Liefdegesticht (Hotel Nassau)

Nieuwstraat 23 4811 WV Breda Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Liefdegesticht (Hotel Nassau)

Bas B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Een fantastisch restaurant in een mooi hotel. Hier kun je werkelijk bijzonder eten tegen een zeer schappelijke menuprijs. De gerechten worden met zeer veel creativiteit gemaakt en op een prettige en mooie manier geserveerd met ook goede wijnadviezen. Een aanrader.
S131709 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Pluspunten:
- Sfeervol aangekleed
- Heerlijke stoelen
- Vriendelijke bediening
- Origineel en lekker voorafje: brood met boter, zout, peper, tuinkers. Plus een soort flinterdunne kroepoek van tomaat met een dressing van tzatziki.
- Ik had een vegetarisch hoofdgerecht van huisgemaakte ravioli met noten. Erg smakelijk. De eierdooier erop vond ik wat minder, maar dat is persoonlijk.

Aandachtspunten:
- Het was erg koud binnen
- De verse jus werd ijskoud geserveerd. Dit hoort kamertemperatuur te zijn
- De amuse van gazpachio vond ik minder lekker. Het ijsblokje van wortelsap was bijna groter dan de gazpachio zelf.
- Het toetje van 3 kleine balletjes sorbetijs met een anijsachtig schuim en wat yoghurt had zeker niet mijn voorkeur.
- De latte machiato had de verkeerde verhoudingen: meer dan de helft van mijn glas was melkschuim.
- De bediening legde erg snel uit wat het was. Moeilijk te verstaan en te onthouden en liep weg zonder smakelijk eten te wensen. Dat is op zich niet zo belangrijk, maar we hadden telkens het gevoel dat hij zijn zin nog niet had afgemaakt en dan was hij al verdwenen.
- Ik had geen gevulde maag achteraf
Berdine D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Een erg mooi restaurant, waar je op comfortabele stoelen wel een leuk avondje kunt hebben. De amuses en het brood met boter, olie, peper en zout, waren erg lekker. Leuke kleine bakjes en kannetjes. We bestelden een 3-gangen menu. Mijn tafelgenoot was erg tevreden over de scheermesjes. Zelf had ik het vegetarische voorgerecht dat bestond uit oude kaas, tomaatjes en frisée. Het zag er heel mooi uit, maar het was héél erg veel gesmolten kaas. Je proefde niets anders en het was veel te zwaar. De hoofdgerechten waren goed, maar zonder groente! Ook geen patat of aardappel, maar dat is van minder belang. Voor deze tijd, waarin gezond toch belangrijk wordt gevonden, vinden wij dat curieus. De toetjes waren prima. Ook de wijn was uitstekend.
Er was in de loop van de avond nog een misverstand over de bestelling, maar dat werd door het vriendelijke personeel keurig opgelost. Leuke bedrijfskleding hebben ze overigens!
YDBV .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Met 10 personen gedineerd, werk etentje, super vriendelijk personeel, geweldig eten, 4 gangen menu, duurde alleen te lang voordat het hoofdgerecht kwam.
Ondanks dat echt een top restaurant, klasse!
Tjeuvo V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Voor de tweede keer gaan eten in deze fantastische aanwinst voor Breda, want een restaurant op dit culinaire niveau kan de stad goed gebruiken. De opstartfase is nog bezig, en dat is vooral in de bediening merkbaar. Het verschil tussen de tweede dag na de opening en nu is enorm, wat een vooruitgang heeft men geboekt. Chapeau, en ga zo door!
Het eten is vanaf dag 1 van hoge culinaire kwaliteit, heel smaakvol, geweldige combinaties en oogstrelende borden. We hebben een 4-gangenmenu genomen en zoals verwacht gingen we met een goed gevulde buik van tafel. Heerlijke stoelen waar je de hele avond comfortabel in zit, geen geluid van andere tafels (en ook niet van het event dat in de naastgelegen ruimte bezig was) en relaxte atmosfeer. Echt een avond uit.
Bo V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Veel verwachtingen van dit restaurant en dit is zeker waar gemaakt.
Een mooi restaurant wat niet te vol staat zodat je in alle rust kunt genieten van je avond.
Vriendelijke bediening en vooral heerlijk eten!
Zeker het proberen waard!
EliseFaasse .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Liefdegesticht is een fantastisch restaurant, wát een welkome culinaire aanwinst voor Breda. Veel goede verhalen gehoord en deze zijn zeker waargemaakt. Service niveau is goed, heerlijke wijnen en culinair is voortreffelijk! Laat je vooral verrassen door het menu van de chef. De chef-kok is een culinaire kunstenaar, zeker de moeite waard! We komen hier graag nog een keer terug!
Mvh1986 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Afgelopen vrijdag zijn mijn vriend en ik voor zijn verjaardag gaan eten bij Liefdegesticht in Breda. Wij komen zelf uit Breda en waren erg enthousiast dat het al open was.
We werden vriendelijk ontvangen en kregen de keuze om binnen of buiten te dineren. Na buiten te hebben plaatsgenomen werd er direct een drankje opgenomen, iets waar ik zelf altijd erg blij van word.
De gastheer van de avond kwam ons de kaart overhandigen en gaf als suggestie het chefs verassingsmenu met 3 /4 of 5 gangen.
Gezien de feestelijke avond kozen we beiden voor het 4 gangen menu met bijpassende wijnen.
De invulling van het menu in combinatie met de bijzondere wijnen en amuses waren zeer goed. Goede timing en niet geforceerd.De gerechten lijken eenvoudig maar zijn van hoog niveau. De service sluit hier volledig bij aan.
Er hing een aangename sfeer en oprechte gastvrijheid.
Leuke en duidelijke toelichting bij de gerechten en de wijnen.
Al met al een echte aanrader!
Bediening Top , eten Top , locatie Top!
Niels D.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Duidelijk te merken dat restaurant nog in opstart-fase is. Ik vond de kwaliteit van de gerechten uitstekend. Mooi opgemaakte borden, fijne smaken in de gerechten. Leuke aperitiefhapjes. We hadden een 2 en 3 gangen chef menu. Dit bleken gewone gerechten van de kaart te zijn die de chef blijkbaar kiest. Ceviche was uitstekend, goed in balans. Bij het hoofdgerecht werd 2x vlees geserveerd, terwijl mijn vriendin had aangegeven vegetarisch te zijn. Beide borden werden (overigens zonder excuses) mee terug genomen. Na 10/15 minuten kregen we beide ons hoofdgerecht, mijn bord had duidelijk onder de warmte-lamp gestaan, aangezien in mijn pols aan het bord verbrandde.
Toetje hebben we gedeeld en kregen een extra bolletje ijs aangeboden voor de vergissing met het hoofdgerecht.
We betaalden € 95,00 wat ik te veel vond voor wat we kregen. Doordat er slechts 3 of 4 tafels zaten en we vlakbij bar zaten konden we personeel ook letterlijk verstaan. Voor € 95,00 kun je in Breda beter eten en qua service en gastvrijheid kan met name het mannelijk personeel nog wel een slag maken door zich iets toegankelijker op te stellen.
Ik hoop dat men zich op bepaalde punten verbeterd, dan hebben we er in Breda een leuke zaak bij!
Conny V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Mooie bordjes jammer dat er geen supplementen worden aangeboden alleen na afloop of we frietjes hadden gelusten? er werd ons gevraagd of we een nagerecht wilde voor het hoofdgerecht was geserveerd en het was er zo koud maar een andere tafel was er niet terwijl het 1/2 rest leeg was jammer
Maurice K.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Het restaurant is nog in de opstartfase dus nog te vroeg voor een definitief oordeel. Er moet zeker nog een betere afstemming tussen de keuken en de bediening komen, vandaar de 6 voor de service, maar als dit goed op orde is wordt het helemaal top.

Heerlijk gegeten, wij hadden 3 gangetjes van de chef, mooie pure gerechten, de langzaam gegaarde ossenhaas was echt fantastisch, de chef verraste ons nog met een extra proeverijtje van zijn ceviche, magnifiek!

Zoals gezegd: de dames in de bediening waren supervriendelijk en attent, maar moesten duidelijk nog wennen aan het geheel, waardoor de avond wat langer duurde dan gepland. Ook de keuze in open en bijpassende wijnen moet nog worden uitgebreid.

Maar voor mij helemaal niet erg, enorm genoten in een toffe ambiance. Een aanwinst voor Breda. We komen zeker terug!
Beste Koelie, fijn om te horen dat jullie zo lekker gegeten hebben! Bedankt voor je beoordeling en je feedback, we nemen dit zeker mee om alles te optimaliseren. We zien jullie graag nog eens terug in ons restaurant. Vriendelijke groeten, Marlou