Liefdegesticht (Hotel Nassau Breda)

Franciscanessenplein 1 4811 WV Breda Nederland Kaart
31-762012999

Over het restaurant Liefdegesticht (Hotel Nassau Breda)

In het hart van Breda bevindt zich de nieuwste culinaire hotspot van Nederland, restaurant Liefdegesticht. Dit restaurant is een verlengde van Hotel Nassau Breda, gevestigd in een voormalig klooster.

Niet zomaar een restaurant maar een heiligdom waarin sterrenchef-kok Bart Klomp en zijn volgelingen dagelijks hun vakidiotie etaleren. Samen verheffen zij goed eten tot een religie.

In restaurant Liefdegesticht stelt iedereen alles in het werk om u een perfect gerecht en een unieke beleving te bieden, waarbij eenvoudige gerechten met een rijke smaak centraal staan; geheel in de sfeer van de rooms-katholieke nonnen die hier vroeger leefden.

Alle gerechten zijn puur, vers, creatief en van hoge kwaliteit. En als u daarbij niet geniet van de heerlijke wijnen, dan begaat u pas écht een zonde. Ervaar deze unieke beleving bij restaurant Liefdegesticht in Breda.

Wil je met 8 personen of meer uit eten bij restaurant Liefdegesticht? Maak je dan op voor het verrassingsmenu! Uiteraard wordt er altijd rekening gehouden met wensen en bijzonderheden.

Meer informatie over restaurant Liefdegesticht (Hotel Nassau Breda)

• : Parkeergarage de Barones
Uitmuntend
9,3

Jouw recensie over het restaurant Liefdegesticht (Hotel Nassau Breda)

Eduard N.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2018
Een werkelijk prachtige ambiance, vakkundige bediening en een zeer smaakvol 4 gangen surprisemenu met o.a. bereidingen van makreel, coquille (slechts 1 stuks pp) en fazant op een doordeweekse avond in December. Uitstekende smaakbalans, echt lekker! Het enige minpunt vinden wij: de porties zijn wel heel klein. Maar qua smaakbeleving echt top!
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2018
Wij hebben een heerlijke avond gehad. Zeer goede en professionele bediening. En daarbij fantastische gerechten! Al met al een leuke ervaring.
Meindert-Jan B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2018
Het was een smaaksensatie, maar te weinig groenten in het menu verwerkt
Sophie P.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Leuke avond gehad hier en lekker gegeten. Werden ontvangen met 2 amuses waarvan één heerlijk en de ander niet echt boeiend. We hadden een driegangen diner met bijpassende wijnen en deze waren lekker, ook goede uitleg over de wijnen. Voorafgaand aan het diner had ik gemaild met een verzoek, dit hadden ze bevestigd maar werd uiteindelijk niks mee gedaan, dit was erg jammer.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2018
Kozen het vier gangenmenu met wijnarrangement. Al het eten (makreel, zwezerik, fazant en een wit dessert) was uitermate smakelijk en de borden waren plaatjes. Telkens ook heel mooie en afgewogen combinaties, zij het dat het aantal ingrediënten ons wel eens verbaasde. De geschonken wijnen waren goed, smakelijk en, ook zeer voornaam, op de juiste temperatuur. Wel vonden wij de wijn bij de zwezerik het niet echt houden, terwijl de wijn los geproefd zeer wel te drinken was. De Riesling bij het dessert was het niet. Te slap, lage alcoholgraad, te weinig uitgesproken. Zeker deze combinatie verdient nog verbetering.
De service was attent. Men legde met plezier uit en ging goed om met het commentaar op (de combinatie van) eten en drinken. Hulde.
Los van de gerechten als zodanig, want die zijn het al, zit men met een ietsje meer aandacht welhaast op sterniveau.
Cindy B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Heerlijke avond! Sterwaardig!
Jesper D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2018
Het eten was so so. Er zat v bevroren eenden lever in de salade.

Vervolgens wordt er met zwarte handschoentjes een mes neergelegd met kleine vlekjes om het lemmet. Als je dan zo clean wil overkomen, geef het dan ook de volledige aandacht.

Zeer fijne ambiance, super ingericht.
DP Z.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
Hotel en restaurant zijn zeker een aanwinst voor Breda - voor het eerst in het restaurant, hotel ken ik nog niet.
Het eten was voortreffelijk: smakelijke amuses, gerechten met liefde bereid met focus op smaak en kwaliteit. Portie van het voorgerecht was vrij klein - hoofdgerecht was wat dat betreft goed, zeker de voortreffelijke ossenhaas. Dat was het topstuk van de avond - perfect!
Wijnkaart was niet helemaal wat ik verwachtte (weinig keuze voor wijn per glas), en ik miste een aantal opties bij de witte wijn (Viognier bv. ?). De wijn die ik uiteindelijk koos bleek niet koud - daarom moesten we ook wat langer wachten op ons 1e gerecht. Het extra brood waar we daarom naar vroegen werd niet bezorgd, toen 2x bezorgd en daarna weer zonder ons te vragen afgeruimd ?
Service was wat chaotisch - geen duidelijk aanspreekpunt, steeds weer iemand anders aan de tafel. Dat is jammer, want met de keuken gooit men hier hoge ogen.

Mijn suggesties: opmaak van de borden kan nog iets beter, wijnkaart nog wat meer aandacht en service stroomlijnen.
Theoagnes H.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
het eten was uitstekend De bediening erg rommelig .De tussenpozen tussen het wijn serveren en het brengen van het eten was te lang,. Door de drukte waarschijnlijk was er weinig aandacht voor de tafel. Jammer, u verdient beter.
Maikel V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
Een top avond gehad. Was op de 11e van de 11e maar niets van meegekregen, wat ook precies onze bedoeling was. Daarnaast was het een aparte avond voor ons, aangezien wij elkaar verloofde. Hieruit kregen wij direct een complementair gebakje met een extra glaasje bubbels bij ons dessert. Top service en heerlijk gegeten.
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Heerlijk gegeten, perfecte wijn erbij. Een topavond. Niet goedkoop, maar het is de prijs wel waard.
Gerrie B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Heerlijk gegeten, wij hadden een 5 gangen chef's menu. Enige minpunt is dat de porties vrij klein zijn.
Mooie zaak attente bediening.
Theoagnes H.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
surprise menu voldeed aan de verwachting, personeel byzonder vriendelijk
KC T.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Heel erg naar uitgekeken om hier te eten ivm de lovende recensies. We gingen ervoor om verrast te worden met de chefs menu. Het voorgerecht was helaas veel te zuur. Mijn vrouw kreeg als “niet vlees eter” drie gerechten achter elkaar vis zonder enige inspiratie/variatie met een schelp of schaaldieren. (Mijn vlees hoofdgerecht was wel erg smaakvol) De bediening bleef na het nagerecht zo lang afwezig dat uiteindelijk zelf naar de bar toe zijn gestapt om af te rekenen.
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Zeer geslaag diner. Gegaan voor het menu van de chef. Dit was een zeer geslaagde keuze met lekkere smaak sensaties/combinaties.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Lekker gegeten maar erg kleine porties! Met 5 gangen verwacht je toch wel goed gegeten te hebben.... enorm vol hoef ik niet te zitten maar ik had zelfs geen gevuld gevoel. Wat extra friet of purree had heel welkom geweest. Voor mij was dit de eerste en laatste keer.
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
erg mooi restaurant,vriendelijke bediening en wij hebben erg genoten van ons verrassingsdiner. Alles was echt mooi opgemaakt en erg lekker.Ook mochten wij aangeven wat wij niet lekker vinden en dat kregen wij dus ook niet.
Pierre C.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
mooi restaurant goede keuken met vernieuwende gerechten service kwam traag op gang doch was finaal zeer okay lekkere wijnen met perfecte commentaren
Arnaud D.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2018
Wat kille locatie, vriendelijke ontvangst. Kwaliteit van de gerechten uitstekend, maar als ik voor 200 euro met zijn 2-en 4 gangen ga eten, verwacht ik wel vol te zitten. Als we niet zo'n belachelijk grote portie frites als supplement hadden besteld waren na het eten nog elders wat bij moeten gaan halen.
nele V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2018
Erg vriendelijke en professionele bediening, maar niet stijf. Zeer aangenaam. Heel lekker en verfijnd eten. .................