Little Asia

Kleiweg 87A 3051 GK Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Little Asia

Aan de Kleiweg in Rotterdam waan je je voor even in Kanton, een van de grootste havensteden ter wereld. Bij Little Asia serveren ze de Kantonese keuken. Chinese gerechten, maar niet de geijkte Chinese gerechten als babi pangang. Hier ligt de nadruk op balans in de gerechten, zoals Yin en Yang. Zoet en zuur, mals en knapperig, gerechten als Pekingeend en Spicy Singapore krab zijn een ultieme smaakbeleving. Het menu is erg populair, dus reserveren is geen overbodige luxe.

Meer informatie over restaurant Little Asia

• : Gratis parkeren in de buurt & betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m zondag 16:00 - 22:30

9,2

Jouw recensie over het restaurant Little Asia

victordejonge010 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Little Asia staat bekend als een goed Chinees restaurant. Prettig dat het meedoet aan de AH kortingsactie. Wij zaten er op een dinsdagavond om 19:00. Naast ons was er nog 1 stel, later waren 2 andere tafeltjes bezet. Het was erg rustig.
De gerechten volgden elkaar snel op. Er werd (wel erg) vaak gevraagd of wij nog iets wilden drinken. Er was een vastgesteld 3-gangen menu voor de AH actie. De schotels waren bescheiden in omvang, maar erg smakelijk en niet vet. De schotels van de andere gasten zagen er overdadig en daardoor calorierijk uit. De keuken werkte vlot en de bediening was uitgesproken vriendelijk.
Wel storend was dat de mevrouw, op dat moment het enige aanwezige personeelslid, midden in de zaak langdurig en op zeer hoog volume, verschillende (administratieve ?) telefoongesprekken op de speaker meende te moeten voeren. Dat geluid was zo overheersend, dat wij ons niet op ons eigen gesprek, helemaal aan de andere kant van de spijszaal, konden concentreren. Dit duurde zo'n 20 minuten.
Maar afgezien van deze volkomen onbegrijpelijke dissonant was het een prettige avond en een goed menu.
Joey L.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Beste chinees around.
Goede gerechten zoals woestijn garnalen en chili crab, deze zijn mijn favoriet!
Blijf terug komen, top restaurant!
Alice P.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Wat een goede kok
We hebben er gegeten en ons laten verrassen door de kok
In een woord heerlijk
We hebben vervolgens afgehaald voor 14 personen en ons wederom laten verrassen door de kok
Maak maar wat was de opdracht
Wel hij heeft er iets heerlijks van gemaakt
We komen zeker terug
Agnes V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Zoals altijd helemaal goed. We blijven graag komen in dit vriendelijke restaurant met een top kok.
Fred D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Na lange tijd weer eens met familie naar little Asia . Het blijft daar gewoon TOP ! Hartelijk sfeer . lekkere stoelen en de super gemakkelijk ronde tafel . We aten er woestijngarnalen ( moet je eens in je leven gegeten hebben ) beef met macademia noten - chinees buikspek en Char Siu , gemengde groeten met knoflook. Alles op en de borden hebben we afgelikt
Peter F.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Het was weer helemaal geweldig, wat kan je hier lekker eten, wij komen bij little asia zeker 2 keer in maand, wat zeker een aanrader is, speenvarken en maleise saté enz enz....
Peter F.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Ik heb nu een aantal keren little asia gegeten, en ik blijf me verbazen over de top kwaliteit,zoveel heerlijke Aziatische gerechten. Hier moet je gewoon gegeten hebben, laat je verassen door de chef en geniet met een heerlijke wijn erbij!!
Jojo P.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
We hebben hier wederom heerlijk gegeten. een week van tevoren gereserveerd en aan de kok gevraagd om iets bijzonders voor ons te bereiden. Het werd roggevleugel met een pittige saus, verpakt in bananenblad. Dit gerecht is absoluut een aanrader! In verband met de lange tijd om dit gerecht te bereiden is het aan te raden het ruim van tevoren te bestellen. De Gewürtztraminer is een goede wijn om al het pittige geweld te harmoniëren in de mond. Little Asia is mijn favoriete restaurant geworden. Ik hoef niet meer helemaal naar Maleisië om al dit lekkers te eten. Ga zo door toppers :)
Renée R.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Na het lezen van de recensies hadden we veel zin om hier te gaan eten, maar helaas was onze ervaring wat teleurstellend. Wij bestelden 6 soorten dim sum en 1 vegetarisch gerecht met tofu en groenten. Het eten was niet vies, maar miste wel de versheid en kwaliteit van de Cantonese keuken. Bediening was zeer vriendelijk, maar voor ons was dit niet voor herhaling vatbaar.
Felicia G.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Vorige week bij chef johny lim gegeten.
singapore chili crab gegeten , met mantao ( broodjes) , wat een heerlijk gerecht , vooral het sausje is verukkelijk ; met de broodjes om in te deppen .
Ook de andere gerechten waren voortreffelijk , oa soft shell crab , babi panggang spek met een krokant velletje, kreeft.
Hulde aan deze chef , echt goed eten als in penang , waar wij toevallig wonen
Andre T.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Op aanraden van vrienden zijn we medio juli met 6 personen naar Little Asia getogen en begonnen met siu kau soep, shoft shell crab, gewokte kreeft met spring onion, droog gebakken zeebaars met rode pittige saus, chili crab, kangkung, paksoy met garnalen als groenten en gebakken vegetarische bami ipv rijst. Alle gerechten waren zeer lekker en goed bereid en werden gelukkig niet tegelijk geserveerd. Wat bijzonder aardig is dat wij door de eigenaresse werden afgeremd om niet meer te bestellen.
Joey L.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
We zijn vandaag weer gaan eten bij Little Asia zoals altijd super service en smakelijk eten. Kom gauw weer terug! Toppie
Gijs B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Hele lieve mensen. Het eten was extreem lekker, vooral de Peking eend, de garnalen, de kip met honing en de kip in zoetzure saus was super lekker.
Goede timing, goede service, goede porties en een prima prijs/kwaliteit verhouding. Gaan zeker terug. Hartelijk dank, Janny & Gijs
familievanvijf .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Wij hebben vandaag hier gegeten met 5 personen. Heerlijk gegeten met Maleisische gerechten. We vroegen naar de Maleisische gerechten, aangezien we deze zomer naar Maleisië gaan en de kok maakte 5 erg lekkere gerechten klaar, zoals krab, zeebaars, zoetzure varkensvlees en ossenhaas. Een absolute aanrader als je van echt, traditioneel Aziatisch eten houdt. Service was ook top!
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
We hebben hier met zijn vieren gegeten. Fanny kenden wij al van haar vorige werk. Toen zij daar wegging, hadden wij beloofd dat wij haar kwamen opzoeken. Bij dezen. Werkelijk verrukkelijk gegeten. We hebben Fanny laten kiezen. Alles was zalig. Vis, beef, inktvis, groente. Maar voor de zekerheid: het is geen hollandse chinees. Geen foe jong hai dus. Supervriendelijke bediening, parkeren voor de deur en redelijk geprijst.
Liong-Kie K.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Heerlijk vissenkop van kabeljauw met taufu, groenten in een heerlijke Maleisisch saus van kokos koriander etc heeeeeeerlijk. Goed aanbevolen als nieuwe gerecht Door Fanny. We komen weer snel ook voor de overheerlijke Singapore chili crab
stanislove .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Tofu met Champignons en groenten zelf afgehaald. Er zat helaas geen groenten in. één half stukje champignon, paar kleine stukjes wortel en de enigste Chinese groenten die er in zat was in totaal, jawel, één mini mais. De bak zat wél vol met zeer grote stukken tufo en een beetje saus. Ongeveer zoveel tofu voor 4 personen. Ik ben terug gegaan omdat dit echt niet kon. De bak terug gegeven bij de balie, gezegd dat er geen groenten in zitten. Na een korte tijd wachten de bak weer terug gekregen. Bij thuiskomst stomverbaasd : ze hadden sla onderop in de bak toegevoegd en één stukje champignon bovenop. Sla is niet om op te warmen, dan komen er extreem veel nitraten vrij die slecht voor je zijn. En óók gewoon geen groenten erbij doen als je het zegt en vraagt. Hier ga ik natuurlijk nooit meer terug!
FransleBon .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Met 8 man/vrouw familie aan de ronde tafel. Vooraf geroosterd speenvarken en eend met kwal ( dat is werkelijk ontzettend lekker ). Daarna Wu stijl garnalen. beef macademia nuts, chinees geroosterd buikspek- mihoen Singapore , kip in zwarte boontjessaus. Erbij een lekkere Chardonnay en Thee ( dat rijmt)
Een ongelofelijk goede en sympathieke service
We rolden naar buiten
Boefje27 .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Hier wezen afhalen. Koos de kip cashew die ik nog niet zo lekker gegeten heb. Leuk klein zaakje met een leuke open keuken. Vriendelijke benadering en prijs kwaliteit is tip top in orde hier. Snel weer afhalen.
Bigblond .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
In zeer korte tijd (één week) twee keer wezen afhalen. Eten is perfect vers bereid. Smaken zijn authentiek en puur. Het is er druk ook door de week. De service is met een grote glimlach en goed. De geruchten zijn divers en met vele extra's buiten de kaart om. Veel chinezen en Aziaten hier en dit trekt dan weer de nodige autochtonen. Top !!!!