Library OR

Oudezijds Voorburgwal 197 1012 EX Amsterdam Nederland Kaart
31-205553560

Over het restaurant Library OR

Direct bij binnenkomst, in de mooie lobby van Sofitel Legend The Grand Amsterdam kom je terecht in Library ‘Or’. Deze rustige ruimte wordt gevuld met de kleuren van de Amsterdamse bloemenmarkt.

In het midden van de ruimte staat een bijzondere open open haard wat de inrichting moderniseert. Het is mogelijk om je hier te verdiepen in de lokale kunst, cultuur en architectuur want zoals de naam al verteld beschikt dit deel van het hotel over een rijke collectie boeken, maar ook zonder boek op schoot kun je wegkruipen in een van de comfortabele sofa’s om te genieten van ‘The Grand Afternoon Tea Tradition’.

Library ‘Or’ in Amsterdam definieert het typisch Nederlandse woord ‘gezellig’. Kom langs en proef de Nederlandse gezelligheid.

Meer informatie over restaurant Library OR

• : Parkeerplaats, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

- High Tea 15:00 - 17:30

Jouw recensie over het restaurant Library OR

Jacqueline B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Het was een geweldige ervaring met heerlijke gerechten en een goede gastvrij met uitstekende uitleg.
Zelf een rondleiding door de keuken stond op het programma. En omdat het ter gelegenheid van mijn moeders 81ste verjaardag was, kreeg zij nog een extra feestelijk dessert. Superleuk.

Dank voor je fijne middag. En Sil Heijn (kok) dank voor het heerlijke tussengerecht.
V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Erg aangenaam en lekker. Aleen de banken zaten wat ongemakkelijk voor mijn 80 jarige moeder. De bediening had daar wel rekening mee gehouden en dat was top.
Rekha C.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Het eten was geweldig qua smaak en opmaak fantastisch , alleen de hoeveelheid viel ons erg tegen...Wij hebben na de high tea nog extra's besteld.
Inez B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Kwaliteit super, sfeer en bediening super alleen prijs/kwantiteit valt wat tegen. Had iets meer verwacht voor die prijs.
eugenie K.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
relaxte sfeer, goede bediening, aantal hapjes goed en van zeer goede kwaliteit, leuke omschrijving van de verschillende soorten thee.
Luc S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Een mens gaat natuurlijk vergelijken met eerdere ervaringen... De ontvangst was zeer lauw en moet eens opnieuw bedacht worden. Op de afternoon tea zelf valt er weinig aan te merken. Vooreerst de geserveerde thee's zijn top en passen perfect bij de gerechtjes. De soep was heerlijk en creatief gekruid. De taco op de eerste laag vonden we minder top, de geitenkaas overheerste de smaak. De bediening kent zijn producten perfect en kan er een mooi verhaal rond vertellen. In dit kader had een knetterende haard stemming kunnen brengen. Voor een high afternoon zou ik precies meer van een tafel kunnen genieten.
Joyce H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Goede sfeer, vriendelijk personeel en originele hapjes. Leuk om te weten dat een thee-sommelier betrokken is om een goede afstemming te hebben tussen de hapjes en soorten thee.
Wij waren met 3 vegetarische personen en hier was uitstekend rekening mee gehouden (geen doorsnee vega hapjes). Bij elke gang was er een goede uitleg.
Maartje S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
De gerookte thee was heel bijzonder bij de amuse. Alles was met zorg bereid en de verschillende soorten thee waren heerlijk. De hapjes kwamen niet overeen met wat er op de site staan maar dat maakte eigenlijk niet zoveel uit. Een aanrader!
Simone H.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Lang van te voten gereserveerd voor deze high tea met de familie op kerstdag dus verwachtingen hoog gespannen. Maar helaas. Slechte ontvangst, tafel was niet gereed, stond nog vol van de vorige gasten en tafel werd bij het opnieuw indekken niet eerst schoongemaakt. Lang op de drankjes moeten wachten, jassen maar over een stoel gegooid want die werden niet aangenomen. De thee die bij elke ‘gang’ hoorde werd steeds veel te laat ingeschonken en drankjes bijbedtellen was ook moeizaam. Afgelopen jaren high tea met kerst afwisseld bij andere luxe hotels in Amsterdam, zelfde kosten maar een veel betere service en uitgebreidere high tea.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Zeer goede kwaliteit van de High tea, top producten en meer dan uitstekende thee soorten en rooibos. Reservering van juiste arrangement ging niet goed. Wij hadden met champagne en oesters, deze hebben wij moeten vragen. Ook was het menu op de site anders dan die we kregen.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Zeer fijne en relaxte setting, uitermate vriendelijk en leuk personeel en lekkere hapjes in de Afternoon Tea met leuke uitleg over de opbouw en de verschillende soorten thee.
Naömi S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Prachtig hotel, mooie ruimte waar de high tea plaats vond. Helaas was het eten erg teleurstellend. Alle lagen van de etagère maar vooral de oude sandwitches met spread die afkomstig leken uit een low budget supermarkt passen totaal niet in het plaatje en al helemaal niet bij het prijskaartje.
RosanneF .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
Op een zonnige zondagmiddag met een vriendin een afternoon tea gehad. De binnentuin was in 2 delen verdeeld, met een hekje ertussen. Wij werden in een achterafhoekje gezet in de schaduw waar het vrij fris was. Er stond een grote ingeklapte parasol naast ons waardoor de helaas niets van de binnentuin konden zien. We vroegen om een andere plek, maar alles was gereserveerd. Vreemd dat het merendeel van de tafeltjes toch de hele middag leeg bleef.

We kregen een kopje thee ingeschonken en een etagère met eten werd neergezet. De porties waren vrij klein en de kwaliteit van het voedsel zeer matig. Zowel de krentenbol, het brood van de sandwiches en de scones waren droog. Bij de scones kregen we 3 heel kleine bakjes met jam/ lemoncurd en clotted cream. De smaak was goed, maar de hoeveelheid te weinig voor 2 personen.

We kregen nog een kopje thee en daarna hebben we heel lang op nog een derde kopje moeten wachten. We hebben meer dan een half uur met lege kopjes gezeten. We zijn beide geen enorme eters, maar na alles te hebben opgegeten hadden we eigenlijk nog trek.

+ Positief was dat de serveersters hun best deden en er netjes uitzien en dat er live muziek was.

Uiteindelijk 82,- euro betaald voor een zeer matige high tea en 2 glaasjes Moet champagne.. Ik ben echt niet een grote zeur en ik heb al op veel verschillende plekken van heerlijke high tea's genoten, maar van een klassehotel als the Grand mag je toch meer verwachten. Wij gingen erg teleurgesteld weer naar huis..
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Samen met vrienden hier de champagne afternoon tea genomen. Jaren geleden hadden we eens afternoon tea bij het Amstel gehad en omdat beide hotels qua prijs en uitstraling wel aardig te vergelijken zijn, waren onze verwachtingen ook ongeveer op dat niveau. Dat werd helaas bij lange na niet gehaald; de bediening was vriendelijk maar te familiair, sommige scones waren te klein en te droog, ook vond ik de selectie sandwiches, scones, eclairs wat gewoon. Op dit niveau verwacht ik wat meer spektakel. De hoeveelheden marmalade, lemon curd en clotted cream waren ook niet voldoende. Wel waren de tea's goed afgestemd op de smaak van de hapjes. Ook zaten we heerlijk in de binnentuin van the Grand; een oase van rust in de hectiek op de wallen. Ten slotte vind ik 17,50 euro voor een extra glas champagne wel aan de prijs. Laten we het wel leuk houden.