Lijn 49

Dinsdag t/m Zaterdag 09:30 - 17:00
Zondag Gesloten

Ruurt S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Sinds medio 2015 zit in het centrum van Amersfoort deze lunchroom. Een welkome aanvulling! In een wat ouder pand, met allerlei bus-foto's aan de muren zit een leuk ingericht tentje met een erg aardige, energieke bediening. Wat geserveerd wordt is gewoon lekker, maar bizonder vallen op het MonChou taartje (heerlijk!) en de warme chocomel (heel erg lekker). Hoe gewoon en simpel dat ook kan zijn, vaak is het nèt niet lekker of te koud. Hier zelfgemaakt en prima. Reden om terug te komen voor méér! Van harte hopen we dat ze het overleven!
Koentje95 .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Ik woon al jaren in amersfoort en ik heb onlangs bij lijn49 gelunched. Ik ken het via collega's die er al eerder hebben gegeten. Ik had een heerlijke soep van rode groenten en een tosti bestelt. De soep was heerlijk en de tosti smaakte erg goed. De vriendelijke man die mij bediende had me veel verteld over het oude pand. Hij vertelde heel leuk dat het vroeger een oud busstation was en dat de luchroom pas een half jaar open is. Ik ben zeer positief en ik kom zeker een keer terug
Wendy D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Lunchhalte Lijn 49 is gevestigd in een mooi oud pand in Amersfoort met foto's van oude bussen en de goede oude sfeer van het mooie Amersfoort. In de winter zit je er heerlijk knus op de busbankjes te lunchen of te genieten van alle zelf gemaakte taartjes. Zodra het terras naar buiten mag zit je op een ideale plek waar je iedereen voorbij ziet komen. Heerlijk mensen kijken in het zonnetje. Lijn 49 heeft broodje lijn 49 en uitsmijter lijn 49, allebei een aanrader!! Het is ambachtelijk brood en dat proef je ook. De kaart is zowel voor kleine als grote eters, wat erg handig is als ik met mijn dochtertje kom eten. Er hangt een gemoedelijke sfeer in het restaurant. Lijn 49 bestaat pas een klein jaartje, dus misschien nog niet zo bekend. Ik zou zeggen, ga zelf eens kijken en proeven!! Fiets en auto makkelijk te parkeren. Fietsen voor de deur in de stalling en auto in de parkeergarage St Joris.
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Al eens naar binnen gekeken, nu naar binnen gegaan voor een lekkere warme lunch op deze koude zaterdagmiddag. Goede beslissing: we vonden lijn 49 een gezellig lunchcafé met bijzonder vriendelijke bediening! De inrichting met foto's van oude bussen en een paar oude banken uit die bussen geeft extra uitdrukking aan de gekozen naam. De verse, pittig gekruide rode groenten soep was bijzonder smakelijk en het donkerbruine brood dat erbij werd geserveerd was van prima kwaliteit (wit kan ook, overigens). Goede koffie en thee: we komen vast weer eens langs als we in Amersfoort zijn.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Superlunch! Lekker broodje "Lijn 49" met verse vruchtensap (schijnt iedere dag anders te zijn). Samen met koffie net € 12,--, wat ik alleszins redelijk vond. Gezellige en snelle bediening door de eigenaresse zelf. Gratis WiFi. Aanrader.