Lion Noir

31-206276603

Meer informatie over restaurant Lion Noir

Henk D.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Hm. Fraaie ambiance in de fijne drukke Reguliersdwarsstraat. Het eten redelijk, een mooi voorgerechtje met diverse gemarineerde vis (poging tot ceviche?). Lieve maar wat afstandelijke bediening. Als hoofdgerecht scholfilet en lam, beide keurig klaargemaakt. Toetje van room met fruit. Alles in orde maar niet erg opwindend. We waren met buitenlandse gasten, die vonden het prachtig. Vreselijk slechte akoestiek! Daar is gemakkelijk wat aan te doen met dit interieur, kom op.
Paul L.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Eten was prima Bediening was wat afstandelijk weinig antwoorden op onze vragen maar waar we het meest in teleurgesteld waren ,was dat er plotseling een aantal gerechten op de rekening er bij stonden die we niet gehad hadden. Dat was toch voor meer dan €23 .Na onze opmerking hierover ,zei de man die ons bediende die avond "ja dat is fout"zonder naar de rekening gekeken te hebben en bracht daarna heel snel de nieuwe rekening zonder enig excuus e.d.
Aasser .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Prachtige aankleding, goede cocktails.

Voorgerechten zijn redelijk klein maar geweldig van smaak en de prijs/kwaliteitsverhouding is goed. De tonijn in het voorgerecht leek iets te sterk gemarineerd. Zonde, want de vis was van prachtige kwaliteit. De coquilles waren beter. Het hoofdgerecht, zeebaars met parelgort, was heerlijk en goed op de huid gebakken. De nagerechten waren goed. De kokos panna cotta met pandan tapioca was mooi in balans, de wentelteefjes van suikerbrood met bosbessen waren knapperig van buiten en chewy van binnen, de kazen werden mooi toegelicht.

Al met al een heerlijk diner en de service was uitstekend, buitengewoon vriendelijk personeel.
Suzanna V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
voor het eerst hier gegeten, en was aardig.
Ik had de zalm die was zalig, mijn vriend de hamburger, maar geen frites erbij, zeer jammer.
Ik bestelde een Cosmo, maar vond hem erg sterk, toen ik er wat van zei, deden ze niets.
Ook de nagerechten vond ik karig, niet eens een ijscoupe of zo.
Niet voor herhaling vatbaar.
Jeanfrere .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
In de zomer is de grote attractie van dit restaurant de tuin. Er staan tegenwoordig wel erg veel tafeltjes in en ze zijn niet allemaal wit gedekt meer waardoor de luchtige sfeer van de bloemrijke tuin van een Amsterdams grachtenpand wel wat is verminderd. Voor het decor dus een 8, ik zou vroeger een 9 gegeven hebben. De bediening is onverminderd correct, vriendelijk en snel, ook een 8. Het eten viel wat matig uit, een filet Americain voorgerecht met te veel zilverui accenten, en een zeebaars hoofdgerecht, te dun gefileerd op de huid en met wat kikkererwten en groenten in een kom gekwakt. Kan makkelijk beter. Toch nog een 7.
Anilee .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Mooie decor, veel aandacht aan besteedt. Voorgerechten waren lekkerder dan de hoofdgerechten. Prima, lekker eten maar hoofdgerechten niet helemaal in verhouding met prijs. Toetjes waren wel een aangename verrassing.
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Een zonovergoten dag voor onze jarige dochter (22) dus gezellig voor de lunch naar de binnenstad van Amsterdam, waar we dit schitterende terras in de prachtige grachtenhuistuin ontdekten om lekker met ons vieren te eten. Wat een genot zo midden in Amsterdam maar heerlijk rustig bij zomerse temperaturen…Uit een niet al te grote kaart kon ieder goed een keuze maken voor de lunch, waarbij het oog viel op een steak tartare, tortellini, angus burger Lion Noir en een o zo smakelijke catch of the day: scholfilet met risotto en garnituur. Met als verrassing aan het eind een smakelijke attentie voor de jarige! We hebben genoten hoor! Graag komen we nog weer eens terug en niet alleen bij verjaardagen!
Mark A.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Wij waren de eerste gasten die binnenkwamen voor het diner. ( 18.00 ) Ons werd dit ook verteld en voorgesteld om eerst een drankje beneden bij de open haard te drinken. ( Is anders ongezellig om alleen te dineren zonder andere gasten ) Dit advies hebben wij van harte opgenomen en heerlijk een drankje gedronken voor we naar boven gingen om van het diner te genieten.
De erg vriendelijke ober en gastheer met het goede advies krijgen daarom een ruime 9

Het diner was prima. Ik had vooraf de gebakken coquilles met asperges , lamsoor en kaviaar met asperges saus. Dit was prima in verhouding. De smaak was heerlijk. Met liefde gemaakt

Als hoofdgerecht de black agnus teak met aardappeltjes en gyoza en bimi en rode wijnsaus. Ook hier is niks op aan te merken. Was verrukkelijk! 8.

Het decor beneden is echt een 10 waard vind ik persoonlijk. De 2 relaxe stoelen voor de openhaard bracht een romantische sfeer teweeg. Boven waar het diner wordt geserveerd , vind ik de stoeltjes prima maar niet echt top. Van de versiering moet je houden zoals een opgezette pauw moet je houden. Wat ik wel doe. Decor een 8.
Veysi O.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
We werden vriendelijk ontvangen, ookal hadden we niet gereserveerd, was er een verdieping naar boven een tafeltje vrij. We zaten tussen twee groepen in, dus was een beetje luidruchtig, maar de bediening, het eten en natuurlijk mijn gezelschap maakte het allemaal heel goed!

We komen snel een keer terug om te eten.

Java1 V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Fantastisch interieur, klassiek meets industrieel. De bar beneden is ook een leuke plek om een drankje te drinken. Het is alleen een raadsel wat er boven in het restaurant onder de spierwitte tafelkleden zit. Het was in ieder geval belangrijker om dit te verbergen dan een droog tafelkleed voor ons neer te leggen nadat er een glas water was omgevallen. Wij keken hierna toch met iets andere ogen naar het restaurant en de sfeer... Het eten is goed, verrassend combinaties en lekkere wijnen. Gerechten zijn wel wat overpriced. Leuk om hier eens gegeten te hebben maar voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Dieuwke D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Met vijf man sfeervol gedineerd aan een ronde tafel (de perfecte tafelschikking). Genoten van de Riesling, eendenlever vooraf, een op de huid gebakken visje als hoofdgerecht en een kaasplankje na. De pornstar martini waarmee we de avond afsloten was top. Bediening was ok maar niet heel alert, het duurde af en toe voor mijn gevoel een eeuwigheid voordat ze ons in de gaten hadden. Ze hadden in ieder geval heel wat meer wijn en cocktails kunnen slijten als ze lekker hadden uitgeschonken en tijdig bestellingen hadden opgenomen...
Tedjefem .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Is vond het eten echt tegenvallen, oesters (waren lekker maar erg klein), voorgerecht namen we de Coquilles maar daar zat bijna geen smaak aan en ze waren en dunne plakken gesneden. Het was een beetje teleurstellend. Als hoofd hadden we allebei een vleesgerecht. Vlees was prima maar de rest smaakloos. De aardappeltoefjes waren droog en geen smaak en de groene waren ook niet bijzonder. Als toetjes een cheesecake en die was ook aan de droge kant. Ik vind de tent verder heel mooi en leuk. Er hangt een goede sfeer en het personeel is top. Ik zou er alleen zelf niet meer gaan eten. Voor een drankje aan de bar kom ik nog wel eens terug.
Michelle V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Heerlijk gegeten bij Lion Noir, de perfecte plek voor een romantische avond uit. De carpaccio van kreeft met zwezerik en tartaar van Black Angus was verrassend en erg lekker. De constante kwaliteit en de goede service zorgt ervoor dat wij eens in de zoveel tijd terug komen op onze date night, en telkens is het meer dan de moeite waard.Een aanrader!
A. T.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Met vriendinnen tijdens de lunch een salade gegeten bij Lion noir. Wij hadden drie verschillende salades maar geen van die salades voldeed aan onze verwachtingen. De salade met geitenkaas was erg karig en bevatte eigenlijk niet anders dan sla, een beetje verkruimelde geitenkaas en wat vijgen. Ook de salade met gamba's was niet goed gevuld. Een goede salade moet wat ons betreft meer hebben dan drie goed gebakken gamba's. Tenslotte was de kip in de Caesarsalade niet helemaal goed gegaard. Kortom, wij zullen niet nogmaals voor lion noir kiezen. Zeker niet omdat er zoveel zaken in Amsterdam zijn die veel meer kwaliteit bieden.
Melodyngo .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
afgelopen maand hier wezen eten samen met 2 vriendinnen. Wat hebben we zitten smullen! We hebben een beetje share diner gedaan bij de voorgerechten, dus ik weet niet meer precies wat we daar hadden, maar het was iniedergeval lekker! Als hoofdgerexgt had ik de beef, deze was echt heerlijk! Mijn tafelgenoten kozen voor de vis, die vond ik wat minder, maar zij vonden hem okay. De toetjes zijn niet echt mijn ding, teveel poespas, ik had zin in een lekkere classic toetjes, maar overal zat wel iets "aparts" bij. Maarja boeiend. Het personeel was leuk! (Ze glijden van de trap van boven naar beneden dmv de trapleuning - heel leuk!). Kortom, het was een top avond in het mooie Lion Noir.
Nijmegen45 .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Gister heerlijk gegeten met z'n vieren. Ontvangst was goed en werden naar een mooie tafel boven begeleid. Mooie zwezerik en langoestines
R.Smit .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Telefonisch reserveren een dag van tevoren ging prima. Zelfs nog teruggebeld door een medewerker om de reservering te bevestigen. Bij aankomst netjes begeleid door de gastheer? naar boven, de eetzaal. Omdat we vroeg waren was er zat keus om ergens te gaan zitten. Leuke inrichting, alles past goed bij elkaar en ook de sfeer was mede hierdoor gezellig. De ober die wij de rest vd avond hadden sprak alleen Engels ( en Spaans) maar dit was zeker geen hinder. Hij deed ontzettend zijn best en maakte het ons erg naar de zin. Hadden het idee dat hij ook net even wat meer verstand bleek te hebben van de gerechten en de wijn. Al met al een top ober. Als voorgerecht hadden we tonijn en het gerecht met parmaham. De presentatie was geweldig. Net een klein sprookje op je bord. Ook het hoofdgerecht was erg lekker en niet te veel. We hadden steak en gnocchi. Ook weer leuk gepresenteerd. Als nagerecht chocolade en cheesecake. Zag er wederom leuk uit en smaakte goed. Prijs kwaliteit verhouding ok. Ietwat prijzig, maar dit kwam o.a. door de wijn/drank. Zouden hier zeker weer naartoe gaan!
Sina V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten bij Lion Noir.
Van tevoren heb ik prettig contact met het restaurant over de reservering gehad. Dit i.v.m. een verjaardagsverassing.

Als voorgerecht hadden wij de tonijn en de vega dish. Heerlijk en een explosie van smaken.
Dan het hoofdgerecht de vega gnochi met truffel.
Het zag er uit als deegtasjes maar niet als gnochi... maar de smaak! VERRUKKELIJK!!!
Ik heb nog nooit zo lekker gnochi gegeten.

Ook de service was super top.
Alles in geheel was het een mega geslagde avond in de tuin.

Wij zullen zeker vaker terugkomen!
Miriam L.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Eind augustus in de prachtige tuin gegeten. Wie had er gedacht dat er midden in de stad zo'n oase te vinden is? Lion Noir is een restaurant met een warme, rijke uitstraling, en heeft casual personeel ('zijn jullie er al uit?'). We begonnen met een cocktail; de vraag om een alcoholvrije zonder bubbels bleek moeilijk, want mierzoet. Het eten was goed, verse ingredienten, mooi gepresenteerd, maar niet bijzonder. De combinaties waren flauw van smaak en niet verassend, wat je wel zou verwachten op basis van de prijsstelling. Ons gezelschap wilde zich aan het eind nog laten verrassen en bestelde alle toetjes van de kaart; helaas waren slechts 2 echt om je vingers bij af te likken. De thee en koffie die met de nagerechten werden besteld, kwamen niet op tijd om gezamenlijk met de zoetigheden te nuttigen. Al met al een prima avond, maar niet top.
Matthijs D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Typisch geval van form over substance. Hier is duidelijk meer tijd gaan zitten in de aankleding van de zaak dan in de keuken.
Visgerechten zijn behoorlijk aan de prijs, matig op smaak en vooral zeer klein.
Meer een aanrader als bar dan als restaurant