Lezat

Laarderweg 10 1402 BH Bussum Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Lezat

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Mick 7.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Hobby-eet-ster .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Je kunt hier een prima rijsttafel eten, genoeg variatie. Sommige gerechten mogen iets warmer geserveerd worden. Het restaurant klinkt wat hol, kan misschien wat meer aangekleed worden.
Manon .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Heb hier gegeten met een Groupon; een rijsttafel voor drie personen. De bediening was zeer vriendelijk, het eten was van prima kwaliteit, maar wij vonden het wel erg weinig. Je krijgt van alle gerechten zeer kleine schaaltjes opgediend.

Helaas was er geen gele rijst, dus kregen we gebakken rijst. Ook waren de bananen nog niet rijp, dus kregen we allemaal twee bolletjes ijs met chocolademousse erop.

Ondanks dat we het eten lekker vonden en de bediening erg vriendelijk was, denk ik niet dat we hier nog terug zullen komen; we vonden de gerechten gewoonweg te klein.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Ook wij gingen de rijsttafel eten met een Groupon aanbieding. Laat ik beginnen met te zeggen dat met €25,- voor twee personen de prijs-kwaliteit dik in orde was. Het dubbele bedrag (dus zonder korting) zou ik aan de hoge kant vinden.
Het restaurant is modern en eenvoudig ingericht. Kleine tafels waar alles net op past.
Je komt hier niet voor de inrichting en het interieur.
Prima ontvangst, beetje een layed-back ober.
Schaaltje kroepoek stond klaar, lekker.
We begonnen met een Bintang biertje en al snel werd de soto ajam gebracht. Lekker van smaak.
De soep werd gevolgd door twee pangsit gorengs per persoon, met een chilisausje uit de fles. Wel lekker, beetje weinig vulling en iets te harde randjes.
Daarna kwam de rijsttafel: heel veel kleine bakjes op een rechaud, met kip, rund, pittig, minder pittig, telor sambal, boontjes in kokossaus, twee lekkere stokjes saté ajam en twee bakjes rijst (koening en putih).
Opscheppen maar! Sambal badjak erbij gevraagd aan de aardige mevrouw, die inmiddels ook was komen assisteren. Geen probleem.
Lekker eten, hoewel de bakjes klein waren, was het, door de hoeveelheid gerechtjes, toch meer dan genoeg voor ons. Ik had er spijt van dat we alle kroepoek vooraf hadden opgegeten, want we kregen het net niet helemaal op.
We moesten op tijd vertrekken voor een afspraak en misten daardoor de spekkoek en de pisang goreng. De volgende keer dan maar!

Samengevat: prima eten, gastvrij, entourage niet supergezellig, prijs kwaliteit prima met een Groupon. We komen vast nog eens terug, als er weer een aanbieding is.
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Strak ingericht restaurant met vriendelijke en vooral niet opdringerige bediening. De Indonesische rijsttafel bestond uit meerdere gangen. Vooraf kregen we pangsit goreng, gevolgd door ajam soto en daarna negen vlees- en groentegerechtjes aangevuld met nasi kuning en witte rijst. Op ons verzoek werd ook nog een schaaltje bami geserveerd die niet in rekening werd gebracht. We sloten af met spekkoek. Op de kwaliteit en smaak was niets af te dingen. Prima restaurant.
Romeo79 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Bij binnenkomst in dit bescheiden doch smaakvol ingerichte restaurant werden wij uiterst vriendelijk ontvangen door de eigenares. Deze hartelijkheid zette de gehele avond door; met veel zorg en geduld werd onze groep geholpen en te woord gestaan.
Wij hadden gebruikgemaakt van een Groupondeal die bestond uit een rijsttafel van zestien verschillende gerechten. Omdat een aantal mensen in onze groep bepaalde soorten vlees niet mochten eten, hadden wij verzocht om voor die personen wat aanpassingen te maken aan de rijsttafel. Dit was geen enkel probleem; de alternatieven die werden geboden vielen zeer in de smaak.
De gehele groep was zeer te spreken over de maaltijd. Een aantal personen in onze groep had nog nooit Indonesisch gegeten, dus voor hen was deze eerste kennismaking gelijk een schot in de roos!
Al met al een zeer geslaagde avond. We reizen graag nog eens van Amsterdam naar Bussum om hier te genieten van de Indonesische keuken!
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Eten was goed maar niet echt speciaal. gerechten konden wel iets warmer. Service was ook goed maar nou niet dat je echt welkom werd geheten. Decor is modern en strak en alles was keurig schoon. Een restaurant waar je even een hapje gaat eten maar niet echt uit bent.
Regine K.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Meerdere malen heerlijk gegeten bij Lezat in Bussum. échte Indonesische gerechten, zeker niet "vlak" van smaak. Bediening is vriendelijk, niet opdringerig en met het geheugen is zeker niets mis :-) Interieur is niet bijzonder en voor mij persoonlijk hoeft dat ook niet. De sfeer maak je tenslotte zelf. Rumah Makan Lezat is een aanrader!!
Zumba Instructor V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Ik ben zelf Indonesisch en ik weet wat lekker is. Rumah Makan Lezat is de beste Indische restaurant die ik tot nu toe ooit geweest ben. Aardig, vriendelijke mensen en ik word zo goed ontvangen. Genoeg keuze. Tahu telor genomen en empal goreng. Precies de smaak die ik gehoopt heb. We komen ZEKER vaker. Heerlijke avond gehad.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Met de groupon deal genoten van de rijsttafel. Het restaurant is sfeervol en smaakvol ingericht met plaats voor twintig gasten. De rijsttafel vonden wij echt geweldig, heerlijke gerechten die met liefde zijn bereid en dat proef je. Een voortreffelijke soto, heerlijk malse kip en rundvlees van heel goede kwaliteit. Dit is absoluut een aanrader voor een gezellige en zeer smaakvolle avond uit.
Willeke S.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Rumah Makan Lezat biedt op Groupon een Indonesische rijsttafel met 16 gerechten aan. Wij hadden voor 8 personen gereserveerd. Helaas moest er eentje verstek laten gaan. De ober constateerde dat wij met zeven personen waren waarop wij zeiden dat wij wel trek hadden voor acht en leverden de groupons voor acht personen in. De hint werd niet opgepikt. De rijsttafel werd jammer genoeg toch voor zeven personen geserveerd. Het kostte ons weinig moeite de schaaltjes helemaal leeg te eten. De ober zei daarna dat veel andere mensen de hoeveelheid wél teveel vonden.
Het eten was zeker lekker en van goede kwaliteit. De serveertemperatuur had wel wat hoger mogen zijn.
Vervolgens kwamen er schaaltjes met sponscake op tafel. We hadden ons echter op de spekkoek verheugd die op het menu vermeld stond. Onze vraag of de spekkoek niet voorradig was werd niet beantwoord maar er volgde een verhaal dat spekkoek maken veel werk is en laagje voor laagje gemaakt wordt door tantes. Wij kregen sponscake als alternatief. Jammer.
Bij de cake bestelden wij zes koffie en een thee. De ober stond fluitend de kopjes op een dienblad te verzamelen en omdat de koffiemachine niet zo snel werkte duurde dat best wel even. De drie kopjes die het eerst waren getapt waren inmiddels al zo afgekoeld dat ze in één teug leeggedronken waren. Toen één van ons daar iets over zei probeerde de ober zich er met een grapje vanaf te maken. Vervolgens concludeerde hij zelf dat hij de koffie dan kennelijk te lang had laten staan en hij zou er de volgende keer rekening mee houden. Jammer, fijn voor de gasten die na ons komen… Thuisgekomen ontdekten we dat er ook nog pisang goreng op het menu had gestaan die aan onze neus voorbij was gegaan. Jammer, dat hadden we ook wel lekker gevonden.
Alles bij elkaar hebben wij best een gezellige avond gehad maar waren er in dit restaurant teveel dingen “jammer” om er nog eens snel terug te komen. En de pisang goreng, die halen we een volgende keer maar in de naastgelegen toko ;-)
Rebecca N.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Top avond gehad! Bij binnenkomst werden we gelijk warm door de ober, die ons overigens de hele avond helemaal in de watten heeft gelegd. Ook heerlijk gegeten. Mooi opgemaakte borden, je ziet en proeft dat de gerechten worden gemaakt met passie voor het vak. De goede service en het lekkere eten zijn zeker nog een bezoek waard.