Les Marolles

Meer informatie over restaurant Les Marolles

Duur
Trudy&Jan V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Toevallig erlangs gelopen en besloten er te gaan eten. Binnen houten lambrizering, leuke vierkante bistro tafeltjes en wandbankjes met slechte harde kussentjes. Een vriendelijke gastheer met veel "ja, ja, natuurlijk", nogal opruimerig van aard en onhandig in het serveren (over de wijnglazen heen). Gekozen voor het menu zonder dessert, "dat kan". Als starter heerlijke, gloeiend hete pompoensoep zonder geitenkaas en donkerbruin brood met te koude, dus harde boter en op verzoek olijfolie die tot mijn ontzetting een houdbaarheidsdatum had van 15-05-16! Als hoofd een sappige hoenderfilet met puree die door de witte wijnsaus veel te nat was en bijna vloeibaar, 2 broccolliroosjes en 5 wortel schijfjes (lekker knapperig) en 5 koolblaadjes. Erbij de prijzige huiswijn: een pinot blanc. Kraanwater is niet gratis, er wordt 3,50 voor een goed doel gevraagd en dat is prima. En wilt u echt geen dessert? Nee, dankjewel. Intussen was het brood, de olie en het peper- en zoutstel al van tafel en werd in de keuken alles opgeruimd en de vaatwasser aangezet en daar heb ik nou zo'n hekel aan. Ik heb er een katerig gevoel van over gehouden want ook de rekening stelde teleur want er werd doodleuk de volle prijs voor een driegangenmenu (met dessert) berekend. Dat snap ik niet, jammer.
Evertwouter .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
In een donker decor, een warm ontvangst. Heerlijk een visschotel met verse groenten. Warm geserveerd en uitzonderlijk lekker. Prima bediening, vriendenlijk en effectief. Aanrader!
MJJ .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Bij toevel terecht gekomen bij Les Marolles in Maastricht. Voelt aan als een warme jas, soort huiskamerrestaurant maar dan van het goede soort. Kleine, enigszins klassieke kaart vrijwel geheel bereid door de eigenaresse. Die dat volledig "in control" doet en maximale rust uitstraalt. Eten kwalitatief prima (heerlijke eendenborst en prima salade vooraf) en correcte prijs/kwaliteit verhouding. Kritiekpuntje: kaasdessert is mager en behoeft verbetering. Tip: maak een afspraak met de delicatessenwinkel ernaast, deze heeft prachtige kazen die wat exclusiever zijn. Bediening vriendelijk en behulpzaam. Zeer plezierig restaurant en voor herhaling vatbaar!
MvHooft .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Afgelopen donderdag liep ik samen met een vriendin door de Rechtstraat toen onze aandacht getrokken werd door vrolijk ogende tafeltjes. Deze tafeltjes bleken bij Les Marolles te horen, waar wij dan ook plaats namen. Nadat de vriendelijke bediening ons de kaart bracht en vertelde over de verse soep van de dag, namelijk een courgettesoep, was onze keuze snel gemaakt. Beide bestelde we de courgette soep, met als hoofdgerecht een salade met zalm en geitenkaas. Genietend van onze wieckse witte en een mandje met brood kwam daar al snel onze courgettesoep. Deze zag er niet alleen heerlijk uit, hij smaakte zo ook zeker. Vervolgens kwam ons hoofdgerecht, dit stelde zeker niet teleur. De salade was goed bedekt met zalm en stukjes geitenkaas, en bovenop bevond zich heerlijk brood met gesmolten geitenkaas uit de oven! De bediening hielp ons wederom zeer vriendelijk. Kortom samengevat zal dit zeker niet de laatste keer zijn dat wij hier gegeten hebben!
Floor N.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Ik heb laatst heerlijk gegeten bij les marolles, alle recensies hadden mij hoge verwachtingen gegeven en deze zijn allemaal waargemaakt. Onder het genot van heerlijk wijntje in een sfeervol huiskamer restaurant hebben wij gekozen voor het 3 gangen menu. Ikzelf had een courgettesoep en mijn vriendin een salade met scampi's en zalm. Alles was super vers en de service was erg snel. Het hoofdgerecht liet dan ook niet lang op zich wachten. Ik had gekozen voor de zalm en mijn vriendin had de hoenderfilet, dit werd geserveerd met groenten en aardappels en een lekker sausje. De wijn werd tijdig bijgeschonken en ook bij dit gerecht waren de ingrediënten vers en super klaargemaakt. De laatste druppel saus werd van het bord geschraapt, overheerlijk! Als toetje hadden we beiden het frambozengebak met aardbijen en slagroom en een kopje koffie toe. Samen hebben we hier super gegeten met vriendelijke bediening. En dat voor maar 30 euro! Ik kan iedereen aanraden om hier langs te gaan om te genieten van eerlijk eten voor een eerlijke prijs. Ik kom zeker terug!
Juul S.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Na een heerlijke zonnige slenterdag in de stad Maastricht, kiezen we voor een "MAALTIJDSALADE" bij Les Marolles. Wat een afknapper, op zich lekkere salade maar geen sprake van een MAALTIJD. De verhouding prijs en kwantiteit was buiten proporties erg culinair om dit op deze manier te presenteren. Ik, sla, heel dungesneden zalmfilet en TWEE scampies, tafelgenoot, sla, eendeborstfilet, twee plakjes parelhoenpate. En een mandje met 4 stukjes stokbrood! voor de prijs van €37,- Bovendien werd de prijs van de maaltijdsalade niet vermeld op de menukaart, dus we werden nogal overvallen, jammer!
Rens K.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Wat hebben we heerlijk gegeten in het super leuke, kleine en schattige restaurantje Les Marolles in de Rechtstraat in Maastricht. We waren echt een avondje helemaal weg, de bediening was erg gezellig en had nog humor ook. Ik raar de zeker het menu aan! 29,50 voor drie gangen. :)
Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Tijdens een weekeinde Maastricht Les Marolles (genoemd naar een wijk van Brussel) bezocht. Leuk 3 gangen menu gegeten. Goed samengestelde gerechten met ruime porties. Vooraf was de licht gebonden aspergesoep echt de moeite waard. De zalm en parelhoenfilet waren perfect bereid. De uitschieter was de zalige lamsbout. Helaas had ik bij het nagerecht de verkeerde keuze. Vrouw en kinderen hadden een taartje met aardbeiden dat er niet alleen goed uitzag maar ook lekker smaakte. Mijn kaasplankje bestond uit twee fantasieloze stukjes kaas (waarom niet iets uit de omgeving?) en twee stukjes stokbrood. Bediening is voorkomend en vriendelijk maar waarom geen kraanwater geserveerd? Al met al een zeer goede ervaring met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik weet zeker dat bij een volgend bezoek het kaasplankje perfect zal zijn.
A K.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Teleurstellend hoe een vegetariër hier wordt behandeld, terwijl bij reservering 's morgens duidelijk was gemeld dat een vegetariër komt. Ik verwacht dan dat de kok nagedacht heeft over de mogelijkheden. Niets op het menu, bediening biedt vooraf geen alternatief (we maken wel 'iets') en bij serveren kan ze niet eens melden wat het is! De smaken waren wel oké, maar het geheel van presentatie, entourage icm de onvakkundige bediening zetten de gerechten in de schaduw.
Nog een minnetje: in het menu van de dag wordt als dessert mocca genoemd. Wat blijkt na het hoofdgerecht? Daarmee wordt koffie of cappuccino bedoeld. Al met al geen aanrader, er is zoveel beter te vinden in Maastricht.
ChingYang .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Heerlijk hert! Lekker simpel, klassiek, goed en smakelijk! Geen liflafjes keuken met nutteloze toefjes. Alles op t bord draagt bij aan de smaak. Inrichting en bediening past er helemaal bij. Aangename verrassing voor zomaar ergens binnenlopen! Lees het historisch menu in de traphal.
Gourmandeur .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Wederom heerlijk gegeten (inmiddels voor de 6de keer). Als er iets goed is dan is het wel de smaak van de gerechten. Menukaart is eenvoudig en dat is wat mij betreft een sterk punt. Andere restaurants in de buurt doen dat ook. Zoek je meer keuze dan moet je dus in deze buurt niet zijn. Zeer aangename aankleding, en als je het oubollig vind moet je doorlopen. Attentvolle bediening en goed tempo; je wordt de zaak niet uitgewerkt en je hoeft ook het eten niet uit de keuken te kijken.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Het voorgerecht salade met zalm en scampi(2) was fantasieloos, van een tournedos (28,25) verwacht je veel meer. De lamsbout was goed. Het garnituur was zeer matig. Alles bij elkaar zou ik het mijn vrienden nooit aanraden!
Nloonen .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
We hebben dit weekend bij dit gezellige restaurantje gegeten. Erg vriendelijke ontvangst en goede service. We hebben heerlijk gegeten, met name het lam is een echte aanrader! Zeer goede prijs-kwaliteit verhouding. Kortom: wanneer we weer een keer een weekend in Maastricht verblijven ziet u ons zeker nogmaals verschijnen!
Anna62 .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2013
wij kozen beide voor het 3 gangen menu. Ik vond de aspergesalade als voorgerecht een aanfluiting. Kropsla met een plakje ham en 2 asperges zonder dressing en zonder opmaak...
De hoofdgerechten, zowel de parelhoen als de zalm/heilbot, waren goed, maar wel kleine porties. Voor het dessert kan gekozen worden uit kaasplankje ( maar dat is een soort kaas zonder verdere toevoegingen) of een plak choco taart. Laatstgenoemde smaakte goed, maar ook daarvoor geldt dat het wel erg basic was.
Charelle .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2013
Heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant! Het lam is echt een aanrader en ook het gebakje als nagerecht was om te smullen. Hier gaan wij zeker nog eens terug.
Edwin .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Zojuist gaan eten bij Les Marolles, 4 gangen keuze menu voor € 39,50. Eten was prima maar service kan echt veel beter. Dessert was alleen een kaasplankje en dus geen keuze. Toen wij aangaven geen kaas te eten, hadden wij pech, geen toetje dus!
Isa7 .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2012
Zeer lekker gegeten en gezellige zweer. Een professioneel drie gangen menu voor zo'n lage prijs is iets wat je niet vaak meer ziet! Wanneer ik weer in Maastricht ben ga ik hier zeker nog eens eten. Kortom, zeker een aanrader.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2012
Tsja, gemengde gevoelens. Met z'n vieren nemen we het menu. Voorgerecht zeer eenvoudig, maar dat wordt in negatieve zin overtroffen door het dessert: 2 stukjes kaas. Het hoofdgerecht daarentegen is perfect. Zeewolf en Lamsbout hebben we (apart). De lamsbout heeft een heerlijk knapperig korstje, ook de groenten is goed, geen slappe hap. De reden van het eenvoudige voor- en nagerecht zal zijn dat er één vrouw in de keuken staat die zich moet concentreren op het hoofdgerecht. Maar met een beetje extra moeite is van voor en na meer te maken (in smaak en presentatie). Verder: ondanks 2 flessen wijn (huiswijn: goed), hier geen karaf water van het huis. Daarvoor dient een fles water á € 5,50 te worden aangeschaft. De dames (studentes?) in de bediening zijn aardig, maar toch aftrekpunten voor het water.
Luuk76 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2012
Uitstekend gegeten.
Betere Brasseriekeuken, lekker vissoepje, fijne lamsbout, kaas na. Bediening was uiterst professioneel, vlot, aangenaam.