Lenartz

Joannes Lenartzstraat 4 5061 HR Oisterwijk Nederland Kaart

Over restaurant Lenartz

De grens over

Soms moet je het “randje” eens opzoeken. Bij Lenartz staat een jong ambitieus team voor je klaar om je een culinaire ervaring rijker te maken in een relaxte en ontspannen sfeer. Veel van de avonden zorgen ze voor muzikaal vermaak en ook de bediening weet je een boel te vertellen over de gerechten en de wijn. Probeer ook vooral hun verrassingsmenu, je zult positief verrast worden!

Ongegeneerd gluren en de keukenbrigade de hele avond live in actie zien waar met precisie en discipline wordt gewerkt. De koks koken geconcentreerd binnen hun domein van een paar vierkante meter.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Lenartz

Lenartz ligt aan het begin van het centrum in Oisterwijk, op 300 meter ligt het centraal station, evenals de busopstapplaats. Vanuit Tilburg of Den-Bosch pakt u buslijn 140.
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Fred B.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Elma V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Het is een heel gezellig restaurant, en je word heel leuk geholpen, de bediening is heel vriendelijk en het eten super lekker. Voor herhaling vatbaar.
Piet D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Na een hartelijke ontvangst werden wij naar onze tafel gebracht. Heel attent stond er een fles Cava in de koeler, dit vanwege de verjaardag. Na een lekkere amuse werd het voorgerecht geserveerd. Deze was naast heel smaakvol ook een plaatje om te zien. Daarna volgde het hoofdgerecht welke eveneens mooi was opgemaakt en heel lekker was. Tot slot een overheerlijk nagerecht. Kortom deze avond is zeker voor herhaling vatbaar. Dit restaurant beschikt naast een geweldige keukenbrigade ook over een kundige bediening. Een aanrader.
Anouk S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
We hebben erg lekker gegeten. De bediening is vriendelijk. De smaken waren goed, leuke gerechtjes maar het was wat weinig.
Patricia S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Het eten was heerlijk. De bediening was vriendelijk, maar langzaam. Lege borden bleven lang staan en het kopje koffie ter afsluiting bleef lang weg. Inrichting is gezellig maar sommige tafeltjes staan dicht bij elkaar.
Joopvandisseldorp .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Alles was perfect en de bediening was uitermate vriendelijk en correct.
Zeker voor herhaling vatbaar wat we ook zeker in de toekomst gaan doen.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Ook deze keer waren we weer enorm verrast! De ontvangst en bediening van Charlotte waren perfect en Robin en zijn staf kookten de sterren van de hemel. Bij het uitzicht vanuit de keukentafel realizeerden we ons dat hier een enorme mise en place aan voor af gaat. Chapeau voor dit geweldige restaurant.
Anne W.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Heerlijk menu, met goed afgestemde gerechten en mooie porties. Prima smaakcombinaties en een hele mooie presentatie. Hele goede keus.
Riavanvugt R.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Het was een feestje om bij Lenaertz te dineren,het eten was in eeen woord geweldig!!!De sfeer prima en de bediening perfect!!De prijs kwaliteit verhouding goed,alles bij elkaar een fijn ervaring,en we gaan dan zeker weer een keer terug.Een aanrader voor iedereen.
Franca V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
We werden op een prettige manier welkom geheten en naar onze tafel begeleid die met zorg was gedekt. De witte huiswijn die we als aperitief dronken was heerlijk en nadat we een keuze gemaakt hadden van het menu besloten we meteen een fles daarvan te vragen, we aten beiden vis. Maar eerst konden we nog genieten van een smakelijke amuse. Omdat ons tafeltje slechts door een plantenbak gescheiden was van de tafel naast ons moesten we helaas wel steeds "meegenieten" van het gesprek wat daar gevoerd werd. Dat was af en toe niet echt gezellig. De gerechten werden in een rustig tempo geserveerd en smaakten prima. Jammer dat, zoals in de meeste restaurants tegenwoordig, de groente nauwelijks aanwezig is. Maar de totale indruk was goed.
Joep K.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Prijs kwaliteit klopt! Jong en enthousiast team! Echt een aanrader, want het is betaalbaar!
Marijkeenfrans .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
AH menu. Goed 3 gangen menu met keuze tussen vis en vlees. Heel aparte amuse vooraf. Eten is mooie smaken proeven en mooie borden zien. Lief personeel. Prima huiswijn. Karaf water. We komen terug!
Margriet V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Na het succes van vorig jaar wederom de verjaardag van mijn moeder ( nu 83 )hier gevierd met een gezelschap van 18 personen. Wederom werden wij aangenaam ontvangen en werden wij verrast met een SUPER 5-gangen verrassingsmenu gecombineerd met heerlijke rode en witte wijn. Ook nu weer was " ons mam " super in haar nopjes met de gezellige ambiance en al het uitstekende eten. Robbin, Dirk en bedienend personeel bedankt voor deze gezellige avond. Graag tot snel.
Carry E.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
We hebben Heerlijk gegeten,verassende smaken, vriendelijke vlotte bediening, goede uitleg van de gerechten, lekker wijntje kortom een topavond gehad
Jbcc D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
TOP-restaurant. Bijzonder persoonlijke en vriendelijke ontvangst door goed personeel.
Ambiance is uitstekend. De gerechten zijn huisgemaakt en worden zeer mooi opgediend. Bij de start verrukkelijk vers brood met toebehoren; aansluitend lekkere en verrassende amuse. Hoofdgerecht en dessert uitstekend en zeer smaakvol. Al met al een geweldige ervaring in dit restaurant. Aanrader! Complimenten voor het gehele team.
AH-actie op geen enkele wijze van invloed geweest naar ons idee.
Jori N.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Uitstekende gerechten, uitdagende combinaties van smaken en goed klaargemaakt. Kleine keuze in de kaart, maar heel avontuurlijk en smaakvol. Bediening zeer correct, vriendelijk en ter zake kundige toelichting. Echt een aanrader!!!
Sophia K.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Met 5 personen hier wezen lunchen. We hadden een vijf gangen menu met daarbij een wijnarrangement. Het feest startte om 12:00 uur. Na een tweetal heerlijke amuses hebben we genoten van o.a. tonijn, snoekbaars, bereidingen van hert (tjongejonge, die sukade), patrijs (tjongejonge, die jus van chocola en port) en panna cotta. Zoals het hier staat lijkt het simpel maar niets van dat alles. De opmaak van de gerechten was een lust voor het oog. Wat hebben we verrukkelijk gegeten, bijna alle gerechten op sterniveau. Wat bij mij er uitsprong waren de gerechten met hert en patrijs. Ook de, door de sommelier, gekozen wijnen pasten er perfect bij. Tot zover de lofzang over het eten.
Het personeel. De keukenbrigade is jong, plezierig en toegankelijk. Aantrekkelijke chefkoks die, zoals blijkt uit voorgaande, talentvol en vernieuwend zijn.
De sommelier/gastvrouw is een erg aantrekkelijke, beschaafde, toegankelijke jonge vrouw. Ook erg plezierig in de omgang. Misschien kan ze zichzelf nog wat meer profileren want dat kan makkelijk in haar positie. De bediening bestaat trouwens alleen maar uit jonge mensen. Er hangt een lekkere sfeer in het restaurant waardoor ik als gast sterk de indruk kreeg dat er een hele goede samenwerking /sfeer is onderling.
Het restaurant zelf. Het restaurant zelf ligt aan een drukke doorgaande weg waardoor het niet altijd plezierig is om op het terras te zitten vanwege het verkeer. Van binnen is het gezellig en huiselijk en heb je goed zicht op de keuken. De wc’s zijn netjes en schoon. Wel rook ik met vlagen een lichte chloorlucht in het restaurant, dat was dan een klein minpuntje.
We sloten de uitgebreide lunch af met koffie en diverse friandises. Ik reed voldaan terug met geen seconde spijt van de lange rit van Lelystad naar Oisterwijk. Het was het waard.
John G.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Op een zondagmiddag lunchen met vrienden bij Lenartz. Een gezellig clubje vrienden die graag culinair verwend worden. Voor mij was het de eerste keer dat ik Lenartz bezocht. Op het einde van de bekendste straat in Oisterwijk De Lind, om de de bocht zit Lenartz. Een vriendelijk ogend restaurant met een klein terras aan de voorzijde. We werden welkom geheten door de charmante en vriendelijke gastvrouw Charlotte de Nennie. Omdat het lekker weer was namen we buiten plaats voor een aperitief, dit werd een glaasje champagne, Canard-Duchene. Fruitig fris met een aangename bubbel 100% chardonnay.
Vervolgens namen we binnen plaats aan de chef's tabel bij de keuken. Gezellig plekje met zicht op de keuken waar we de patron, Robin Ruzette en chefkok DirkBullens met hun team konden zien werken.
De eerste amuse verscheen snel, een oester, met een sabayon van champagne en een parelmoer krokantje. Heerlijk bij de champagne. Mooi begin. Vervolgens een glaasje met rilette van gamba, creme van kimchi en een krokantje van rijst. Een glaasje boordevol smaken, heerlijke combinatie, de toon is gezet en vol verwachting beginnen we aan ons menu.
Als eerste wijn een blend van drie Pinots, Pinot Blanc, Pinot Gris en Pinot Noir , Een mooie witte wijn uit de Elzas, waarin de Pinot Gris de boventoon voerde, zacht maar krachtig met een klein zoetje die uitstekend paste bij ons eerste gerecht Twee bereidingen van tonijn, een mooi stukje rauwe tonijn super vers en mooi gelakt en voorzien van specerijen, en als tartaar, met een saus van soja en granité van limoen, radijs en komkommer, mooi gerecht hoog op smaak ,dit was een toppertje zeker in combinatie met de wijn.

We gaan verder met het volgende gerecht: Schelvis met structuren van paddenstoel , crumble van paddenstoel, gerookte aardappel en een schuimige jus van knoflook. Heerlijk aardse smaken, prima cuisson van de vis en een heerlijke smaakvolle jus. Hierbij een glas witte Siciliaanse wijn; Corte Ibla, blend van Grillo en Viognier. Aangename wijn, aromatisch en fris. Wederom mooi in balans deze wijn spijs.
Vervolgens Patrijs, zacht gegaard borstje, paté van gevogelte, het boutje apart en mooi gelakt, structuren van wortel, bosbes en een eigen jus.
Mooi rose stukje vlees. En een lekkere combinatie met de wortel. Zacht smeuige pate en een krachtige jus, chapeau. Hierbij een glas Rioja, van het huis Muriel een reserva uit 2011. Eenvoudige maar smaakvolle wijn, fijne vanilletoets en donker fruit,zacht van smaak.
Alles verloopt naar wens, de chefkok maakt tussendoor een praatje en vertelt over de bereidingen. Een fijne gemoedelijke sfeer hangt in het restaurant waar men zich vlug thuis voelt. Natuurlijk komt dit ook door de jonge en vriendelijke brigade die ons op alle wenken bedient.
Ons hoofdgerecht vanmiddag bestaat uit Hert, een mooie stukje filet zacht en rose en een stoof van hert, botermals en zacht gekruid. Hierbij verschillende bereidingen van biet en een jus met chocolade. Een krachtig gerecht, fijne aardse smaken te samen met de biet en de saus een heerlijke combinatie. Als wijn een Amarone Della Valpollicella van het huis Allegrini. Voortreffelijk, vol en rijk, zachte tannines en subtiele specerijen de ideale begeleiding bij dit mooi stukje wild.
We sluiten deze lunch af met een kleurrijk en smaakvol dessert: Pruim, flan van pruim, witte chocolade, compote en ijs van pepermunt met crumble van noten. Hierbij een glaasje Beerenauslese. de wijn zat prima in zijn zuren en had een aangenaam zoetje waardoor het een goede begeleider was vooral bij het pepermunt ijs.
Het was voor mij een culinaire ontdekking bij Lenartz. hier wordt gekookt op een eigen wijze. Niets te veel of te weinig. Smaken zijn in balans en de cuisson perfect. Ee fijne sfeer en een vriendelijk team met een aller charmante gastvrouw die haar taak als sommelier voortreffelijk deed. We komen graag terug.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Het selecteren van een geschikte locatie voor een uitje met proevers moet zorgvuldig gebeuren. Daar de andere nog nooit kennis hadden gemaakt met Lenartz en het een van mijn favorieten is waren we het samen snel eens. Het prikken van een geschikte datum was een grotere uitdaging. Daar de tijd vliegt was het al snel zover, fijn.
Het weer zat enorm mee, een zonnige herfstdag. Wel was het vandaag extra druk vanwege een wijn spijs wandeling, gezellig. We kregen een grote tafel voor de keuken daar de beloofde chef’s table niet echt voor vijf personen geschikt was.

We startte op het terras in het zonnetje met het aperitief. Een feestelijke Champagne, de cuvée Charles 7 van Canard Duchene, een blanc de blancs geschonken in leuke witte glaasjes. Al snel bleek dat we met de charmante maître Charlotte de Nennie in goede handen waren. We werden begeleid naar onze tafel waar de glazen werden bijgevuld. Beide chef’s kwamen zich nog even aan tafel voorstellen, leuk!
Het eerste hapje was meteen een voltreffer. Een oester met erop een champagne sabayon, genieten. Ook het tweede hapje mocht er zijn. Een rillettes van gamba met een crème van kimchi en kleine bloedzuring blaadjes. Een delicate smakencombinatie die verrassend goed combineerde met de champagne.

De eerste begeleider was een blend van de drie Pinot soorten uit de Alsace. De cuvée S van het huis Schlumberger waarin de Pinot Gris de hoofdrol opeiste. Een ronde wijn met subtiele honing- en kamille toets. Uit de keuken een hele mooie presentatie op een donker schaaltje. Een plak in soja gemarineerde tonijn met erop een crumble van wasabi. Ernaast een cannelloni van tonijn gevuld met tonijn tartaar. Verder plakjes van radijs soorten, rolletjes zoet zure komkommer, blokje crème van knolselderie, quenelletje kruidige groenten melange met een bite en een ijspastille van limoen. Een uitgekiend, complex smakenpalet dat elkaar mooi aanvulde. De gemarineerde tonijn met verfijnde soja toets was solo al een delicatesse. De wijn sloot naadloos aan, prima. (9.5)

We schakelden door naar Italiaans wit, een aparte blend van Glillo en Viognier van het huis Corte Ibla, aangenaam fris met tonen van tropisch fruit en een vleugje vanille. Uit de keuken een typisch herfst gerecht. Schelvis met structuren van diverse paddenstoelen, een crumble van paddenstoel, toefje mousseline van gerookte aardappel, afgewerkt met een schuimige knoflook jus. De aardse paddenstoelen vulden de vis aan, de wijn was mooi in balans. Een goede overgang naar de wildgerechten. (9.2)

Rioja reserva 2011 van het huis Muriel, een wijn die ik thuis ook veel gedronken heb. Ondanks de rijping mooi hoog in zijn zuren met veel donker fruit en de typische vanille toets. Uit de keuken een tweeluik met op het bord zacht gegaarde borstfilet van de patrijs, een kogel paté van de patrijs, wortel structuren en een bosbes, aan tafel afgewerkt met een eigen jus. In het azuur blauwe schaaltje een gekonfijt en gelakt boutje van de patrijs, het pootje er nog aan, grappig. De cuisson van de borstfile was goed de zoete wortel structuren boden een mooi contrast met de zuren van de wijn die het gerecht completeerde. Het boutje was mooi hoog op smaak en zacht van textuur. (9.3)

Voor bij het pièce een exceptionele arrangement wijn. Amarone 2012 van Allegrini, heerlijk aroma als een kersen confiture, in de mond geconcentreerd zwart rijp fruit met subtiele kruidigheid en een fluweel zachte afdronk, groots! Op het witte bord voor ons alle de topper van de middag, zoals het hoort. Een mooie filet van de hertenrug op een cilinder van gestoofde herten sukade, ernaast een uitgebreide collectie rode biet structuren waarvan sommige met heerlijke frisse toetsen. Aan tafel afgewerkt met een wildjus die met chocolade was verrijkt. De cuisson van de rug was prima, de sukade was uitstekend afgekruid en super mals. Met de bietstructuren kon ruim voldoende worden afgewisseld en ze verzachten de wildsmaak, de heerlijke wijn maakte er een feestje van. (9.7)

Ook de dessertwijn mocht er zijn, een Beerenauslese 2015 van Noble House uit de Rheinhessen. Edelzoet met aangename zoet zuur balans, een bonbonnetje. Op het rode bord een mooie presentatie. Als basis een flan van pruim bedekt met twee quenelles pruimen compote, toefjes crème van witte chocolade, toefjes gel van roos en ernaast en een quenelle ijs van pepermunt. Goede smaken maar wel een relatief machtig dessert met veel zoete tonen. De heerlijke wijn bleef verrassend overeind naast de pepermunt en hij vulde het gerecht aan met zijn mooie zuren. (9)

De afsluiter dronken we gezellig buiten op het terras.

Bediening was zeer goed verzorgd met in de hoofdrol de charmante Charlotte de Nennie. De de presentaties van de wijnen waren goed voorbereid en de gerechten werden keurig toegelicht. Ondanks de drukte (ruim 200 gasten) verliep het in een gelijkmatig tempo, complimenten.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

We hebben een super gezellige culinaire middag beleefd. Verfijnde wildgerechten begeleid door zorgvuldig geselecteerde wijnen. We raden het restaurant aan voor de smaak avonturiers, culi-lovers en levensgenieters.
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Via AH/IENS aktie geboekt om uit te proberen, uitstekende plek om goed en rustig te eten, gemoedelijke bediening.
Zeker voor herhaling vatbaar.