Lestari Indonesisch Restaurant

Nieuwstraat 50 6811 HX Arnhem Nederland Kaart

Over restaurant Lestari Indonesisch Restaurant

Authentiek Indonesisch in Arnhem

Wat ooit begon als een afhaalzaak is uitgegroeid tot een stijlvolle zaak waar je heerlijk lang kunt tafelen. Het streven is immer perfectie en authenticiteit. Je proeft het echte Indonesië en waant je binnen no time in een hangmatje op het strand van Bali.

Meer informatie over restaurant Lestari Indonesisch Restaurant

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:00

Tim D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Op basis van recensies gereserveerd. Lekker gegeten voor een kleine prijs! De saté kambing absoluut bestellen, die is fantastisch.
Rex.franzen .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Na bijna 2 jaar niet meer bij de beste indo in arnhem te hebben gegeten werd het weer eens tijd. Met een van mijn beste klanten hier op een woensdag in oktober een rijsttafel voor 2 pers genomen. Ik ben behoorlijk kritisch weet ik, maar ik heb daar als halve indo 'recht'op. Ik kook zelf ook veel aziatisch en best redelijk, maar dit niveau kom ik in de verste verten niet aan. Geweldige kambing (met volgens johannes de eigenaar, de haas van de geit..), goede soto (wel betere kommetjes met een dunne rand, zo'n koffiekopje drinkt niet lekker weg...) en authentieke smaken bij de telor, smoor, rendang etc. De kenner weet het wel ... Zeer ruime porties, we moesten veel laten staan, helaas. Geen verrassende gerechten, dat zou nog net wat spannender kunnen.. Wel allemaal vers bereide boemboes, niks uit pakjes. En gewoon goede gado gado, vaak een ramp, ook bij indo's. Ik probeer veel tokos en kleine Indo-restaurants uit (zeker 10 per jaar), maar kom meestal altijd uit in Den Haag voor de betere. Daar doe je Lestari tekort mee. Echt goed! Tot snel Johannes.
Janny V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Een echte aanrader. Heerlijk gegeten voor een redelijke prijs. Bediening en eigenaresse super vriendelijk. Gaan zeker weer terug!
Mario V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Prima eten en gastvrije ontvangst. Jammer dat ze ook een buffet hebben, wat het naar mijn mening een beetje goedkoop maakt.
Theo H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijke rijsttafel Lestari speciaal. Drie heerlijke voorgerechten, waarvan de Soto ayam een topper was. Daarna veel verschillende gerechten van lekker mild naar licht pittig. Als nagerecht koffie met een heerlijk stukje spekkoek.
De dames in de bediening waren heel vriendelijk en gaven duidelijke uitleg over de gerechten.
Het decor was gezellig en warm niet overdreven Indonesisch.
Dit restaurant is een echte aanrader.
Julia D.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Mijn schoonfamilie is Indinsch en voor mijn mans verjaardag heb ik hun mee uit eten genomen. Uiteraard kennen wij de Indische keuken al, wat wil je met zo'n familie. Dus we hadden er erg zin in. Alle goede recenties zijn helemaal waar. Wat hebben wij heerlijk gegeten, rijsttafel = 10 verschillende gerechtjes. Alles werd keurig vermeld wat het was en hoe pittig. Personeel zeer vriendelijk. Qua prijs kwaliteit vond ik het ook helemaal in orde. Komen hier zeker terug!
Malu_88 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Een paar maanden geleden hebben we voor het eerst bij Lestari gegeten. Omdat we het ZO lekker en goed vonden, besloten we om weer eens te gaan. Wat ontzettend leuk dat we zelfs werden herkend door één van de eigenaren. We voelden ons vereerd. Dat is nog eens klantenservice & klantenbinding. Het eten was uiteraard weer voortreffelijk. Een echte aanrader!
Harry G.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Lange tijd in Indonesië verbleven en bij Lestari proefde ik weer eens de authentieke smaken van dit prachtige land. Heerlijk gegeten, veel variëteit in vlees, vis en vegetarisch. Ze schenken een goede wijn en zeer gastvrij en vriendelijk. Kortom aanrader!!!
Regina H.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Na een dagje Randstad weer gekozen voor Lestari in Arnhem. We waren hier al vaker geweest. Wat ons iedere keer weer opviel was dat de smaak niet continue hetzelfde was. Deze keer was het naar ons idee helemaal mis. We kozen voor het buffet, de loempia en de soep waren goed. Het buffet zelf viel tegen. Het rundvlees had te lang gekookt, in de sayur lodeh ontbrak de kool en was vervangen door veel rebung, ook ontbrak de typische kokossmaak, in de tumis sayur zat een smaak, die ik niet herkende. Over de sayur lodeh en de tumis sayur in gesprek gegaan met de eigenaresse van de zaak. De uitleg was duidelijk maar jammer dat de echte Indonesische gerechten verloren gaan en steeds meer een Chinese smaak krijgen. We zullen op zoek moeten gaan naar een ander Indonesisch restaurant.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
We hebben de gewone en de vegetarische rijsttafel genomen en er van genoten! Heerlijk. De sfeer en de bediening waren uiterst relaxed. Aanrader.
Monique T.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Gisteren na een lange boswandeling heerlijk gegeten bij Lestari. Het buffet is zeer aan te bevelen. Ruime keus in gerechten en alles super vers. Frisse Atjars, heerlijke sajoers, vlees, vis, vega. De groentes zijn knapperig dus niet overgaar. Een gezellige ambiance en vriendelijke bediening.
Dayenne T.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
De beste Indonesische keuken in Arnhem. Ajam Kare, kokos kerriekip, tofu met soja saus en lente ui een van de top vegetarische gerechten is een echte aanrader, fantastisch. Met zorg en liefde zijn de gerechten bereid en vooral de verse kruiden die zij voor al hun gerechten op authentieke wijze maken, de boemboes zijn heerlijk. Zeer Smaakvol, een prettige bediening met de juiste entourage. Een echte aanrader . DAYENNE Arnhem
Connie T.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Wat hadden we een spijt dat we voor het buffet gekozen hadden. Buiten de saté was er werkelijk niets wat ons verraste. Er was voldoende aanbod, maar het was niet speciaal. Niet veel beter dan bij de Chinees.. Veel gerechten waren ons inziens ook niet warm genoeg. Prijs/kwaliteit niet in verhouding. Bij andere gasten zagen we een rijsttafel en een hoofdgerecht voorbijkomen die er smakelijk en mooi opgediend uitzagen.
Tip voor volgende gasten; neem een rijsttafel of eet a la carte.
Het restaurant is rustig ingericht, er is plaats genoeg.

CharlieT .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Het buffet was erg smakelijk. Vooraf loempiaatjes en soto ajam. Veel keuze; rund, kip, tempeh en zelfs ook heerlijke vis en garnalen. De saté is echt een aanrader. Als je van pittig houdt is dit een goed adres. Als nagerecht was er vers fruit. Bediening was vriendelijk. Prijs voor buffet is goed. Aankleding van het restaurant mag iets 'warmer', wat meer Indische details op tafel bijvoorbeeld. Wij komen zeker nog een keer eten!
Mystery_Guest .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Decor:
Zodra je binnen stapt komt de Indonesische sfeer je tegemoet. Het restaurant is netjes en sfeervol ingericht. De tafels zijn groot genoeg en de stoelen zitten comfortabel. De traditionele klederdracht van het personeel en de Indonesische wanddecoraties maken het decor compleet.

Service:
Het personeel is welgemeend vriendelijk. Het was geen probleem om met twee kinderen van twee en vier jaar te komen eten, ondanks dat ze af en toe luidruchtig kunnen zijn. Voor de kinderen hebben ze aangepaste prijzen. Verder is het personeel alert en snel en maken ze graag een praatje met je.

Eten:
In het weekend biedt het restaurant een lopend buffet aan. Voorafgaand krijg je hierbij huisgemaakte loempiaatjes en soto. Het buffet is vrij uitgebreid en compleet. Het biedt verscheidene groenten-, vis- en vleesgerechten. De smaak van ieder gerecht is authentiek en je proeft dat het vers is bereid. Vooral de op houtskool gegrilde saté is voortreffelijk! De prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend, dit heerlijke eten is elke euro waard.

Kortom, een absolute aanrader voor de liefhebber van de echte Indonesische keuken!
Stephan V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Ik heb hier samen met mijn vriendin genoten van een rijsttafel. De tijd tussen de gerechten was prima en de gerechten waren van goede kwaliteit (heel erg genoten van hun specialiteit). Het eten zag er netjes uit en was op goede temperatuur.

Het decor was open en gezellig, de muziek was plezierig. De bediening was goed en erg gezellig (moeder en zoon). Wij moesten helaas het wat sneller afronden dan gewenst aangezien wij andere verplichtingen hadden in Arnhem.

Judith B.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
We hebben heerlijk gegeten. De bediening was snel en vriendelijk en ze legden goed uit wat de gerechten waren. We hadden allemaal kleine gerechtjes heel erg lekker en nog gezellig ook. Ik zou het zeker aanraden!
Hendriksej .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
We zijn er nu een paar keer geweest op zaterdag. Er is dan een indonesisch buffet met allerlei heerlijke hapjes.
Diverse saté's, hete eitjes en allerlei vlees gerechten. Als dessert is de zwarte rijstpudding een echte aanrader om eens een echt indonesisch dessert te eten.
Guy V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Met 4 man hebben we genoten van een heerlijke rijsttafel met een aantal gerechten vooraf. Hier zaten echt zalige gerechten bij zoals de saté van geitenvlees. Ook de rijsttafel was van hoog niveau. Daarnaast was het eten zeker voldoende en is de prijs/kwaliteit verhouding erg goed
De service was niet altijd even goed aanwezig maar wel heel vriendelijk.
Het decor is niet bepaald mijn smaak en zou een update kunnen gebruiken.
Als je van Indonesisch (of oosters) eten houdt zou ik hier zeker heen gaan, ook al omdat het niet te duur is.
Meermuziek .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
De sateh Kambing was werkelijk voortreffelijk. In jaren niet zulke lekkere Kambing gegeten!
Goed gekruid en echt geitenvlees.
De Kare Gulai is ook en heerlijk klaargemaakte curry evenals de Ikan belado; goed pittig, prima gekruid en een goede nasmaak.
De bediening is heel vriendelijk en attent. Je voelt je er direct op je gemak.
Wat we ook fijn vonden: ruime inrichting waardoor je niet bijelkaar op schoot zit.
Conclusie: een absolute aanrader een een (om) ritje meer dan waard.