Over restaurant Limburg Kookt

De verse producten lachen je bij binnenkomst tegemoet...

Limburg kookt is voor de liefhebber van lekker eten, verse producten en een zeer divers wijnassortiment van uitstekende kwaliteit! Limburg Kookt heeft een heel verfrissende insteek en een toegankelijk karakter. Dus komt dat zien en proeven en geniet van een heerlijke culinaire avond!

Meer informatie over restaurant Limburg Kookt

Maandag 18:00 - 23:00
Dinsdag en Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 18:00 - 23:00

Voordelig
jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Helemaal top, zelfs op een speciaal verzoek ingegaan en een perfecte tafel geregeld! Zeer attente bediening!
Arnout L.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
De gerechten en de sfeer waren prima en het zeker waard om terug te komen. Maandag kreeftendag is super!
Punt van kritiek is de service. De bediening leek er niet altijd zin in te hebben ons te zien en vergat ook vaker wat er was besteld. Het meisje kwam op ons totaal ongeïnteresseerd over. Wellicht hoort het bij de huiselijke sfeer, maar wat ons betreft had dit een stuk beter gemogen.
Overall waarschijnlijk wel een plek waar we terugkomen, maar niet vanwege de attente klantvriendelijkheid.
Patricia H.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
We hebben een goed gevulde vissoep gegeten. Lekker van smaak met een heerlijke witte wijn erbij. Heel vriendelijke service, goede sfeer. Het was druk, maar service leed daar niet onder. Aanrader voor iedereen die niet in toeristenfuik van Maastricht wil komen.
Rana A.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Lekker gegeten, zeker een aanrader
HJ B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Op zondag 23-10 fantastisch gegeten! Gegrilde tonijn, zo goed bereid, zo moet het. En de tournedos met huisgemaakte pepersaus, helemaal top.
We hebben genoten, een topchef met niet te onderschatten goede bediening in de zaak. We voelden ons echt te gast.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
De ontvangst was allerhartelijkste. Om dat we hadden aangegeven dat we onze hond zouden meenemen, hadden we een rustige tafel gekregen in een hoek. We waren met 3 personen. het is een gezellig en knus ingericht restaurant, wel wat uit het directe centrumgebied, maar zeker niet ver lopen. Het eten viel ons wat tegen, zeker nadat we de recensies hadden gelezen. De calamaris met bruschetta zijn gefrituurde fabrieksdiepvries inktvisringen met een korstlaagje, geserveerd met mayonaise en wat droge sneetjes brood en een halve smakeloze tomaat. De zwezerik was krokant gebakken, maar hier viel de enorme pluk sla op waardoor de finesse van dit gerecht teniet werd gedaan. Het voorgerecht met de gebakken bloedworst met uiencompote was gewoon lekker. De forel als hoofdgerecht was simpel gegaard met wat schijfjes citroen en tomaat in bakpapier. De tournedos was goed. De truffel tegen meerprijs was zonder smaak of geur. de frietjes zijn lekker dun, de Roseval aardappeltjes tamelijk vet. We gaan niet zo snel terug.
Tiny S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Absoluut aan te bevelen. Zeer vriendelijk personeel, eten uitstekend , enig ,,minpuntje,, geen wijn uit de nieuwe wereld.
Petramaas B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Een leuk restaurant, heerlijk gegeten.
H.vangenderen .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Heel lekker eten tegen een zeer redelijke prijs. Attente en vriendelijke bediening. Sfeervol terras aan een niet drukke straat in de binnenstad van Maastricht. Ook het interieur zag er sfeervol uit.
Karen V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We hebben heerlijk Limburgse forel uit de oven gegeten, voorafgaand dun gesneden champignons (heel bijzonder en smaakvol) en buikspek (iets droog) . Het was allemaal vers en heerlijk, maar vond de uiteindelijke rekening wel iets aan de hoge kant; €180 voor 3 volwassenen en 1 kind van 3) zonder dat we helemaal overboord zijn gegaan met drank. Omdat het 35 gr was die dag, hebben we buiten op het terras gedineerd. De eigenaresse en het bediende personeel waren heel vriendelijk en gastvrij- en ontzettend lief voor mijn zoontje ( ze hebben kindergerechten) - dat zorgde er eveneens voor dat we een fijne en ontspannen avond hebben gehad bij 'Limburg Kookt'
Emiledenbosch .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wij aten bij Limburg kookt op 21 augustus met twee personen om 18.45. Mijn vrouw nam de coquilles en spaghetti met geroosterde groenten en zelf nam ik de Limburgse bloedworst en de gerookte zalmforel. Het eten smaakte goed terwijl we alleen in een klein tuintje zaten. De bediening was vriendelijk. Het enige wat ons tegenviel was de pittige prijs. 63,50 voor tweemaal 2 gangen en een drankje. Dit restaurant doet ook niet mee met de iens-actie.
Cindy121 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Vrolijke bediening, (h)eerlijke gerechten. Er werd goed rekening gehouden met mijn glutenvrije dieet. Smaak van de kreeft was bijzonder goed.
V M.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
De sfeer is gezellig en rustig. We hebben Limburg kookt 3-gangenmenu gekozen en het eten was lekker, inclusief de amuse.
Jelle R.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Verborgen toptent. Nu het nog onontdekt is direct gaan eten. Heerlijk. Super sfeer. Echt de aanrader van het seizoen. Niet meer naar de toeristenplekken, maar hier naar toe. Belooft een mooie avond te worden!
Familievanlaarden .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Erg goed gegeten bij Limburg Kookt. Buikspek verrassend met een beurre blanc, mooie kwaliteit coquilles, verfijnd gerecht! Fijne muziek, kundige bediening, jammer dat we niet in de buurt wonen..
Joeri V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
In één zin: "Gaat dat zien, gaat dat proeven!".

Het gaat er natuurlijk om wat er uit de keuken komt en hoe dat op het bord gepresenteerd is. En dat is bij Limburg Kookt meer dan dik in orde! Als voorgerecht de coquilles begeleid door bruschetta's; super van smaak, heerlijk mals en precies goed gekruid. Enige puntje van kritiek zou zijn de balans coquilles-bruschetta (2:3), dat had omgekeerd mogen zijn. Dan als hoofdgerecht de forel (uit Gulpen); Heerlijk met een hoofdletter H. Mooi opgediend ook, met groentjes uit de oven en een supplement van boontjes en erwtjes, wederom op een verrassend lekkere manier gekruid.

Aan de inrichting is veel aandacht besteed en, naar wat we begrepen, ook veel zelf gemaakt. Gezellig ingericht met subtiele verwijzingen naar de Franse kust. Stoelen en banken hadden wel iets zachter/comfortabeler mogen zijn. Ander verbeterpuntje; linnen servetten ipv papier, want dat vond ik echt niet passen, maar goed dat is een detail.

Als je nog eens verrassend lekker en anders wilt eten, loop dan 100meter verder dan de mainstream gelegenheden op OLV of Vrijthof en geniet dan hier van Limburg Kookt. Deze mensen verdienen jouw bezoek!
Maaike D.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Heerlijke avond gehad met een top bediening, verrassende gerechten (grot paddestoelen carpaccio met truffel is een echte aanrader), met smaak bereid. Leuke locatie met een met zand bedekte binnenplaats. Een echte aanrader!!
Rinaldog .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Alle voorafjes waren heerlijk, ganzenlever is aanrader. Van de hoofdgerechten was de Steak Tartare super, maar lam kon beter. Bediening was top.
Mdebruijn68 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wijn en gezelschap prima. Eten matig. Calamaris vettig, evenals de bruscetta. Hoofdgerecht lauw in koude saus op koud bord. Was de bedoeling zo, begrepen we. Bediening straalde weinig enthousiasme uit.
Deborah D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
We hebben heerlijke gerechten gegeten bij Limburg Kookt!
Je moet even een stukje doorlopen maar als je het gevonden hebt, is het zeker de moeite waard!