Lion Noir

Reguliersdwarsstraat 28 1017 BM Amsterdam Nederland Kaart
31-206276603
"Het interieur van Lion Noir blijft gewoon te gek. Mooi getinte muren, gave (kunst)objecten, stijlvolle leren kuipstoelen en een schouw met open haard. Zowel voor een intiem diner als een etentje met een (grotere) groep is dit restaurant in de Reguliersdwarsstraat ideaal. Chefs Sammy Chau en Ron Dijkstra zorgen voor Franse gerechten met een modern twist. Hier en daar bespeur je wat Aziatische invloeden in de gerechten. In de zomer kun je dineren in de prachtige binnentuin, een tuin waar je geheid verliefd op wordt."

"Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl"

INSIDER tip

Tip van bySam: De langoustine met wortelpuree, Madame Jeanette en gepickelde groenten. Niet normaal lekker.

Over het restaurant Lion Noir

Lion Noir in Amsterdam is een restaurant dat je zal verrassen en verblijden bij elk bezoek. Een parel op de Reguliersdwarsstraat!

Bij Lion Noir verandert het menu continu mee met de seizoenen. Hierop zal je dan ook enkel lokaal geproduceerde, verse producten terugvinden. Elk gerecht is gemaakt om je smaakpapillen te versieren. Smaken zijn geïnspireerd op de Franse high-dining cultuur, een culinair feestje dus!

Het interieur van Lion Noir is eclectisch, chique en zorgt voor veel bewondering onder gasten. Maar dat niet alleen, het interieur werd ooit beloond met de felbegeerde Interior Design of the Year-award!

Eigenaren Serge Rijn, Casper Reinders (Jimmy Woo, Nacional) en Mr Yen (Bo Cinq, Dynasty) hebben een prachtig restaurant weten neer te zetten. Een aanwinst in Amsterdam Centrum en de ideale plek om te relaxen en dineren. Bestel een fijne cocktail in de luxe bar/lounge en verplaats daarna een verdieping naar boven om plaats te nemen aan een van de mooie dinertafels. Schijnt de zon? Pik dan wat van de stralen op, op het fijne, verscholen terras aan de achterzijde van het pand!

Reserveren bij Lion Noir in Amsterdam? Reserveer direct online: eenvoudig en direct bevestigd.

Meer informatie over restaurant Lion Noir

Jouw recensie over het restaurant Lion Noir

Nikee R.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Ja, deze blijft gewoon in de top 10. Ben al jaren vaste klanten bij Lion Noir, al is het voor een hapje, of uitgebreid tafelen, of een lekkere cocktail. De ambiance is altijd om van te genieten, bediening erg vriendelijk en behulpzaam, soms wat traag. Het eten heb ik niets op aan te merken, zit altijd te smullen, prijs/kwaliteit aantrekkelijk.
Betty D.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2018
Het eten was echt fantastisch, maar wij vonden het voor een 5-gangen diner net te grote porties, waardoor we eigenlijk te vol waren aan het einde van de avond. En ja, je zou het ook kunnen laten staan, maar daar was het echt tè lekker voor.
De service kon echter niet tippen aan de kwaliteit van het eten. We hadden een wijnarrangement besteld en bij de eerste 2 gerechten kwam de wijn zo ongeveer na ons gerecht. Vonden we echt niet kunnen.
Toen we hier iets van zeiden, kregen we het volgende wijntje juist weer veel te vroeg (toen we de wijn van het gerecht ervoor nog niet eens op hadden) en moesten we weer vragen om wat vaart te minderen.
Kortom: heerlijk gegeten, maar om echt tot de top te behoren moet de service echt wel beter.
Marieke D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
We hebben verrukkelijk gegeten,echt hoog niveau.Leuke atmosfeer en inrichting en efficiënte en bijzonder vriendelijke bediening.Zeker voor herhaling vatbaar,als we weer eens wat te vieren hebben.
Marja G.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
We hebben goed gegeten.Porties aan de kleine kant. Maar wel culinair.Ik baalde omdat ik bij mooi weer in de tuin had gereserveerd.Heel Amsterdam zat buiten te dineren. Maar bij Lion noir was de tuin gesloten door renovatie.
ZEG dat dan van te voren! We kregen dat nu pas bij binnenkomst te horen. We hadden het restaurant juist uitgekozen vanwege de mooie tuin, ????
Roos S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Prima geluncht. Lekkere salades. Helaas was de buchetta aangebrand, waar we meteen een nieuwe voor in de plaats kregen. Vriendelijke bediening. Als de tuin weer open is kom ik graag weer.
Pepijn V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Heerlijk gegeten, nette zaak en met een leuk interieur. Bediening was oké, maar mocht assertiever.
Pablo D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2018
Prima gerechten uiterst professionele bediening, jammer dat ik de naam van die meneer niet weet die ons die ons gisteravond zo deskundig en met passende humor en distantie ter zijde heft gestaan.
J.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Voor- en hoofdgerecht waren goed. Het dessert (de cheesecake) was slecht. Het was geen cheesecake, echter een bij elkaar geraapt iets dat ook nog eens geen textuur en smaak had. Verder was het er erg koud binnen, zelfs met een trui aan was het koud, dit kwam het eten en de sfeer niet ten goede.
Jolien T.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Eten was absoluut heerlijk, bediening kon vriendelijker.
V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Goed restaurant. we hadden het verassingsmenu gekozen. 3 heerlijke gerechten gegeten. Aanrader voor een gezellig avondje uit.
Cindy_1978 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
Super goed eten - zeer vriendelijke bediening - snelle service. Enige minpuntje: muziek staat soms net iets te hard om normaal met elkaar te kunnen praten. Als je het echter vraagt, wordt er iets aan gedaan.
Natali M.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
Hele goede en snelle service gehad, zeker omdat het voor een filmtijd was. Ook zat er in een desert teveel alcohol voor ons gevoel en dat is van de rekening afgehaald. Dat was heel netjes.
Eten was heerlijk, omgeving heerlijk, bediening zeer hip en millenial achtig, maar super aardig en snel.

Zou zo weer gaan
Youri Q.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Heerlijk eten goede locatie goede gerechten. Wij hadden het 4 gangen verassing menu. Alles was van hoge kwaliteit. behoorlijk chique maar niet te.
Henk P.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
Het bedienend personeel was erg stroef en onbeholpen. Menuvoorkeuren werden niet doorgegeven, je kreeg het gevoel dat je als gast bijna teveel was.
Helen B.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Op een zaterdag voor Kerst gegeten, het was echt een tegenvaller, we zaten vlakbij de open trap en beneden was de bar. We konden elkaar bijna niet verstaan. Het personeel was ongeïnteresseerd maar het eten was gelukkig lekker.
Ruth D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Super fijne avond gehad! Heerlijk gegeten en lekkere wijnen en cocktails. Het personeel was erg aardig. Kortom: aanrader!
Joachim F.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Zeer prettige plek voor een diner met vrienden of partner - ook goed geschikt voor een date of romantisch etentje. Het eten is lekker, de sfeer is relaxed en de bediening is zeer goed.
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Te gast zijn bij Lion Noir is een feestje. Sfeer,eten en drinken is meer dan goed. Wij hebben er een top avond gehad. Komen zeker terug.
Chantal K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Heerlijk gegeten. Topniveau Franse keuken, in mooi restaurant, en toch informeel. Een van mijn lievelingsrestaurants in de stad. Mooie producten, verrassende combinaties en er wordt veel zorg besteed aan presentatie.
Thomas M.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Mooie zaak, fantastisch ingericht en heerlijke tuin. Lunch was goed, hamburgers vielen goed in de smaak, pulled pork viel wat tegen. Jammer van de slecht getapte biertjes. Bediening vriendelijk, maar soms wat onoplettend.