Leonidas Lunch-tearoom

Vrijdag 09:00 - 22:00
Zaterdag 09:00 - 18:00

Vivian B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Ik besloot om bij Leonidas te gaan eten samen met mijn vriend, omdat ik een paar jaar geleden hier een heerlijke high tea heb gehad. We begonnen met een soep als vooraf. De soep was erg lekker en romig. Ook kregen we er een lekker broodje bij. Bij het broodje kregen we ook een cup boter, in de boter zat een haar. Daarna hebben mijn vriend en ik allebei voor een uitsmijter/omelet gekozen. In mijn uitsmijter vond ik ook nog eens drie haren. Ik vond dit erg onsmakelijk en was meteen klaar met mijn eten. Ook de bediening vonden wij niet erg goed, ze waren niet enthousiast en wisten ook niet wat ze zelf serveerde. Hoewel ik de high tea van een paar jaar geleden erg goed vond, vond ik het lunchen bij Leonidas erg tegen vallen.
Debby D.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Gister met 5 personen bij Leonidas geweest. Echt een pluspunt dat er gelijk gevraagd werd of de 3-jarige een kleurplaat en potloden wilde. Ook kregen we een voucher om voor de kleine een bolletje ijs te halen in de bonbonwinkel. Service echt méér dan prima. Ook het schuiven van een plek in de zon naar een plek in de schaduw was geen probleem. Er werd verteld dat ze op vrijdagavonden open zijn voor een 6-gangendiner met 2 drankjes naar keuze voor 23 Euro. Echt een verrassing, dus dat gaan we zeker doen!
YvonnedeBlijker .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Zaterdag een moorkop gegeten met onbeperkt thee. en mijn man een cappuccino en een wentel teefje. Omdat de moorkop niet koud was, was zakte het in elkaar en de slagroom was te dun. Thee geserveerd in een Hema aluminium theepotje
zag er niet fris uit mogen ze wel een keer op poetsen echt vies. Thee verder prima.
(theekopje ook niet echt bijzonder.) Cappuccino zonder cacao strooisels jammer!! (ook niet echt aantrekkelijk kopje) Wentel teefje was goed en lekke (wel aan de kleine kant.)
Toen gevraagd werd heeft het gesmaakt? heb ik eerlijk gezegd dat de moorkop tegen viel. De jongeman zou het doorgeven, na 10 min kwam er dame naar ons toe en zei dat het slagroom apparaat kapot is en dat ze zelf het slagroom moesten kloppen met de hand ook dat de moorkop vers word gemaakt. Ter compensatie mochten we twee bonbonnetjes uitkiezen. De koelvitrine waar het gebak in staat werd er uitgehaald en de vitrine werd schoongemaakt met een doekje waar ook de tafels mee worden schoongemaakt en vervolgens word het gebak er weer ingezet voor de volgende dag. Tip: gebruik papier en glasreiniger om schoon te maken. Voor een Leonidas lunch room viel het zeer tegen, ziet er niet fris, kan wel een opfrisbeurt gebruiken. Het personeel (studenten) waren beleeft en vriendelijk. voor jullie een 10.

Letty H.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Afgelopen zaterdagmiddag een babyshower high tea gedaan.We werden vriendelijk ontvangen en naar onze plaats gebracht.Wij waren met 12 personen,en er waren een aantal mensen met een dieet,Was geen enkel probleem is ook uitstekend verzorgd.Daarom de complimenten aan de keuken .Het was een heerlijke en goed verzorgde high-tea
Isis B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Afgelopen vrijdagavond heb ik met vier vriendinnen genoten van de High Wine/High Dinner bij Leonidas.
Vol enthousiasme werden we welkom geheten door een bijzondere vriendelijke dame die de hele avond geweldig voor ons heeft gezorgd.
We hadden 6 gangen vol lekkers en bij elke gang werd uitgebreid verteld welke gerechten 't waren.
Het eten was bijzonder goed; van de soepjes tot de pasteitjes tot de pizza,tapas, friet met 3 soorten kroketjes, vitello tonato, carpaccio, zalm en...het bolletje ijs met bonbons die we zelf mochten uitkiezen in de choco winkel ernaast.

Ook niet onbelangrijk: de sfeer was gezellig en gemoedelijk; geen onvertogen woord toen een wat jongere jongen die in de bediening hielp, een foutje maakte en wij ons eten wat later kregen.
We kregen direct een extra drankje van het huis aangeboden.

Al met al hebben we een topavond gehad voor een geweldige prijs!
Delft1987 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
afgelopen zaterdag met mijn vriendin wezen lunchen bij leonidas een plek wat niet als 1e bij ons op komt als we gaan lunchen. we werden vriendelijk ontvangen en konden zelf een plekje uitzoeken. het was gezellig druk maar niet chaotisch. ik had de soep/lunch combinatie en mijn vriendin een uitsmijter ham/kaas.. de gerechten kwamen redelijk vlot. borden simpel opgemaakt maar dat was te verwachten met de prijzen die ze hanteren. een pluspunt was de hoeveelheid.. goede ruime porties! dat zie je niet overal meer. we hebben afgesloten met kop koffie en bonbons. bediening was vrolijk en spontaan en we komen zeker nog is terug!
Miriam G.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Chaotische hightea gehad afgelopen zaterdag. We werden in een achteraf zaaltje gepropt waar het vreselijk koud was. De eerste thee was koud. Sommige hapjes oud en droog. Rest was wel lekker. Personeel niet allemaal even vriendelijk. Eigenaresse wel maar die beloofde van alles maar vergat het dan weer door de drukte. Zij rekende dan lokale enige af aan de kassa midden in de zaak waardoor er een hele rij stond die andere bezoekers weer hinderde. En de bonbons? Die hebben we niet gehad
VanKoppen .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Op zaterdag 17 januari jl. high tea bij Leonidas te Delft met vrienden. Wat viel dit tegen. We waren niet de enigen voor de high tea, wat daar de reden van was, hoorden we pas toen we buiten stonden, nl. een actie van sensodyne tandpasta. We hadden het gevoel dat we in een vreetschuur zaten. We zaten nog niet op de 2 potten thee stonden al klaar. Volgens mij mag je altijd thee kiezen en als je geen thee wil, kun je ook voor koffie kiezen. De etagères werden neergezet, alles werd er snel opgezet, zonder uitleg aanvullen maar... Her en der in de zaak werden tafels alvast gedekt voor de high tea incl. de etagères met de koude maar ook warme gerechten ?! Het was rommelig, niet professioneel, geen sfeer. Toch jammer als je vrienden van buiten de stad uitnodigt om hier de high tea te nuttigen. Verder hadden we wel kunnen doorgeven dat er 1 iemand niet van vis houdt en 1 iemand niet van kaas. Degene die niet van kaas hield, kreeg kaas en vis en de rest dus geen vis.... Goed geluisterd ook naar de klanten. Verder was er nog een haar in 1 van de scones. Toen we subtiel dit wilde doorgeven, gaf de serveerster alvast antwoord, waarop wij toen maar hardop riepen dat er een haar in de scone zat. Leonidas heeft toch een naam hoog te houden. Dat hebben we in deze zaak niet gemerkt. Jammer, de volgende keer naar de concurrent!
John2014 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
We gaan morgen 7 december voor de derde keer in drie maanden ontbijten bij Leonidas. Het water loopt nu al in de mond bij de gedachte. Eerder kregen we een warm croissantje met ei en een glaasje sap en heerlijke yoghurt met natuurlijk een cappuccino erna. Daarna een luxbroodje met zalm, bij het serveren bleek het zalm met een broodje te zijn. Zo goed en mooi belegd heb ik nog nergens anders meegemaakt. Vriendelijk en enthousiast team in de bediening. We kijken uit naar morgen. Goede prijs prestatie verhouding. Zeker aan te bevelen.
Nanda V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Vandaag high tea gedaan bij Leonidas. We werden door een jonge enthousiaste dame welkom geheten en al snel voorzien van thee. Helaas was de rest van het personeel iets minder attent/enthousiast, hoewel er ook weinig op aan te merken was. Het duurde bijna 45 minuten voordat de hapjes kwamen, maar die waren over het algemeen het wachten waard. Een goede balans tussen hartig en zoet en ik denk ongeveer 6-7 zoete en 6-7 hartige hapjes. De fluweelzachte tonijnmousse op een heerlijk crackertje was geweldig. De brownie daarentegen leek niet helemaal vers en was droog. Al met al geslaagd. V.w.b. de inrichting: de zaak bestaat uit een wat moderner gedeelt en een gedeelte dat wat oubollig aandoet (daar zaten wij).
MirjamvdS .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2014
Speciaal voor de actie van sensodyne voor de high tea naar Leonidas in Delft gereden. De high tea was goed. Heerlijke hapjes te beginnen met een bordje vol hartigheden, zowel warm als koud. Daarna een bord zoet. Thee te over en in allerlei smaken. Je zet je kannetje open en ze komen voor nieuwe thee. Personeel netjes en vriendelijk.

Wil je een goede vers gemaakte high tea met verse thee dan zul je hier moeten zijn!
Riet B.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Wat een teleurstelling! Wij hadden gereserveerd (voor high tea), maar onze naam was al doorgestreept. Gelukkig nog wel een tafeltje vrij met uitzicht, zodat we iets te doen hadden, terwijl we meer dan een half uur moesten wachten voordat we een kopje thee hadden! UIteindelijk vroeg iemand die een nabijgelegen kast vulde of hij iets voor ons kon doen. UItgelegd dat we wachtten, en alvast doorgegeven wat voor thee we graag wilden. Vervolgens komt de volgende: "Sorry, het is erg druk" (maar jullie weten toch hoeveel tafeltjes er zijn? en er waren nog tafels leeg!). Hij had al thee bij zich: "verrassingsthee"; uitgelegd dat ik zojuist groene thee had besteld: "deze is ook lekker, proef maar, als u het niet lust, zet het dekseltje dan maar open".....Bij zoveel onbeschoftheid zwijg je dan maar.
De high tea zelf kan er nipt mee door, maar waarom krijg ik een bord vol hartige hapjes voor mijn neus, en niet gewoon een leeg bordje met de hapjes op een etagere, zoals wel bij de zoete hapjes gebeurt. De toastjes waren zacht geworden, het stukje hartige taart was te koud (en nattig), de scone had betere tijden gekend, en de clotted cream was verre van "creamy". Gelukkig hadden we de lunch overgeslagen, dus netjes ons best gedaan. De overige hapjes waren redelijk. Hier kom ik dus niet meer.
Paul907 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Mijn vrouw en ik komen hier al jaren regelmatig over de vloer en dit keer hebben we haar verjaardag bij Leonidas gevierd. We waren met een grote groep voor koffie met gebak en daarna nog een bittergarnituur. Koffie en thee smaakten prima. Maar vooral de huisgemaakte appeltaart en de gebakjes van maison kelder waren verrukkelijk. De bittergarnituur met o.a. groente kroketjes was ook goed. De bediening was erg attent en vriendelijk. We kregen zelfs nog een kleinigheid cadeau. Mijn vrouw en haar gasten waren allemaal erg tevreden. Voor herhaling vatbaar.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2014
Lekker in mijn eentje naar leonidas gegaan. Ik vind het daar altijd gezellig. Aardige mensen en super lekker eten. Ik nam de kroketten. Het broodje was heeerlijk vers kroketten perfect
Een aanrader!
Jurgen R.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Op een druilerige middag het vertier van Delft gezocht. Leonidas lunchroom zit naast de gelijknamige bonbonwinkel; daar moeten we nu nog wel heen, maar de lunches, oosterse kip met friet en salade had zo uit een pakje kunnen komen. Alles standaard zonder blije verrassingen. De salade van mijn partner bestaande uit carpaccio van rosbief miste de beloofde verse pesto en was rijkelijk extra voorzien van dille. De capuccino was top, die wel. Hier mag wel de bezem doorheen op alle vlakken, helaas...
Frapileg .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Afgelopen vrijdag met een groep van 6 collega's genoten van de high-wine in Lunchroom Leonidas.
Alle gangen waren verrassend, uitermate goed en werden zeer smaakvol opgediend.
Zoveel voortreffelijk eten voor deze prijs verdiend wat ons betreft een groot compliment.
De 4 bonbons aan het eind bij de koffie waren eigenlijk teveel maar het personeel bood meteen aan deze in een zakje te doen zodat we ze mee naar huis konden nemen.
Kortom, een zeer geslaagde avond en zeker voor herhaling vatbaar!
Frans en collega's

Veer1989 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2014
Een high wine gehad bij Leonidas, echt een aanrader! Ik eet zelf gluten en lactose vrij en zelden zo lekker gegeten in een restaurant. Hebben 3 uur geborreld en het was super!
Eshkan .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2014
Na gereserveerd te hebben voor de high wine, werd ons bij binnenkomst verteld dat wij eigenlijk te laat waren voor de high wine en dat de gerechten extra snel geserveerd zouden worden. Jammer dat dit niet bij het reserveren was verteld.
De tafel die ons (voor 4 personen) was toegewezen, was eigenlijk voor 8 bedoeld, dit terwijl er nog voldoende tafels voor 4 personen vrij waren. Deze 8 persoons tafel was voor 4 personen aan 1 zijde opgedekt, waardoor wij naast elkaar moesten zitten in plaats van tegen over elkaar.
De eerste gang van de high wine was veelbelovend een kopje soep met een crostini met carpaccio, een glaasje komkommmersalade en een beetje waldorfsalade. Leuk gepresenteerd op een langwerpig bord.
Daarna de keuze uit een vis of vleespasteitje. De smaak was redelijk, maar de presentatie zag er niet uitnodigend uit. Naast het pasteitje een beetje sla met cherrytomaatjes. De volgende gang bestond uit de keuze tussen een quiche of kroketjes met frites en sla. De quiche ok, maar kroketjes met frites bij een high wine is nou niet bepaald voor de hand liggend. Wederom dezelfde sla met weer de cherrytomaatjes als garnituur.
Bij de koffie mochten we per persoon 4 chocolaatjes uitkiezen uit de naast gelegen Leonidas winkel, die reeds gesloten was. Buitenom lopen met de ober die de winkel open deed. Aan de ene kant leuk, aan de andere kant komt het allemaal een beetje knullig over.
De wijn en de koffie waren prima. Al met al is het idee van de high wine over verschillende gangen goed, maar de uitvoering is zeker nog voor verbetering vatbaar.
Julia J .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2013
twee maanden geleden hier een high-tea gehad: wat een klasse! Echt heel gevarieerd (warme en koude hapjes/ zoet en hartig) en erg lekker. Heb nog nooit zo'n goede high-tea gehad.
Zonnetje85 .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Vandaag met zijn tweeën high tea gedaan. We konden -op deze mooie nazomermiddag- in de tuin zitten. Dat was prettig, omdat het daarmee het voordeel van buiten zitten hebt, maar niet de drukte van de straat.

De high tea bestond uit twee potjes verrassingsthee, die ik als niet-theedrinker prima te drinken vond. Het eten bestond uit vijf hartige hapjes (quiche, soepje, etc.) en vijf zoete hapjes (yoghurt met vruchten, chocolaatje, etc.) Het ziet er klein uit, maar bij elkaar vult het prima.