Over het restaurant Les Ombrelles

Les Ombrelles was bekend om zijn visgerechten en schaal en schelpdieren sinds de opening in 1982. Sergio heeft het restaurant overgenomen in augustus 2015.Nu is de tijd aangekomen om vaarwel te zeggen, en iets nieuws te verwelkomen.

Meer informatie over restaurant Les Ombrelles

Diner 18:00 - 22:00

7,2
Jurere V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Ik wist niet dat restaurant van eigenaar was veranderd. Restaurant nu minder gezellig ingericht en de gerechten veel minder bijzonder. Het is ok, maar niet iets waar ik snel naar zou terugkeren.
AX K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016

Gisterenavond met meerdere personen gegeten bij Les Ombrelles. Dat was een serieuze afknapper. Er hing bij binnenkomst al een rioollucht en die is ook niet meer verdwenen. Er werd wel een goede cava geschonken als aperitief, maar daarna ging het helaas bergafwaarts. Men begon met een amuse zonder fantasie. Het hoofdgerecht (vis of vlees) was echt koud en men wist niet te vertellen waar het vlees vandaan kwam. Voor wie wilde kon het nog een keer opgewarmd worden....Gruner Veltliner wijn was vlak en smakeloos. Het dessert was een kaasplankje met zweterige, al omgekrulde kaas dat waarschijnlijk al de hele avond (onder de lampen?) had klaar gestaan. Bij de koffie heel onbestemde, smaakloze chocolade-achtige, ja wat eigenlijk? Kortom, bijzonder slecht gegeten en dit heb ik nog niet eerder zo meegemaakt bij een restaurant dat zich op dit niveau wenst te profileren. Ten slotte: bediening is minder attent en slordig, probeert grappig te zijn maar dat lukt niet (en daar zaten we eigenlijk ook niet op te wachten). De uitstraling van de zaak, de stoelen, de tafels is wat ouderwets en niet uitnodigend. Jammer hoor. Hier is veel werk aan de winkel.
Will6118 .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Samen met mijn moeder op 1 oktober hier gegeten. Het eten was heerlijk. Wij kregen meerdere amuses.
Om te beginnen kregen wij een koekje gemaakt van kaas en kerrie en een gebakje van olijven. Niet al te bijzonder maar wel lekker.
Vervolgens kregen wij een soort cornetto waarbij de buitenzijde gemaakt was van inktvis en gevuld is met makreel.
Onze starter was een tartaat van makreel met een ijsbolletje van wortel en zwarte bonen saus. Normaal ben ik niet een zo'n liefhebber van makreel, maar ik moet bekennen dat de makreel echt goed smaakt. De sterke vissmaak van makreel werd goed gemaskeerd door de ingrediënten.
Wij hebben een extra gerecht genomen wat bestond uit coquilles, hollandse garnalen en pistache. Ze waren goed vers en het smaakte heerlijk. We hebben hier echt even de tijd genomen om van elke hap te kunnen genieten.
De hoofdgerecht bestond uit tong, aubergine mouse en seizoensgroente. De tong viel jammer genoeg wat tegen. We hadden goed hoop omdat de voorgaande gerechten echt goed opbouwde, maar de tong had weinig smaak. De groente hadden niks bijzonders. Het gerecht viel helaas tegen.
We eindigde met een bolle ijs van olijven en gefrituurde ananas. Bijzonder om ijs van olijven te eten maar ik vind het goed smaken.

De service was goed. Een leuk team die aandacht voor je heeft en ook een praatje met je maakt. Een lekkere Pinot Noir uit Bourgogne aangeraden bij onze gerechten.

Al met al ben ik wel tevreden ondanks de hoofdgerecht. Ik heb er heerlijk gegeten en een mooie tijd gehad. Wat mij betreft kom ik hier vaker terug.
Leen V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Op maandag middag 26 sept j.l. vond mijn uiteten plaats in uw restaurant nadat ik ruim 10 jaar in dienst was geweest bij de Koninklijke Vereniging van Marine Officieren (KVMO)
Ik had zelf uw restaurant uitgekozen, ook na lezing van div. internet fora, omdat dit één van de weinige “Full Service” restaurants was die op maandag middag open zijn en op loopafstand van ons Kantoor is.
Er was een twee gangen menu afgesproken voor € 26,50 en voor degenen die dat wilde een apart dessert.
De eerste gang bestond uit twee (!) coquilles met wat sla achtige garni en een nauwelijks waarneembare saus. Hierbij werd één bruine (?) boterham per persoon geserveerd.
De tweede gang was een klein stukje kabeljauw met één peentje een groene asperge een stukje onbestemde groente die allen voor een kwart of zo gaar waren. Dat is iets anders dan beetgaar. Ook was hier een nauwelijks waarneembare saus. Verder werd er geen aardappel of andere garnituur geserveerd.
Als dessert kreeg je dan twee kleine bolletjes ijs (Olijfijs en Pure Chocolade ijs) voor € 8.
Kortom alles was volstrekt onvoldoende en men ging weg nog honger hebbende.
De bediening was slecht (Water aan de andere kant van de tafel serveren en dan nog morsen) afstandelijk en ongeïnteresseerd.
Verder zaten we in een soort straatzaal waarbij de deuren openstonden en het tochtte omdat de Ober ook het terras nog moest bedienen.

Mijn uiteten in dit restaurant beschouw ik als volstrekt mislukt

Deze tekst is ook per email naar Les ombrelles gestuurd: Reactie na een week wachten: nihil
michelcornelis .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Eten en bediening prima in orde. Wijnadvies was spot on en bijzonder. Hadden we zelf niet kunnen verzinnen. Paste prima bij het eten.
Eten was erg lekker en ook bijzonder. Goed op elkaar afgestemde smaken.
Wij missen de bekende sfeer / inrichting van vroeger. Kennelijk is het restaurant in een overgangsfase naar een andere inrichting. Wij hopen dat met de nieuwe inrichting een met vroeger vergelijkbare sfeer terugkomt.
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Tijdens weekend "jazz in de grachten" genoten van het jazz menu a 49 euro. In alle eerlijkheid hadden we er meer van verwacht. De vis was uitstekend, de eend nogal saai en over cooked. Dessert niet spannend. Bediening zou wat professioneler mogen. Er was duidelijk te weinig personeel, duurde erg lang allemaal. Wel goede wijnkaart. Al met al wat matig. Prijs-prestatie niet geheel in verhouding.
Locatie: buiten op het terras (genietend van leuke jazz muziek), werd wel wat koud later door de wind, helaas waren er te weinig dekens voorradig.
Dear Ed,

Thanks for your advice. We have hired extra help to avoid the problem we had during the special event.

Kind regards,

Frosja B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Het was mijn ergste avond wat ik ooit heb gehad. Ik heb een tafel via Heerlijk gereserveerd, 6 gangen menu voor 49 euro inplaats van 72 euro. Toevallig was er een ander menu voor dezelfde prijs, een 5 gangen menu, we kregen het, en het begonnen,
wijn, ze laten ons weten dat we gelukkig waren omdat we de laatste fles hadden, Op de kaart stond het jaar van 2013, we hadden wijn van 2014. Ik vroeg aan de bedienende waarom het klopte niet, hij zei dat het een typefout was en hij morgen gaat het verbeteren. Raar, de wijn was op. En de bediening was ontzettend traag, ik had mijn twijfels of we voor 12 uur klaar zijn. Het eten was niet bijzonder maar de porties kon je alleen onder de loep zien. Ik had mijn twijfels over dit menu. Er stonden 5 gangen en een amuse op de menukaart en mijn arrangement was 6 gangen, Ik stelde mijn vraag aan een van de bedienden . Natuurlijk een amuse hoort bij gangen niet, zei hij en ging weg om uit te zoeken of we een juist menu hadden, maar we hadden net 2 voorgerechten een een hoofdgerecht gehad. Over een halfuur kwam hij terug en liet ons weten, dat we een verkeerd menu hadden gehad, straks krijgen we andere gerechten. Omdat het koud was gingen we naar binnen. Ik zag hoe de mensen in de keuken werkten. Daarom liep alles traag en niet alleen bij ons. We moesten op de volgende gerecht wachten. Mijn gedoeld raakte op. Verpeste avond. Ik heb mijn rekening gevraagd, ik wilde daar niet meer eten. We mochten alleen voor onze dranken betalen.

Hello,

We made a mistake during the service. We excused ourselves and took all the food from the bill.
We make errors, we acknowledge and learn from them to avoid any repetition.

We hope that you come back and see that our kitchen, service and decoration has a much higher note than the one you gave us.

All the best,

#Team Les Ombrelles.

Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Heerlijk gegeten en ontzettend gelachen met de bediening. De sfeer is informeel en erg vriendelijk. Het decor en de verlichting zijn saai en ongezellig maar dat deed allerminst afbreuk aan de kwaliteit van het eten. Het verrassingsmenu was erg lekker met leuke details.
Dear Sandra,

We started one year ago. During this last months we have worked to create the perfect team in the Zaal and Kitchen. We have just started updating the interior now: New lighting, New floors, New walls..

We are working hard to create the perfect gastronomic experience. We are looking forward to your next visit.

dinh .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Eten was perfect, Wijn paste er uitstekend bij, Service was zeer vriendelijk en Alert, en ook nog in de mooiste omgeving van Den Haag. Een Absolute Aanrader dus.
Thanks for you kind words. We hope you come back for our new menu.

Tanja01 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Heerlijk gegeten en prima bediening, onze dochter zag het personeel aan de pasta zitten en wilde dat ook graag, dit werd keurig geregeld. Het interieur is wel een beetje oubollig.
Guido B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Afgelopen vrijdag bij Les Ombrelles gegeten. Zeer goede en gezellige avond gehad. Aanvankelijk dacht ik naast een bouwwand te zitten, maar dat bleek niet het geval. Typerend voor het decor. Wij kozen (beide) een vijfgangendiner 'van de kok'. Zeer lekkere gerechten, waarbij de bijpassende wijn bij de meeste gerechten zeer goed aansloot. Bediening was vriendelijk en professioneel, soms enigszins op automatische piloot bij presentatie van de gerechten en wijnen. Ik las iets over een verbouwing, als dat het geval is en het interieur krijgt een make-over dan kom ik zeker terug!
Thanks for you nice words. We have just started updating the interior with new lighting, taking the parasol out, new floors, ..

We hope you visit us to appreciate the complete gastronomic experience.

Elloy K.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
We hebben lekker buiten gezete, bediening was attent en geestig op z'n tijd, ober leek alsof hijzelf niet meer helemaal nuchter was, maar daar was onze avond ook naar (gegeten met een good old friend i.p.v. met madam) . Zou er weer terugkomen, maar niet voordat ik Iens heb gechecked voor een eventuele kortingsactie. Omdat ik via de site zelf heb geboekt, heb ik die gemist. Dan voel ik me persoonlijk achteraf een beetje genept. O ja, de rillette van ossenstaart met (verdwaalde) eendenlever was zeer smaavol, het water loopt me bij de gedachte alweer in de mond. Wijn arrangement was niet onaardig, alleen een rose en daarna een rood glas wijn van hetzelfde huis vind ik minder charmant, dat riekt naar kwantumkorting.
cjvs .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Zeer smaakvolle en mooie gerechten gekregen in het verrassingsmenu. De service was zeer vriendelijk. Wij hebben heerlijk buiten gegeten en dat geeft een mooi decor. Binnen was het echter wat gedateerd.
PMGH .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Het was allemaal prima, alleen jammer dat we ze moesten helpen herinneren dat we via jullie 30% korting kregen, dat waren ze ' vergeten ' ???!!!
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
We hebben vrijdagavond met vier personen bij Les Ombrelles gegeten. Zeer goed Frans restaurant, zeker indien je van vis houdt. Heel vriendelijke & nette bediening. Uitstekend voorgerecht van mooie verse tonijn en tomatensalsa. Helaas lieten de hoofdgerechten wat langer op zich wachten, maar dat zou de drukte van de avond kunnen zijn. De kin en wang van de kabeljauw waren niet echt aan ons besteed, de rug was overigens heel mooi gegaard! Iets meer groente bij het hoofdgerecht zou ik zelf waarderen~. De friandises met huisgemaakte granache waren alleen al een reden om terug te komen!
eugene9 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Heel lekker gegeten. Zeer prettige en professionele bediening. Als het even kan qua weer, is het heel leuk om op het terras te eten.
Studentenmeisje .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
We hebben heerlijk aan het water gegeten. Erg mooi tussen de bomen en bloemenbakken. Vandaar ook de 9 voor het decor. Binnen is de sfeer minder. We hebben lekkere gerechten a la carte gegeten die mooi waren opgediend met verrassende smaken. Zeker een leuke plek om terug te komen!
MartijnR1977 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
De vriendelijke eigenaar adviseerde ons een uitstekende Italiaanse witte wijn. Erg bijzondere smaak. We kiezen voor een 5 gangen verassingsmenu van de chef. Mooie kleine visgerechtjes voor gang 1 tm 3. Een diversiteit aan smaken, lekker maar niet allemaal even verrassend. Hoofdgerecht met zeebaars is lekker, wel een vrij kleine portie. Nagerecht met oa basilicum ijs en gin-tonic schuim valt iets tegen, maar dat is een kwestie van smaak. Mijn tafelgenoot vind dit wel lekker. Service aan tafel is geen topniveau. Regelmatig schenken we zelf de lege glazen vol en indekken van bestek lijkt soms wel op speerwerpen en wordt zelfs eenmaal vergeten. Daarentegen maken we wel dankbaar gebruik van de parking service.
e.m.van.weel .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
We hadden goed gekozen, de Bouillabaisse was heerlijk en ook zo mooi opgediend. Dat betrof trouwens ook de andere gerechten, de kreeft met zwezerik, het lam en de zeebaars. Ook de wijnkeuze was goed end bediening heel zorgvuldig.
A K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Wij hebben hier het iens aarangement genomen dus korting op voor en hoofdgerecht
Het eten was goed verzorgd en creatief samengesteld. De wijnkaart was in orde, maar de prijzen van drank waren aan de hoge kant. Er stonden meerdere 4_6 gangen menu,s op de kaart die dan weer niet zo duur waren.