Lime

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Heleen B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Wat hebben we hier heerlijk gegeten. De bediening was aardig en de ambiance ontspannen en sfeervol.
Je kan merken dat het eten met veel passie en inspiratie is gemaakt. Onze complimenten aan Ysbrand, de chefkok!
Fijn is de keuze uit meerdere vegetarische gerechten zoals het heerlijke bloemkoolgerecht met gepofte knoflook en de pittige 'trompettes de la mort'. De kroon op ons diner was wel het geweldige nagerecht met een combinatie van chocolade, hazelnoot en passievrucht. mmmm. Echt een aanrader.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Verfijnde klassieke keuken. Niet grof, gestapeld maar gebalanceerd.
Ysbrand blijft bij zichzelf, een echte vakman. Niet sterk in marketing maar passie voor zijn vak.
Deze topchef wordt terecht hoog gewaardeerd door zijn collega chefs.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Ondergewaarde top chef. Verfijnde stijl, klassiek. Malden moet deze chef koesteren. Gerechten zijn in balans, nog nergens beter genoten dan bij Ysbrand. 10x meer waar voor je tijd en geld dan andere restaurants in Malden.
Hanzi68 .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Het restaurant is prima gelegen in het centrum van Malden met gratis parkeergelegenheid. Er heerst een open en goede sfeer en dito bediening. Vooral de zeer goede keuken springt er uit: laat je door de kok verrassen, is mijn advies!
Arno K.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Afgelopen vrijdag weer eens bij Lime geweest met familie. Na een eerdere (slechte) ervaring werd het een ware revanche. We waren de eerste gasten op een rustige avond en namen op het terras een 6-gangenmenu en dronken daar een lekkere sauvignon blanc en later rosé bij. Alles was top, van de amuse tot aan de koffie. Het was een smakelijke en gezellige avond. Hier is duidelijk wat veranderd en de eens zo geroemde kwaliteit is helemaal terug. Een aanrader!
Eelco S.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Anderhalf jaar na een eerste bezoek aan restaurant Lime, nogmaals daar gegeten. Toen, vlak na opening, is het ons erg goed bevallen. Nu is de ervaring toch wat anders. Het decor is nog hetzelfde, prima plek om te zitten. Het grootste verschil is de service. Vanaf de binnenkomst lijkt het alsof de jongen die de bediening doet dit nogal tegen zijn zin in doet. Kortaf, onvriendelijke toon en weinig informatief. Gelukkig krijgen we een enkele keer een dame aan onze tafel die wel een welkom gevoel weet over te brengen, dat geeft ons niet helemaal het idee dat ze vervelend vinden dat we daar komen eten.

Het eten zelf lijkt deze avond ook niet helemaal uit de verf te komen. De tonijn van het eerste gerecht met augurk is mooi mals, maar ook wat vlak van smaak. Dat blijft een beetje zo, fijne structuren, prima gegaard, maar de smaak blijft wat achter. Het lekkerst is het tweede gerecht, de roodbaars, daar zit net wat meer pit in. Het derde gerecht heet zacht gegaarde ribbetjes van het varken, al van het bot gehaald. Ook hier, mooi zacht vlees, maar de smaak komt niet verder dan 'wel lekker'. Het kleine stukje bijgeleverde buikspek is wel overheerlijk, deze ligt alleen in een klef en wat uitgedroogde soort bapao broodje, een combinatie die ik niet helemaal begrijp maar ook gewoon niet lekker vind.

Het gevoel na deze avond is toch wat teleurgesteld, niet echt een welkom gevoel door de ober, eten prijs/kwaliteit verhouding is voor ons vanavond uit balans en dat na eerdere goede ervaringen geeft dit toch een kleine kater.
Stephanie_soudad .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Samen met mijn moeder super lekker gegeten. We begonnen met oesters en shashimi gevolgd door 3 gangen keuze menu. De opmaak van de borden ziet er geweldig uit en de service was top!! Er werd goede uitleg gegeven bij het serveren van de gerechten, zeker de moeite waard om snel weer te reserveren!
Norbert F.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Recentelijk hier voor 2de maal gegeten. Where East meet West is een gedurfd concept. Je kunt zowel voor het beste uit 2 werelden gaan als geen mossel of vis worden. Nu was het het eerste. ( de eerste keer ook trouwens).
De vissoep met garnalen dimsum was prachtig qua smaak, temperatuur en hoeveelheid. Daarna een beef2share die je door de trotse kok alvast wordt getoond voordat die de pan in gaat als ware het dat hiermee de gast wordt verleid. Na de pan ligt hij wederom even voor je neus (we zaten inderdaad naast de kok en dat maakt het om meerdere redenen leuker) in een bakje vol met hooi, nog wat na te rijpen. Dat stimuleert! Hij was perfect; ik kan niet anders zeggen. Licht gerookt, heelijk mals en mooie hoeveelheid. De saus was ook heerlijk al moesten we wel wat bijvragen. Suggestie: zet zo'n kannetje er standaard bij!.
De wijnkeus vonden we matig en de suggestie door de ober een beetje teleurstellend. Zo'n zaak zou veel meer open wijnen moeten kunnen aanbieden. Het toetje hebben we overgeslagen. De bediening was heel vriendelijk maar gelukkig niet te joviaal. Al met al erg leuk & heerlijk gegeten
Mark D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Op een zaterdagavond met 2 personen uit eten geweest! Bij binnenkomst warm welkom.

4 gangen menu van de chef besteld! Erg lekker! Originele gerechten en de laatste afwerking gebeurde meestal aan tafel (toevoegen van pittig erwtensoepje aan de gerookte zalm, dressing over de knolselderij, etc). Smaken en combinaties waren dik in orde, erg lekker.

Aankleding van het restaurant is ook gezellig en de open keuken voegt echt wat toe!

Heerlijke avond gehad! Neem rustig de tijd want het is het waard!
MarijnWillmes W.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Ook afgelopen zaterdagavond hier gegeten. Wij hadden helaas geen warm welkom en de uitleg over de kaart werd afgeraffeld. Moesten ook lang wachten aan het begin tot er iemand kwam. Jammer, want het eten was prima. Vreemd vind ik wel de Bento Box. We waren met 4 personen en er werden ons 2 boxen geadviseerd. Echter, als ik dan mijn box deelde, waren er bijvoorbeeld maar 3 maki's (doe er dan 4...) en van andere sushi te weinig hoeveelheden. Dat vind ik een slechte bezuiniging.
1qaz .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Eerste Kerstdag, heerlijk 4 gangendiner gegeten. We zijn blij dat Ysbrandt zelf weer de scepter zwaait in de keuken, dat proef je meteen!
Er hing een gezellige sfeer, de bediening was heel vriendelijk, je voelt je echt welkom.
Echt een aanrader! Ons zien ze dan ook snel weer terug.
Bedankt Ysbrandt en personeel.
Anne Marie K.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Wij zijn blij dat de chefkok het oorspronkelijke concept van Lime heeft verlaten. Hij laat nu weer de creativiteit zien die we van hem kennen. Als voorgerecht had ik twee lekkere dunne ravioli gevuld met gamba's en overgoten met een heerlijk kreeftesoepje. Daarna volgde Thai beef, vlees van een uitstekende kwaliteit en perfect gebakken. De gastvrouw wist ons precies de juiste wijn hierbij te adviseren. Het was als vanouds ontspannen genieten aan het eind van een drukke week.
Peter1967Maaike1968 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Wezen eten op een zondagavond met een gezin met kinderen in de leeftijd van 10 tot 18 jaar. Om 18 uur gereserveerd en kregen het voorgerecht om 19.15 uur en de soepen om 19.30 uur, kwaliteit eten was top, echter tussentijds geen een keer gevraagd of we een broodje wilde of iets dergelijks. Wijnkaart werd niet aangeboden, kregen de standaard huiswijn geserveerd. Rond 20.00 uur het hoofdgerecht, eten ook weer erg goed. Geen aandacht van de bediening of het smaakte en we wilden er nog frietjes bij bestellen, maar kregen het niet voor elkaar om de aandacht van de bediening te krijgen. Om 20.20 uur om de rekening gevraagd en om 20.35 uur opgestaan en zelf de jassen gehaald en bij de uitgang kwamen ze toch nog met de rekening aan. Mijn klacht wederom laten horen, maar geen reactie. Uiteraard heb ik de fooi achterwegen gelaten!

Conclusie top kok, bediening een zware onvoldoende.
Sandragommans .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Wij hebben echt een heerlijke avond gehad en super lekker gegeten. De sushi is een echte aanrader, het chef's menu fantastisch en de wijnen heerlijk. Gastvrouw Sandra en Rietje zijn echte professionals, kalm, vriendelijk en hebben volledig overzicht. Wij hebben genoten en komen zeker snel terug!!
HarmCornielje .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Gisteravond bij Lime wezen eten en het was echt super. Ikzelf had het Chef's Menu mijn vrouw het No Meat Today Menu. Beide menu's waren erg lekker met verrassende elementen, wat vooral bij het No Meat Today Menu erg knap is. Leuke bediening, duidelijk aanwezige wijnkennis en het was ook nog eens gezellig druk voor een woensdagavond. Kortom, wij gaan snel weer een keer terug!
Hanzi68 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Afgelopen donderdag weer buitengewoon goed gegeten en gedronken bij Lime. "Niks van de kaart maar doe maar vier gangen, Ysbrandt, kijk maar...". Gevolg: erg smaakvol, begeleid met de passende wijnen zoals we dat gewend waren en weer zijn.

De passie voor koken straalt er van af en je merkt dat het gangen-met-de-handrem-er-op zijn: potentie genoeg. Tot snel!
Vosotten .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Verwachting was niet zo hoog maar fantastisch gegeten. 1 x Chefs menu en 1 x het No Meat Today; het vegetarisch menu. Alle gerechten stegen ver boven gemiddelde uit. De chef heeft ooit in sterren restaurant Le Maron gekookt en dat is te merken. Ook ruime keus uit 7 open wijnen (3 x wit en 4 x rood) van goede kwaliteit. Inrichting is niet bijzonder. Probleem blijft echter de locatie, wel aan een pleintje met uitgaansmogelijkheden maar in een vinex wijk tegenover een school met daar onder een parkeer garage.
Ronald C.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Net als alle voorgaande keren heerlijk gegeten bij Lime.
Het voorgerecht bestaande uit de Bento box ( selectie van sushi, sashimi en Japanse salade) is ideaal om te delen en voortreffelijk van smaak. Het hoofdgerecht, in het bijzonder de ravioli van zalm en garnaal, is origineel en erg goed van smaak. De bediening is vlot en hartelijk, de sfeer in de serre is huiselijk. Spontaan heerlijke huisgemaakte brownies bij het afsluitertje aangeboden gekregen. Dit alles maakt het tot een heerlijke avond en culinair genieten.
Jitka B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Gisteravond gegeten bij Lime in Malden. Ik kreeg een hartelijk ontvangst van de bediening en de kok. Het viel me op dat ondanks de 4daagse er toch behoorlijk wat tafeltjes gevuld waren. De eigenaresse Sandra heeft veel wijnkennis en schonk mij een een Riesling uit Nierstein. Een heerlijke kruidige wijn met een frisse afdronk. Daarna heeft de kok een paar verrassingsgerechten gemaakt. Een carpaccio die ik niet snel meer vergeet. Ossenhaas met basilicumolie, pesto, ganzeleverkrullen en zuurdesem! Dit laatste gaf een mooie crunch aan het gerecht. Nog een echte aanrader is de vis! De zalm en makreel is zo vers dat hij smelt in je mond. Het was een heerlijke beleving en ik hoop snel weer terug te komen.