Parmaham en ik kreeg een half geroosterde witte (tijger) boterham met een plak ham erop. Mijn tafelgenoot had een halfgare courgette op een prikker. Toen ik er wat van zei, kwam de "kok" beledigend vragen of ik een kok was, vertelde van niet, waarop hij geïrriteerd zei dat hij een Pro was. De Pizza was nog enigszins te eten, maar ook alles behalve goed, taaie bodem. Als toetje een Tiramisu, die leek uit een pakje te komen met een stuk plastic erin met daarnaast een toefje slagroom, die ook niet zelf gemaakt leek te zijn.
Al met al snap ik echt niet wat die eigenaar van plan is met deze tent. Totaal passieloos zat hij te what's appen midden in zijn zaak. Enige pluspunt was het lieve meisje in de bediening die zich zelf ook een paar keer verontschuldigde voor de rare gang van zaken.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2012
Deze Italiaan serveert een heel aardige pizza, samen met een goede en betaalbare (rode) huiswijn, type echte allemansvriend. Kwaliteit van het eten is in orde, zeker gegeven de - wat mij betreft - vrij lage prijzen. Veel waar voor weinig geld, verwacht echter geen culinaire hoogstandjes. De bediening was zeer attent en erg vriendelijk. Ambiance is zeker niet gek, hoewel de muziek naar mijn smaak wat minder poppy mag zijn. Al met al een leuk Italiaans eetcafe met een goed prijs/kwaiteit verhouding.
Floris V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2012
Wij hebben hier met twee personen met een groupon voor een driegangen menu gegeten. De ontvangst was ingetogen vriendelijk. Het decor is niets bijzonders. Als voorgerecht bestelden wij tomaat-mozzarella salade en tapenades. De tapenades waren vier verschillende sausjes, waaronder een soort tzatzikisaus. Ik had iets met olijven verwacht, maar de sausjes waren wel lekker. Ze werden met kleine bolletjes brood geserveerd. Helaas was dit het hoogtepunt van het diner. De pizza met aubergine en courgette was nogal taai (we kregen gelukkig ander bestek) en er waren maar weinig stukjes groente op de pizza te vinden. Toen we er wat van zeiden, kregen we te horen dat we dat hadden moeten zeggen. Of de bediening bedoelde dat we bij de bestelling iets hadden moeten zeggen of meteen nadat we de pizza's hadden gekregen, is niet duidelijk.
We krijgen verder weinig aandacht van het personeel, al waren ze wel vriendelijk. Onze lege borden bleven lang staan. Toen ze eindelijk werden weggehaald, werd er gevraagd of wij nog thee of koffie wilden. Wij zeiden dat we nog een toetje wilden. De toetjes zijn op, kregen we te horen. Geen ijs, geen tiramisu? Nee, we hadden vandaag en grote groep (echt? op woensdag om 19 uur hadden jullie al een grote groep gehad? In deze tent?), dus is het ijs op en tiramisu wordt vandaag pas weer gemaakt...
Al met al een erg jammere tent. Aan de menukaart is ook weinig tijd besteed. Met iets meer moeite kan er iets leuks van worden gemaakt, zeker op deze plek. Er zijn zoveel Italiaanse restaurants in Amsterdam en in de nabije omgeving van Little Italy. Het verbaast daarom dat zo'n tent zo nonchalant en met middelmatig eten wordt gerund. Wij komen hier zeker niet terug.