Meer informatie over restaurant Lemongrass

Bus Lijn 1 en 352 en 354 halte voor de deur!
  • Kom je met de auto?
    Indien u gebruik maakt van een Tom Tom navigatie systeem voer dan in: Beukenlaan 1 Oosterbeek

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Vincent C.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Top restaurant! Twee dames in de bediening waren erg vriendelijk. Ondanks de drukte kregen we een tafeltje (buiten).
Rode curry met eend was super (niet te heet), en genoeg rijst erbij. Bijna voor 2 personen zou ik zeggen.
Pad thai was ook prima, alleen er zou wel wat meer vulling en pit in mogen.
Al met al een zeer geslaagde avond!
Vincent C.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Pad thai was ook prima, alleen er zou wel wat meer vulling en pit in mogen.
Al met al een zeer geslaagde avond!
Ina B.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Als we Thais gaan eten, gaan we hier heen. Dit is de beste in de omgeving (en dan reken ik Arnhem mee!) Mooi ingericht restaurant met Thaise accenten, vriendelijke en professionele dames in de bediening. Ook leuk dat de eigenaar zelf altijd aanwezig is. Hij is vriendelijk en heeft alles onder controle, zijn Thaise vrouw zwaait de scepter in de keuken. En dan het eten, dat is werkelijk heerlijk, diverse gerechten al geprobeerd en allemaal zeer goed , verse producten, pure smaken! Wijn ook heel goed. Afhalen is ook mogelijk, even bellen en alles staat binnen 20 minuten voor je klaar. Kortom top Thais restaurant! Wel reserveren want zit bijna altijd vol!
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Op afstand de beste Thai van Nederland. De ontvangst in het nieuw ingedeelde restaurant was als vanouds heel hartelijk. De diverse gerechten waren perfect op smaak en wat pittiger gemaakt, omdat we daar van houden. Over het nagerecht hoeven wij nooit na te denken. Sterker nog de serveersters weten wat wij altijd als nagerecht nemen. Team Lemongrass kent haar klanten. Wij bevelen dit reastaurant ten zeerste aan. HELEMAAL TOP
Anja_J .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Afgelopen zondag hebben we hier gegeten. Dit keer zaten we op het terras, vlak aan de straat en omdat er een stevige bries stond, was het prettig, dat er een windscherm was geplaatst.
De bediening, bestaande uit Aziatische dames, was erg vriendelijk en voorkomend en ook de eigenaar was in een goed humeur.
Het eten was geweldig. We hadden allebei een schotel met garnalen in een currysaus met kokosmelk en op aanraden van de serveerster hadden we er een salade van gewokte groenten bij genomen.
De tafels stonden ver genoeg uit elkaar, zodat je genoeg privacy had.
De stijl van het interieur had als hoofdkleur zwart en ik ben speciaal te spreken over het bestek, dat er sierlijk uitzag.
XanderWitjes .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
We rijden al jaren langs dit restaurant, maar nog nooit geweest, vorige week maar eens geprobeerd en aangenaam verrast. Zowel de gehele uitstraling en sfeer en bediening was uitmuntend. We moesten wel even op een tafel wachten omdat alle tafels bezet waren, maar aangezien we een drankje aangeboden kregen en alvast de menukaart konden inzien was dit geen probleem. We hebben gekozen voor het 3-gangen menu en dit is erg goed bevallen, heerlijke salade met gerookte kipfilet en citroengras vooraf en gevolgd door een heerlijke licht pittige rode curry, een gerecht met magere spek en een salade met krokante visfilet. Erg leuke combinatie, dessert van gebakken ananas, lekker roomijs en slagroom maakte het mooi af. En dat alles voor slechts 26 euro per persoon. Absoluut voor herhaling vatbaar.
Eduh .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Een paar maanden geleden hier met drie mensen gegeten omdat we goede verhalen hadden gehoord. Het terras was vol dus gingen we binnen zitten maar moesten erg lang wachten voor er iemand langs kwam. De aandacht ging meer uit naar het terras en het afhaalloket en het leek of het restaurant ietwat onderbemensd was.
Vooraf de Tom Yam Kai soep genomen. Lekker pittig maar zo bremzout dat er weinig andere smaken te bekennen waren. De Thaise curry als hoofdgerecht was van doorsnee kwaliteit met een saus die erg aan het voorgerecht deed denken.
Zeer teleurstellend waren de viskoekjes als bijgerecht. Een zeer taaie en vettige substantie waar echt niet doorheen te komen was. We hebben ze ook verder maar laten staan iets wat we zelden doen.
Voor echt lekkere Thaise gerechten konden we in Lemongrass helaas niets van onze gading vinden.
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Zaterdagavond met z'n vieren bij dit restaurant gegeten. We waren een paar minuten later dan de tijd dat we gereserveerd hadden maar tot onze verbazing was ons tafeltje nog bezet. We moesten niet heel lang wachten maar omdat we staand bij de deur moesten wachten gaf het ons geen heel warm welkom terwijl we wel netjes hadden gereserveerd.

Als voorgerecht hadden we allemaal een combinatie van verschillende voorgerechten en die waren allemaal heerlijk maar vooral de soep en de gefrituurde garnalen sprongen eruit. Als hoofdgerecht had ik gebakken garnalen met ananas, groenten en zoetzure saus. Ook het dessert van gebakken banaan met roomijs, honing en slagroom was heerlijk.

Bediening is snel en vriendelijk en de wijn was ook lekker. Al met al heerlijk gegeten alleen de ontvangst had iets soepeler gemogen en dan was het helemaal top!
Ivonne T.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Op 16 juni 2016 gingen wij met 4 volwassenen eten en kozen het vier-gangen menu.
Voorgerecht: de vier verschillende Thaise hapjes waren erg lekker.
Tussengerecht: een flink bord soep met voldoende, grote garnalen van een goede smaak.
Hoofdgerecht: 3-tal kleinere gerechtjes, waarvan we de vis wat vonden tegenvallen, deze was er droog; een de rode curry met bief die verrukkelijk was en tenslotte de pikante geroosterde kip. Deze was ook lekker, maar niet heel speciaal. Mijn persoonlijke voorkeur had de curry.
Het nagerecht bestond uit een vrije keuze tussen de desserts en was ook helemaal in orde.

Positief:
Vooraf kregen we een amuse; het restaurant is gezellig ingericht met ruime tafels en fijn zittende stoelen. Handig, want voor dit menu moet je ca. 3 uur uittrekken.
Negatief:
Er word op verzoek geen karaf met kraanwater geserveerd; een commerciële keuze.
Bedankt voor uw positieve recensie, we serveren geen karaf met water, maar voor een ieder die dat wenst schenken wij gewoon water met ijs in een glas! Geheel kosteloos. We hebben ook gasten die het 4 gangen menu in anderhalf uur of zelfs een uur eten, dit is geheel afhankelijk van een ieders eet tempo. Graag tot een volgende keer, Team Lemongrass.
Harriëtte V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Heerlijk gegeten tijdens onze "roadtrip" door Nederland. (H)eerlijke authentieke smaken, mooie verse producten and service with a smile. Jammer dat we zo ver weg wonen....
Inderdaad jammer dat jullie ver weg wonen, maar wellicht tot een volgende "roadtrip", bedankt voor de leuke recensie! Lemongrass.
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Met vier personen gegeten op zondagavond omstreeks half acht. Vrijwel de hele zaak bezet, behalve onze gereserveerde tafel. Voortreffelijk eten in royale porties (dat wist ik al van twee keer eerder afhalen) en aantrekkelijk opgediend! Wat er over bleef ging mee in de doggy bag. Het enige vreemde en - voor gast en bediening onpraktische punt lijkt me het ontbreken (?) van een karaf in de servieskast. Nu moet ieder glas tafelwater - keurig met ijsblokjes, apart worden besteld en geserveerd.
MarloesvD .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Toen we merkten dat Lemongrass al 2 dagen van te voren volgeboekt zat, werden we nieuwsgierig. Het was terecht: het eten was heerlijk, goed te betalen en de bediening prima. Alleen de eigenaar zelf (Nederlandse man) kwam een beetje chagrijnig over.
We hadden voor Euro 18,50 inktvis met groenten en oestersaus, dit was ruim voldoende. We hadden zelfs met zn tweeën van 1 gerecht kunnen eten. Daarnaast hadden we garnalensoep met kokos en ongelooflijk lekkere loempia's. De bediening was vlot. Ik zou hier zeker een hapje gaan eten als je in bent voor Thais eten! Wel even reserveren want het is een populaire tent.
Tugba V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Op een zondagavond voor het eerst gegeten bij Lemongrass. Het ziet er heel erg leuk uit en was ook vol. We hadden niet gereserveerd en kregen het laatste tafeltje (we waren met zijn 2 maar kregen alsnog het tafeltje voor 4 gelukkig). Een aanrader, de chef special: eend. Het eten smaakte heel goed, bedankt!
Fijn dat jullie tevreden waren en alles goed smaakte, graag tot en volgende keer!
Marijnen .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Vandaag eten gehaald bij Lemongrass... Voor t eerst. Er was wat verwarring over de bestellingen aan onze kant waardoor deze in 2 delen kwam. Niet makkelijk en fijn voor het restaurant dat begrijpen wij ook.... Maar de eigenaar was slecht bestand tegen de drukte... Hij kwam op mij zeer stug, gestrest en onsympathiek over. Ook tegen mensen aan de telefoon... Ik voelde me plaatsvervangend beschaamd......
Het eten was lekker en sommige dingen zelfs ronduit zalig. Echter de loempias waren flauw en smakeloos en zwart gekleurd en er zat veel te weinig dressing bij de springrolls. De gebakken groente waren niet gebakken maar tot snot gekookt wat ik erg zonde vond.

Dus qua eten erg lekker en voor herhaling vatbaar, maar met een nasmaak over de stugge en onvriendelijke sfeer die er hing.

Uiteraard weet ik dat een ieders stemming en bui van div. Factoren afhangen en ik heb daar geen inzage in. Dus het is een mening en geen verwijt of ongevoellig stukje kritiek over iemands functioneren.
Beste mevrouw, jammer dat u het zo ervaren heeft, ik kan hierop alleen het volgende antwoorden.
U geeft een bestelling door en deze is bijna klaar, waaronder de gebakken groenten, vervolgens komt er nog een bestelling die u ook moet meenemen waardoor u langer heeft moeten wachten, u gaf aan dat het geen probleem was en dat het niet handig was dat jullie de bestelling op deze manier hadden doorgegeven. De groenten komt krakend vers en met een heerlijke bite uit de pan maar als het vervolgens nog een uur goed ingepakt is en u nog van Oosterbeek naar Ede moet rijden dan wordt deze vanzelf zacht, daar kunnen wij niets aan doen. U heeft wellicht gelijk dat ik wat gestrest overkwam, maar dat krijg je als de telefoon onafgebroken tussen vijf en zeven uur roodgloeiend staat voor afhalers. Tussen u eerste en tweede bestelling zaten 9 andere afhalers. Wat betreft de sfeer, deze is altijd optimaal bij ons in het restaurant, maar inderdaad bij het afhaalgedeelte waar u heeft moeten wachten is het zondagmiddag rond 6 uur bizar druk en dan moet ik wel snel en kort de bestellingen afhandelen, want iedereen belt heeft haast en wil zijn bestelling op tijd klaar hebben, wij hebben dan ook vrijwel nooit wachters omdat alles op tijd klaar staat en kan worden meegenomen. Ik probeer iedereen altijd zo snel mogelijk te helpen. Graag tot een volgende keer, en dan wil ik u nog wel e.e.a. toelichten hoe alles werkt, en dan zult u het hopelijk begrijpen, vriendelijke groeten, Mark.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Gisteravond rond half acht binnengevallen bij Lemongrass in Oosterbeek. We hadden niet gereserveerd en de zaak zat vol, maar de eigenaar wist ons te vertellen dat we met een kleine 10 minuten een tafeltje zouden krijgen - die belofte werd moeiteloos ingelost en we hadden een perfect tafeltje. Vervolgens kwamen in een goed tempo de drankjes en kaarten op tafel en een kleine amuse... Dat was het eerste moment waarop ik dacht 'wauw' - klein, verfijnd, lekkere bite - het verhoogde alleen maar de zin om de kaart te gaan bekijken!
Bijzonder veel keus en iedereen nam iets anders - dat was voor de keuken geen probleem blijkbaar want de voorgerechtjes kwamen snel door en waren perfect van kwaliteit. Ikzelf had een satetje van garnalen: simpel en overheerlijk: goed gaar (je loopt met garnalen nog wel eens het risico dat ze taai zijn wegens te lang gebakken, maar dat was hier zeker niet!!) - ook de andere collega's waren enthousiast over het voorgerecht. Na de voorgerechtjes kwamen ook de hoofdgerechten door uit de keuken: zelf een heerlijke thaise knapperige eend in curry... In een woord: geweldig! Eend lekker knapperig, en begraven in een goeie bak curry. Dit gerecht had één pepertje als aanduiding voor de pittigheid en dat was precies goed: het was niet zo dat je mond na het eerste hapje verdoofd was door de pittige smaken - het bleef lekker tot de laatste hap. Alle borden gingen dan ook schoon op, en we konden voldaan huiswaarts gaan! Ook al is het voor mij aan de andere kant van het land, als ik in de regio Arnhem iets te eten zoek dan zou ik zeker weer hier heen gaan... Maar volgende keer dan toch maar wel even reserveren van te voren ;-)
Bedankt voor uw mooie recensie!! Graag tot een volgende keer als u weer in de buurt bent,
Groeten, Mark Zwarts.
p.s., wel typisch dat u Proever in spe bent terwijl u al 15 recensies heeft geschreven. U zou toch tenminste expertproever moeten zijn. Foutje van Iens?
Culited D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Fijne zaak, altijd druk bezet!
Heerlijk eten, mijn favoriet de Peking eend!
Wij komen er graag, altijd goede kwaliteit en
Heerlijke curry's
Top Mark
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Als je in de buurt woont en van Thais eten houdt, is dit the place to be! Heerlijk eten, alles vers en saken zijn te herkennen. Het menu is zeer betaalbaar en de heerlijkste gerechten worden geserveerd.
Een echte aanrader
Bedankt voor uw positieve recensie, graag tot een volgende keer, groetjes, Mark.
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Het eten is erg goed en er worden kwalitatief goede pruducten gebruikt. De voorafjes zijn echt Top. De hoofgerechten zijn ook erg lekker, maar de er kan wat meer vlees gebruikt worden bij de gerechten. Het is een net, strak ingericht restaurant. We hebben hier al meer dan 15 keer gegeten.
Bedankt voor je positieve recensie Tim, graag tot snel, groeten, Mark.
Eelcogielen .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
sinds wij in Wageningen wonen (6 jaar) komen we regelmatig bij lemongrass in Oosterbeek. Zeer vriendelijke bediening, eten is erg goed, vers, goed van smaak. een feest om hier elke keer weer aan tafel te gaan.
Leuk om te horen, en tot gauw, groetjes, Mark.
Gustav B.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Tjemig...al drie keer hier met mijn vriendin gegeten en steeds vergeten een recensie erop te zetten. En dat verdient Lemongrass zeker. Op basis van drie keer eten zou ik deze hoge beoordeling wel willen geven. Ik kom er zo wel op terug waarom ik dat zeg.
Het is een prettig restaurant. Vooraf reserveren verdient aanbeveling: het zit vaak behoorlijk vol (al was dat twee dagen geleden niet zo). Afhalers komen aan de zijkant binnen: daar heb je geen last van. Beetje trendy restaurantkleuren (bruin, felgroen, geel), maar rustig uitgevoerd. Niet heel opvallend, maar ook niet slecht. Naar mijn mening kan de akoestiek iets beter (meer zachte materialen). De eigenaar is een beetje timide en niet über-klantvriendelijk. Maar zeker niet onaardig (of ik de jasmijnthee bij het hoofdgerecht later opnieuw wil bestellen, veel gemakkelijker: ja...voor wie?). Ach als recensent moet je wat te klagen hebben. Overigens hebben we hier verder geen slechte ervaringen met de bediening!
Hier krijg je altijd lekkere amuse. Ik weet gek genoeg niet eens meer wat, wel de smaakexplosie van als ik het me goed herinner rijste-azijn, heerlijke kruiden en frisse groente.
Als voorgerecht hadden mijn vriendin en ik allebei sateh kai (kippensateh). Losse stukjes kip, niet aan een stokje, met op een langwerpig bord geserveerd. Om het mooi te maken met een groot stuk slablad en daarbovenop een spaanse peper die opengesneden was. Om eerlijk te zijn geen mooie versiering, doe het dan maar veel eenvoudiger en leg er wat kroepoek of zo naast. Tsjaa..die stukjes kip smaakten echt goed . Ook de satehsaus was heerlijk gekruid, al mogen er van mij hele kleine stukjes citroengrass in de satehsaus (als een soort pindakaas met stukjes noot). Ik meen me dat hier ook van een eerdere keer te herinneren)...Toch een minpuntje: de kip was zowel bij mij als bij mijn vriendin aan de buitenkant taai. Jammer, dat heb ik hier niet eerder meegemaakt! Met het kiezen van de sateh kai heb ik mijzelf meteen ook tekort gedaan: probeer ook eens de viskoekjes hier als voorgerecht. Echt goddelijk. De porties zijn overigens als voorgerecht groot genoeg: dus wellicht is een optie om twee voorgerechten samen te delen!
Voor het hoofdgerecht hadden we deze keer van de specialiteiten van de chef de fijngesneden varkenshaas met kousebanden in oestersaus en de eend met groenten en aardappelen in rode curry. Om met de eerste van mijn vriendin te beginnen: daar staat 1 pepertje bij (licht pittig) en dat zou iemand die vaker pittig eet en wel wat gewend is wel moeten kunnen eten. Nee dus: het was een lekker gerecht, maar echt te pittig voor mijn vriendin. Ik ben veel meer gewend en vroeg mijn gerecht met 1 pepertje op te voeren tot twee pepertjes. Ik eet vaker bij Thai en ben zeer veel gewend...maar het was echt niet meer te doen, zodat ik helaas eten heb laten staan. Dat is jammer, want van beide maaltijden was de smaak heel goed. ik heb eea gemeld. Hierop werd gezegd dat we dat de volgende keer vooraf dan maar moeten zeggen: vroeger gebruikten ze hier gedroogde pepers en nu verse...alles is dus veel heter geworden. Maar ik had er paar maanden geleden zonder klachten toch nog gegeten?? We hebben veel laten staan en dus maar geen doggybags meegenomen. Begin ik me aan te passen aan de Nederlandse smaak? :-). Misschien inderdaad volgende keer hier maar advies om vragen. Want terugkomen doen we: in de omgeving Arnhem is echt geen betere Thai te vinden.