Over het restaurant Levant

De verfijnde Turkse keuken

Gelegen in een prachtig herenhuis aan de Weteringschans in hartje centrum. Je maakt er kennis met de authentieke, verfijnde Turkse keuken. Mezze om je vingers bij af te likken, kruidig vlees tot in perfectie gegrild, heerlijke vis en creatieve vegetarische schotels. Alsof je even in het bruisende, cosmopolitische Istanbul bent.

Meer informatie over restaurant Levant

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
9,2
Wouter G.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Het restaurant heeft een prachtig terras aan het water. En heerlijk Efes bier. De service was niet erg gastvrij. Moesten zelf naar de (vrije) plaats lopen, na 10 minuten (met 6 tafels) werd de menukaart op onze tafel gelegd. Specials werden niet uitgelegd. Qua eten de zeebaars, lekker. Garnituur heel standaard zoals je in Griekenland een salade krijgt, goedkoop. Vegetarische optie was er een, gegrilde groente. Was prima. Mooie plek, maar te weinig oog voor service om nog een keer terug te komen.
Joachim F.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Buitengewoon vriendelijke bediening in een zeer relaxte en huiskamer-achtige omgeving, waar je na een drukke dag helemaal tot jezelf kan komen en een goed gesprek kan voeren met je tafelgenoten. De mezze waren erg lekker, de hoofdgerechten stelden een beetje teleur, maar de algehele ervaring was zeer goed.
johannes S.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
heerlijk gegeten, en zeer gastvrij personeel. Kortom aanrader. Het is wel verstandig om te reserveren
Evert P.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening.
Nancy G.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Al twee keer gegeten bij Levant. Heerlijk eten. Koude mezzes als voorafje zijn een super begin. Vis bouillabaisse is heerlijk. We vonden ook de Baklava met turkse koffie als nagerecht een aanrader.
Ab D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Een geweldig leuk restaurant in hartje Amsterdam met uitstekene keuken en zeer amiabele personnel. Heerlijke Turkse HOME MADE gerecten en overheerlijke Turkse wijnen Wat prijs kwaliteitsverhuoding betreft kunnen niet veel restaurants hiermee concureren....van harte aanbevolen...
Mario B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Restaurant levant, is verassend. Turks maar dan anders Vooral het interieur is sjiek te noemen bij binnenkomst zou je meer oosters invloeden verwachten. Bekomen van het interieur wordt je hartelijk ontvangen door de eigenaar en het personeel. Het eten is zeer goed te noemen en je hoeft niet lang te wachten. Prijzen zijn zeer redelijk. Ik heb een leuke avond gehad samen met mijn vriendin. Zeker een aanrader. Als ik een score zou moeten geven zeker een 8.
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Zoals altijd hebben we genoten van de aardige bediening, het heerlijke eten en de mooie inrichting, vriendelijk dank weer !
Nicole T.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Heerlijk genieten van met zorg bereid voedsel en goede wijn. Aardige en attente eigenaar!
Rogier V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Zeer prettige gastheer en gastvrouw; fijne ruimte met parketvloer, lambrisering en witte tafellakens
Rutger H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Ik heb al vaak bij Levant gegeten en het is iedere keer een feestje. De ontvangst door de eigenaar is bijzonder vriendelijk en als hij je 1 keer gezien heeft, onthoudt hij wie je bent.
Vooraf kun je kiezen uit een uitgebreide selectie mezzes, die allemaal zo smakelijk zijn dat je er al een maaltijd kan samenstellen. Gisteren als hoofdgerecht de gegrilde dorade gegeten. Mooi opgediend, een heerlijke, stevige vis.
Ook vegetariërs kunnen hier prima terecht.
Henriëtte P.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Wat een heerlijke plek. Fijne mensen. Heerlijk eten. Perfecte wijn. We hebben een top avond gehad.
Charja S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
We hebben genoten! Lekker rustig hoekje, fantastisch eten en goede service! Wij komen zeker terug!
Arnoud L.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Prima gegeten voor een redelijke prijs. Vriendeijke bediening. Gezien de variatie in mezze mag het vega hoofdgerecht van met name gegrilde groenten spannender! Rode huiswijn is erg lekker.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Mooie introductie tot Turkse keuken. Koude meze vooraf, gevolgd door een lekker lamsschouder met groeten en rijst, bijgestaan door een flesje Turkse Sauvignon Blanc. Vriendelijk en efficiente service.
Ger E.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Alleraardigst restaurant met bijzonder vriendelijke mensen in de bediening. Fantastische koude meze's vooraf en de lamscoteletjes op auberginepuree en rijst zijn fantastisch. Datzelfde geldt voor de wijnen. Pareltje in het centrum met leuk terrasje aan het water. Niet doorvertellen :-)
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Heerlijk gegeten met vrouw en kinderen. Als voorgerecht verschillende koide mezze die goed smaakten. We hebben van elkaars hoofdgerecht geproefd en dat smaakte prima. De ober was erg vriendelijk zomder opdringerig te zijn. Je voelt je echt gast.
Wij gaan zeker nog eens terug.
Shirley L.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Heerlijk gegeten, lamskoteletten zijn perfect gegrilld.
Aankleding van het restaurant kan iets warmer, is nog wat saai. Super vriendelijke service, aanrader, we komen zeker terug!
Gonny V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Deze week weer een keer gegeten bij levant. Lekker eten, mooi gemaakte makreel en lamskoteltten. Met kleine voorhapjes. Een prettig lichte Turkse keuken en zo aardig personeel en baas!
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Fantastisch verse mezze. Zo lekker. Ook veel Turkse wijnen op de kaart, wat ik zelf een leuk detail vond, maar de prijs-kwaliteit-verhouding van de wijn viel wat tegen.