Little Collins

Eerste Sweelinckstraat 19F 1073 CL Amsterdam Nederland Kaart
31-206732293

Over restaurant Little Collins

Een ode aan Melbourne

Bij Little Collins serveren ze je de lekkerste gerechten en drankjes uit Melbourne, de stad waar de eigenaren vandaan komen. De kaart is een ode aan hun roots. Geniet hier van een heerlijke brunch, die inmiddels hoog aangeschreven staat. Of ga voor een diner uit de internationale keuken. Je bestelt meerdere gerechten, speciaal gemaakt om met elkaar te delen. Aan de mooie bar staan ze voor je klaar met een lekker drankje.

**Zaterdag en zondag kun je hier brunchen. Hiervoor kun je niet reserveren.**

Meer informatie over restaurant Little Collins

Maandag 10:30 - 16:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag 10:30 - 22:00
Zaterdag en Zondag 09:00 - 22:00

• Af te huren , Terras
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Gezellig restaurantje; deed ons aan Melbourne denken. Mooi uitziende gerechten en ze smaken ook heerlijk
Paulien K.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Gister heerlijke genoten van een brunch bij little collins. Wat een leuk tentje, gezellig en informeel met verschillende tafeltjes buiten onder klimplanten. In de straat is op zondagochtend weinig te doen, maar het is zeker druk bij dit tentje. Mensen staan in de rij om een tafeltje te bemachtigen. En niet voor niets, de gerechten zijn zeer de moeite waard. Echt heerlijke brunch gerechten en meer dan voldoende. Ook de cocktails zijn uitstekend bij de brunch en tegen een schappelijke prijs. Echt een aanrader, als je een kater hebt en lekker je zondag relax wil beginnen. Relax is ook de houding van het personeel, ze zijn zeker vriendelijk maar niet echt snel. Dus neem je tijd en ga mee in de "australische" flow.
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Heerlijk gegeten, vooral de sticky ducky en cocospanacotta. Echt zalig,!
Gezellige buurt, leuk zaak en vriendelijke meiden. Ga zo door!
Tollen1 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Wij genoten van een prachtige zomeravond op het terras van Little Collins.
Het eten was uitstekend, gezellig delen en verrassend van smaak.
De service was heel goed en vriendelijk, hartelijk en attent.
De stoelen kunnen beter, na een paar uren gezellig eten, borrelen en kletsen, heb je wel last van je rug en billen.....................maar het bedrijvige buiten maakte veel goed!
Clemens G.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Op het terras gegeten. informele prettige bediening. We kregen 3 gerechten die we met z'n tweeën deelden. Vooral het 2e gerecht maakte veel indruk panna cotta met kokos en garnalen..
echt super super.. lekker. Hier komen we beslist terug.
Izabella Z.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Gezellige en heerlijke brunch. Sweet patato waffle met worst, geitenkaas en gegrilde paprika en umami omelet gedeeld, super. Lekker verfrissend drankje is lemon lime bitters. Cheesecake met bosbessen en de capu en espresso zijn subliem. Ben benieuwd naar de avondkaart.
Anouk E.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Eten was heerlijk, verrassende combi's van smaken. Personeel zeer vriendelijk, al hadden ze een beetje de neiging borden en glazen weg te halen voordat je er klaar mee was. Verder aanrader!
Nevetsbos .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Service is echt top, eten is lekker, maar kan beter. Het meest storende was dat het binnen vrij luid is, we hadden ook geen eigen tafel, dus ik verstond de buurman beter dan mijn vriendinnetje.
Als het iets rustiger is, is het waarschijnlijk fijner dineren.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
We hebben hier lekker gegeten. De beef, en de zwaardvis vielen bij iedereen erg in de smaak. Het concept van het delen van het eten is erg leuk. Het enige minpuntje is dat we wat meer (van het lekkere) brood hadden willen hebben om de saus van het zwaardvis op te willen deppen.
Lianne D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Heerlijk gegeten, in dit kleine maar oh zo sfeervolle Australische restaurantje in Amsterdam. Top bediening. Leuke vlotte mensen, met echt passie voor hun restaurant. Het idee van shared-food geniaal. Echt aan te bevelen, als je echt iets anders wilt dan de 'standaard' restaurants.
Mara G.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Hier gister gegeten. Het is de bedoeling dat je meerdere gerechten deelt. Niet hele grote porties, een beetje zoals tapas. Wel super lekker. Vooral de caramalized tofu en de grilled cauliflower waren heerlijk! Alle gerechten waren bijzonder van smaak. De jongen in de bediening was vriendelijk.
Hoedinida .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
We hebben hier ontbeten/gebruncht. Flinke porties waardoor we tot het diner niets meer hoefden. Vooral de bengali egg is een aanbeveler; gezond, licht en veel smaken. Bediening is vlot (we waren ook de eerste van die dag). Zeer populair tentje dat snel volloopt met locals en dat is niet voor niets.
Jasperica !.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Heerlijk ongedwongen sfeer. Echt op de recht door zee Australische tour. Als voorgerecht heel goede verse oesters en bruschetta met stilton. De hoofdgerechten waren allemaal bijzonder: kip, lamsschenkel, korean beef tartar maar absoluut voor mij het hoogtepunt was de Porkbelly & Prawn. Een aanrader! Toetjes ook leuk, taartpunten of zo'n kleine pastel de nata, fijn is dat, toch iets zoets na maar niet te groot en heerlijk! En dan de wijnen: voor de wijnliefhebber is dit restaurant een echte must: Shaw & Smith Sauvignon Blanc, Teusner Independent en Hoddles Creek Pinot Noir. De top uit Australië. Wordt een favoriet voor mij.
Misslea .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Fantastisch eten en goeie sfeer bij Little Collins. We waren er op zaterdag avond met een groep van 6 mensen, alle gerechten gedeeld. De specials en alle andere gerechten waren heerlijk. We gaan zeker terug!
Sander J.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Deze Australische tent is met kop en schouders onze favoriete lunch tent in Amsterdam. De sfeer en de bediening zijn geweldig en de gerechten doen daar niet voor onder. Het zijn gerechten zoals je niet gewend bent maar het ene smaakt nog beter dan het andere. Dit blijft voorlopig onze vaste lunch stek.
Rhizome .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Dit is naar mijn mening de beste plek om te brunchen in Amsterdam. Geweldige poached eggs en geweldige coconut sugar french toast. Verder ook allerlei mimosa's en andere alcoholica + sap voor een ochtend na een feestje.
Lex V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Na een heerlijke middag op de Cuyp zochten wij een leuk lunch restaurant en dat vonden wij. Wat een top adres is dit. Elke dag een gerecht buiten de kaart om, maar de gewone kaart staat al vol met zoveel lekkere dingen. Wij gingen voor de omelet met spinazie en bacon, geserveerd met een ui tomaat compot, echt heel goed. De zaak zat helemaal vol maar het eten stond toch binnen een kwartier voor ons neus, dankzij de kokkin die alles in de gaten hield, de kelner is een beetje kort af en die loopt ook in z'n eentje dus haast niet te doen. ons zien ze hier snel terug.
Frederik W.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Ten eerste, het eten was fantastisch, beste brunch menu, smaak en kwaliteit die ik tot nu toe in Amsterdam heb gezien! Ik had de corn en koriander fritters met verse guacamole, sour cream, tomaten salsa en bacon, het was erg lekker. Mooi is dat ze echte, dikkere spek gebruiken en niet de plakjes uit de supermarkt, de fritters, salsa en guacamole waren ook erg lekker aangemaakt. Kleine minpunten waren de slecht gemixte mimosas en de ietsjes te onaardige hippster bediening. Toch kom ik zeker terug, alleen niet te laat want dan zit het vol.
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Blijf er terug komen vanwege die lekkere bloody mary's en heerlijke "hangover" gerechten. Dit keer ging ik voor de buikspek op de Aziatische wijze. Niet hun beste gerecht maar was wel erg lekker. Volgende keer toch maar weer voor de "Carnivore" gaan...:-)

Ook was men dit keer een beetje uitgeschoten met de peper in de bloody mary. Personeel als gewoonlijk snel en zeer vriendelijk. Kom er wel voor 12en want anders moet je wachten voor een tafel.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Je kunt hier heerlijk brunchen! De Rusian is aan te raden (staat nu niet op de website) beetroot cured salmon and spinage on toast.