Over het restaurant Levant

De verfijnde Turkse keuken

Gelegen in een prachtig herenhuis aan de Weteringschans in hartje centrum. Je maakt er kennis met de authentieke, verfijnde Turkse keuken. Mezze om je vingers bij af te likken, kruidig vlees tot in perfectie gegrild, heerlijke vis en creatieve vegetarische schotels. Alsof je even in het bruisende, cosmopolitische Istanbul bent.

Meer informatie over restaurant Levant

• : Parkeerplaats

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
9,3

Jouw recensie over het restaurant Levant

Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Erg goed gegeten bij Levant, een aanrader!
Jelle V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Ontvangst was allerhartelijkst, Eten was snel en heerlijk. Goeie fooi gegeven! De eetzaal is gewoon de oude huiskamer van dit pand aan de Weteringschans wat een intieme sfeer geeft. We komen weer terug!
Angelique H.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
De ontvangst was heel hartelijk. De verschillende mezze waren heel goed, maar het hoofdgerecht liet wat te wensen over. Sommige groente was niet goed gaar en het gehakt was erg droog.
Kiek B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
We aten buiten op een prachtig terras aan het water. De mezze vooral zijn verrukkelijk, maar net aan de prijs.
De hoofdgerechten, zowel vis als vlees waren heerlijk. De Turkse huiswijn is zeer behoorlijk en niet te duur.
We hebben zeer goed gegeten.
Veronique M.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Heerlijke mezes en een uitstekend gegrilde zeebaars gegeten! al meer dan 20 jaar een goed restaurant.
Jacques S.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Een voor mij nieuw restaurant dat ik graag toevoeg aan de lijst van favorieten in Amsterdam. Een heerlijke keus uit de zeer gevarieerde Turkse keuken was beschikbaar en het smaakte allemaal uitstekend. Het enige "nadeel" is dat ik gewoon te veel heb gegeten. De service was uitstekend en persoonlijk in een echt Amsterdams decor met Turkse accenten, een mooie combinatie.
Theo F.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
uitstekende locatie om prettig buiten te eten met goede gerechten en prima Turkse wijnen
Wouter G.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Het restaurant heeft een prachtig terras aan het water. En heerlijk Efes bier. De service was niet erg gastvrij. Moesten zelf naar de (vrije) plaats lopen, na 10 minuten (met 6 tafels) werd de menukaart op onze tafel gelegd. Specials werden niet uitgelegd. Qua eten de zeebaars, lekker. Garnituur heel standaard zoals je in Griekenland een salade krijgt, goedkoop. Vegetarische optie was er een, gegrilde groente. Was prima. Mooie plek, maar te weinig oog voor service om nog een keer terug te komen.
Joachim F.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Buitengewoon vriendelijke bediening in een zeer relaxte en huiskamer-achtige omgeving, waar je na een drukke dag helemaal tot jezelf kan komen en een goed gesprek kan voeren met je tafelgenoten. De mezze waren erg lekker, de hoofdgerechten stelden een beetje teleur, maar de algehele ervaring was zeer goed.
johannes S.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
heerlijk gegeten, en zeer gastvrij personeel. Kortom aanrader. Het is wel verstandig om te reserveren
Evert P.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening.
Nancy G.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Al twee keer gegeten bij Levant. Heerlijk eten. Koude mezzes als voorafje zijn een super begin. Vis bouillabaisse is heerlijk. We vonden ook de Baklava met turkse koffie als nagerecht een aanrader.
Ab D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Een geweldig leuk restaurant in hartje Amsterdam met uitstekene keuken en zeer amiabele personnel. Heerlijke Turkse HOME MADE gerecten en overheerlijke Turkse wijnen Wat prijs kwaliteitsverhuoding betreft kunnen niet veel restaurants hiermee concureren....van harte aanbevolen...
Mario B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Restaurant levant, is verassend. Turks maar dan anders Vooral het interieur is sjiek te noemen bij binnenkomst zou je meer oosters invloeden verwachten. Bekomen van het interieur wordt je hartelijk ontvangen door de eigenaar en het personeel. Het eten is zeer goed te noemen en je hoeft niet lang te wachten. Prijzen zijn zeer redelijk. Ik heb een leuke avond gehad samen met mijn vriendin. Zeker een aanrader. Als ik een score zou moeten geven zeker een 8.
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Zoals altijd hebben we genoten van de aardige bediening, het heerlijke eten en de mooie inrichting, vriendelijk dank weer !
Nicole T.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Heerlijk genieten van met zorg bereid voedsel en goede wijn. Aardige en attente eigenaar!
Rogier V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Zeer prettige gastheer en gastvrouw; fijne ruimte met parketvloer, lambrisering en witte tafellakens
Rutger H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Ik heb al vaak bij Levant gegeten en het is iedere keer een feestje. De ontvangst door de eigenaar is bijzonder vriendelijk en als hij je 1 keer gezien heeft, onthoudt hij wie je bent.
Vooraf kun je kiezen uit een uitgebreide selectie mezzes, die allemaal zo smakelijk zijn dat je er al een maaltijd kan samenstellen. Gisteren als hoofdgerecht de gegrilde dorade gegeten. Mooi opgediend, een heerlijke, stevige vis.
Ook vegetariërs kunnen hier prima terecht.
Henriëtte P.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Wat een heerlijke plek. Fijne mensen. Heerlijk eten. Perfecte wijn. We hebben een top avond gehad.
Charja S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
We hebben genoten! Lekker rustig hoekje, fantastisch eten en goede service! Wij komen zeker terug!