Light of India

Maandag t/m zondag 14:00 - 23:00 uur

Jouw recensie over het restaurant Light of India

Tanja K.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Vriendelijk ontvangst. Typisch Indiaas ingericht. Veel verlichting en weinig, van wat wij sfeer noemen. Een ruime kaart met vooral traditionele Indiaase gerechten. Wij kozen voor de tandoori varianten en hebben daar van genoten. De porties zijn heel ruim en wij hebben gebruik gemaakt van het aanbod van de ober om een doggybag mee te nemen. De rekening was al even prettig als ons hele etentje daar.
ankie V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Een leuk klein zaaltje waar je prima kunt eten voor weinig geld. De inrichting vonden wij wat ongezellig met fel licht en erg open structuur. Het kan wel iets ' warmer' wat ons betreft.
Het personeel was erg vriendelijk en gaf uitleg waar nodig. Die uitleg was eerlijk, want op de vraag of ik nog een extra soep kon bestellen bij het menu zei de ober dat dit teveel zou zou zijn. Hij raadde het dus af.
De producten zijn vers en goed volgens Indiaas recept gekruid. Het lijkt een familiebedrijf met een gemoedelijke sfeer. De Tandoori gerechten en Lams gerechten vonden wij zeer smakelijk en van goede kwaliteit. Het dessert wat bij het menu hoorde waren 2 mierzoete ' meel balletjes' die wij minder vinden.
Verder echt prima gegeten, zeker voor herhaling vatbaar, we hopen dat de sfeer dan iets beter is aangepast...
Door B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Heerlijk gegeten, mooie kruidige smaken, precies wat we verwachtten en waar we zin in hadden.
gerda V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Ik vond zelf de inrichting wat kaal, het kan zijn dat dat kwam door de felle lampen. Met zachter licht en raamdecoratie zou het geheel sfeervoller overkomen.
Eten was zeer goed
paul K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
eten was ruim voldoende, goede kwaliteit en smakelijk, de mensen vriendelijk. restaurant ongezellig en de bediening vriendelijk maar rommelig (4 verschillende personen). de afrekening verliep rommelig (ook weer door 2 verschillende personen), in eerste instantie 30% korting, moest volgens het Iens aanbod echter 50% over de gehele nota zijn. uiteindelijk 50% over het hoofdmenu gekregen, wat ook niet klopte, maar zo gelaten....
Heleen V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Lekker eten. Lang gewacht op rekening. Aardig personeel
Max S.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Als liefhebber van de echte Indiase keuken (Tandoori, Vindaloo, Papadums,..) zijn we goed verwend bij dit restaurant. Het eten is heel goed en met de juiste smaak bereid waarbij de restaurant medewerkers heel vriendelijk en behulpzaam zijn. Al met al prima Indiase sfeer en kwaliteit, aanrader.
R V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Op een donderdagavond spontaan binnen gelopen bij Light of India en hier beslist geen spijt van gehad. We hadden het Himalaya menu besteld en heerlijk gegeten. Lekkere tandoori gerechten, kip, lamsvlees, een spinazie gerecht met geurige rijst. Naan brood waar je je vingers bij opeet. Alles even lekker. Zeer vriendelijke bediening en erg aardig personeel dat van alles wist te vertellen over de gerechten die we kregen. We komen hier zeker nog eens terug, een echte aanrader.
Gerwin S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Vanavond met 2 personen heerlijk gegeten in Light of India.
mixed grill en 3 verschillende vegetarische curries met pilavrijst, Samosa's en Mulegattawnysoep vooraf. Alles even heerlijk. Het vlees zacht en lekker gekruid, de curries ieder een eigen smaak. Allervriendelijkste ontvangst en bediening. Het was niet heel druk op deze zondagavond. Wij vonden het wel fijn zo rustig en privé maar dit restaurant verdiend beslist meer bezoekers.
Wena S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Superlekker gegeten en lekkere indiase thee gedronken,
Vriendelijke mensen.
Wij zaten bij de openhaard en hadden een gezellige sfeer!
Zeker aanrader om terug te komen!
Indra R.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Ik kwam binnen en ik word echt hartelijk ontvangen. Er werd meteen ook gevraagd of ik wat wou drinken en dat krijg heel snel. Nou de voorgerecht vond ik heerlijk. De hoofdgerecht kan ik niet beschrijven, het was te heerlijk om te beschrijven. Muziek en het sfeer was gezellig. Het nagerecht was super, ik werd ook heel beleefd behandeld. Het is zeker een aanraden.
Bobby S.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Eten is heel lekker goede service klantvriendelijke mensen. Leuke sfeer!!! Grote restaurant voor veel personen. Aanrader!!!
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
We waren er om half zeven, de wijn die we wilden was er niet, geen alternatief. Om half acht het voorgerecht, zwarte kip, echt vaker dan een keer opgebakken, om kwart over acht nog geen hoofdgerecht, dus we hebben de moed opgegeven en zijn weg gegaan. Voor ons nooit meer.
Maauus .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
In de heimwee naar Indiaas eten (eerdere vakanties in Nepal en Sri Lanka) liep ik vrijdag Light of India binnen. Het werd een ongemakkelijke avond. Waarbij de service veel te wensen over liet. Dat begon al bij de ontvangst door de gastvrouw: die was kil, in een restaurant dat nagenoeg leeg bleek. De ober, die aan onze tafel kwam, wilde geen namen (van gerechten), maar nummers horen, herhaalde hij meermaals op botte toon. Alsof je Chinees bestelt of in een pannenkoekenrestaurant zit. En zo zijn er meer voorbeelden waaruit bleek dat hij niet geheel begrijpt (of is aangeleerd) wat gastvrijheid inhoudt.

Maar goed, we kwamen om te eten. Met vier personen een selectie van vijf vegetarische curry's besteld met pilafrijst als hoofd. Naanbrood als extra. Vooraf o.a. een tandoori chicken tikka. Hoewel dit voorgerecht voor 'maar' zes euro op de kaart staat, verwacht je meer dan 3 stukjes vrij droge kip en een paar reepjes ijsbergsla op een bordje. Dat de kip uit de 'beroemde Indiaase kleioven' komt, was niet te proeven.

De curry's dan. Die stonden al even op tafel voordat de rijst arriveerde. Gelukkig op warmhoudplaten. De onder meer makhani, bombay potatoes, shahi paneer waren okay, maar niet om over naar huis te schrijven. Vlakke smaken, met slechts een hint naar de kruiden en smaken die erin zouden zitten. Daarnaast was alles retepittig. Dat is geen doodzonde, en hoort bij de keuken, maar enige richting op kaart of vooraf door de ober zou handig geweest zijn. Of een bakje yoghurt, wat in andere restaurants veelal op tafel wordt gezet.

En de extra naan, die was supervet. Net een pannenkoek. Ik heb ze elders beter gegeten.

Een off day voor Light of India op vrijdag? Het zag er in ieder geval niet naar uit alsof ze er zin in hadden. Bij binnenkomst om 19:00 waren er drie tafeltjes bezet. Daar is er nog slechts eentje bijgekomen. Het eten was inspiratieloos. Qua smaak en qua presentatie. En voor de gezelligheid kun je beter ergens anders naartoe gaan. Man man, wat een inrichting.
annedegroot .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Na een jaartje weer eens teruggegaan naar dit restaurant. Wat een teleurstelling

Een lege zaak op vrijdagavond, dat zegt vaak al genoeg. Ook zo hier. De bediening maakte geen enkele indruk om er een leuke avond van te willen maken voor zichzelf of voor ons. Na 20 minuten wachten en twee keer vragen kwam men aangesloft met het menu. De drankjes duurden net zo lang als het (warme voorgerecht).

Ook het eten is erg achteruit gegaan. Het vlees was behoorlijk vet, en de sauzen smaakten vroeger echt beter. Aan het decor is niets veranderd, maar zo'n stille zaak maakt qua gezelligheid een schril contrast met wat het vroeger was. Om tien uur werd de muziek uitgedaan, we zaten toen nog als enige tafel. Wij hebben dat opgevat als teken dat wij ook maar eens moesten vertrekken. Een dessert hebben we dus laten zitten

Ik denk ik dat ik er na mijn ervaring vandaag nog terug zal komen.

Paul F.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Na heel lang (meer dan 15 jaar) weer eens gegeten in dit restaurant.
Het stemde mij zeer verdrietig. Ik herinner mij nog dat dit restaurant HET Indiaase restaurant van regio Rotterdam was. Je moest altijd reserveren voor een plek.
Wat een schril contrast met nu.
Te beginnen met de inrichting, dat is al die tijd niet veranderd. Saai en stoffig, niet met de tijd meegegaan.
De bediening is op zich erg aardig, maar je merkt wel dat zij zich geen goed raad weeten met klanten.
Het eten (wij hadden een uitgebreid menu): voorgerecht was niet veel bijzonders. De gefrituurde uien ging nog wel, maar bijv. de kip tandoori was wat aangebrand en wel erg droog. Garnituur: paar reepjes gesneden ijssla en komkommer.
De hoofdgerechten waren over het algemeen redelijk. Goede smaak, maar de presentatie was wat slordig. Nodigt niet uit om lekker te eten. Ook hier was de kip tandoori wat te droog.
Het zelfgemaakte mango-ijs als toetje was goed van smaak. Teveel ijskristallen en wat aan de zoete kant, maar wel lekker.
Wij waren de enigen en bleven de enigen. Zag nog wel een bezorger wegrijden met een maal.
Ik vind het erg jammer. Een ambitieuze eiigenaar zou er nog iets goeds van kunnen maken. Maar als ze op deze voet verder gaan, geef ik ze nog geen jaar.
Lisanne D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Super leuk om eens indiaans eten te proberen. Het word met liefde bereid en je komt echt in de Aziatische sferen. Het decor is inderdaad niet super modern naar past wel bij de stijl van India. Wij hadden het ook leuk gevonden om een schaal met verschillende dingen te proberen maar ach we hebben alsnog heerlijk gegeten en kregen het niet eens op! (Is bijzonder voor ons ).
Süheyla Ö.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Noouuww Light of India hebbe we het overr !! Ik vond de chicken biryani geweldiigg!!! Bediening was zeer goed. Personeel was heel gastvrij en na het eten kregen we ook een sleutelhanger en een kortingsbon er bij. Decoratie was echt op een indische style.
Pem S.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
De Chicken Tikka Masala en lamb tikka jhalfrezi waren erg in de smaak gevallen. We waren er wat vroeg dus een hele gezellige sfeer was er nog niet, maar tegen de avond zal dat vast zijn veranderd. Hele goede en beleefde bediening.
elma18 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Het eten was goed. De bediening was vriendelijk maar was niet erg efficient (moest vragen om bestek)
De inrichting is oubollig.
Wij hadden een Dinnerfor2 bon en mochten hiervoor 2 gerechten uitkiezen.