Nog zo’n adresje in de haven van Scheveningen waar je niet aan voorbij mag lopen. Hier staat een jonge, zeer enthousiaste brigade heerlijk voor je te koken. Het wijnassortiment zit met keuze uit 1.300 (!!!) wijnen op fles wel snor. Daarbuiten zijn er 45 verschillende wijnen die ook in (halve) glazen geschonken kunnen worden (bijvoorbeeld met een bob-wijnarrangement).
De keuken is Frans/ Internationaal georiënteerd en open voor zowel lunch, als diner. Dagelijks kan er ook een high wine worden besteld en bij mooi weer is het mogelijk op het terras te eten, met uitzicht op de haven.
Uiteraard staat hier heel veel vis op de kaart en is er een selectie aan oesters te bestellen, maar de vlees- en vegetarische opties worden zeker niet vergeten. Kies à la carte of met behulp van het (regelmatig wisselende) menu dat op een bord in het restaurant staat opgeschreven en met de seizoenen meegaat.

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl

INSIDER tip

Tip: Ik at een surf en turf van buikspek met langoustine waar ik erg blij van werd. Wil of kun je niet kiezen, dan zou ik zeker voor de Proeverij gaan waarbij je een mooie selectie aan gerechten krijgt.

Over het restaurant Lemongrass Wijnrestaurant - Wijnbar

Genieten aan zee

In het mooie Scheveningen, pal aan de haven, geniet je van topgerechten uit de Franse keuken. De ideale plek om neer te strijken na een dagje strand en zee. De wijnkaart is gevuld met prachtexemplaren. Het attente personeel adviseert je graag in de perfecte match.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Lemongrass Wijnrestaurant - Wijnbar

• : Parkeren voor de deur

Maandag t/m Zaterdag 12:00 - 22.00
Zondag 12.00 - 21.00

Jouw recensie over het restaurant Lemongrass Wijnrestaurant - Wijnbar

Annet S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2018
Personeel was zeer aardig, kundig en adequaat. Heerlijk menu, goed uitgebalanceerd en met heerlijke wijnen (ook voor de bob; in beperkte mate). We gaan zeker vaker komen!!
Annelies M.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Heerlijke culinaire hapje!
Vincentius Johannes V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
Wat hebben we hier ontzettend lekker gegeten en wat een attente en hartelijke bediening. Chapeau! En dan vergeet ik bijna nog de wijn te noemen.
Hartstikke bedankt, en fijn dat u zo heeft genoten! Ik geef de complimenten door. Graag tot een volgende keer!

Margot D.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Zo als altijd was het weer heerlijk.
Bedankt voor uw complimenten! Graag tot een volgende keer!

Louis T.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2018
altijd goed eten.
prima wijnen per glas
goede wijnkennis bij personeel
Leuk om te horen dat het altijd goed bevalt! Bedankt en graag tot ziens!

Tom T.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Erg vriendelijke bediening en goede uitleg over de gerechten.
De witte huiswijn is aan te bevelen.
Bedankt voor uw complimenten! Graag tot een volgende keer!

Carol V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
uitstekende keuken, geweldige wijnkaart en zeer deskundig advies door een heel vriendelijke serveerster; onze complimenten voor het geheel !
Fijn dat u heeft genoten van ons restaurant. Ik zal de complimenten doorgeven. Bedankt!
Graag tot ziens!

Cheuk H.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
4 ganger diner was heerlijk en voordelig
Fijn dat u heeft genoten van het Lemongrassmenu. Graag tot ziens!

Lidy K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
Heerlijk en gezellig gegeten, prachtige wijnkaart en enthousiaste bediening.
Enige minpuntje is de slechte akoestiek, waardoor je elkaaar moeilijk kunt verstaan
Bedankt voor uw complimenten! En voor uw opbouwende kritiek, dit is een aandachtspuntje waar we zeker aan gaan werken. Bedankt. Graag tot de volgende keer.

Edwin H.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
uiteraard de prachtigste wijnen, gewoon lekker per glas van alles proberen!
Fijn dat u heeft genoten van de wijnen bij het glas! Graag tot de volgende keer!

Fons H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
Heerlijke avond gehad, mede vanwege de vriendelijke en vooral vakbekwame bediening.
Ivo M.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2018
Fantastisch gegeten, heerlijke koffie en de bonbons van witte chocolade met een vulling van lemongrass geweldig . Echt een aanrader.
Bedankt voor uw mooie recensie! Heeft u nog genoten van de extra bonbons!? Graag tot ziens!

Familietempelman T.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
Uitstekend eten en een perfecte bediening door personeel met een goede inhoudelijke kennis.
Bedankt voor uw recensie! Ik geef uw complimenten door aan de bediening, erg fijn om te lezen! Ik hoop u snel weer te mogen verwelkomen.

Luuk V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Alles naar verwachting, prijs komt overeen met de kwaliteit. Veel lekkere wijnen , laat je verwennen.
Bedankt voor de complimenten! Fijn dat u zo heeft genoten, graag tot de volgende keer!

Josephine. J.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Neergestreken op zondagmiddag rond een uurtje of 3. Heerlijk oesters gegeten met daaropvolgend ceviche en marbré. Afgesloten met een stukje buikspek en een trifle. De wijnbijbel is groots. Uiteindelijk 3 verschillende flessen gedronken die stuk voor stuk echt onwijs lekker waren. Goed op temperatuur. Lof voor de 2 dames van de bediening. Leuk, relaxed en vriendelijk. We komen zeker nog is terug voor de wijnbijbel, de relaxte bediening en het zonnetje.
Wat een leuke recensie, bedankt! Fijn dat het eten, en de wijnen u goed hebben gesmaakt ( we hebben er genoeg! ) Uw complimenten over de dames van de bediening heb ik doorgegeven en zoals u zelf al aangeeft, graag tot de volgende keer!

W G.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Menu gekozen. We hadden twee verschillende voorgerechten, smaakten nergens naar. Geserveerd met rauwe speciebonen, nee echt onder de maat. Hoofdgerecht van rode mul was prima, maar een bakje aardappelen of patat had er wel bij gekund; het was allemaal wat karig. Wel lekkere en speciale wijn, maar daar betaal je ook naar (6,50 per glas)
Jammer om te lezen dat het niet helemaal naar wens is geweest, toch wil ik u bedanken voor het achterlaten van de opbouwende kritiek die ik meteen heb besproken met de Chef. We hebben qua wijn een erg uitgebreide 'By The Glass' lijst van 45 wijnen. De prijzen variëren van € 4,25 tot € 9,- per glas. Voor "speciale" wijnen zal u altijd iets meer betalen dan voor de huiswijnen. Toch graag tot ziens, dan zorgen wij dat de gerechten in orde zijn!

Met vriendelijke groet,

De tafel van Steef F.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Heerlijk gegeten met lekere bij passende wijnen. Een aanrader.
Bedankt voor uw recensie en aanbeveling! Graag tot de volgende keer!

Robbert H.
Heerlijk gegeten, de proeverij als voorgerecht is een aanrader, hoofdgerecht, Heekfilet, is heerlijk en de cheescake een goede afsluiter. En hou je van een bijpassende wijn bij je gerechten de suggesties zijn aan te bevelen.
Kortom het was een heerlijke ervaring.
Bedankt voor uw leuke en positieve recensie! Zo te lezen heeft u goed genoten, en inderdaad de wijnsuggesties zijn altijd aan te bevelen! ( we blijven tenslotte een wijnrestaurant! ). Het is voor ons ook erg leuk om u te mogen adviseren. Graag tot de volgende keer!

Elvire L.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Het was een paar jaar geleden dat we bij Lemongrass hadden gegeten. Het leek alsof de tijd had stilgestaan. Het is interieur is nog vrijwel hetzelfde. Niet heel bijzonder, maar wel heel gezellig! De bediening was snel, vriendelijk en kundig. Het eten was erg goed en de wijn paste er perfect bij! Wij wachten niet weer jaren voordat we terugkomen.
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2018
vanmiddag een lunch op het terras bij Lemongrass. Het was weer geweldig...Heerlijke oesters vooraf en toen een salade met zalm die voortreffelijk was. Heerlijk brood erbij en een amuse tussendoor van asperges...Aanradertje hier. We mochten ook een Lambrusco proeven de Cantina Della Volta...ook bijzonder goed van smaak. We dronken bij de lunch de Palombewijn.
Fijn om te lezen dat u een heerlijke middag heeft gehad. Met dit weer is het ook wel echt genieten met oesters en lekkere wijn op het terras. En uw lekkerste dessert uit zuid-Spanje heeft mijn collega Lieke goed onthouden.. dus wie weet! Graag tot de volgende keer.

Glenn H.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Het eten en zeker de wijntjes waren zeer lekker. Maar wat dit restaurant speciaal maakte voor ons, was de bediening. Hebben zeer hard genoten van de food pairing uitleg en de wijn adviezen.
Wij voelen ons vereerd! Bedankt voor uw mooie recensie, ik heb hem doorgestuurd naar mijn collega's en we zijn blij dat u zo heeft genoten. Graag tot de volgende keer!