Liefdegesticht (Hotel Nassau)

Nieuwstraat 23 4811 WV Breda Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Liefdegesticht (Hotel Nassau)

Jouw recensie over het restaurant Liefdegesticht (Hotel Nassau)

Dick K.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Gisterenavond 5 gangen all-in (met wijnarrangement, koffie en water) met mijn echtgenote. Aarzelend begin met twee hele zure amuses, die bij navraag dienden om de smaakpapillen helemaal open te zetten. Niet helemaal een amuse bouche in de plezierige zin van het woord. Gelukkig ontwikkelde het vijf gangen diner zich voorspoedig met heel aangename en creatieve gerechtjes. Uiteindelijk een fijne avond gehad. We verbleven in het aanpalende hotel. Jammer dat de prettige atmosfeer daarvan niet terugkomt in het restaurant, dat ondanks veel rood toch koud aanvoelt.
Dick K.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Gisterenavond met mijn lief vijf gangen van de chef ‘all-in’ compleet met wijn, water en koffie in Liefdegesticht beleefd. Begon nogal aarzelend met twee heel zure amuses, die bij navraag functioneel waren om de smaakpapillen open te zetten. Niet ons idee van een amuse bouche - eerder een zuur bekje. Gelukkig ontwikkelde het diner zich daarna voorspoedig met 5 mooie kleine gerechtjes en bijpassende wijnen. We logeerden in het aanpalende hotel. Jammer dat de prettige atmosfeer daarvan in het restaurant niet is doorgezet. Ondanks veel rood in het interieur voelt het toch wat koud aan. Bediening was wisselend. Gerant voortreffelijk. Jongere personeel kan nog wat manieren leren. Informeel is niet hetzelfde als populair. Denk dat er nog gesleuteld wordt aan de formule. Volgend jaar weer eens proberen, verwacht dan grote stappen vooruit gezien de achtergrond van de chef.
Mart V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Op zaterdag 18 november het vijf gangen menu met wijnarrangement gegeten. Erg goed. Verfijnde lekkere gerechten met prima bijpassende wijnen. Het restaurant oogt modern en is ruim opgezet met voldoende ruimte tussen de tafels. Correcte bediening. Een prima aanwinst voor Breda. Wij komen zeker nog eens terug.
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Erg lekker gegeten bij Liefdesgesticht. Mooie gerechten met heel lekkere wijnen waarbij fijn royaal wordt geschonken.
Peter O.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Erg lekker gegeten en perfect bediend! Een aanrader! Kom zeker terug. Wel duidelijk dat er ook hotelgasten waren die toch anders een avond dineren beleven
Daphne T.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
We hebben heerlijk gegeten in een prima sfeer. Misschien dat de aankleding wat gemoedelijker gemaakt kan worden. Het is er erg open en licht.
Linda K.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heerlijk gegeten en perfecte service! Enige minpunt is dat de naastgelegen feestzaal voor enige overlast zorgt bij luide muziek. We werden hier wel heel netjes van te voren over gebeld en ook tijdens het diner over geinformeerd. Verder zijn ze er mee bezig zijn om de deuren naar de feestzaal zsm geluidsdicht te maken. Dus hopelijk is het snel opgelost en kan iedereen heerlijk genieten.
Mart D.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Heerlijk gegeten in een mooie gelegenheid. We hebben genoten van een 5 gangen diner van de chef inclusief bijpassende wijn. Dit alles van een hoge kwaliteit. Een aanrader.
debby O.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
We hadden het vijg gangen menu, zeer verrassend en het was allemaal heerlijk.zeer genoten hele leuke zaak gaan we zeker vaker heen.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
De service was niet om over naar huis te schrijven. De bediening liep rond met oortjes, en hadden het gewoon daar te druk mee dan met de gasten. Het waren 21 mensen die bediend moesten worden, dus daar had eigenlijk één gastvrouw voor moeten zijn. De bediening wist van elkaar gewoon niet waar ze mee bezig waren. Als er één gastvrouw was geweest, had die dit kunnen manager. Het ziet er niet naar uit om dit restaurant nogmaals te boeken.
De bediening was dus echt waardeloos, dit kreeg ik van alle (!) mensen van dit gezelschap te horen. Dus echt niet goed!
Ewout G.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Goede service in een ontspannen sfeer (niet te stijfjes, vlot en jong team) en in een zeer mooi gerestaureerd pand. Wij hadden een 5-gangen diner met bijpassend wijnarrengement. Prima, smaakvol en wat ons betreft zeer uitgebalanceerd. We hebben echt genoten van een avondje uit bij Liefdegesticht!
Twee tips ter verbetering:
1: Voor zover ik kon nagaan was er aansluitend aan het restaurant maar 1 wc voor de mannen. Dit is naar mijn mening wat karig aangezien we soms stonden te wachten om naar het toilet te kunnen gaan.
2: Voorzie de tafels aan de onderkant van anti-slip viltjes of iets dergelijks zodat de tafels niet gemakkelijk kunnen bewegen. We konden onze tafel bij wijze van spreken rond draaien.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Een tweede bezoek aan het team van Bart Klomp, ditmaal op een mooie zomerse dag. Nu niet de ingang van het hotel genomen maar die aan de “achter” zijde van het restaurant zelf. We werden begeleid naar een mooie grote ronde tafel aan het raam centraal in het restaurant, fijn.
Als aperitief een zuid Afrikaanse Chenin Blanc 2016 van Blaashoek die goed beviel. We startten met een zomerse amuse, gazpacho van komkommer, lekker fris en licht gekruid.
De tweede amuse was een toef crème fraise met erop stukjes ijs van wortel en gember met voor de bite dunne plakjes wortel, afgewerkt met een zoet zure schuim van atjar. Verrassend smaakvol met mooie smaak overgangen.

De eerste begeleider werd met een goed verhaal gepresenteerd. Portugees wit, Mimo 2015, complex aroma met tonen van perzik en meloen, in de mond licht met verfijnde zuren en mineraliteit. Op het bord een zomers vegetarisch gerecht dat voortborduurde op de eerste amuse. Als basis burrata in een sap van snijboon met stukjes cherrytomaat, partjes zilverui, blokjes geschroeide avocado en stukjes komkommer. Verfijnde smaken en goede texturen. (9,3)

Verder met Duits wit, Tapps 2015 van Oliver Zeter, een blend van witte druiven, lekker sappig met subtiele kruidigheid. Het gerecht werd ditmaal door de chef ingezet. Een mooie presentatie in pasteltinten. Blokjes zwaardvis met toefjes hangop van pompoen, toefjes gel van calamansi, stukjes zoetzure pompoen, beetje granité met barbecue toets, voor de bite gepofte amaranth, aan tafel afgewerkt met een saus van pompoen aangezuurd met verjus. De zwaardvis was delicaat, het garnituur maakte er een feestje van, heerlijk. (9,6)

Verder met een droge witte Chileense PX 2016 van het huis Achuma. Rijk aroma met hints van perzik en sinaasappel, in de mond complex en elegant. Op het bord langzaam gegaarde licht afgeschroeide kabeljauwfilet met toefjes crème van kippenlever en partjes van artisjokhart aan tafel afgewerkt met een hele frisse beurreblancsaus. De vis was lekker sappig, de bite kwam van de artisjok en aangename fruitigheid door de saus. De lever zorgde voor wat extra body, de dames hadden vongole dat leek mij nog iets lekkerder. De PX bleef keurig overeind en vulde het gerecht aan met zijn heerlijke aroma. (9,3)

Voor bij het pièce was Portugees rood 2014 geselecteerd van het huis Van Zellers, gemaakt van verschillende inheemse druiven met een jaar houtrijping op Frans hout. Rijp fruit, vleugje vanille, medium body en een fluweel zachte afdronk, heerlijk. Op een zwart bord twee bereidingen van het Ibérico varken, uitstekend gegaarde medaillons en een stukje sukade, ernaast partjes meiknol en gestoofde ui afgedekt met een schuim van aardappel, aan tafel afgewerkt met een eigen jus. De Ibérico haas was super zacht en delicaat van smaak, de sukade was om te zuigen en duidelijk wat hoger op smaak. (Top kwaliteit Ibérico). Met het garnituur kon voldoende worden afgewisseld. De wijn sloot keurig aan, bij de haas wat kleinere slokjes, genieten! (9,6)

Voor de dessertwijn was een schnaps glaasje geselecteerd. Erin Noble Taminga 2012 van het Trentham Estate, mooi aroma, in de mond geconcentreerd met rijp exotisch fruit en mooie zuren, heerlijk. Uit de keuken een dessert met speciale presentatie. Bananenijs met calamansi waarop stukjes merengue voor de bite, afgedekt met lobbig schuim van kokos, waarover zeste van limoen, aan tafel afgewerkt met stukjes gedroogde banaan en kokos. Pure smaken met aangename texturen, een lichte hoofdrol voor de banaan. De wijn vulde het gerecht aan met zijn heerlijke aroma en tonen van tropisch fruit, prima. (9,4)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met schaaltje heerlijk vers zwart fruit en een viertal lekkere friandises.

Bediening was zeer goed verzorgd op correcte en gezellige wijze door de jonge Anouk Vissers, ondersteund door Bart Klomp.

Prijs-kwaliteitsverhouding was zeer goed tot uitstekend.

Het restaurant is inmiddels ruim een jaar geopend, er is duidelijk een stap in de goede richting gezet en met twee gerechten zelfs indruk gemaakt, complimenten voor het team. Breda heeft er een topper bij, ik voeg ze dan ook graag toe aan onze favorieten. Bedankt!
tomdh .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Erg lekker gegeten in dit restaurant. De jonge chef maakt mooie klassieke en verassende gerechten. Interieur en stijl van restaurant is heel fris en modern. Mooi zonnig terras waar je in zomer buiten kan eten. Binnen onderdeel van mooie nieuwe hotel Nassau. De stijl sluit mooi aan bij geresatureerde kapel die er naast ligt.
We kozen voor vier gangen menu. Het voorgerecht was lekker maar de komkommer jus en bijhoudende wijn miste iets speciaal of pit, maar tussengerecht en hoofdgerecht waren bijzonder lekker! Mooie porties en lekkere wijn erbij. Dessert met banaan en kokos was verrassend en heel lekker.
Ik lees negatieve commentaar over service. Verwacht geen stijve bediening met over the top stijl en witte tafelkleden, maar vlotte jonge bediening. Vind ik erg fijn en verfrissend. Staf is wel jong en minder ervaren maar compenseert met enthousiasme. Ook prijs kwaliteit zit heel goed. Aanrader voor gezellige en Bourgondische avond in Breda
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Over dit restaurant al vaker wat gehoord en hier vanavond wezen eten. De locatie en het gebouw zijn prachtig, mijn eerste gevoel bij binnenkomst was dat ik het wat kil en koud vond. We werden vriendelijk ontvangen en naar een tafel begeleid alwaar al snel iemand ons vroeg naar een aperitief. Eenmaal de menukaart ontvangen werd ons 2 keer kort achter elkaar door diverse personen gevraagd of we al een keuze hebben kunnen maken, leek wel of ze optijd naar huis wilden. Eenmaal een keuze gemaakt kregen we een overheerlijke amuse waarna relatief snel ons voorgerecht; beide de hoender met garnaal die perfect smaakte met de jus van strandkrab. Na het voorgerecht werd relatief snel gevraagd of het hoofdgerecht al mocht doorkomen, ook dit tot 2 keer toe wat ons een beetje een onprettig gevoel gaf. Het hoofdgerecht, 1 van ons had zeebaars met paddestoelen en de ander de ossehaas, was voor beide prima en zeer smaakvol. Conclusie is dat het opzich best een ok restaurant is maar dat er nog veel gedaan kan worden aan bediening en beleving......
Janpiet1205 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Mijn vrouw en ik reserveerden bij Liefdesgesticht, om te testen of het een goed adres zou zijn voor een groter gezelschap vrienden. We waren verrast door de locatie, verbonden aan het hotel Nassau. Fraaie inrichting, mooie serre, goed meubilair. Kortom, een plek waar je je thuis voelt. De ontvangst was ronduit curieus: "kunnen we u helpen". Alsof je bij de bouwmarkt aan de balie komt, niet bij een restaurant dat pretenties heeft. We werden vervolgens uitgenodigd de kapel te bekijken. Zonder twijfel: bijzondere locatie met mogelijkheden. Die waren nog niet benut, want de ruimten waren vrij leeg. We bestelden eendelever en burrato (soort zachte mozzarella). De voorgerechten waren in orde. Niet verrassend, maar OK. Als hoofdgerecht bestelden we tarbot en ossehaas. De tarbot beviel. De ossehaas bleekt eerder koud dan lauw, laat staan warm. De saus melig en eerder smakeloos. Op mijn verzoek de ossehaas op te warmen werd snel gereageerd. Mijn vrouw had de tarbot al op, toen eindelijk de ossehaas terug kwam. Het was niet veel beter. We hielden het hier voor gezien en rekenden een forse rekening af. We annuleerden de reservering met onze vrienden. Geen aanrader, helaas. De entourage verdient echt beter.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Een fantastisch restaurant in een mooi hotel. Hier kun je werkelijk bijzonder eten tegen een zeer schappelijke menuprijs. De gerechten worden met zeer veel creativiteit gemaakt en op een prettige en mooie manier geserveerd met ook goede wijnadviezen. Een aanrader.
s131709 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Pluspunten:
- Sfeervol aangekleed
- Heerlijke stoelen
- Vriendelijke bediening
- Origineel en lekker voorafje: brood met boter, zout, peper, tuinkers. Plus een soort flinterdunne kroepoek van tomaat met een dressing van tzatziki.
- Ik had een vegetarisch hoofdgerecht van huisgemaakte ravioli met noten. Erg smakelijk. De eierdooier erop vond ik wat minder, maar dat is persoonlijk.

Aandachtspunten:
- Het was erg koud binnen
- De verse jus werd ijskoud geserveerd. Dit hoort kamertemperatuur te zijn
- De amuse van gazpachio vond ik minder lekker. Het ijsblokje van wortelsap was bijna groter dan de gazpachio zelf.
- Het toetje van 3 kleine balletjes sorbetijs met een anijsachtig schuim en wat yoghurt had zeker niet mijn voorkeur.
- De latte machiato had de verkeerde verhoudingen: meer dan de helft van mijn glas was melkschuim.
- De bediening legde erg snel uit wat het was. Moeilijk te verstaan en te onthouden en liep weg zonder smakelijk eten te wensen. Dat is op zich niet zo belangrijk, maar we hadden telkens het gevoel dat hij zijn zin nog niet had afgemaakt en dan was hij al verdwenen.
- Ik had geen gevulde maag achteraf
L.D.E. D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Een erg mooi restaurant, waar je op comfortabele stoelen wel een leuk avondje kunt hebben. De amuses en het brood met boter, olie, peper en zout, waren erg lekker. Leuke kleine bakjes en kannetjes. We bestelden een 3-gangen menu. Mijn tafelgenoot was erg tevreden over de scheermesjes. Zelf had ik het vegetarische voorgerecht dat bestond uit oude kaas, tomaatjes en frisée. Het zag er heel mooi uit, maar het was héél erg veel gesmolten kaas. Je proefde niets anders en het was veel te zwaar. De hoofdgerechten waren goed, maar zonder groente! Ook geen patat of aardappel, maar dat is van minder belang. Voor deze tijd, waarin gezond toch belangrijk wordt gevonden, vinden wij dat curieus. De toetjes waren prima. Ook de wijn was uitstekend.
Er was in de loop van de avond nog een misverstand over de bestelling, maar dat werd door het vriendelijke personeel keurig opgelost. Leuke bedrijfskleding hebben ze overigens!
YDBV .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Met 10 personen gedineerd, werk etentje, super vriendelijk personeel, geweldig eten, 4 gangen menu, duurde alleen te lang voordat het hoofdgerecht kwam.
Ondanks dat echt een top restaurant, klasse!
Tjeuvo V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Voor de tweede keer gaan eten in deze fantastische aanwinst voor Breda, want een restaurant op dit culinaire niveau kan de stad goed gebruiken. De opstartfase is nog bezig, en dat is vooral in de bediening merkbaar. Het verschil tussen de tweede dag na de opening en nu is enorm, wat een vooruitgang heeft men geboekt. Chapeau, en ga zo door!
Het eten is vanaf dag 1 van hoge culinaire kwaliteit, heel smaakvol, geweldige combinaties en oogstrelende borden. We hebben een 4-gangenmenu genomen en zoals verwacht gingen we met een goed gevulde buik van tafel. Heerlijke stoelen waar je de hele avond comfortabel in zit, geen geluid van andere tafels (en ook niet van het event dat in de naastgelegen ruimte bezig was) en relaxte atmosfeer. Echt een avond uit.