Libero

Vrijheidslaan 77 1079 KG Amsterdam Nederland Kaart
31-206610637

Over restaurant Libero

Oog voor detail

De kracht van eenvoud: dat hebben de Italianen altijd al goed begrepen. De vaste kaart bevat klassieke gerechten die simpelweg perfect smaken. Daarnaast weet Libero ook te verrassen met het afwisselende weekmenu. Een restaurant om vaker terug te komen.

Halve fles mineraalwater

7,1
Voordelig
Micha W.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Het is een mooi restaurant met een goede ambiance. De bankjes zaten ietsjes oncomfortabel en de tafel was klein, maar niet zozeer storend. Het eten was goed en lekker, maar niet heel speciaal. Prijs kwaliteit verhouding was echt heel erg goed aangezien ik aangenaam verrast was met de rekening. Het personeel leek een klein beetje afstandelijk en het was mij niet compleet duidelijk of ik in het Nederlands, Engels of Italiaans moest praten. Echter hoefden we niet lang te wachten op onze orders. Ik zou hier nog wel eens terugkomen als ik op het laatste moment geen zin heb om thuis te eten, maar voor een volgende date kies ik toch voor een ander restaurant.
Pierre O.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Wij gaan al regelmatig uit eten in dit aardige en vriendelijke restaurant. De kok/eigenaar komt uit Napels en bereid authentieke Napolitaanse gerechten. Zo zijn als voorgerecht de antipasta erg smakelijk en een uitstekende start. Als hoofdmaaltijd genieten wij altijd zeer van de Scaloppina al limone (dunne kalfsvleeslapjes) maar ook de Zwaardvis is zeker de moeite waard. Het restaurant serveert naast uitstekende wijnen van de aardige wijnkaart een tweetal goede huiswijnen tegen redelijke prijzen. Een prima gelegenheid om authentiek Italiaans te eten ook met het hele gezin. En als u geluk heeft wordt er onder het eten, op een niet storende wijze, een van de bestsellers op filmgebied gedraaid met Sophia Loren in de hoofdrol. Een echte aanrader in Amsterdam!
Jarine V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Heerlijke keuken en super vriendelijke bediening!

Als je zin hebt om echt Italiaans te eten zit je hier goed. Elke keer proef je weer verschillende smaken en gerechten. De prijs kwaliteit is perfect!
Jannekevanark .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Redelijk eenvoudige gerechten maar wel heel erg goed.
Goede sfeer en de bediening was okay.
Qua decor mag de film die op de muur wordt geprojecteerd weg.
Makan Makan .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Ik was meteen "fan" toen ik zag wat we bij het welkom kregen: gebakken visjes! (Sorry weet niet eens hoe ze heten, maar je kunt ze in hun geheel verorberen) Die heb ik 30 jaar geleden in italie ook in een restaurant gekregen en sindsdien nooit meer. Ik wist toen ook al niet wat voor visjes het waren maar vond ze toen ook al heerlijk! Samen met wat kleine broodbolletjes. Heerlijk met het zeezout en de olijfolie. De tafelgenoten komen hier regelmatig voor de Jacobsschelpen. Ik ging voor de ravioli. Alles was heerlijk. Ik wil hier zeker nog een keer (of tien :-)) komen eten! Bediening ging wat moeizaam, maar ze maakten excuses en deden hun best, dus.. Zolang je geen haast of reuzehonger hebt..!
We zaten op het terras, maar ook binnen zag het er sfeervol uit.
Jetty K.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Een vervelend begin: het tafeltje dat we gereserveerd hadden om 18.30 uur bleek al bezet. De serveerster, die alleen engels sprak (toch lastig), vertelde dat ze nog niet in het reserveringsboek had gekeken. Ze bood een ander, prettig, tafeltje aan. Echter, na een poosje kwam ze zeggen, dat dat tafeltje, helaas, ook al gereserveerd was. Dus weer verhuizen. Mijn irritatie hierover werd beantwoord met dat ik straks een limoncello zou krijgen. Deze is echter nooit aangeboden.
In dit restaurant ben ik al een paar keer geweest vanwege het goede eten: om te smullen zijn de Vongole, en ook niet te versmaden is de Focassio.
Het valt me steeds op dat de bediening beleefd doch afstandelijk is en weinig interesse toont in waar ze mee bezig zijn. Dat is meestal anders in Italiaanse restaurants. Jammer!
Kribbe .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Heel lekker gegeten met 4 volwassenen en 2 kleine kids. Voelden ons zeer welkom en er was zelfs speelgoed voor de kleintjes
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Weer heerlijk gegeten, zoals altijd! En een geweldige service. De garnalen in broodkruim vooraf zijn echt een aanrader, en de pasta met venusschelpen als hoofdgerecht is een genot!
Guyon1956 .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Heel goed gegeten! Zoals het moet bij een Italiaanse restaurant. 2 x geweest.
Min punt is het lawaai, een heel slechte akoestiek, dan gaat iedereen nog harder praten, en vreselijke hard disco muziek. Zet een paar planten, gordijnen, blokken aan het plafond, en het is goed.
Daarom ga we niet een 3e keer. Jammer!
Dorreboomkoen .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Vriendelijke bediening. Spraken geen nl. Beetje jammer. Eten was goed, niet speciaal. Niet goed genoeg om terug te komen.
Niek218 H.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Via de bookingwizard op de dag zelf een plek voor 3 personen op de bank gereserveerd. Bevestig op de mail was positief. Bij binnenkomst op de gereserveerde tijd, kregen wij een tafeltje op de tocht bij de deur toegewezen. Nadat we zeiden dat we weggingen, was er opeens wel een ander tafeltje beschikbaar. En even later weer een groter tafeltje bij het raam. Tafeltjes aan de bank waren al bezet. Eind goed al goed dus, maar we hadden bij binnenkomst graag direct het betere tafeltje kunnen krijgen (ook al was het niet op de bank) en niet pas na al het gedoe.

Na deze opstartproblemen, wel heerlijk gegeten, aan onze twee eerdere bezoeken hadden we goede herinneringen overgehouden. Het eten is zoals het bij een Italiaan hoort te zijn, smaakvol en met kraakverse producten
Bij start een lekker schaaltje met olijven, kaas en gefrituurde deegballetjes en na afloop een glaasje limoncello. Prijspijl is wat aan de hoge kant, maar met de kop-en-staart van het huis, goed in verhouding.
Jensplein8 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Gisteren heerlijk met 4 personen gegeten in dit pareltje. De sfeer is typisch Italiaans; Sophia Loren op afbeeldingen, Italiaanse muziek op de achtergrond en Italiaans personeel. Dat kan niet mis gaan zou je zeggen, en dat was ook zo. Toen we voorzien waren van ons drankje kregen we een amuse in de vorm van een bordje met een soort deegballetjes, leek een beetje op kleine oliebolletjes maar dan anders. Als voorgerecht had ik vitello tonnato en de rest van het gezelschap carpaccio. Beiden waren heerlijk mals, de carpaccio zoals het hoort met geschaafde Parmezaanse kaas. Als er kapperappeltjes op de vitello tonnato hadden gezeten was het helemaal af geweest. Als hoofdgerecht nam ik de Tagliatelle scampi vongole......wauw, heerlijke pure smaken. Mijn partner nam de filetto prezzemolato griglia wat ongelooflijk zacht was, het smolt op je tong. Ook de tagliata di manzo en de pappardelle funghi porcini nam gretig aftrek bij de rest.
Het dessert, tja wat kan ik zeggen......de huisgemaakte tiramisu was veel te snel op, hemels! Ook de Profitterole en de Tartufo bianco waren voortreffelijk. Wij hebben genoten en komen zeker terug naar dit geweldige plekje.
Jds55 .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Goed gegeten. Echte Italiaans anti pasta, heerlijk. Hoofdgerechten met zorg bereid.
Was allemaal erg smaakvol.
De bediening was op zich OK maar het was toch fijn geweest als de bediening ook Nederlands zou spreken.
De limoncello van het huis werd zeer gewaardeerd.
Enige minpunt was dat het wel lawaaierg was en een tijdje de TV aanstond (zonder geluid weliswaar).
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Hier al voor de 5e keer gegeten en het is elke keer weer heerlijk. Vooraf steevast de gemengde antipasti. De chateaubriand voor 2 personen is echt een aanrader! Fijne no-nonsense Italiaan in de Rivierenbuurt.
DAPIX .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Vandaag hebben we hier heerlijk met vier man gegeten. Het voorgerecht, octopus salade met mosselen en selderij was een lekkere smaakmaker. Het hoofdgerecht, zwaardvis was voortreffelijk. Het dessert, Tiramisu mocht er ook zijn. De bediening was correct. De wijnkaart is voortreffelijk en de ambiance en sfeer zijn prima. Een aanrader! Een lekkere grappa erbij en genieten!
Gert-Jan S.W. J.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
De twee dames in de bediening waren absoluut niet vriendelijk, en dan zeg ik het vriendelijk. Ze spraken geen woord Nederlands en slecht Engels. De wijn werd geserveerd en na de eerste slok werd door ons geconstateerd dat kurk de smaak had bedorven. Ons werd door de serveerster verteld dat ze eigenlijk al kurk had geconstateerd... Bij zo'n opmerking is de lol er al af. Een sorry kon er niet af. De nieuw gebrachte fles was in orde. Het eten viel bar tegen. De porties hebben niets te maken met de Italiaanse keuken. Men probeert trendy te doen, maar het lukt niet. In de kleine benauwde ruimte werd naast ons ook nog eens gerookt door 3 mensen. De bediening bleef snauwerig tegen ons gezelschap, behalve tegen onze gastheer. Daar komt immers de tip vandaan (sic).
We waren hier voor het eerst en meteen ook voor het laatst.
M F.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Het eten was redelijk; een voldoende, erg afhankelijk van het gekozen gerecht. De tiramisu was slecht, vlees was goed, pasta redelijk. Geen woorden voor de zeer onsympathieke bediening. Twee dames van de bediening konden geen Nederlands en nauwelijks Engels; was niet mee te communiceren waardoor de gerechten compleet mis gingen. De dames waren ontzettend chagerijnig en onvriendelijk. Zeer slechte ervaring gehad hier en zal hier zeker niet terugkomen. Niet aan te raden. Zijn tallozen betere Italianen in Amsterdam dus sla deze restaurant maar over, zonde van je geld, zeer teleurstellend!!
Jack F.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Wederom heerlijk gegeten. Flexibele en enthousiaste bediening. En meer dan geweldig eten. Een aanrader! Was voor ons de derde keer en alle keren top.
F1eur .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Heerlijk eten. Echt Italiaans, simpel maar lekker. Met verse ingrediënten. Leuke inrichting wel een beetje lawaaierig. De service kon wel iets beter, de dames waren niet echt verwelkomend en keken een beetje chagrijnig.
Margit K.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Onze favoriete buurt Italiaan. Gewone gerechten supergoed uitgevoerd. Geen liflafjes maar eerlijke gerechten. We komen hier zeker 6 keer per jaar. Altijd goed.