Over het restaurant Levant

De verfijnde Turkse keuken

Gelegen in een prachtig herenhuis aan de Weteringschans in hartje centrum. Je maakt er kennis met de authentieke, verfijnde Turkse keuken. Mezze om je vingers bij af te likken, kruidig vlees tot in perfectie gegrild, heerlijke vis en creatieve vegetarische schotels. Alsof je even in het bruisende, cosmopolitische Istanbul bent.

Meer informatie over restaurant Levant

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Charja S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
We hebben genoten! Lekker rustig hoekje, fantastisch eten en goede service! Wij komen zeker terug!
Arnoud L.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Prima gegeten voor een redelijke prijs. Vriendeijke bediening. Gezien de variatie in mezze mag het vega hoofdgerecht van met name gegrilde groenten spannender! Rode huiswijn is erg lekker.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Mooie introductie tot Turkse keuken. Koude meze vooraf, gevolgd door een lekker lamsschouder met groeten en rijst, bijgestaan door een flesje Turkse Sauvignon Blanc. Vriendelijk en efficiente service.
Ger E.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Alleraardigst restaurant met bijzonder vriendelijke mensen in de bediening. Fantastische koude meze's vooraf en de lamscoteletjes op auberginepuree en rijst zijn fantastisch. Datzelfde geldt voor de wijnen. Pareltje in het centrum met leuk terrasje aan het water. Niet doorvertellen :-)
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Heerlijk gegeten met vrouw en kinderen. Als voorgerecht verschillende koide mezze die goed smaakten. We hebben van elkaars hoofdgerecht geproefd en dat smaakte prima. De ober was erg vriendelijk zomder opdringerig te zijn. Je voelt je echt gast.
Wij gaan zeker nog eens terug.
Shirley L.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Heerlijk gegeten, lamskoteletten zijn perfect gegrilld.
Aankleding van het restaurant kan iets warmer, is nog wat saai. Super vriendelijke service, aanrader, we komen zeker terug!
Gonny V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Deze week weer een keer gegeten bij levant. Lekker eten, mooi gemaakte makreel en lamskoteltten. Met kleine voorhapjes. Een prettig lichte Turkse keuken en zo aardig personeel en baas!
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Fantastisch verse mezze. Zo lekker. Ook veel Turkse wijnen op de kaart, wat ik zelf een leuk detail vond, maar de prijs-kwaliteit-verhouding van de wijn viel wat tegen.
Marion G.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
We zijn heel hartelijk ontvangen en hebben heerlijk gegeten.
De mezas waren te lekker erg moeilijk een keuze te maken.
Ook onze hoofdgerechten waren echt lekker.
Helaas is de avondzon snel weg op het terras en is een zwoele
zomeravond echt noodzakelijk wil je de hele avond buiten kunnen zitten
PureCoffeePower .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
We startten met heerlijk mezzes! Heerlijke hoofdgerechten. Kleine kaart en wat hij heeft is super vers. Echte Turkse smaken.
Eigenaar heeft humor en doet erg zijn best, we hebben een prima avond gehad.
Jorger K.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Het eten is goed , maar weinig uitgesproken. Het origineel is te veel naar een gemiddelde getrokken, dat voor wat meer 'chique' moet doorgaan.
Voorgerechten, vlees prima. Garnituur bij hoofdgerecht zeer matig, toetjes weinig keus en
'bleek' in uitvoering, weinig uitgesproken smaak.
Toch een heel leuke avond in prima ambiance.
Levano836 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Bij levant wordt je met open armen ontvangen zonder dat het vervelend of te amicaal is. Een mooi restaurant met als voordeel dat je ook achter buiten. Het terras kunt zitten.
De diverse koude meezes vooraf waren stuk voor stuk perfect op smaak.
Als hoofdgerecht de ossenhaas en lamskoteletjes wederom perfect gegaard. De auberginepurree erbij maakte het gerecht helemaal af. Echt zeer goed turks eten nabij het leidse plein!
c.f.vandaalen .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Geweldig sfeervol restaurant , echt hartelijke ontvangst en het eten: gewoon ontzettend lekker en de Turkse huiswijn top,
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Voortreffelijke mezzes. De kaart is divers, onze Gamba's, eendenborst en lamsgehakt in filodeeg waren heerlijk. De bediening is heel vriendelijk en professioneel. Het interieur heeft een opknapbeurt nodig. Het restaurant ligt tegenover het Rijksmuseum.
YkSb .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Wat is Levant een aangename verrassing. Het zit in een mooi pand, met zomers terras aan het water. Maar het eten, daar kwamen we toch voornamelijk voor. Vooraf mezzes. Een heel dienblad vol bakjes, waarvan je zoveel kunt kiezen als je wilt. Allemaal even verleidelijk, dus dat was nog niet makkelijk. We kozen er 5, allemaal heel lekker, maar de aubergine met tomaat stak er voor mij bovenuit. Daarna hadden we 2 x lamsschouder, 1 x lamskoteletten en 1 x vissoep besteld. Alles even smakelijk, de lamsschouder was boterzacht en werd zonder bot opgediend. Koteletten en soep ook prima en goed gekruid. Allemaal blije gezichten
De toetjes hadden we niet moeten nemen. De citroentaart was flauw, de baklava was gevuld met een soort gebakken rijstebrij, het ijs was smakeloos. De baklava heb ik niet opgegeten en stond niet op de rekening. Ook kregen we nog een drankje. Bijzonder netjes en vriendelijk.
Daphne D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Relaxte sfeer, heerlijk en smaakvol eten! Fijn gedekte tafels en de mezze waren een superlekker begin van de maaltijd. Komen vast nog eens terug.
rogier70 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Erg lekker gegeten, heerlijke mezes, maar ook hoofdgerecht en nagerecht waren prima. De bediening was erg vriendelijk. Ik zou dit restaurant zeker aanraden.
kirstysunshine .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Het restaurant oogt erg chique. Personeel is erg aardig en spontaan. Goede service op een lossr manier. Heerlijk eten!! Lekker Turks wijntje op ook.
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Bij Levant is het altijd fijn thuiskomen. Het vriendelijke personeel en de heerlijke gerechten maken dit restaurant tot een plek om terug te keren. De wijnen passen uitstekend bij de gerechten en het terras is in de zomer zeer aangenaam. Kortom, dit is genieten van de Turkse keuken in een Amsterdamse setting. :)
Machiel H.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Fijne sfeer en bediening; het eten is mooi authentiek, eerlijk en vers. Bijzonder om zo'n rustige atmosfeer te treffen op deze plek. Fijn!