Lido (SS Rotterdam)

Katendrechtse Hoofd 3e 3072 Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Lido (SS Rotterdam)

6,1
5,7
Lang
Cor H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Na een ontzettend leuke tour met Simon Stokvis in Rondje Rotterdam wilden we deze dag afsluiten met een etentje op het ss Rotterdam. Het was heerlijk weer dus zochten we een tafel in het zonnetje op het dek. Na 20 minuten riepen wij een van de obers zelf maar, want er kwam niemand naar ons toe. Wij vertelde dat we graag iets wilden eten op deze mooie locatie. Meteen werd ons gezegd dat ht wel lang zou duren, in ieder geval de drankjes...kon wel een kwartier wachten zijn. Wij konden ons dit niet voorstellen dus...hoe naïef hebben wij drankjes besteld en om de kaart gevraagd. De drankjes kwamen na een minuut of 20. Een cola light en een wijntje, hoe moeilijk kan het zijn. Vol goede moed hebben wij gewacht op de ober die onze bestelling voor het eten zou komen opnemen, helaas.....na 40 minuten de rekening voor de drankjes gevraagd, die kwam wel snel. Daarna naar de dichtbijzijnde snackbar gegaan voor een patatje oorlog. Echt zooooo jammer dit, zo'n unieke locatie en dat wordt gewoon verziekt door slecht management, bah!!!
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Erg vriendelijke en adequate bediening. Bestelde gerechten (tonijn steaks en lamsbiefstukjes) van goede kwaliteit en lekker bereid. Mooie aparte entourage en geweldig uitzicht op Rotterdam.
Chasa .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Een high tea op de SS Rotterdam (Captain's Lounge) klinkt als een belevenis, maar het viel enorm tegen. De service was ronduit belachelijk. Je wordt bij binnenkomst door niemand begroet of ontvangen. Het personeel kwam ook niet aan tafel om te vragen of we iets nodig hadden. Ze keken niet eens onze kant op. We moesten alles zelf vragen en zelf ophalen. Het verzoek of ze iets meer service wilden verlenen werd genegeerd. Het eten was matig: alles kant-en-klaar. En dat voor 19,50 per persoon...
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Eten lekker, maar niet bijzonder en zeker niet in verhouding tot de prijs die men rekent.
De service die wordt geboden: een stotterende ober, ontbrekende vork, geen wijnkoeler voor fles rosé, meerdere fouten in de rekening. Het leek een aflevering van Fawlty Towers!
Blijkbaar wordt men in Lido "het diepe ingegooid" om vervolgens in het naastgelegen luxe restaurant te gaan werken. Na meermalen telefonisch contact lijkt overigens de factuur wel te worden gecorrigeerd. Conclusie: ga voor de bijzondere plek op de boeg van het schip en het fraaie terras en controleer goed wat je uiteindelijk betaalt!
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Lunch op het Lido-dek van de SS Rotterdam. Een fantastisch uitzicht over die prachtige stad, spelende kinderen in het zwembadje en een heerlijke rosé voor ons neus. Wat wens je nog meer.
Uitstekende bediening die vriendelijk en voorkomend werkte. Aardig en bereid om mee te denken hoe de lunch in te vullen.
De captains-lunch was goed, maar weinig verrassend. Jammer dat de kleur brood niet werd gevraagd.
De kaart verder bekeken en geconcludeerd dat we zeker nog eens terugkomen.
Rosanne S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Van te voren gereserveerd (via de mail, trage reactie) voor de lunch. Het zou mooi weer worden en het was vanwege een verjaardag dus dan wil je een mooie plek. Blijkbaar niet doorgekomen; die reservering. Plek is inderdaad prachtig en we vonden zelf een mooie tafel. Bediening niet in orde, je moet lang wachten en als je vraagt naar ingredienten weet men het duidelijk niet. Onze lunchgerechten waren wat de smaak betreft wel in orde.
Bea010 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Hier ga je heen voor de lokatie. Daar is niets op aan te merken, geweldig.
Het eten is niet slecht maar is wel heel gewoontjes, hooguit bistro kwaliteit. De kibbeling is wel goed, hamburger is ook redelijk goed, stoofvlees ook goed, maar alles is heel grof. Nergens iets van extra zorg te merken. Alles is wat zwaar van smaak. De bediening vond plaats door 3 verschillende personen. Bij 1 persoon kon er een extra woordje af, bij de anderen niet. We bestelden onder andere een biertje, na een half uur en 2 x vragen was het er nog steeds niet. Gezegd dat we het dan maar lieten gaan, we gingen bijna weg. Het uitzicht en de entourage zijn super , de enige redenen om nog eens terug te gaan. We houden het dan bij een drankje.
Myra K.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Hier kom je echt voor de omgeving! Prachtige boot met allerlei plekken waar we even gekeken hebben. Drankje vooraf bij de Pianobar, dat was lekker, goed en prima bediening.
Het restaurant en de kaart hebben geen pretenties, een familierestaurant met makkelijke recepten, zoals pasta met groenten, biefstuk met pepersaus en sorbet als dessert. Betaalbaar ook en het eten was conform: best ok voor die prijs. Echt een restaurant waar wij met de kids graag naartoe gaan, voor culinair eten moet je hier natuurlijk niet zijn.
Desserts vielen nog het meest in de smaak: goede taartjes en prima ijs. Bediening was aardig en vlot.

JohanvanTol .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Lekker gegeten, professionele bediening vertellen graag wat je allemaal op je bord krijgt echt voor herhaling prijs technisch normaal. Verder is SS Rotterdam ook gezellig om andere activiteiten te doen zoals meeting of trouw locatie nou tot de volgende keer.
SheungL .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Met vriendinnen hier geweest, je moet hier met name heen gaan voor de locatie. Het duurde erg lang voordat we uberhaupt werden gevraagd wat we wilden drinken en een menukaart kregen. We vroegen als voorgerecht 2x antipasti om met zn 3en te delen, dat ging niet helemaal goed, ze brachten eerst 1 antipasti en zijn, na onze opmerkingen erover, teruggegaan waarna we even later wel de beide gerechten kregen, echter zat er ook tapenade bij (wat je met brood hoort te eten dachten we) maar geen brood, bij navraag kregen we wel een mandje brood (achteraf bleek dit kosteloos, dat moet ik ze nageven). Cola light met een citroentje was wel iets te veel gevraagd, 2 van de 3 keer arriveerde de cola zonder citroen. Tussen het voorgerecht en hoofdgerecht zat een enorm lange tijd (andere tafels die na ons kwamen hadden hun voorgerecht en hoofdgerecht al gehad, wij waren nog aan het wachten op ons hoofdgerecht)Bij het arriveren van de hoofdgerechten kregen we 1 schaaltje friet, bij navraag bleek dat de quesadilla een uitzondering was (niet aangegeven op de kaart), hier hoort namelijk geen friet bij. We hebben uiteindelijk wel (kosteloos) een extra schaaltje friet gehad, dat mag wel gezegd worden. Bij het rondje thee had een vriendin gevraagd om Earl Grey en kreeg English Breakfast. Het is allemaal geen enorme ramp, echter goedkoop is het restaurant ook niet en iets meer nauwkeurigheid/klantgerichtheid zou het dan ook wel sieren. Het eten is verder prima, maar niks bijzonders. Denk niet dat ik snel terug zou komen om te eten, wellicht van de zomer voor een drankje op het buitendek.
Patricia G.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
T decor en locatie is super!! Leuk als je een toeristische route wil doen in R'dam en op de SS wil lunchen/ hightea of dineren.

High tea en lunch viel tegen. Voor de lokatie verwachtte ik veel meer.
High tea, broodjes zijn niet veel bijzonder en zoetigheden zijn lekker maar heb beter gehad.

Bediening is vriendelijk en snel. Alleen is er weinig overzicht.
Janinbaz .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Decor is uiteraard geweldig.
En dat was het. Ondanks de gelezen recensies dacht ik dat het wel mee zou vallen. Nou niet dus. Het eten was ontzettend slecht. Het vlees was droog, de vis die mijn tafelgenote had was ook niet geweldig. De prijs is niet ultra hoog, maar voor wat je krijgt: echt onredelijk. Bediening probeert er het beste van te maken, maar dat compenseert het droge vlees, de slappe friet en de kleine gerechten niet. Ik had gehoopt dat dit een wat normalere versie van de Club Room (ook op de SS) zou zijn. In plaats daarvan was het eten van snackbarkwaliteit. Jammer, op die locatie kan je zoveel meer!
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
We zijn hier ter ere van de verjaardag van mijn schoonmoeder gaan eten met de familie. De locatie van het restaurant op de SS Rotterdam heeft wel iets. Echter het lijkt wel alsof je daarvoor een hogere prijs per gerecht betaalt dan elders voor iets vergelijkbaars.
Het vlees (in mijn geval een Lido steak) was goed bereid maar op zich geen topkwaliteit.
De bediening was goed. Wat ons wel opviel is dat het qua bestek niet uitmaakte of je vlees of vis besteld had.
Jammer dat je 3 euro per uur voor het parkeren van je auto kwijt was. Daarmee wordt het bezoek nogal ontmoedigd
Ralf V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Bij dit restaurant draait het om de locatie. Het was zeker een leuke locatie en het personeel was in stijl gekleed, maar jammer dat het parkeren zo duur is.
Het eten was oké, het was niet goedkoop en niet heel bijzonder maar wel redelijk smakelijk. Persoonlijk zal ik er niet zo snel nog eens naartoe gaan, maar mede door het gezelschap was het wel een gezellige en fijne avond.
Schalie_m .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Gisteren avond heb ik met mijn man en onze twee kleine kinderen hier gegeten. De eerste indruk was goed. Mooie boot en we konden plaatsnemen vlakbij een speelhoek. Ideaal met twee kleine kinderen. De bediening was ook vriendelijk. We hadden vooraf negatieve recensies over het eten gelezen. Wij zijn makkelijke eters en dachten dat alleen zeurpieten zo negatief doen. We namen alleen een hoofdgerecht. Mijn man heeft nog nooit zo'n taaie biefstuk gegeten. Ik had sucade, deze was aan één kant hard, droog en donker bruin. Mislukt dus. Ook de patat was niet knapperig en dus niet lekker. Heel erg zonde van een restaurant op zo'n unieke locatie. Ik hoop dat de keuken snel verbeterd.
Angelina V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Gegeten in het Lido voor mijn verjaardag met mijn gezin. Het voorgerecht was echt lekker zalmtrio, carpaccio en tomatensoep. Het hoofdgerecht Lidosteak was goed, maar de mixed grill was verschrikkelijk. De kip van kentucky fried chicken is beter. De kip was droog, de gehaktbal van buiten hard en net een stuiterbal en van binnen rauw. Zowel kip als gehaktbal zal geen smaak aan. Lamskotelet was van een zeer slechte kwaliteit, Biefstuk moest je met je vergrootglas zoeken, en was veel te ver doorbakken. De spareribs (2 stukjes) waren wel oke. De groente melange zat kraak nog smaak en de frietjes waren koud en melig. Daarnaast was het voor een van mijn medepassagiers een dusdanige hoeveelheid, dat ik daarna nog kon stoppen bij de snackbar, want hij had nog honger. De mixed grill was wel errug klein. Het viel mij dan ook erg tegen en had ik er meer van verwacht. De ober heeft wel erg zijn best gedaan, maar de wachttijden waren erg lang
Gast02 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Met een groep afgelopen weekend SS Rotterdam bezocht. Eerst een leuke rondleiding en een drankje in de Captains Bar. Daarna in Lido gegeten. We hadden een keuzemenu: Rundercarpaccio of zalmtrio; biefstuk of zeewolf; dameblanche of geconfijte peren. Niet zo spannend dus. Kwaliteit redelijk, maar te zware saus (met kokkels) bij de zeewolf. Klassieke fout: bij vis en vlees dezelfde (magere) garnering. Matige rode en witte wijn. De zaal is wel ruim, maar toch erg lawaaiig. De avond werd legendarisch gemaakt door de bediening. Geen interesse in de klanten, boos en stuurs. Drankjes werden geserveerd onder hard roepen en indien niet snel werd gereageerd weer meegenomen. Geen vraag of het eten smaakte of er iets moest worden bijgevuld. Jammer. Het bijzondere decor verdient beter. Mijn advies: Gaat vooral het schip bezichtigen en mijdt Lido.
Merel H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Wij gingen met een groep bij Lido eten en de meningen waren erg verdeeld. Veel mensen vonden de porties te klein terwijl ik juist heel erg veel eten had. Het smaakte mij allemaal erg goed maar de gerechten waren niet heel bijzonder. Het maakt heel erg uit wat je hier bestelt dus vraag de bediening naar de smaak en porties als je speciale voorkeuren hebt. Bediening was erg behulpzaam. Het uitzicht was prachtig!
Mili K.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Met 2e kerstdag gegeten. Met kinderen kun je daar zeker ontspannen eten. Ze hebben een kleine speelhoek waar ze kunnen kleuren. Het eten was ok, maar niet geweldig. Ik had zelf sls voorgerecht een garnalencocktail en als hoofdgerecht hertenbiefstuk met spruitjes en kastanjepuree. Het was allemaal een beetje vlak van smaak en de spruitjes waren naar mijn smaak nog te hard. Porties mogen iets groter wat mij betreft. De wijntjes waren wel prima in orde! Wat ik ook een pluspunt vond is dat de kinderen een degelijk menu kregdn ipv frituurzooi. Ze konden kiezen tussen biefstukje of zalm met aardappelkroketjesen appelmoes erbij.
Claudia B.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Wat en domper was ons kerstdiner op eerste kerstdag! Na het parkeren ( duur: 3,- per uur) kozen we met een groep van 13 personen uit de tevoren vastgestelde menu's. Vlees, vis of vega. Ik koos vis. De start was voor de vleeseters een mager bordje waar drie plakjes paté op lagen ( men was niet enthousiast over de smaak), wij kregen een rondje courgette waarin garnalen zaten. Was weinig mee gedaan, kon weinig aan mis. Tussendoor voor iedereen hetzelfde: bouillon met rundvlees( verder niets). We hadden geen vega aan tafel maar ik vond het gek dat ook de viseters dit kregen. Het duurde vervolgens veel te lang voor het hoofdgerecht kwam. Mijn tafelgenoten gingen maar eens aan de wandel. Toen het eten eindelijk kwam waren we verbaasd over de inhoud; weinig. De vleeseters kregen hun hertenbiefstuk ( niet veel soeps) met 3 spruiten en een dotje ondefineerbare puree. De viseters een witte droge griet, met een half paprikaatje, een babymais en twee kleine gekookte aardappeltjes. Per 4 personen 1 bakje melige friet met slappe mayo. Het kindermenu was het beste af: deze zalm was versgebakken en niet te droog. Als klap op de vuurpijl kwam het toetje. Nou ja, zeg maar toet. Ik heb nog nooit zo'n bijelkaar geraapt zootje gezien. Stel je voor: een bord met een halve kerstboom aan koek, een bol ijs, een stukje chocoladekoek, schuimgebak, een chocoladerolletje rechtop waar een crème in zat, een stukje harde boterkoek etc, bijelkaar op een bord gekwakt. Het is jammer dat ik er geen foto van kan laten zien. Kortom een gemiste kans voor dit etablissement en een grote teleurstelling voor ons en oma die de rekening moest betalen. Ga er niet heen!