Liefdegesticht (Hotel Nassau)

Nieuwstraat 23 4811 WV Breda Nederland Kaart

Over het restaurant Liefdegesticht (Hotel Nassau)

In het hart van Breda bevindt zich de nieuwste culinaire hotspot van Nederland, restaurant Liefdegesticht. Dit restaurant is een verlengde van Hotel Nassau Breda, gevestigd in een voormalig klooster.

Niet zomaar een restaurant maar een heiligdom waarin sterrenchef-kok Bart Klomp en zijn volgelingen dagelijks hun vakidiotie etaleren. Samen verheffen zij goed eten tot een religie.

In restaurant Liefdegesticht stelt iedereen alles in het werk om u een perfect gerecht en een unieke beleving te bieden, waarbij eenvoudige gerechten met een rijke smaak centraal staan; geheel in de sfeer van de rooms-katholieke nonnen die hier vroeger leefden.

Alle gerechten zijn puur, vers, creatief en van hoge kwaliteit. En als u daarbij niet geniet van de heerlijke wijnen, dan begaat u pas écht een zonde. Ervaar deze unieke beleving bij restaurant Liefdegesticht in Breda.

Wil je met 8 personen of meer uit eten bij restaurant Liefdegesticht? Maak je dan op voor het verrassingsmenu! Uiteraard wordt er altijd rekening gehouden met wensen en bijzonderheden.

Meer informatie over restaurant Liefdegesticht (Hotel Nassau)

Jouw recensie over het restaurant Liefdegesticht (Hotel Nassau)

csfolmer .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
de muziek is niet echt romantisch.
en je zit langs grote ramen waar auto's voorbij rijden dus iedereen ziet je zitten.
maar eten en de service was perfect! complimenten!
een aanrader.
Ad L.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Heel attent de volgende dag twee rode rozen nog thuis te ontvangen ivm Valentijnsdiner de avond ervoor. Na een uitstekend diner in een mooie en sfeervolle ambiance
lionel D.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2018
Wij hadden een arrangement met diner inbegrepen en dachten nog even menuutje uit te breiden maar was niet nodig. Alles was verzorgd enlekker . Overheerlijke bartenders gin tonic en prima moctail (zoon deed mee aan tournee minerale in Belgie) . Ongelofelijk vriendelijke en professionele serveerster die mij perfect wijntje bij fantastische kazenassortissement aanraadde.Wij komen graag en zeker terug.(zeker in combinatie met het mooie Nassauhotel.
Aad K.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Na een zeer hartelijk ontvangst, genoten van heerlijke gerechten en wijnen.
De borden met gerechten zien er uit als hele mooie schilderijen. Behalve dat ze er mooi uitzien zijn het ook zeer smakelijke gerechten (smaakbommetjes).
Wij hadden voor bijpassende wijnen gekozen en ze waren heerlijk.
Een gerecht werd vanwege een voedselallergie iets aangepast en daarom ook de wijn. Top!
Kortom genieten met een hoofdletter G. Wij gaan nog een keer terug.
Remco G.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Erg lekker, niet te grote porties. Mooi gebouw naast de parkeergarage de barones.
Bart P.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2018
Zeer prettige omgeving met veel zicht naar buiten toe; heerlijk. Eten is goed niveau, bediening zeer vriendelijk. Bijzonder fijne ervaring.
Angela V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Verrukkelijke gerechten op hoog niveau. Wij hadden een 3 gangen verrassingsmenu en wij hadden spijt dat wij geen extra gangen (4 of 5+) erbij genomen hadden. Dat raden wij echt aan, ook vanwege de hoeveelheid. De gerechten waren echt smaakvol, mooi afgewerkt en goede, meedenkende bediening. Uiteraard is locatie top.
ANJA B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
met een grote groep (16 personen)gegeten, het was een complete smaaksensatie.
Iedereen was vol lof
bediening was super
een absolute aanrader
Roy K.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
We hebben hier met een grote groep gegeten en gekozen voor een 7 gangen verassingsmenu. Een aantal namen ook een bijpassend wijnarrangement.
Het eten was heerlijk. Deze keukenbrigade kan echt wel koken.
De bediening is erg vriendelijk en deskundig echter waren ze met te weinig mensen. De glazen bleven lang leeg, ze kwamen te weinig aan tafel om te checken of er nog iemand wat te drinken wilde. Daarnaast was het een hele lange zit. We waren pas om 01.00 u klaar terwijl we als eerste binnen zaten. De koffie hebben we gelaten voor wat het is. Erg jammer!
Opvallend is ook de goede akoestiek van het restaurant. Erg prettig!

We komen zeker nog een keer terug. Ik hoop dan dat de bediening verder op orde is en de wachttijden korter.
Eva M.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Lekker gegeten, uitstekende service en prettige ambiance! Echt een aanrader voor de fijnproever in Breda.
Andreas V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Super eten, perfecte bediening. Alleen Jammer voor de vierde keer op een rij geluidsoverlast van feest next door... moet toch anders kunnen?
Floor K.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2017
Gisteren avond 5-gangen menu gegeten bij Liefdegesticht. Wat een super service en wat een prachtige gerechten. Alle gerechten stuk voor stuk perfect op smaak. Bediening super attent, veel kennis van zaken en erg gastvrij. Complimenten aan de Chef!
Pedro K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Hadden er veel meer van verwacht. Nog verre van ster niveau!! Servies waar stukjes vanaf waren. Zeer kleine porties. Wij gingen alle vier na 5 gangen met honger naar huis. Eerste 3 gangen alle met nootjes!! Bediening vrij vlak voor zo'n zaak. Werd niet gevraagd of er iemand kaas ipv dessert wilde. Port..... moest zelf gevraagd worden. Nee niet voor herhaling vatbaar.
Andreas V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Top restaurant!!
Dick K.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Gisterenavond 5 gangen all-in (met wijnarrangement, koffie en water) met mijn echtgenote. Aarzelend begin met twee hele zure amuses, die bij navraag dienden om de smaakpapillen helemaal open te zetten. Niet helemaal een amuse bouche in de plezierige zin van het woord. Gelukkig ontwikkelde het vijf gangen diner zich voorspoedig met heel aangename en creatieve gerechtjes. Uiteindelijk een fijne avond gehad. We verbleven in het aanpalende hotel. Jammer dat de prettige atmosfeer daarvan niet terugkomt in het restaurant, dat ondanks veel rood toch koud aanvoelt.
Dick K.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Gisterenavond met mijn lief vijf gangen van de chef ‘all-in’ compleet met wijn, water en koffie in Liefdegesticht beleefd. Begon nogal aarzelend met twee heel zure amuses, die bij navraag functioneel waren om de smaakpapillen open te zetten. Niet ons idee van een amuse bouche - eerder een zuur bekje. Gelukkig ontwikkelde het diner zich daarna voorspoedig met 5 mooie kleine gerechtjes en bijpassende wijnen. We logeerden in het aanpalende hotel. Jammer dat de prettige atmosfeer daarvan in het restaurant niet is doorgezet. Ondanks veel rood in het interieur voelt het toch wat koud aan. Bediening was wisselend. Gerant voortreffelijk. Jongere personeel kan nog wat manieren leren. Informeel is niet hetzelfde als populair. Denk dat er nog gesleuteld wordt aan de formule. Volgend jaar weer eens proberen, verwacht dan grote stappen vooruit gezien de achtergrond van de chef.
Mart V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Op zaterdag 18 november het vijf gangen menu met wijnarrangement gegeten. Erg goed. Verfijnde lekkere gerechten met prima bijpassende wijnen. Het restaurant oogt modern en is ruim opgezet met voldoende ruimte tussen de tafels. Correcte bediening. Een prima aanwinst voor Breda. Wij komen zeker nog eens terug.
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Erg lekker gegeten bij Liefdesgesticht. Mooie gerechten met heel lekkere wijnen waarbij fijn royaal wordt geschonken.
Peter O.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Erg lekker gegeten en perfect bediend! Een aanrader! Kom zeker terug. Wel duidelijk dat er ook hotelgasten waren die toch anders een avond dineren beleven
Daphne T.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
We hebben heerlijk gegeten in een prima sfeer. Misschien dat de aankleding wat gemoedelijker gemaakt kan worden. Het is er erg open en licht.