LF Gouda

6,9

Jouw recensie over het restaurant LF Gouda

Marja L.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
We moesten erg lang wachten terwijl het niet druk was. We hadden om 18.30 uur gereserveerd. We moesten zelf om de kaart vragen. De amuse en het voorgerecht kwamen allebei om 19.15 uur en het hoofdgerecht pas om 20.15 uur.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Ons bedrijfsuitje in Gouda is fantastisch verlopen mede door de Lichtfabriek! Vanaf de koffie, met een lekkere Goudse wafel naar de lunch met heerlijke broodjes en natuurlijk een kroketje, tot het diner in de vorm van een ambachtenmarkt, het was allemaal geweldig. Vriendelijk personeel, snelle service, lekker eten en dat allemaal voor een grote groep mensen (120 personen). Ook de locatie is heel bijzonder, kortom een aanrader!!
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Geweldig mooie zaak! De sfeer is fantastisch, de mooie grote ramen, de vele lampen en de groene want maken het allemaal compleet. Wij hebben hier heerlijk gegeten en de bediening was zeer vriendelijk.
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Oei dit was een grote tegenvaller. We hadden een gezamenlijke lunch (7 personen) waarvan 1 glutenallergie geeft. Bij reserveren nadrukkelijk gevraagd en het was geen enkel probleem. Toen we aankwamen werd door bediening aangegeven dat alles gegeten kon worden, alles was glutenvrij bereid. Dat was een mooi moment voor de tafelgenoot, maar voor de zekerheid stelde ze nogmaals de vraag of dit echt glutenvrij was. Na bevestiging was iedereen begonnen aan een mooie Italiaanse lunch. Mooie producten en leuk opgediend in een mooie setting. Maar toen kwam het, er zat pasta in de salade. En dat was direct funest voor de glutenintolerantie. Mijn tafelgenoot werd niet alleen ziek en heeft haar middagprogramma moeten afzeggen, maar het ergste was dat de kok niet thuis gaf! Hij bleef in zijn keuken, wimpelde het af en liet bediening probleem oplossen. Onacceptabel!
Als kok ken je je producten en bij een fout loop je gewoon naar de tafel, sta je je klant te woord en geef je aan wat je in vervolg beter gaat doen.
Nu was een goed gestarte lunch in het water. Jammer!
Ed R.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Na een drukke week op vrijdag even een uurtje ontspannen. Zien we de nieuwe chef die we al konden uit een ander restaurant in Gouda waar we zeer regelmatig kwamen en ook altijd goed hebben gegeten. Nu hier de nieuwe chef was hebben we direct besloten om het weer eens te proberen in de Lichtfabriek en hebben verrassend goed gegeten.
sylviaw .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Met vier personen gegeten afgelopen zaterdag. Twee waren er eerder geweest, en zeiden dat het een goed restaurant was. We zijn met z'n vieren redelijk teleurgesteld. Voorgerechten kwamen niet tegelijk. Eerst de nacho's met kaas. wat een aanfluiting zeg. Smaakloze nacho's met vier van die vieze plakken oranje fabriekskaas. Daarna kwam de carpaccio en toen we alles zo ongeveer op hadden, kwam het vierde voorgerecht. Hoofdgerecht: Grilmaster. Geen idee wie die master was, maar het vlees was taai. 1 hamburger en één iets met eend. Van beide waren de broodjes droog en leken wel oud. Gemeld bij de bediening. Zijn reactie.... dat lijkt me sterk! Verder nog een biertje vergeten... oh, ja. Al met al geen goede avond.
Verder vind ik het vreemd dat je de patat er als extra gerecht bij moet bestellen.
Ad K.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Afgelopen zaterdag met vrouw en zwager wezen lunchen, na een goede ervaring van ongeveer een jaar geleden.
De lunchkaart blijkt nu Italiaans te zijn en dat lijkt geen verbetering.
Ik had een BISTECCA DI MANZO. Dat op de volgende manier staat omschreven op de kaart: Dungesneden gebraden runderbiefstuk | Parmigiano Reggiano | Truffelmayonaise
Eigenlijk was het enige dat ik op mijn bord kreeg een paar stroken brood, een klein beetje "iets van een soort ardenner ham" en een hele grote berg rauwkost.
Dat was duidelijk niet wat ik verwacht had, want ik koos juist dit menu omdat dit de enige was waar NIET bij stond dat het vooral uit rauwkost zou bestaan.
Jammer, maar mij zien ze hier niet meer. Ik ben namelijk geen konijn!
dkb .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Laatst hier gegeten met een groep van 9.
We hebben mogen genieten van de nieuwe kaart. Ik had vooraf het neusje vd zalm, ruime portie met veel verse groentjes en lekkere stukjes zalm. Als hoofd het pronkstuk, cote du boeuf die prima naar wens was bereid. Ook heel speciaal, het werd gedeeltelijk aan tafel uitgeserveerd. Een ruime portie, genoeg voor mij en degene met wie ik het deelde.
Bediening was prima en charmant, een wijnprobleempje werd netjes opgelost. Ik vond wel dat hij veel tafels had voor een zaterdagavond.
Interieur vond ik mooi, grote raampartijen, hoog plafond, industrieel met een vleugje retro.
Parkeergarage 1 minuut lopen.
Ik heb hier genoten van de eerlijke pure smaken, ik zou het zo weer overdoen!
Catharina M.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Gisteren heb ik er gegeten met mijn 2 schoondochters, en ik vind het restaurant meer geschikt voor grote groepen, en niet voor een klein gezelschap, het eten matig, de truffelrisotto, geen truffel geproeft, en de risotto leek meer rijstepap. Zalmvoorgerecht was goed maar niet bijzonder, en dessert lekker, jammer dat de rekening niet klopte.
Jil H.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Hier voor de derde keer geweest. Helaas wordt het elke keer minder prettige ervaring. Broodje gamburger besteld gevraagd deze goed te doorbakken vanwege me zwangerschap helaas super rood van binnen. Toetje sorbet. Op de menukaart staat dat wanneer jij deze hebt de hele zaak deze wil. Nou dat was vroeger zeker zo maar nu krijg je harde meloen en het is een stuk kariger geworden.
Dank u wel voor de feed back. Alhoewel deze niet positief is horen wij het toch graag. Wij zijn blij dat we kunnen melden dat het keukenteam inmiddels voor 50% vervangen is en we een nieuwe ervaren chef kok hebben aangetrokken welke met ingang van 1 april is begonnen. Samen met Peter gaat vanaf 6 april de nieuwe kaart in met nieuwe gerechten en producten. Hopelijk mogen wij u in de toekomst ontvangen en dat u ons verblijdt met een positieve recensie.

Met vriendelijke groet,
Lennart van Gastel
C W.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Tafeltje bij t raam besproken. De aankleding van het pand is mooi. Wij hadden vooraf schelvissoep (deze was lekker, wel heeeeel weinig vis erin), 2 keer salade met artisjokken (was goed). Als hoofdgerecht kabeljauw. De vis was prima maar er zat voor de toch hoge prijs niets bij. Broodje hamburger. Er was duidelijk aangegeven dat hij goed doorbakken moest zijn. Een deel was dit niet. Kregen er beetje patat bij. Voor 4 euro extra patat. Patat bakken moeten ze nog leren. Viezige stukjes patat en weinig. 3e persoon had de kipspies. Als dessert sorbet die we overal beter krijgen en de peren met chocolade saus. Bediening was redelijk. Lang wachten tussen de gangen door. Geen restaurant waar ik behalve voor een kop koffie terug zal komen. GEEN aanrader!!!!!!!!!
Björn V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Heerlijk gegeten en gevraagd om een tafeltje bij het raam, hierbij kregen wij de ronde tafel bij het grote raam! Een fijnere plek kan je jezelf niet indenken in de avond. Genoten van "De Kogel" een prachtig stukje vlees. Jammer dat je wel nog los friet hierbij moet bestellen. Het dessert "Helene komt te voorschijn" is erg leuk bedacht! Het inschenken van de warme saus dient alleen even verfijnd te worden. Als deze in een ster zou worden gegoten dan valt deze mooier open. Nu valt hij in elkaar wat een hoopje chocolade oplevert. Smaak verder HEERLIJK
Wilma G.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Kort na de opening hier gegeten, wat niet zo goed beviel. nu een nieuwe poging om te zien of er iets is veranderd. Jammer, we lunchten met 6 personen, Italiaans. De tartaar van biefstuk leek meer op een natte paté. Bestelde toetje had een ander ingrediënt, aan herhaalde discussie werd dit toegegeven en werd het opgelost (niet in rekening gebracht).
De cannoli bij de toejes was erg hard. Veel moeite moeten doen om aandacht van personeel te trekken. Duurde allemaal ook erg lang. Jammer, was voor mijn verjaardag en dan verwacht je toch wat anders. Wij gaan hier niet meer eten.
Albert S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
De afgelopen maand weer twee keer gegeten bij dit restaurant. De eerste keer was teleurstellend, vandaar een tweede poging. Helaas was die tweede ervaring ook niet goed. Als regelmatige bezoeker zie ik met lede ogen het verval aan. De wisseling onder het bedienend personeel is erg groot, ondanks het feit dat ik hier vaak kom word ik dan ook niet herkend (wel door de kok). Maar dan het eten. De eerste keer had ik de 'short rib', een soort stoofvlees met bot. De smaak was niet bijzonder en bovendien was de hoeveelheid zeer matig en de presentatie zeer rommelig. Dan de tweede, recente ervaring. Ons gezelschap telde drie personen en wij bestelden ook drie verschillende hoofdgerechten. Om het kort te houden: de kogelbiefstuk was taai, het wild zwijn overgaar en de hamburger simpel en in het geheel niet volgens de beschrijving op de kaart. Echt een tegenvallende ervaring. Het is jammer dat dit restaurant met grootstedelijke uitstraling zo wegzakt in de middelmaat of zelfs daaronder. De prijs/kwaliteit verhouding is niet goed meer en voor mij reden om hier voorlopig niet meer te eten. Jammer want ik woon op steenworp afstand.
Vera V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Vanuit werk hebben we met 65 personen bij LF Gouda gegeten. Afstemming vooraf en ook op de avond zelf was alles goed geregeld. Eten werd vanuit verschillende plekken geserveerd, waardoor er geen lange rijen waren zoals bij "traditionele"buffetten. De gerechten waren smaakvol en orgineel met voor iedereen ruime keuze. Bediening speelde goed in op hoe laat alle gasten aanwezig waren en paste daarop vervolgens uitserveren van eten aan. Erg mooie locatie en zeker voor herhaling vatbaar.
Tamara S.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Wij hebben een leuke kerstborrel gehad bij LF Gouda. De borrel vond plaats in de voormalige Revisie ruimte. We werden bediend door een leuke dame en heer en de hapjes waren heerlijk!
Dick G.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Leuke ambiance. Vriendelijk personeel. Grote of kleine porties mogelijk. Toetje (witte dame) was lekker maar.....jongens.....gebruik geen slagroom uit een spuitbus!!
Tjeerd B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Niet gereserveerd maar toch een klein plekje aan een hoge tafel kunnen bemachtigen. Om wille van de tijd een heerlijke hamburger besteld. Dat deze door een bekwaam chef was gemaakt was duidelijk te proeven.
Valentijn S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Met een grote groep 2-gangen a la carte gegeten op deze mooie locatie en met zeer attent personeel!
Naast de industriële, creatief innovatieve vormgeving, lekkere en smaakvolle eten, veel keus in vlees, vis (zoals zeeduivel en scholfilet), vegetarisch, heerlijke desserts vooral het Helene-perendessert en de Salt Caramel Cheesecake, viel de snelheid van de koks en vriendelijkheid van de verschillende personen in de bediening op. Zeer servicegericht en flexibel, hetgeen niet altijd makkelijk is met een grote groep.
Aanrader vind ik dit restaurant voor zowel een stelletje dat romantisch en lekker wil dineren als een grote groep vrienden die een gezellige avond willen hebben op een mooie locatie!
Hugo V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Geluncht in de lichtfabriek.
Interessante lunchkaart met originele geïnspireerde gerechten tegen een prima prijs. Plat brood met provalone en prochiuto en rode ui compote. Heerlijk.
Prachtige entourage en vriendelijke bediening. En ook nog een prima espresso. Ik zeg; Top!