Nog zo’n adresje in de haven van Scheveningen waar je niet aan voorbij mag lopen. Hier staat een jonge, zeer enthousiaste brigade heerlijk voor je te koken. Het wijnassortiment zit met keuze uit 1.300 (!!!) wijnen op fles wel snor. Daarbuiten zijn er 45 verschillende wijnen die ook in (halve) glazen geschonken kunnen worden (bijvoorbeeld met een bob-wijnarrangement).
De keuken is Frans/ Internationaal georiënteerd en open voor zowel lunch, als diner. Dagelijks kan er ook een high wine worden besteld en bij mooi weer is het mogelijk op het terras te eten, met uitzicht op de haven.
Uiteraard staat hier heel veel vis op de kaart en is er een selectie aan oesters te bestellen, maar de vlees- en vegetarische opties worden zeker niet vergeten. Kies à la carte of met behulp van het (regelmatig wisselende) menu dat op een bord in het restaurant staat opgeschreven en met de seizoenen meegaat.

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl

INSIDER tip

Tip: Ik at een surf en turf van buikspek met langoustine waar ik erg blij van werd. Wil of kun je niet kiezen, dan zou ik zeker voor de Proeverij gaan waarbij je een mooie selectie aan gerechten krijgt.

Over het restaurant Lemongrass Wijnrestaurant - Wijnbar

Genieten aan zee

In het mooie Scheveningen, pal aan de haven, geniet je van topgerechten uit de Franse keuken. De ideale plek om neer te strijken na een dagje strand en zee. De wijnkaart is gevuld met prachtexemplaren. Het attente personeel adviseert je graag in de perfecte match.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Lemongrass Wijnrestaurant - Wijnbar

• : Parkeren voor de deur

Maandag t/m Zondag 12:00 - 22.00

Jouw recensie over het restaurant Lemongrass Wijnrestaurant - Wijnbar

Luuk V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Alles naar verwachting, prijs komt overeen met de kwaliteit. Veel lekkere wijnen , laat je verwennen.
Josephine J.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Neergestreken op zondagmiddag rond een uurtje of 3. Heerlijk oesters gegeten met daaropvolgend ceviche en marbré. Afgesloten met een stukje buikspek en een trifle. De wijnbijbel is groots. Uiteindelijk 3 verschillende flessen gedronken die stuk voor stuk echt onwijs lekker waren. Goed op temperatuur. Lof voor de 2 dames van de bediening. Leuk, relaxed en vriendelijk. We komen zeker nog is terug voor de wijnbijbel, de relaxte bediening en het zonnetje.
Wat een leuke recensie, bedankt! Fijn dat het eten, en de wijnen u goed hebben gesmaakt ( we hebben er genoeg! ) Uw complimenten over de dames van de bediening heb ik doorgegeven en zoals u zelf al aangeeft, graag tot de volgende keer!

Wouter G.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Menu gekozen. We hadden twee verschillende voorgerechten, smaakten nergens naar. Geserveerd met rauwe speciebonen, nee echt onder de maat. Hoofdgerecht van rode mul was prima, maar een bakje aardappelen of patat had er wel bij gekund; het was allemaal wat karig. Wel lekkere en speciale wijn, maar daar betaal je ook naar (6,50 per glas)
Jammer om te lezen dat het niet helemaal naar wens is geweest, toch wil ik u bedanken voor het achterlaten van de opbouwende kritiek die ik meteen heb besproken met de Chef. We hebben qua wijn een erg uitgebreide 'By The Glass' lijst van 45 wijnen. De prijzen variëren van € 4,25 tot € 9,- per glas. Voor "speciale" wijnen zal u altijd iets meer betalen dan voor de huiswijnen. Toch graag tot ziens, dan zorgen wij dat de gerechten in orde zijn!

De tafel van Steef F.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Heerlijk gegeten met lekere bij passende wijnen. Een aanrader.
Bedankt voor uw recensie en aanbeveling! Graag tot de volgende keer!

Robbert H.
Heerlijk gegeten, de proeverij als voorgerecht is een aanrader, hoofdgerecht, Heekfilet, is heerlijk en de cheescake een goede afsluiter. En hou je van een bijpassende wijn bij je gerechten de suggesties zijn aan te bevelen.
Kortom het was een heerlijke ervaring.
Bedankt voor uw leuke en positieve recensie! Zo te lezen heeft u goed genoten, en inderdaad de wijnsuggesties zijn altijd aan te bevelen! ( we blijven tenslotte een wijnrestaurant! ). Het is voor ons ook erg leuk om u te mogen adviseren. Graag tot de volgende keer!

Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2018
vanmiddag een lunch op het terras bij Lemongrass. Het was weer geweldig...Heerlijke oesters vooraf en toen een salade met zalm die voortreffelijk was. Heerlijk brood erbij en een amuse tussendoor van asperges...Aanradertje hier. We mochten ook een Lambrusco proeven de Cantina Della Volta...ook bijzonder goed van smaak. We dronken bij de lunch de Palombewijn.
Fijn om te lezen dat u een heerlijke middag heeft gehad. Met dit weer is het ook wel echt genieten met oesters en lekkere wijn op het terras. En uw lekkerste dessert uit zuid-Spanje heeft mijn collega Lieke goed onthouden.. dus wie weet! Graag tot de volgende keer.

Glenn H.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Het eten en zeker de wijntjes waren zeer lekker. Maar wat dit restaurant speciaal maakte voor ons, was de bediening. Hebben zeer hard genoten van de food pairing uitleg en de wijn adviezen.
Wij voelen ons vereerd! Bedankt voor uw mooie recensie, ik heb hem doorgestuurd naar mijn collega's en we zijn blij dat u zo heeft genoten. Graag tot de volgende keer!

Marije M.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Wij hebben genoten van het 4 gangen lemongrass menu. Het eten was heerlijk, maar de bediening verdient ook zeker een groot compliment! Bedankt!
Geen dank! U bedankt voor uw leuke en positieve recensie! Fijn om te lezen dat u zo heeft genoten. Ik ga de complimenten doorgeven aan mijn collega's en hoop u snel weer te mogen verwelkomen.

Jenny V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2018
Wij hebben afgelopen zaterdag via het Zuiderstrandtheater een link naar Restaurant Lemongrass een theater menu geboekt voor een prima prijs een geweldig 3 gangen menu waar je een keuze kon maken uit 3 gerechten. Wij hebben voor heerlijke Noorse zalm gekozen als voorgerecht, hoofdgerecht heerlijke zachte Kalfsribeye en nagerecht een Dessert van hun Patissier. De bediening is super en heel vriendelijk en snel. Het is een echte aanrader en hebben genoten. Dank jullie wel.
Hartstikke bedankt voor de uitgebreide review! Heel leuk om te lezen dat u zo heeft genoten. Geen dank, en ik hoop dat jullie ook een leuke voorstelling hebben gehad in het zuiderstrandtheater. Tot de volgende keer!

Margot D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Heerlijk gegeten. Absolute aanrader.
Bedankt voor de mooie recensie!

bertsrs S.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Prima gegeten en zeer prettige, ter zake kundige bediening.
Bedankt voor uw recensie! Fijn om te horen dat het naar wens is geweest!

Seppe K.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Wij hebben met 5 personen een heerlijke ontspannen avond gehad. De keuze van het 4 gangen menu samen met het wijnarrangement was perfect! Jammer dat het gerecht met vlees te taai was en de overige gerechten juist top waren! De gastheer stond open voor kritiek en zou dit met de chef-kok opnemen. De koffie na afloop werd niet in rekening gebracht.
Bedankt voor uw eerlijke recensie en feedback. We streven altijd naar perfectie, helaas gaat er wel eens wat mis. Gelukkig dat alle andere gangen naar wens waren! Ik hoop dat u de volgende keer toch weer voor ons kiest. Zorgen wij dat alles in orde is!

Peter V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Heerlijke en verrassende gerechten - super geserveerd met bijpassende wijnen - sommige ook al zo verrassend
Wat een complimenten! Bedankt! Goed om te lezen dat u een heerlijke avond heeft gehad. Graag tot ziens!

Rene H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Heerlijke high wine. Verrassende mooie wijnen bij lekkere gerechten. Enthousiaste vriendelijke bediening.
Bedankt voor uw mooie recensie! Goed om te horen dat u als wijnkenner heeft genoten van onze high wine. Graag tot ziens!

Els G.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Heel gezellige ontvangst, prima prijs-kwaliteit! Wil je geholpen worden qua wijnkeuze of kies je liever je eigen wijntje alles mag & kan.
Hier komen we heel graag nog 'n keer terug.
Marian H.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Lekker gegeten op een mooi zonnig terras. De gevulde vissoep mag wat gevulder, maar verder erg lekker. Kom hier zeker terug.
Het was inderdaad een heerlijke terras dag! Bedankt voor uw feedback, en graag tot ziens!

Daan K.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2018
Uitstekende wijnkaart. Eten kleine porties, en kwalitatief matig; wat vettige zalmtartaar, klein stukje zeebaars, op de huid verschrompeld en op zich goede ribeye, maar niet gevraagd naar bereidingswijze. Onvoldoende match voor de wijn. Bediening niet erg professioneel.
Bedankt voor uw uitgebreide feedback! Jammer om te horen dat uw ervaring niet optimaal is geweest. Ik heb uw recensie besproken met zowel het keukenpersoneel als het bedienend personeel. Ik hoop u toch nogmaals te mogen verwelkomen om te laten zien dat dit absoluut niet de normale gang van zaken is in ons restaurant. Ondanks uw ervaring hoop ik ook dat u een fijne verjaardag heeft gehad. Graag tot ziens!

Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Eten was prima. Leek wel of de bediening, misschien door de warmte, niet op dreef was. Bij alle vragen minimaal 2 x roepen en lang wachten.
Bedankt voor uw recensie en uw feedback! Wat jammer dat u deze ervaring heeft gehad met ons bedienend personeel. Het is intern besproken en ik hoop dat we u de volgende keer weer de service kunnen bieden die u van ons gewend bent.

Anwyn D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Bijzonder lekkere maaltijd, echt goede wijnadviezen, vriendelijke service. We komen zeker nog eens terug.
Goed om te lezen dat u lekker heeft gegeten ( en gedronken! ) Tot de volgende keer!
Debora S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2018
Heerlijk gegeten
Bedankt voor de recensie! Graag tot ziens!
lex T.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
voor mijn verjaardag weer eens hier gegeten, het was wederom genieten van alle gerechten en wat een heerlijke wijnen hebben ze hier. bediening echt ronduit geweldig. totaal niets negatiefs over dit geweldige restaurant te melden
Leuk dat u er weer was, en fijn dat het weer een mooie avond is geweest. Bedankt voor de complimenten, ik geef ze door!