LemonLeaf

Plantsoenstraat 29 1441 CW Purmerend Nederland Kaart
31-299421944

Over restaurant LemonLeaf

Thaise specialiteiten op hoog niveau

Wie van de authentieke Thaise keuken houdt, is bij LemonLeaf aan het juiste adres. Hier geniet je van heerlijk vers bereide gerechten en proef je het vakmanschap van de kok in de verrassende smaakcombinaties. Ook zorgt de Thaise gastvrijheid van de bediening voor een sfeer waarin je je meer dan welkom voelt. Hoogste tijd om hier een kijkje (en een hapje) te nemen!

Meer informatie over restaurant LemonLeaf

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 22:30

Duur
KittyDeGraaf .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Hoge verwachtingen door bepaalde recensies hier en in de krant, maar het viel wat tegen. Bediening erg vriendelijk, heel mooi ingericht. Maar het eten was wat laf en bijna smakeloos, ondanks dat we pittige gerechten hadden besteld. Misschien hadden we die avond pech en had de kok een mindere dag...... Gastvrijheid maakte het zeker goed.
Freek H.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Wat een fantastisch smakend en ogende gerechten. We hebben weer genoten. Als starter is het echt een aanrader om de gevulde (Thaise) bladeren Meang Kham te bestellen een sensatie van smaken, maar dit geldt eigenlijk voor alles, van voor tot nagerecht. Het personeel is hier altijd zeer vriendelijk. Als je de Thaise keuken wilt beleven mag dit Thais restaurant zeker niet ontbreken aan de culinaire lijst. Reserveren in het weekend is aan te bevelen want het is een goed bezocht restaurant.
Debiggenvanger .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Zondag gegeten en we waren niet tevreden.. we moesten steeds erg lang wachten terwijl het restaurant niet eens vol zat. wel telkens mensen die langs kwamen om af te halen. 4 of 5 van deze afhalers de revue zien passeren zonder dat wij nog maar een hap naar binnen hadden. toen ik eindelijk een voorgerecht zou krijgen kwamen ze met soep aanzetten ipv een sate..jammer..de kipsaté was toen ie eenmaal kwam droog en had weinig smaak..
Tegen de tijd dat ons hoofdgerecht kwam hadden mijn ouders al een fles wijn leeg...
tevens waren de groenten in mijn hoofdgerecht keihard
Toetjes zijn helemaal tegengevallen. wasd ook weinig keuze.
tevends was het eten flink aan de prijs..
zou niemand dit restaurant aanraden..
ik had vrienden die een andere ervaring hebben gehad ... ik heb het idee dat ze slachtoffer zijn geworden van hun eigen succes.. je kan beter bestellen dan heb je tenminste tijdig wat eten binnen
Beste Gast, wat jammer dat u teleurgesteld bent. Afgelopen zondag 31-07 was het juist overmatig maar zeer gezellig druk in ons 40 couverts tellend restaurant en hebben wij namelijk op deze dag/avond in totaal 59 gasten mogen ontvangen, dit betekend een half aantal meer gasten nadat er weer tafels/stoelen vrij waren gekomen van eerdere gasten, maar dit is u dus compleet ontgaan !!! De soep ( andere tafel) en de saté voor u stonden beiden tegelijk klaar om uitgeserveerd te worden op nog geen 15 seconden nadat er bij u met de soep aan tafel gekomen was stond de saté alweer bij u op de tafel daar is dus in zijn geheel niet lang over gedaan. Onze gerechten worden a la minute vers bereid en de verse groenten gaan inderdaad heel even door de wok zodat deze heerlijk knapperig en vol vitamine in de gerechten komen. In onze menukaart en zowel op de website staan al onze prijzen vermeld en zijn meer dan redelijk voor deze A- kwaliteit verse en Thaise producten. Verder vinden wij de keuze uit vier na-gerechten/desserts voldoende.
Sawadeekrap LemonLeaf.

Reactie van proever:

beste Jan
Helaas hebben wij denk ik een beetje pech gehad , want vrienden en kennissen hadden allen lovende kritieken en een andere ervaring.
voorgerecht/ hoofdgerecht van mijn ouders was prima, maar die kip was gewoon te lang geroosterd. ook de paar stukjes biefstuk in mijn hoofdgerecht waren te taai. en de groentes /wortel was rauw. ik spap wel dat je je personeel/koks wil verdedigen maar sta ook open voor kritiek.
iedereen kan weleens een mindere dag hebben ook de koks. De wachttijden waren gewoon te lang en dat had jij dondersgoed door , want je stond om de haverklap bij me op mijn schouder te kloppen.
Als je dan toch overal een verklaring voor hebt, leg me dan is uit hoe het kan dat er diverse mensen komen bestellen om mee te nemen en al met een menu de deur uitgaan , terwijl wij ons hoofdgerecht nog moeten krijgen.
Echter valt het wel op dat je bij elke kritische noot een antwoord wil geven of je benoemd de klant als onwetend.

anf 2e reactie van restaurant:

Beste heer Visser, nogmaals vervelend om te vernemen dat u als enigste gast het zo heeft ervaren op deze avond. Tijdens de korte gesprekjes met schouderklopje's had u mij of mijn serveersters gewoon kunnen aanspreken over u ongerief dan kunnen wij hier meteen iets aan ondernemen wij zijn tenslotte ook mensen. De meeste van onze (restaurant) gasten bestellen nu eenmaal ook wel eens om gerechten af te komen halen en dit gaat veelal per telefoon vaak al op een eerder tijdstip besteld om op een later tijdstip af te halen. Mogelijk heeft dit er toe geleid dat u er vanuit gaat dat deze voorrang hebben echter doen onze koks en voltallig personeel er zijn best toe om iedereen tot hun dienst te zijn.
Sawadeekrap, LemonLeaf
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Afgelopen vrijdag echt heerlijk gegeten bij Lemon Leaf. Zowel het voorgerecht (de mix van alles) en het hoofdgerecht, een biefstuk salade en en biefstukmenu met noddles waren top.. Daarbij is de bediening erg gezellig en proeft de kwaliteit van de keuken!
Echt een aanrader!!!
Beste Gast, bedankt voor uw bezoek & recensie.
De dames in de keuken bereiden met passie & liefde en leveren uitsluitend kwaliteit, fijn dat u ook tevreden bent over de bediening.
Sawadee LemonLeaf.
Ed D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Voor de zoveelste keer bij LemonLeaf gegeten en weer was het een aangename verrassing, alles klopte de attente gastheer, de vriendelijke serveerster, maar het belangrijkste, het zoals altijd het prima authentieke Thaise eten, smaak explosies, iedere keer proberen we een ander gerecht uit, wat moeilijk is meet een zo uitgebreide menu kaart waar telkens nieuwe gerechten op verschijnen!, porties zijn meer dan genoeg, een Aanrader met hoofdletters! we komen zeker terug.
Beste Gast,
Hartelijk dank voor uw bezoeken aan ons restaurant en dat wij u toch telkens weer weten te verassen, ongetwijfeld tot een volgende keer.
Sawadee LemonLeaf.
Koksmuts1 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Er worden traditionele Thaise gerechten geserveerd in dit zeer verzorgd uitziende restaurant. Er is een uitgebreide kaart waardoor het lastig kiezen is, daarom gekozen voor een van de menu's: het vismenu.
Heerlijke soep vooraf, een zeevruchten-, groenten- en visschotel als hoofdgerecht. Prima bereid, de inktvis is heerlijk zacht. De groentenschotel is overheerlijk.
Aardig personeel dat correct en snel serveert. Ondanks de drukte hoefden we geen moment lang te wachten. Al die lekkere gerechten kunnen ook worden afgehaald. Gaan we zeker ook eens doen. En we komen terug. Alleen al om meer van al die gerechten te proeven.
Beste Gast,
De koks zijn ware liefhebbers in het bereiden van hun uitgebreide smaakvolle Thaise keuken en komen er deze week nog eens 2 gerechten bij op de kaart, en staan er ook nog eens 2 gerechten op die nog niet vermeld staan maar diverse gasten wel weten te benoemen of zelf met bepaalde wensen komen.... Wij ontvangen u graag weer een volgende keer of u kunt natuurlijk ook eens gebruik maken van onze afhaal mogelijkheid. Onze dank voor uw bezoek & recensie.
Sawadee Team LemonLeaf
Masjoepel .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Omdat ons vaste Thaise restaurant in Hoorn volgeboekt zat hier naartoe gegaan. Heerlijk gegeten. Verse ingrediënten en goede smaak.
Eerst een mix van voorgerechten gehad. Lekker krokante loempia's en goed gekruide viskoekje en saté. De pindasaus was lekker maar het andere sausje was fantastisch. Daarna een gerecht met inktvis, garnalen en vlees en rode curry. Dit gerecht was goed in balans. M'n vrouw had massaman nua. De smaak hiervan was ook goed. We misten wel de aardappelen. We weten niet of deze in het gerecht horen. Deze zaten er bij andere restaurants altijd wel in.
Al met al zeker een aanrader.
Beste Gast,
U heeft er in ieder geval weer een Thais restaurant bij waar u tevreden over bent. In massaman curry behoort inderdaad aardappel en kan niet anders concluderen dat er in het a la minute bereiden dus geen pannen curry's klaar, hoe druk dan ook er wel eens over het hoofd wordt gezien door de koks. Gelukkig zal en heeft het niets afgedaan aan de smaak (aardappel) maar had u het gerust kunnen aangeven zodat we dit onachtzaam moment hadden kunnen herstellen, wellicht een volgende keer!
Dank u voor uw bezoek & recensie.
Sawadee Team LemonLeaf.
Lisa231179 .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Voor de eerste keer gegeten bij LemonLeaf op zondagavond. Wij hadden niet gereserveerd en bij binnenkomst zat het restaurant aardig vol er was nog 1 tafel over geschikt voor 4 personen en ondanks wij met z'n 2 waren kregen wij deze toegewezen. Heerlijk genoten van de uitmuntend smakende en krakelverse gerechten. De bediening zeer attent en vriendelijk, mooie ambiance en ondanks dat het restaurant vol was niet rumoerig, goede akoestiek. Wij zijn verrast en komen terug, de volgende keer voor de zekerheid toch maar reserveren.
Beste Gast,
Dank u voor uw bezoek en fijn dat u heeft genoten van de gerechten en dat wij u nog een tafel konden aanbieden.
Graag tot een volgend bezoek.
Met vriendelijke Thaise groet,
Sawadee Team LemonLeaf.
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Modern ogend restaurant met ruime parkeergelegenheid in de buurt.
De bediening is uiterst gastvrij.
Eten smaakte prima en de uitleg van de gastheer was goed.
Vooraf Pophia thod, hoofdgerecht Neuanammahoi en Kai phad krapau.
Borden waren goed voorverwarmd. Huiswijn was wat te warm.
Een aanrader om nog eens terug te komen.
Beste Gast,
Dank u voor uw bezoek en recensie en hopen u graag in de toekomst weer te mogen ontvangen.
Met een vriendelijke groet, team LemonLeaf. (Op dit moment gesloten ivm vakantie te Thailand maar vanaf 8 maart weer geopend).
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Vandaag voor de eerste keer hier wezen eten. Sfeer was goed bij binnenkomst. Bediening vriendelijk en attent. Eten was heerlijk, veel smaak aan alles wat we gegeten hebben. Dus een volgende keer komt er zeker weer. Nadat we klaar waren kwam er nog iemand een praatje maken over hoe we het eten vonden. Werd beleefd de deur open gehouden voor ons en gedag gezegd. Persoonlijke aandacht aan elke klant is belangrijk, en dat lieten ze heel goed blijken. Belangrijk is dat je het gevoel hebt dat alles gemeend is, en dat lieten ze duidelijk blijken. Onze complimenten hiervoor en tot volgende keer. Marcel&Rita
Beste Gasten,
Fijn van u om te vernemen dat wij uw bezoek aan ons restaurant naar tevredenheid hebben verzorgt en danken u voor uw bezoek & recensie.
Graag tot een volgend bezoek.
Ben S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
omdat ik iets te vieren had wilde ik graag met mijn vrouw uit eten. Het was al laat dus waar ik wilde eten was al vol. Via iens gekeken waar ik in de buurt kon eten en welke goed aangeschreven stond. Nou niets gelogen dus. Ik heb echt super gegeten. Echt lekker. De bediening was vriendelijk en niets teveel. De wijn was niet erg bijzonder, maar heten was voortreffelijk. Zowel voor als hoofdgerecht. Hier kom ik zeker terug. Ook zeer betaalbaar.
Beste Gast,
Dank u voor het bezoek en uw recensie.
Wij hopen u in de toekomst weer te verwelkomen.
Clogs .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Wij komen al geruime tijd bij LemonLeaf en zijn inmiddels vaste gasten. We kunnen niet genoeg benadrukken hoe goed dit restaurant is (maar als je de rest van de reviews leest krijg je vast wel een goed idee). Bediening uitstekend en als je de keuken ziet...blinkend schoon en de koks hebben gouden handjes. Het decor is misschien niet naar ieders smaak, maar wij vinden het uitstekend passen bij de uitstraling van dit restaurant.
Beste Gasten,
Fijn om te vernemen dat alles in de smaak valt, eten, bediening en decor. Wij danken u voor uw recensie en graag weer tot een volgend bezoek.
Madeliefke .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Wow! Wat een compleet stijlvol restaurant is dit! Prachtig decor, de service een dikke 10 maar als ik dat invul geloven jullie me misschien niet. We voelden ons meer dan welkom en door het prachtige maar niet overdreven 'dames eerst' voelde ik me ook nog eens als een prinses tussen de heren. Ondanks dat er iemand uit de bediening met spoed werd weggeroepen en er even reorganisatie op de vloer nodig was werd dit keurig opgelost en hebben wij er nauwelijks iets van gemerkt. En dan de gerechten: we hadden vooral gekozen voor dit restaurant doordat er gewerkt wordt "zonder" toevoeging van smaakversterkers, dus gewoon puur... in een woord HEERLIJKVERRUKKELIJK!!! Een meer dan aanraader!!
WoW ! Dank u voor uw recensie en uw bezoek aan ons restaurant en dat wij uw avondje uit zo compleet hebben kunnen verzorgen. Op deze drukke avond inderdaad moeten improviseren maar zoals u al aangeeft is alles toch vlekkeloos verlopen voor de gasten. Chapeau voor de serveersters en de keukenstaf. Graag tot een volgende keer!
DB010 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
LemonLeaf heeft een ontzettend vriendelijke bediening met oog voor de klant. Daarnaast is het eten heerlijk. Zowel de voorgerechten (een mix van de verschillende hapjes), als de hoofdgerechten (kip en garnalen) waren zeer verrukkelijk. Leuk om te zien dat het ook mogelijk is de authentieke Thaise smaken te behouden, maar de gerechten wel iets minder pittig dan gebruikelijk te bereiden. Tot slot, sluit het decor goed aan bij de keuken.
Geachte gast,
Bedankt voor uw bericht. Fijn om te lezen dat u een leuke avond heeft gehad en dat u tevreden bent omtrent de gerechten en de service.
ElineAngelique .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Zeer vriendelijke bediening en heerlijke gerechten. We hadden een aanpassing in het Lemonleaf menu gevraagd en na overleg met de keuken was dit geen enkel probleem. Super goede service!!
Beste Gast, allereerst dank dat u uw bevinding met ons en andere gasten wilt delen. Wij zijn er weer in geslaagd om een gast culinair te verrassen en een geslaagd bezoek te verzorgen. Graag tot een volgende keer. Team LemonLeaf.
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Heel gezellig restaurant, mooi ingericht - doet echt een beetje denken aan de thaise sfeer!
Bediening is rustig en erg vriendelijk.
Het eten is voor een nederlandse thai (tja als je ''echt'' thais gegeten heb in thailand) erg lekker! Komt in de buurt van t thaise eten in thailand! Je krijgt grote portie! En tis erg lekker, het nagerecht (ijs met vruchten en slagroom) was ook super, het proefte naar vers ijs! Alleen jammer dat de slagroom proefte alsof het spuitbus slagroom was.
Maar overal, een heel gezellig restaurant waar je erg lekker kan eten!
Beste Gast,
Allereerst onze dank voor het bezoek aan ons restaurant en dat u daarbij uw bevinding met ons en andere lezers wilt delen.
De kennis, ervaring en visie van onze en van origine Thaise chef-kok tevens de eigenaresse is de"Thaise keuken van het verleden" de"Thaise keuken van vandaag", en haar visie op de"Thaise keuken van morgen" maakt haar keuken zo verfijnd & geliefd. De creativiteit van een chef-kok (en team) die zich openbaart en toe spitst op de verfijning van smaken van gerechten "zonder" toevoeging van smaakversterkers, dus gewoon puur. De slagroom boven op ons "volgens uw woorden en daarvoor ook onze dank" heerlijk ijs komt inderdaad uit een spuitbus van het merk "Hollandia" een professioneel merk in de horeca maar helaas niet zo heerlijk als vers geslagen room.
Wij zullen u ongetwijfeld en hopelijk vaker mogen verwelkomen in ons restaurant om uw uitstekende smaakpapillen te mogen verwennen.
Freek H.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015

Nu verschillende keren gegeten over de afgelopen 3 jaar. Constante kwaliteit, nog geen enkele tegenvaller. Je proeft dat er een klein team van gedreven Thaise eetliefhebbers waaronder de eigenaresse je eten met liefde en passie klaarmaakt verfijnde smaken een pure smaakpapillen sensatie.
Buitengewoon relaxte welkome sfeer en dito behulpzaam en vriendelijke bediening. Een sfeervol en zichtbaar schoon restaurant. Een van mijn favoriete (Thaise) restaurants, en dat in Purmerend.
Beste Gast,
Wij danken u (en uiteraard onze andere gasten) voor het vertrouwen en de groei die wij hebben doorgemaakt in een toch wel moeilijke (horeca) tijd waarin wij ons restaurant zijn begonnen. Uiteindelijk en zoals onze visie is en blijft zal (onze) kwaliteit, service etc de kracht zijn. Met vriendelijke groet, Team LemonLeaf.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Een mooi modern ogend Thais restaurant met een ruime opzet van de tafels. Een keurige en zeker vriendelijk bediening. De menu kaart geeft een ruime keuze. Wij gingen voor 2 verschillende menu's. Ook een grote eter komt absoluut aan zijn trekken, wij hebben vooral genoten van de verschillende smaken. Was absoluut geslaagd.
Beste Gast, wij danken u voor uw bezoek aan ons restaurant en voor uw recensie. Fijn om te vernemen dat uw avond is geslaagd. Met vriendelijk groet, Team LemonLeaf.
André D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Dit blijft een culinaire topper!! De 10 die we geven is absoluut verdiend, de viskoekjes zijn subliem!De zeevruchten schotel ongekend goed, zo heerlijk dat je gewoon je drank laat staan om de smaak van de zee in je mond te houden, de mix vleesschotel wordt op zeer speciale wijze gekruid en dat proef je.....naast de gezellige atmosfeer een zeer goede bediening en service behoort dit restaurant in de top, je gaat hier zeker terug komen!
Geachte Gast,
Bedankt voor uw bezoek aan ons restaurant en uw review omtrent uw bevinding.
Uiteraard hopen wij u weer te mogen ontvangen in ons restaurant.
Met vriendelijke groet, Team LemonLeaf.
Ankie B.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Met de hele familie (kinderen en kleinkinderen) Moederdag gevierd in Lemon Leaf, het bekende Thaise restaurant in Purmerend.
Geslaagd.
Lekker gegeten en een aardige bediening. Mooie omgeving. De keus uit de vele gerechten op de menukaart was niet eenvoudig, maar met z'n allen kwamen we er goed uit.
Pittig, maar met mate zal ik maar zeggen.
Omdat het kermis was én Moederdag, was het druk ook met afhalers. Daardoor duurde het wat langer dan gewenst voor de verschillende gangen op onze borden kwamen, maar omdat het gezellig was (familie kon lekker bij-kletsen) was het niet al te storend.
We komen nog een keer terug.
O ja, erg attent dat de moeders in het gezelschap een aardigheidje kregen bij het weggaan,
"Merci" zou ik willen zeggen.
Beste gast(en),
Onze dank voor uw aanwezigheid in ons restaurant te samen met uw gezelschap (9p). Het was zoals u al aangeeft een extreem drukke maar toch zeker een zeer gezellige & geslaagde avond. Wij hopen u zeker weer te mogen ontvangen, en dank voor u recensie. "Je vous en prie" Het LemonLeaf team.