Light of India

Maandag t/m zondag 14:00 - 23:00 uur

Jouw recensie over het restaurant Light of India

Max S.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Als liefhebber van de echte Indiase keuken (Tandoori, Vindaloo, Papadums,..) zijn we goed verwend bij dit restaurant. Het eten is heel goed en met de juiste smaak bereid waarbij de restaurant medewerkers heel vriendelijk en behulpzaam zijn. Al met al prima Indiase sfeer en kwaliteit, aanrader.
R V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Op een donderdagavond spontaan binnen gelopen bij Light of India en hier beslist geen spijt van gehad. We hadden het Himalaya menu besteld en heerlijk gegeten. Lekkere tandoori gerechten, kip, lamsvlees, een spinazie gerecht met geurige rijst. Naan brood waar je je vingers bij opeet. Alles even lekker. Zeer vriendelijke bediening en erg aardig personeel dat van alles wist te vertellen over de gerechten die we kregen. We komen hier zeker nog eens terug, een echte aanrader.
Gerwin S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Vanavond met 2 personen heerlijk gegeten in Light of India.
mixed grill en 3 verschillende vegetarische curries met pilavrijst, Samosa's en Mulegattawnysoep vooraf. Alles even heerlijk. Het vlees zacht en lekker gekruid, de curries ieder een eigen smaak. Allervriendelijkste ontvangst en bediening. Het was niet heel druk op deze zondagavond. Wij vonden het wel fijn zo rustig en privé maar dit restaurant verdiend beslist meer bezoekers.
Wena S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Superlekker gegeten en lekkere indiase thee gedronken,
Vriendelijke mensen.
Wij zaten bij de openhaard en hadden een gezellige sfeer!
Zeker aanrader om terug te komen!
Indra R.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Ik kwam binnen en ik word echt hartelijk ontvangen. Er werd meteen ook gevraagd of ik wat wou drinken en dat krijg heel snel. Nou de voorgerecht vond ik heerlijk. De hoofdgerecht kan ik niet beschrijven, het was te heerlijk om te beschrijven. Muziek en het sfeer was gezellig. Het nagerecht was super, ik werd ook heel beleefd behandeld. Het is zeker een aanraden.
Bobby S.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Eten is heel lekker goede service klantvriendelijke mensen. Leuke sfeer!!! Grote restaurant voor veel personen. Aanrader!!!
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
We waren er om half zeven, de wijn die we wilden was er niet, geen alternatief. Om half acht het voorgerecht, zwarte kip, echt vaker dan een keer opgebakken, om kwart over acht nog geen hoofdgerecht, dus we hebben de moed opgegeven en zijn weg gegaan. Voor ons nooit meer.
Maauus .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
In de heimwee naar Indiaas eten (eerdere vakanties in Nepal en Sri Lanka) liep ik vrijdag Light of India binnen. Het werd een ongemakkelijke avond. Waarbij de service veel te wensen over liet. Dat begon al bij de ontvangst door de gastvrouw: die was kil, in een restaurant dat nagenoeg leeg bleek. De ober, die aan onze tafel kwam, wilde geen namen (van gerechten), maar nummers horen, herhaalde hij meermaals op botte toon. Alsof je Chinees bestelt of in een pannenkoekenrestaurant zit. En zo zijn er meer voorbeelden waaruit bleek dat hij niet geheel begrijpt (of is aangeleerd) wat gastvrijheid inhoudt.

Maar goed, we kwamen om te eten. Met vier personen een selectie van vijf vegetarische curry's besteld met pilafrijst als hoofd. Naanbrood als extra. Vooraf o.a. een tandoori chicken tikka. Hoewel dit voorgerecht voor 'maar' zes euro op de kaart staat, verwacht je meer dan 3 stukjes vrij droge kip en een paar reepjes ijsbergsla op een bordje. Dat de kip uit de 'beroemde Indiaase kleioven' komt, was niet te proeven.

De curry's dan. Die stonden al even op tafel voordat de rijst arriveerde. Gelukkig op warmhoudplaten. De onder meer makhani, bombay potatoes, shahi paneer waren okay, maar niet om over naar huis te schrijven. Vlakke smaken, met slechts een hint naar de kruiden en smaken die erin zouden zitten. Daarnaast was alles retepittig. Dat is geen doodzonde, en hoort bij de keuken, maar enige richting op kaart of vooraf door de ober zou handig geweest zijn. Of een bakje yoghurt, wat in andere restaurants veelal op tafel wordt gezet.

En de extra naan, die was supervet. Net een pannenkoek. Ik heb ze elders beter gegeten.

Een off day voor Light of India op vrijdag? Het zag er in ieder geval niet naar uit alsof ze er zin in hadden. Bij binnenkomst om 19:00 waren er drie tafeltjes bezet. Daar is er nog slechts eentje bijgekomen. Het eten was inspiratieloos. Qua smaak en qua presentatie. En voor de gezelligheid kun je beter ergens anders naartoe gaan. Man man, wat een inrichting.
annedegroot .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Na een jaartje weer eens teruggegaan naar dit restaurant. Wat een teleurstelling

Een lege zaak op vrijdagavond, dat zegt vaak al genoeg. Ook zo hier. De bediening maakte geen enkele indruk om er een leuke avond van te willen maken voor zichzelf of voor ons. Na 20 minuten wachten en twee keer vragen kwam men aangesloft met het menu. De drankjes duurden net zo lang als het (warme voorgerecht).

Ook het eten is erg achteruit gegaan. Het vlees was behoorlijk vet, en de sauzen smaakten vroeger echt beter. Aan het decor is niets veranderd, maar zo'n stille zaak maakt qua gezelligheid een schril contrast met wat het vroeger was. Om tien uur werd de muziek uitgedaan, we zaten toen nog als enige tafel. Wij hebben dat opgevat als teken dat wij ook maar eens moesten vertrekken. Een dessert hebben we dus laten zitten

Ik denk ik dat ik er na mijn ervaring vandaag nog terug zal komen.

Paul F.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Na heel lang (meer dan 15 jaar) weer eens gegeten in dit restaurant.
Het stemde mij zeer verdrietig. Ik herinner mij nog dat dit restaurant HET Indiaase restaurant van regio Rotterdam was. Je moest altijd reserveren voor een plek.
Wat een schril contrast met nu.
Te beginnen met de inrichting, dat is al die tijd niet veranderd. Saai en stoffig, niet met de tijd meegegaan.
De bediening is op zich erg aardig, maar je merkt wel dat zij zich geen goed raad weeten met klanten.
Het eten (wij hadden een uitgebreid menu): voorgerecht was niet veel bijzonders. De gefrituurde uien ging nog wel, maar bijv. de kip tandoori was wat aangebrand en wel erg droog. Garnituur: paar reepjes gesneden ijssla en komkommer.
De hoofdgerechten waren over het algemeen redelijk. Goede smaak, maar de presentatie was wat slordig. Nodigt niet uit om lekker te eten. Ook hier was de kip tandoori wat te droog.
Het zelfgemaakte mango-ijs als toetje was goed van smaak. Teveel ijskristallen en wat aan de zoete kant, maar wel lekker.
Wij waren de enigen en bleven de enigen. Zag nog wel een bezorger wegrijden met een maal.
Ik vind het erg jammer. Een ambitieuze eiigenaar zou er nog iets goeds van kunnen maken. Maar als ze op deze voet verder gaan, geef ik ze nog geen jaar.
Lisanne D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Super leuk om eens indiaans eten te proberen. Het word met liefde bereid en je komt echt in de Aziatische sferen. Het decor is inderdaad niet super modern naar past wel bij de stijl van India. Wij hadden het ook leuk gevonden om een schaal met verschillende dingen te proberen maar ach we hebben alsnog heerlijk gegeten en kregen het niet eens op! (Is bijzonder voor ons ).
Süheyla Ö.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Noouuww Light of India hebbe we het overr !! Ik vond de chicken biryani geweldiigg!!! Bediening was zeer goed. Personeel was heel gastvrij en na het eten kregen we ook een sleutelhanger en een kortingsbon er bij. Decoratie was echt op een indische style.
Pem S.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
De Chicken Tikka Masala en lamb tikka jhalfrezi waren erg in de smaak gevallen. We waren er wat vroeg dus een hele gezellige sfeer was er nog niet, maar tegen de avond zal dat vast zijn veranderd. Hele goede en beleefde bediening.
elma18 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Het eten was goed. De bediening was vriendelijk maar was niet erg efficient (moest vragen om bestek)
De inrichting is oubollig.
Wij hadden een Dinnerfor2 bon en mochten hiervoor 2 gerechten uitkiezen.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Gezellig avondje gegeten. Met ons gezelschap verschillende voor- en hoofdgerechten besteld zodat we van elkaar konden proeven. Er is geen mogelijkheid tot schaal met allerlei voorafjes wel jammer had leuk geweest. De bediening had het druk maar de meneer bleef erg vriendelijk. Zeker de moeite waard om nog eens terug te komen.
Angie26 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Via gift for you heb ik gegeten bij dit restaurant. 1. Ziet het er absoluut niet uit als op de foto's. 2. Ik heb €35,- betaald via gift for you en kon daarvoor 2 hoofdgerechten bestellen, alles erboven moesten we aan het restaurant betalen. We hebben 2 hoofdgerechten besteld van €16,75, €33,50 in totaal. Ik had verwacht dat de €1,50 van de kosten afgehaald zou worden. Dit bleek niet zo te zijn. Ik heb er toen wat van gezegd en na een overleg met de baas, kwam de ober met de volgende verklaring. Via gift for you krijgen wij maar een klein percentage, dus je krijgt meer voor wat je betaald hebt aan ons. Na een discussie aan te gaan, hoefde ik de extra kosten van de naan niet te betalen. Ik heb €0,75 niet hoeven betalen.

Ik ben ontevreden over hun werkwijze mbt the giftcard. Als ik zelf bij hun was gaan eten, zonder giftcard, had ik minder hoeven te betalen voor het eten mits ik niet aangedrongen had.
3. Via gift for you betaal je €35,- voor 2 hooddgerechten bij light of India. Ook kun je bij gift for you €37,- betalen, maar krijg je hetzelfde als je €35,- betaald.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
WAT EEN AFGANG......Wij hadden gereserveerd op vrijdag 13 ? februari om 19.00 uur Bij Light of India,op de site zag het er leuk uit,wij hadden een cadeaubon en hebben die zelf aangevuld tot € 60.00 voor een compleet 3 gangen menu voor twee personen
De jongeman kwam naar ons toe en wij bestelden een rode wijn en voor mij een biertje,We bekeken de menukaart en bestelden de 1e gang een ,voor mij deTandoori Lamb Tikka
Stukjes lamsvlees uit de klei-ovenen en voor mijn vriendin de Tandoori Chicken Tikka
Stukjes kipfilet uit de klei-oven Het werd na een uur ! geserveerd door de maaltijd bezorger die in zijn jack zeker een beetje tijd voor ons had,Bij ons allebei zat geen klei van de oven maar zwart verbrande randjes,We wilden niet zeuren,Wij waren tenslotte uit..We wilden ons dan maar wagen aan het hoofdgerecht voor mijn vriendin was het Fish Jal Ferizi
stukjes zalm gebakken met paprika,uien en tomaten voor mij de Lamb Tikka Jal Ferizi
Geroosterd lamsvlees met een tomaten,uien, paprika en pepersaus we bestelden er ook nog een portie Peas Pilaw ,Doperwten gebakken met Basmati rijst bij na een uur begonnen we toch wel een beetje ons geduld te verliezen,na nog eens drie kwartier gewacht te hebben,ging ik toch wel een beetje gepikkeerd vragen waar ons eten bleef,we hoorden wel allerlei telefoontjes gaan voor bestellingen en zagen mensen komen en gaan voor afhaalklanten,maar er gebeurde voor ons niets,dus na bijna twee uur gewacht te hebben kregen wij wat er besteld was,gewone ovale Marskramer ovale schaaltjes met vlees en vis in een soort saus,we moesten wel goed kijken wat vis of vlees was,Het hele geroosterde van het lamsvlees was niet te herkennen,het enig wat redelijk smaakte was de Peas Pilaw rijst,we hadden geboekt voor een drie gangen diner dus waagden we ons dan maar aan het dessert,een Madras voor mijn vriendin en een Delhi voor mij ,die zagen er op de ijskaart heel leuk uit,maar wat wij toen kregen leek hier totaal niet op,mijn vriendin had 3 bolletjes ijs in een schaaltje met een stroop chocolade er over heen en ik kreeg het zelfde alleen in een bokaal,he tijs was wel goed,maar toen ik de bediende hierover aansprak dat het totaal niet leek op wat er op de foto stond ,haalde hij zijn schouders op en zei,ik er wat van proberen te maken,wat een afgang,we hebben maar betaald (teveel) en zijn maar gauw weggegaan,Verschrikkelijk ! net zoals het toilet brrrr,hier komen wij echt nooit meer, wees gewaarschuwd......
SantoshBabuJanardhan .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Als Light of India staat voor constante kwaliteit dan is dit eerste bezoek zeker een vervolg bezoek waard.
Bij de voorgerechten was er een wedstrijd om het lekkerste voorgerecht. De onion bhaji tegen de aloo chaat. Eindstand: beiden goud!. De vegetarische biryani was super. Voor mijn vriendin hadden er nog wel wat meer rozijnen in gemogen; ze houdt nu eenmaal erg van de combinatie pittig-zoet. De vegetarische curry vond ik heerlijk en gevarieerd, met lekker veel bloemkool. Van de bijgerechten viel vooral het chapati brood in de smaak. De Kulchanan (met groenten gevulde naan) ,Garlicnan(met knoflook) deed hier niet voor onder.Na afloop werden we verrast met een kop Indiasethee van het huis.

De bediening was verder erg Vriendelijk, Professionele en het Interieur is prachtig,

Prijzen zijn redelijk, zeker ook in verhouding tot de geboden kwaliteit.
Team Light of India , onze complimenten, ga zo door !

Jayenti .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
We zijn gaan eten bij Evergreen Veggies, de en-suite van Light of India...IJSKOUD!!! Eten niet vers en smakeloos, naan was aangebrand en bleek achteraf 5 euro te kosten!! (Naan kost overal rond de 3 euro) Ik kan zelf veel lekkerder Indiaas koken! De serveerster was wel erg aardig. Maar wat het ergste was dat ze ons in het ene deel hebben laten bevriezen en toen we weggingen zagen we dat er behaaglijk een open haard brandde in het andere deel! Een beetje service zou betekenen dat ze ons bij de open haard zouden laten plaatsnemen... te meer omdat wij de enige 2 bezoekers waren die avond...
Friendsz .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Helaas een flinke tegenvaller. Het restaurant, het eten en het personeel heeft een update nodig.
Dit is niet meer van deze tijd. Vele andere indiase restaurants zijn al velen malen verder in Nederland. Dit kun je niet meer verkopen.

Het eten: Erg vlak. Totaal niet authentiek. Groenten leken uit blik!!!
Decor (niet het balangrijkste) gewoon niet meer van deze tijd. Goede restaurants in India zijn zelfs vele malen verder.
De prijs: gezien de smaak, veelte hoog. Een garlic naan kost 5 euro..!!

Personeel: Er liep af een toe jongen in het restaurant met zijn regenbroek/joggingbroek aan. Waarschijnlijk een familielid van de eigenaar, want hij serveerde af en toe ook eten aan klanten.

Een tip voor de eigenaar, haal een goede indiase kok binnen en de klanten komen vanzelf. En dan kun je ook wat meer voor gerechten vragen dan nu het geval.