Meer informatie over restaurant LF Gouda

Dinsdag t/m Zondag vanaf 11:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Dick G.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Leuke ambiance. Vriendelijk personeel. Grote of kleine porties mogelijk. Toetje (witte dame) was lekker maar.....jongens.....gebruik geen slagroom uit een spuitbus!!
Tjeerd B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Niet gereserveerd maar toch een klein plekje aan een hoge tafel kunnen bemachtigen. Om wille van de tijd een heerlijke hamburger besteld. Dat deze door een bekwaam chef was gemaakt was duidelijk te proeven.
Valentijn S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Met een grote groep 2-gangen a la carte gegeten op deze mooie locatie en met zeer attent personeel!
Naast de industriële, creatief innovatieve vormgeving, lekkere en smaakvolle eten, veel keus in vlees, vis (zoals zeeduivel en scholfilet), vegetarisch, heerlijke desserts vooral het Helene-perendessert en de Salt Caramel Cheesecake, viel de snelheid van de koks en vriendelijkheid van de verschillende personen in de bediening op. Zeer servicegericht en flexibel, hetgeen niet altijd makkelijk is met een grote groep.
Aanrader vind ik dit restaurant voor zowel een stelletje dat romantisch en lekker wil dineren als een grote groep vrienden die een gezellige avond willen hebben op een mooie locatie!
Hugootjoo .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Geluncht in de lichtfabriek.
Interessante lunchkaart met originele geïnspireerde gerechten tegen een prima prijs. Plat brood met provalone en prochiuto en rode ui compote. Heerlijk.
Prachtige entourage en vriendelijke bediening. En ook nog een prima espresso. Ik zeg; Top!
Brianbunnik .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Wat een prachtige locatie blijft het toch! Heerlijke lunch gegeten tijdens de Italiaanse weken. De door de bediening geadviseerde witte Italiaanse wijn was heerlijk! Bediening was zeer vriendelijk en professioneel.
Marijkeotto .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Ik heb zelden zo smakeloos gegeten voor zo veel geld... Ik verwachtte van een bietenburger van 17 euro + 4 euro friet meer dan een wit zacht bolletje met wat kale sla en een enorm droge bietenburger. Oja, de seizoensgroenten waren wat kale sla en een paar paprika'tjes. Ook bij het kindermenu.
Ze vergaten de appelmoes en onze kids van 1 en 3 mochten uiteindelijk de nagebrachte appelmoes veel te laat als toetje eten met alleen een vork. De bestelde biertjes kwamen niet, ik heb uiteindelijk uit ellende zelf de pepermolen uit hun kast gehaald en ga zo maar door.
Absoluut nooit meer!
Claudia H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Afgelopen vrijdag bij LF gegeten, benieuwd naar de gerechten op de nieuwe zomerkaart. We werden aan met zijn tweeen aan een klein tafeltje in een hoekje gezet en toen wij verzochten elders te zitten werd ons verteld dat de ronde tafels vrijgehouden werden voor eventuele grotere gezelschappen. Die kwamen dus niet... Toen het hoofdgerecht werd gebracht kregen we het verkeerde eten. Snel werd het juiste gerecht gebracht. De bijbesteld frites kwamen pas toen het vlees al op was. Er zat geen groenten bij het vleesgerecht en bij de vis zaten een paar blaadjes sla met een lepeltje dressing en dat was het. De boter waarin de dikke schol was gebakken was te heet geworden en daardoor was de onderkant van de vis zwartig ipv goudbruin. De vis was vrij smaakloos.
Het dessert, cheesecake, was een heel klein karig stukje, wel overheerlijk.
De bediening was over het algemeen niet alert.
We hadden vaker bij LF gegeten, meestal naar tevredenheid, maar afgelopen vrijdag viel echt tegen.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Iedereen prima gegeten. Ambiance prima. Service idem dito. Wijn goed. Eten redelijk met als hoogtepunt het Steak Tartaar zelf bouwpakket. Gemiste kans voor de kok.
Yvette M.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Ik kende deze prachtige locatie al van binnen, maar afgelopen zondag voor het eerst buiten gegeten op het tijdelijke stadstrandje van de LF. Wat een feest! Met blote voeten in het zand, met de geur van zelfgebakken pizza in de kleine buitenovens. Wat een creatief idee.
Zelf hebben we van de kaart gegeten. We waren met z'n drieen en hebben alle drie heerlijk gegeten. En het goddelijke nagerecht 'Helene komt naar buiten', maakte het helemaal af.
Bediening heel vriendelijk en attent. Ga zo door!
EelcoK .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Bij binnenkomst vlot ontvangen ondanks dat ik niet had gereserveerd toch een mooi plekje.
Hele aardige jongen in de bediening ,nette uitleg bij de kaart.
Mooie frisse gerechten.
Goede prijs kwaliteit verhouding.
Goede wijn combo op de kaart.
En een hele mooie ambiance kortom een hele gezellige avond.
Ze gaan mij zeker terug zien
ReneeF .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Heel gezellige locatie, supervriendelijke bediening. Eten was lekker, maar bevatte nauwelijks groente. We hadden beiden liever meer groente en minder vlees/vis gehad. Verder helemaal prima, ik zou er zo weer heen gaan.
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Prachtige locatie, zeer decoratief ingericht. Door de hoge ramen had 'de overkant' wel de zon vol in het gezicht. Bediening is prettig, vriendelijk en professioneel.
Het diner begon met een amuse van het huis, lekker! Mandje brood: vers, lekker en leuk geserveerd in een papieren zak.
De sweet potatosoep vervolgens is een plezierige verrassing: vol van smaak en mooi opgemaakt. De kabeljauw was te droog en in overleg met de bediening werd er een nieuw geserveerd die beter was maar hij mag nóg iets korter in de pan. Als excuus werd de koffie van het huis geserveerd. Frietjes zijn prima, lekker knapperig en bruin.
MarloesSchie .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Met een grote groep lekker, gezellig bourgondisch gegeten. En wat een mooie locatie met die industriële inrichting maar toch een persoonlijke touch. Een aanrader!
Lexvangemeren .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Afgelopen vrijdag bij de lichtfabriek gegeten met zes personen kinderen erg gelukkig met de hamburger heerlijk mals vlees wij waren zelf uiterst te spreken over ambiance en service kabeljauw erg mooie haring en de dressing bij lente topper zeer verfijnd van smaakkomen zeker terug
Marrianne S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Heerlijk gegeten met vrienden.
Alle gerechten zijn origineel en zeer smakelijk.
Bediening heel vriendelijk.
Heerlijke soep.de biefstuk was zeer mals en de frites heel knapperig en lekker gekruid.
Ook de nagerechten erg lekker en ook weer origineel.
Zeker een aanrader .
Wij gaan nog eens eten bij LF Gouda
Baltus .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
met 6 personen gelunched.
interieur erg goed gedaan, een oude fabriek heel goed opnieuw "aangekleed"
op dat moment weinig andere gasten, toch duurde het vrij lang voordat er een door ons besteld kaasplankje werd geserveerd.
ook de lunch zelf liet even op zich wachten
kan dus niet door de drukte komen.....
het eten was prima, smaakte goed
daarna nog koffie met gebak
lekkere cafeïne vrije koffie
ook de appeltaart was erg lekker, maar erg jammer dat er een slechte kwaliteit spuitbus slagroom gebruikt wordt, de slagroom was al bijna vloeibare room toen dit werd geserveerd
dit kan en moet echt beter
Peggy H.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Allereerst wat een super mooie zaak en een mooie locatie! We zijn de hele avond lang bediend door Ruben (manager?) wat een vriendelijke gastheer en wat een fijne service kregen we van hem, We komen zeker snel weer terug!!!!
Johan F.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Hadden hele goede berichten gehoord over de licht fabriek in Gouda,dus gereserveerd
Maar wat een afknapper,de bediening was chaotisch de tafel werd tussen de gerechten maar half op geruimd en het ergste was dat het vlees bijna koud geserveerd werd.
Voor ons niet meer, er zijn betere restaurants in Gouda
ArieVliet .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Mooi industrieel gebouw met helaas slechte akoestiek dus een gesprek aan tafel is niet goed mogelijk als het wat drukker is. Meubilair, vooral de stoelen, zijn gammel. Bedienend personeel is traag van begrip en totaal niet professioneel. Bijvoorbeeld tafel maar half afruimen en spullen laten vallen. Het kostte wat moeite om een stukje van de bestelde steak af te snijden en eenmaal in de mond bleek deze gewoon koud. Mee terug gegeven en binnen twee minuten was hij weer terug... opgewarmd op de manier waarop het niet hoort dus. Zelfs met het steakmes was er nauwelijks door het vlees heen te komen. Wordt dit bedoeld met stoer eten? Frites was wel ok trouwens maar alleen daarvoor kan ik beter naar een snackbar. Bij mijn volgende bezoek aan Gouda sla ik deze horecagelegenheid over.
Jörgen B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Qua lokatie is de LF een aanwinst voor Gouda, en de kaart is interessant en veelbelovend. Ik vind het jammer dat een jaar na de opening de bediening chaotisch is en te veel steken laat vallen naar mijn smaak. De kabeljauw uit de oven was in de kern niet gaar en niet warm genoeg, kabeljauw hoort niet te gaar te zijn, maar rauw? Jammer, dat het personeel het oordeel van de klant in twijfel trekt. Het team heeft wel geprobeerd de fout te herstellen. Het voor- en na gerecht waren in orde. Eline laat je zien vond ik erg leuk gevonden.