Lion Noir

Reguliersdwarsstraat 28 1017 BM Amsterdam Nederland Kaart
31-206276603
Het interieur van Lion Noir blijft gewoon te gek. Mooi getinte muren, gave (kunst)objecten, stijlvolle leren kuipstoelen en een schouw met open haard. Zowel voor een intiem diner als een etentje met een (grotere) groep is dit restaurant in de Reguliersdwarsstraat ideaal. Chefs Sammy Chau en Ron Dijkstra zorgen voor Franse gerechten met een modern twist. Hier en daar bespeur je wat Aziatische invloeden in de gerechten. In de zomer kun je dineren in de prachtige binnentuin, een tuin waar je geheid verliefd op wordt.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: De langoustine met wortelpuree, Madame Jeanette en gepickelde groenten. Niet normaal lekker.

Over het restaurant Lion Noir

Lion Noir in Amsterdam is een restaurant dat je zal verrassen en verblijden bij elk bezoek. Een parel op de Reguliersdwarsstraat!

Bij Lion Noir verandert het menu continu mee met de seizoenen. Hierop zal je dan ook enkel lokaal geproduceerde, verse producten terugvinden. Elk gerecht is gemaakt om je smaakpapillen te versieren. Smaken zijn geïnspireerd op de Franse high-dining cultuur, een culinair feestje dus!

Het interieur van Lion Noir is eclectisch, chique en zorgt voor veel bewondering onder gasten. Maar dat niet alleen, het interieur werd ooit beloond met de felbegeerde Interior Design of the Year-award!

Eigenaren Serge Rijn, Casper Reinders (Jimmy Woo, Nacional) en Mr Yen (Bo Cinq, Dynasty) hebben een prachtig restaurant weten neer te zetten. Een aanwinst in Amsterdam Centrum en de ideale plek om te relaxen en dineren. Bestel een fijne cocktail in de luxe bar/lounge en verplaats daarna een verdieping naar boven om plaats te nemen aan een van de mooie dinertafels. Schijnt de zon? Pik dan wat van de stralen op, op het fijne, verscholen terras aan de achterzijde van het pand!

Reserveren bij Lion Noir in Amsterdam? Reserveer direct online: eenvoudig en direct bevestigd.

Meer informatie over restaurant Lion Noir

Jouw recensie over het restaurant Lion Noir

Niels J.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Fantastisch! Ster waardige gerechten en heerlijk buiten eten! Echt een aanrader
Kim B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Lion Noir is een heerlijk restaurant om bij iedere gelegenheid te eten. Vooral in de binnentuin is het bij mooi weer genieten. De bediening is vlot en aardig, de service gewoon erg goed. De gerechten en wijnen zijn heerlijk alhoewel de porties echt te klein zijn naar de prijs. Van alleen een hoofdgerecht raak je niet gevuld. Toen ik om extra groenten vroeg kreeg ik echter een flinke portie geleverd dus dat was prima in orde. De kaart is meestal prima in balans alhoewel de voorgerechten deze keer alleen uit vis of orgaanvlees bestaan. Voor mij geen probleem omdat ik van vis hou, maar mijn partner is geen fan van beiden dus we konden geen voorgerecht nemen.
Fabian S.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2018
Goed lunchen voor een redelijke prijs in een geweldige binnentuin. De bediening is wisselend. Soms lijkt het understaffed.
Ageeth S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Voorgerechten waren geweldig; hoofdgerechten iets minder. Gezellige sfeer; mooie binnenplaats. Onze service van serveerster was niet bijzonder warm (rest van het team was goed).
Stanneke H.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Een uitstekend diner, uiterst vriendelijk en profesdionele service. Het team leek net te klein voor een voledig bezet terras. Maar opmerking valt in t niet bij de gezelligheid en inzet van team om alle gasten alert te blijven bedienen.
Mare A.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Leuke stek. Rustig in de tuin gezeten. De gerechten waren lekker. Salade tonijn had iets minder dressing gemogen, maar dat is een kwestie van smaak. Bediening was vlot
Marieke D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
De jongen in de bediening was ontzettend vriendelijk! Heel snel en attent. Het meisje wat ons (als het haar uitkwam) zo af en toe bediende was erg nors en vooral met zichzelf bezig. Dat was jammer omdat de rest zo goed was.
Eten was waanzinnig, evenals de cocktails en de wijn.
Edwin D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Sympathieke en kundige bediening. Lekker eten, heerlijke wijn.
Mooie ambiance , eerlijk gezegd, overdag nog fijner dan s’avonds. Zeer gastvrije en ontspannen indruk!
Roos S.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Prachtige zaak met een mooi terras in de binnentuin. Bij aankomst lang moeten wachten totdat we onze eerste drankjes konden bestellen. Vervolgens ook enige tijd moeten wachten totdat we het eten een fles wijn konen bestellen. Eten was niet super. Brood een beetje verbrand en naar mijn mening teveel pesto op de bruschetta. Broodje kippendijen eigelijk ook weinig smaak. Over het algemeen dus niet bijzonder goed. Wijn was heerlijk en een mooie keuze aan wijnen en cocktails.
Over de service eigelijk ook niet heel enthousiast. Het was druk en ze waren maar met zijn tweeën. Misschien dat het daar aan lag?!

Al met al, net aan een voldoende. Toch wil ik nog eenmaal terugkomen voor dinner, want wat een mooie zaak op een goede plek.
Josee V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Harde roestige stoelen
Marjon V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Mooie sfeervolle omgeving. Bij prachtig weer in de tuin geluncht.
Wouter P.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Super mooi pand en binnentuin!
Petra W.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Heerlijk gegeten in een prachtige setting. Echt een aanrader in het centrum van Amsterdam. Een rustpunt in de drukke stad. Eten was heerlijk. Porties iets aan de kleine kant maar kwaliteit perfect! We komen hier zeker terug!
Simone S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Het eten bij Lion Noir is altijd uitmuntend en hetgroen/donkere retro chique interieur maakt het tot 1 van de gezelligste en meest knusse etablissementen van Adam. Ik ben er diverse malen geweest, ook op het terras, maar altijd door-de-weeks...en dat zal ik volgende keer weer doen. Rondom het weekend lijkt het, althans met mooi weer op het terras, veel te druk, doet een beetje toeristish aan en men werkt blijkbaar ook nog eens met shifts; tafels van 7-9 en, ik meen, van 9-11. Het unieke sfeertje wat ik normaliter binnen bemerk of doordeweeks op het terras, valt daardoor mijns inziens weg en dat is jammer als je lekker wilt (na)tafelen.
Nikee R.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Ja, deze blijft gewoon in de top 10. Ben al jaren vaste klanten bij Lion Noir, al is het voor een hapje, of uitgebreid tafelen, of een lekkere cocktail. De ambiance is altijd om van te genieten, bediening erg vriendelijk en behulpzaam, soms wat traag. Het eten heb ik niets op aan te merken, zit altijd te smullen, prijs/kwaliteit aantrekkelijk.
Betty D.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2018
Het eten was echt fantastisch, maar wij vonden het voor een 5-gangen diner net te grote porties, waardoor we eigenlijk te vol waren aan het einde van de avond. En ja, je zou het ook kunnen laten staan, maar daar was het echt tè lekker voor.
De service kon echter niet tippen aan de kwaliteit van het eten. We hadden een wijnarrangement besteld en bij de eerste 2 gerechten kwam de wijn zo ongeveer na ons gerecht. Vonden we echt niet kunnen.
Toen we hier iets van zeiden, kregen we het volgende wijntje juist weer veel te vroeg (toen we de wijn van het gerecht ervoor nog niet eens op hadden) en moesten we weer vragen om wat vaart te minderen.
Kortom: heerlijk gegeten, maar om echt tot de top te behoren moet de service echt wel beter.
Marieke D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
We hebben verrukkelijk gegeten,echt hoog niveau.Leuke atmosfeer en inrichting en efficiënte en bijzonder vriendelijke bediening.Zeker voor herhaling vatbaar,als we weer eens wat te vieren hebben.
Marja G.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
We hebben goed gegeten.Porties aan de kleine kant. Maar wel culinair.Ik baalde omdat ik bij mooi weer in de tuin had gereserveerd.Heel Amsterdam zat buiten te dineren. Maar bij Lion noir was de tuin gesloten door renovatie.
ZEG dat dan van te voren! We kregen dat nu pas bij binnenkomst te horen. We hadden het restaurant juist uitgekozen vanwege de mooie tuin, ????
Roos S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Prima geluncht. Lekkere salades. Helaas was de buchetta aangebrand, waar we meteen een nieuwe voor in de plaats kregen. Vriendelijke bediening. Als de tuin weer open is kom ik graag weer.
Pepijn V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Heerlijk gegeten, nette zaak en met een leuk interieur. Bediening was oké, maar mocht assertiever.