Lezat

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 22:00

Marianne N.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Vorig jaar hier gegeten en het was heerlijk.
Dus toen ik een Groupon deal tegenkwam heb ik gereserveerd.
Het blijkt nu een all you can eat restaurant te zijn, maar we kregen toch gewoon de rijsttafel.
En wat viel dat tegen, het eerste gerechtje was wel lekker, de soep vooral heel veel.
Toen werd de rijsttafel gebracht, tenminste deel 1 volgens de serveerster. Deel 2, waaronder de rijst (toch wel een essentieel onderdeel van een rijsttafel) was er tien minuten later nog niet.
Geen serveerster te bekennen, een andere gast zocht ook en vond ze in de keuken! Gevraagd om de rest, kreeg excuses en weer 5 minuten later de rest van de rijsttafel.
Intussen was de helft koud geworden.
Cola besteld, glas komt eraan! Serveerster ging daarop een tafel schoonmaken, uitleg geven over de all you can eat.
Op de vraag om het glas, o ja, komt er aan.
Echt belabberde service, eten was vooral erg pittig en koud.
Hier ga ik echt niet meer na toe. En om ons heen hoorde ik meer mensen mopperen. Ga zo door en je restaurant is binnen een paar maanden failliet.
Tjerk S.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Heerlijk gegeten met zijn vijfen. Vriendelijke en gastvrije gastdames. Eten was smekelijk en ruim voldoende. Kregen nog extra peperkoek mee naar huis. Absolute aanrader met goede prijskwaiteit verhouding.
Sacha D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Afgelopen dinsdag bij dit restaurant geweest en wat een heerlijke, lieve mensen! Het was stinkend druk onderweg dus ik had even gebeld dat we een stuk later zouden arriveren dan gepland...of dat een probleem was. nee goor me rouw, we hebben die tafel voor u gereserveerd en dat blijft hij de hele avond! Hoe lief is dat! Daarna werden we verrast door een heerlijk voorafje en daaropvolgend een goed gevulde soep. Dat konden we even laten bezinken en daarna werd er een rijsttafel op tafel getoverd met diverse Indonesische hapjes waaronder saté, pittige rundvlees, pittige kip, kruidige sperzieboontjes, nasi kuning en witte rijst en of wat meer lekkere dingen. Alles was heerlijk en authentiek en de bediening was erg vriendelijk. We hadden gereserveerd via Groupon dus we waren voor eten 25 euro kwijt en hoefden alleen het drinken nog af te rekenen. En ze zijn niet lullig met wijn inschenken dus maatbekers zijn hier niet van toepassing. Al met al een heerlijk diner gehad voor een goede prijs en zeker voor herhaling vatbaar!
John J.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Vanavond hier gegeten. Vriendelijke bediening. Eten is zonder meer goed van smaak en voldoende. Wat opviel was dat zowel de soep, gerechten en ook de koffie niet echt warm waren. Het zou beter zijn de schaaltjes, koppen en kommen waarin de gerechten geserveerd worden voor te verwarmen zodat het eten niet direct afkoelt.xx
Mick 7.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Nadat we een diversiteit van soorten keukens hebben geprobeerd in al die jaren, nu eens gekozen voor de Indonesische keuken. De laatste flinke rijsttafel dateert nog uit mijn periode dat ik in Amsterdam woonde en daar alle toenmalige restaurants verbaasden dat ik zo pedis kon eten en koks voor schut zette met hun sambal die mij niet kon deren.
In een straat waar op zondag geen betaald parkeren geldt (drukke straat) loop je langs het gezellige restaurant naar binnen. Fris, modern van kleur en niet al te groot (schat zo'n 8 tafels). Klinky iets hol maar niet storend, je komt voor het eten nietwaar.
Super vriendelijke bediening zoals ik de mensen ken uit Indonesië.

Het voorgerecht: lekkere verse pangsit (2 stuks met chilisaus. Kip en garnaal) met een schaaltje kroepoek.
Gevolgd door de traditionele Soto Ajam (kippensoep).

De rechaud werd aangezet en niet lang daarna kwamen de schaaltjes met al het lekkers erop door.
De Nasi putih, Nasi koening, Ajam pedis, Ajam smoor,
Daging rendang, Daging bali, Tumisan boentjis, Sajoer lodeh - gemengde milde groenten, Telor belado, Saté ajam en Atjar ketimoen.
De Daging Rendang was subtiel pittig, die kwam later pas door.
De gerechten waren heet qua temperatuur, goed gekruid en authentiek (wat vaak naar de flauwe Nederlandse smaak word aangepast). Denk dat veel mensen dit restaurant onderschatten, is een pareltje. Ben een grote eter maar de hoeveelheid is voldoende om ruim 2 borden vol te scheppen met alle gerechten. Dat is juist de charme, veel diverse smaken (mild, zoetzuur, pittig). De saté was erg lekker, lusten we wel meer van.
Als nagerecht kregen we Pisang goreng en Spekkoek. Hier ook weer heerlijk van smaak.

Prijs/kwaliteit is goed, en om met deze aanbieding kennis te maken is een mooie ervaring (ik ken de Oosterse keuken zeer goed).

Selamat Makan, eet smakelijk en laat u hemels in vervoering brengen.
Wij komen zeker terug.
Hobby-eet-ster .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Je kunt hier een prima rijsttafel eten, genoeg variatie. Sommige gerechten mogen iets warmer geserveerd worden. Het restaurant klinkt wat hol, kan misschien wat meer aangekleed worden.
Manon .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Heb hier gegeten met een Groupon; een rijsttafel voor drie personen. De bediening was zeer vriendelijk, het eten was van prima kwaliteit, maar wij vonden het wel erg weinig. Je krijgt van alle gerechten zeer kleine schaaltjes opgediend.

Helaas was er geen gele rijst, dus kregen we gebakken rijst. Ook waren de bananen nog niet rijp, dus kregen we allemaal twee bolletjes ijs met chocolademousse erop.

Ondanks dat we het eten lekker vonden en de bediening erg vriendelijk was, denk ik niet dat we hier nog terug zullen komen; we vonden de gerechten gewoonweg te klein.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Ook wij gingen de rijsttafel eten met een Groupon aanbieding. Laat ik beginnen met te zeggen dat met €25,- voor twee personen de prijs-kwaliteit dik in orde was. Het dubbele bedrag (dus zonder korting) zou ik aan de hoge kant vinden.
Het restaurant is modern en eenvoudig ingericht. Kleine tafels waar alles net op past.
Je komt hier niet voor de inrichting en het interieur.
Prima ontvangst, beetje een layed-back ober.
Schaaltje kroepoek stond klaar, lekker.
We begonnen met een Bintang biertje en al snel werd de soto ajam gebracht. Lekker van smaak.
De soep werd gevolgd door twee pangsit gorengs per persoon, met een chilisausje uit de fles. Wel lekker, beetje weinig vulling en iets te harde randjes.
Daarna kwam de rijsttafel: heel veel kleine bakjes op een rechaud, met kip, rund, pittig, minder pittig, telor sambal, boontjes in kokossaus, twee lekkere stokjes saté ajam en twee bakjes rijst (koening en putih).
Opscheppen maar! Sambal badjak erbij gevraagd aan de aardige mevrouw, die inmiddels ook was komen assisteren. Geen probleem.
Lekker eten, hoewel de bakjes klein waren, was het, door de hoeveelheid gerechtjes, toch meer dan genoeg voor ons. Ik had er spijt van dat we alle kroepoek vooraf hadden opgegeten, want we kregen het net niet helemaal op.
We moesten op tijd vertrekken voor een afspraak en misten daardoor de spekkoek en de pisang goreng. De volgende keer dan maar!

Samengevat: prima eten, gastvrij, entourage niet supergezellig, prijs kwaliteit prima met een Groupon. We komen vast nog eens terug, als er weer een aanbieding is.
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Strak ingericht restaurant met vriendelijke en vooral niet opdringerige bediening. De Indonesische rijsttafel bestond uit meerdere gangen. Vooraf kregen we pangsit goreng, gevolgd door ajam soto en daarna negen vlees- en groentegerechtjes aangevuld met nasi kuning en witte rijst. Op ons verzoek werd ook nog een schaaltje bami geserveerd die niet in rekening werd gebracht. We sloten af met spekkoek. Op de kwaliteit en smaak was niets af te dingen. Prima restaurant.
Romeo79 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Bij binnenkomst in dit bescheiden doch smaakvol ingerichte restaurant werden wij uiterst vriendelijk ontvangen door de eigenares. Deze hartelijkheid zette de gehele avond door; met veel zorg en geduld werd onze groep geholpen en te woord gestaan.
Wij hadden gebruikgemaakt van een Groupondeal die bestond uit een rijsttafel van zestien verschillende gerechten. Omdat een aantal mensen in onze groep bepaalde soorten vlees niet mochten eten, hadden wij verzocht om voor die personen wat aanpassingen te maken aan de rijsttafel. Dit was geen enkel probleem; de alternatieven die werden geboden vielen zeer in de smaak.
De gehele groep was zeer te spreken over de maaltijd. Een aantal personen in onze groep had nog nooit Indonesisch gegeten, dus voor hen was deze eerste kennismaking gelijk een schot in de roos!
Al met al een zeer geslaagde avond. We reizen graag nog eens van Amsterdam naar Bussum om hier te genieten van de Indonesische keuken!
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Eten was goed maar niet echt speciaal. gerechten konden wel iets warmer. Service was ook goed maar nou niet dat je echt welkom werd geheten. Decor is modern en strak en alles was keurig schoon. Een restaurant waar je even een hapje gaat eten maar niet echt uit bent.
Regine K.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Meerdere malen heerlijk gegeten bij Lezat in Bussum. échte Indonesische gerechten, zeker niet "vlak" van smaak. Bediening is vriendelijk, niet opdringerig en met het geheugen is zeker niets mis :-) Interieur is niet bijzonder en voor mij persoonlijk hoeft dat ook niet. De sfeer maak je tenslotte zelf. Rumah Makan Lezat is een aanrader!!
Zumba Instructor V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Ik ben zelf Indonesisch en ik weet wat lekker is. Rumah Makan Lezat is de beste Indische restaurant die ik tot nu toe ooit geweest ben. Aardig, vriendelijke mensen en ik word zo goed ontvangen. Genoeg keuze. Tahu telor genomen en empal goreng. Precies de smaak die ik gehoopt heb. We komen ZEKER vaker. Heerlijke avond gehad.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Met de groupon deal genoten van de rijsttafel. Het restaurant is sfeervol en smaakvol ingericht met plaats voor twintig gasten. De rijsttafel vonden wij echt geweldig, heerlijke gerechten die met liefde zijn bereid en dat proef je. Een voortreffelijke soto, heerlijk malse kip en rundvlees van heel goede kwaliteit. Dit is absoluut een aanrader voor een gezellige en zeer smaakvolle avond uit.
Willeke S.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Rumah Makan Lezat biedt op Groupon een Indonesische rijsttafel met 16 gerechten aan. Wij hadden voor 8 personen gereserveerd. Helaas moest er eentje verstek laten gaan. De ober constateerde dat wij met zeven personen waren waarop wij zeiden dat wij wel trek hadden voor acht en leverden de groupons voor acht personen in. De hint werd niet opgepikt. De rijsttafel werd jammer genoeg toch voor zeven personen geserveerd. Het kostte ons weinig moeite de schaaltjes helemaal leeg te eten. De ober zei daarna dat veel andere mensen de hoeveelheid wél teveel vonden.
Het eten was zeker lekker en van goede kwaliteit. De serveertemperatuur had wel wat hoger mogen zijn.
Vervolgens kwamen er schaaltjes met sponscake op tafel. We hadden ons echter op de spekkoek verheugd die op het menu vermeld stond. Onze vraag of de spekkoek niet voorradig was werd niet beantwoord maar er volgde een verhaal dat spekkoek maken veel werk is en laagje voor laagje gemaakt wordt door tantes. Wij kregen sponscake als alternatief. Jammer.
Bij de cake bestelden wij zes koffie en een thee. De ober stond fluitend de kopjes op een dienblad te verzamelen en omdat de koffiemachine niet zo snel werkte duurde dat best wel even. De drie kopjes die het eerst waren getapt waren inmiddels al zo afgekoeld dat ze in één teug leeggedronken waren. Toen één van ons daar iets over zei probeerde de ober zich er met een grapje vanaf te maken. Vervolgens concludeerde hij zelf dat hij de koffie dan kennelijk te lang had laten staan en hij zou er de volgende keer rekening mee houden. Jammer, fijn voor de gasten die na ons komen… Thuisgekomen ontdekten we dat er ook nog pisang goreng op het menu had gestaan die aan onze neus voorbij was gegaan. Jammer, dat hadden we ook wel lekker gevonden.
Alles bij elkaar hebben wij best een gezellige avond gehad maar waren er in dit restaurant teveel dingen “jammer” om er nog eens snel terug te komen. En de pisang goreng, die halen we een volgende keer maar in de naastgelegen toko ;-)
Rebecca N.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Top avond gehad! Bij binnenkomst werden we gelijk warm door de ober, die ons overigens de hele avond helemaal in de watten heeft gelegd. Ook heerlijk gegeten. Mooi opgemaakte borden, je ziet en proeft dat de gerechten worden gemaakt met passie voor het vak. De goede service en het lekkere eten zijn zeker nog een bezoek waard.