Over restaurant Lemongrass Scheveningen

Genieten aan zee

In het mooie Scheveningen, pal aan de haven, geniet je van topgerechten uit de Franse keuken. De ideale plek om neer te strijken na een dagje strand en zee. De wijnkaart is gevuld met prachtexemplaren. Het attente personeel adviseert je graag in de perfecte match.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Lemongrass Scheveningen

Duur
M. V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Erg lekker gegeten,prima parkeren gezellige zaak.
Frederic B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Leuk lunchmenu (23 E) en fijne kaart met borrel hapjes die je als voorgerecht kunt delen. Voor de lunch ook broodjes en salades. Alle visgerechten aanbevolen. Leuke vlotte bediening en goede sfeer. Uitzicht over de haven. De muziek werd op aanvraag iets zachter gezet, de verwarming iets hoger.
Marietta V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
zondag 6 november heb ik met mijn 3 zussen hier gegeten. Het was wat teleurstellend. Al bij binnenkomst was het restaurant bijna leeg én koud, het rook er naar 'keuken', niet bepaald prettig binnenkomen.
De serveersters waren alleraardigst, zoals gebruikelijk, maar er werd niets met onze opmerking gedaan over de kou, we hadden de neiging onze jassen aan te trekken. Het bleef koud gedurende de hele maaltijd.
De maaltijd was op het voorgerecht (bisque, carpaccio) na nogal teleurstellend hetgeen we niet hadden verwacht aangezien we frequente bezoekers zijn. Een van mijn zussen wilde graag de entrecôte zonder franje en ipv aardappeltjes fietjes, die echter later op de rekening stonden, wat flauw! Zij had een leeg bord met daarop een stuk matige entrecôte, ze kreeg ook geen groenten.
De andere dames 3 hadden zeeduivel die smakelijk was (doch zeer klein) omgeven door wat paddestoeltjes en een sliertje purée. Jammer, zo matig van portie. Wat de wijn betreft: we kozen glazen viognier (6 euro perstuk) die zo zuinig gevuld waren dat we er een grapje over maakten. Echter men had het niet begrepen, het tweede glas was bijna nog zuiniger gevuld.
Het toetje lag op een zwart leistenen plankje waar 4 piepkleine bolletjes (al bijna gesmolten) ijs oplag. Daarbij een pecankleverig reepje taart. Niet handig om ijs te eten van een glas plankje.
Jammer, deze matige eet-ervaring.
Annelies K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
We gingen hier voor de vis en die was dan ook prima. Leuke zaak net iets luxer maar toch betaalbaar.
LaBlanche .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Hier wilde we gaan lunchen na een aantal goede ervaringen. Echter we werden op het terras compleet genegeerd, werkte zelfs op de lachspieren van andere gasten. Na dat het ons gelukt was twee wijn te bestellen, kregen we geen kaart, na ontvangst kaart, geen uitleg over lunch menu, niemand kwam ook een bestelling opnemen. Bij hde laatste slok werd er gevraagd of we wilden eten, wij hebben betaald en zijn heerlijk bij de 'buren' gaan lunchen.
Desiree B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Heerlijk gegeten bij dit restaurant.
Alles keurig tot in de puntjes geregeld. Nette bediening. Ruime keuze op de kaart, heerlijke wijn.... leuk terras.

Enige minpuntje wat ik kan noemen is de auto's die voorlangs rijden en werkelijk allemaal denken dat ze op het circuit van Zandvoort staan... maar dat mocht de pret niet drukken.
44694 K.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Wat kan je bij Lemongrass toch geweldig goed eten! We genieten van een heerlijke (en enorme) gegrilde black tiger prawn, daarna mooie gekookte mosselen met gerookte crème fraiche (!), en tenslotte een halve Canadese kreeft. Net als de subtiele amuses allemaal even mooi bereid. Een prachtig complexe viognier en zijdezachte pinot noir uit de vuistdikke wijnkaart maken het af. De bediening is aardig, zeer attent en ter zake kundig. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Lemongrass ligt mooi aan de Scheveningse haven. Het interieur is verzorgd maar ik vind de stoelen niet echt lekker zitten.
J.hendriks .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Het was niet de eerste ervaring met Lemongrass. Weer was het deze keer uitstekend.
Goede, snelle punctuele bediening.
Ook deed het weer zijn best, lekker buiten gezeten.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Fijn restaurant, lekker buiten eten met uitzicht over de haven. Proeverij van voorgerechten is een aanrader. Aankleding prima, niet spectaculair
Pierredelamontagne V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk op het terras gezeten. Is natuurlijk geweldig zo uit te kijken op de haven. Attente bediening. Positief dat je hier een ruime keuze aan wijnen per glas hebt. Een flinke keuze aan gerechten. Zowel mooie vis als vleesgerechten. Een prima advies qua wijnen wordt gegeven. De gerechten worden mooi opgediend en de gebruikte ingredienten zijn van goede kwaliteit.
Kaatjuhrietveld .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Zondagmiddag hier onverwachts van een heerlijke lunch genoten, wij hadden gekozen voor de proeverij van diverse voor en tussengerechten, deze waren stuk voor stuk heerlijk!
Maarten F.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
In de herkansing! Na een matige recente ervaring toch weer geprobeerd. We namen plaats met de rug in de schaduw en het zicht op de haven aan een vierpersoonstafel; ons werd zeer vriendelijk verzocht toch een tweepersoonsoplossing te accepteren in verband met de mogelijke drukte; redelijk! Na apéritief en amuse gekozen voor het lunchmenu, lauwe gerookte zalmmoot en kabeljauwfilet op bedje en sausje blablablabla. Het voorgerecht was voortreffelijk met een frisse salade en heerlijke zalm. De tweede gang deed er niet voor onder ; heerlijke gebakken en nagegaarde kabeljauw met een wortel- mosterdsaus en groene asperges en paddestoeltjes. We kozen een droge Riesling als begeleiding. De andere begeleiding, die van de zwarte brigade, was in overeenstemming met de keuken, uitstekend! Een beetje meer schaduw, geen probleem, glaasje bijvullen etc. foutloos vakmanschap.
Zie je wel dat jullie het kunnen!!
Tot de volgende keer!
Ps C.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Zeer vriendelijke mensen,
Uitstekende service ,
Perfect Diner vooraf kreeften bisque, daarna kreeft(lobster) met aanbevolen wijn.
desert 3 bolletjes ijs en cafe Class alles uitstekend klaar gemaakt.
Zeer aanbevolen.
Met vriendelijke groet,
PSCoenders Arnhem
Maarten F.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Gelucht vandaag bij Lemongrass, niet de eerste keer dus de verwachting was geconditioneerd. Aangezien de zon om het terras heen trekt wilden we graag een tafeltje met schaduw. Dit was niet vrij maar de manager zette bereidwillig een parasol op, ondanks de bries, prima. De, overigens uiterst vriendelijke serveerster, nam ons apéritief op, maar het serveren duurde even, een pilsje en een tonic op een redelijk leeg terrasgedeelte hoeft geen kwartier te duren me dunk. Heerlijk koud soepje als amuse. Laat ik het maar kort houden: de oesters werden in twee fases geserveerd omdat het "verkeerd begrepen" was; kan gebeuren maar zeg dan sorry. Glaasje wijn vergeten, oeps. De zalm met wasabi en alg was heerlijk, we hebben de overbodige sla gelaten voor wat het is en hadden graag een wat meer aanwezige wasabi gehad; zulks gecommuniceerd.
Al met al krijgt de bediening, ondanks hun vriendelijkheid, qua prestatie een heel mager vijfje en de keuken een zeventje.
Jullie kunnen beter jongens!
JeenDeSpa .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Heerlijk en verrassend geluncht met een gazpacho als amuse, een overheerlijke bisque van krab en een geweldig culinair burgertje. De bediening is ronduit top, gastvriendelijk en enthousiast over de eigen keuken, de inrichting en de waanzinnige wijncollectie. We gaan zeker weer maar dan voor een diner.
Astridvanbellen .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
We hebben genoten van het lichte 2-gangen vis lunchmenu met een gazpazo-soepje als amuse. Het werd allemaal even leuk geserveerd en was bijzonder lekker. Dat alles met zeer aardige en goede bediening. Kortom: top!!
Art L.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
We zijn vaker bij Lemongrass geweest en altijs prima maar vandaag viel het wat tegen. Voorafje van oester:, 4 soorten genomen maar helaas kon de bediening niet vertellen wat wat was. Daarna de eendenlever met tomatenmarmelade: de lever had erg weinig smaak. Als hoofdgerecht een gebraden tong, met tien jaar oude aceto, die best wat meer zuur erbij had mogen hebben. De prijs van 150 voor twee personen met een fles pinot grigio erbij: aan de hoge kant. Kan beter! Wel zalig in de zon gezeten op het heerlijke terras.
Marjon V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Gisteravond met zijn vieren heerlijk en gezellig gegeten bij Lemongrass. Fijne bediening die alert reageert. Twee kleine aandachtspuntjes: ik had bij de reservering gevraagd om een tafel bij het raam. Die hebben we niet gekregen maar uiteindelijk bleef een van de tafels aan het raam leeg. Ik heb er geen issue van gemaakt maar vond het toch wel jammer. Verder is de akoustiek zodanig dat je elkaar nauwelijks nog kunt verstaan als het drukker wordt. Maar het eten en bediening is prima.
A2S .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Dit is zo'n plek waar je als wijnliefhebber op z'n minst een keer geweest moet zijn. En dan daarna iedere keer weer terug. Super service, heerlijk eten en een top plek. Met een goed glas champagne, wijn of verse jus heerlijk in de zon op het terras, waar je kan genieten van alles wat er te zien valt in de haven van Scheveningen. Wij komen meestal voor een late lunch, en hebben twee weken geleden hier weer heerlijk gegeten (hij vooraf oesters - het kon nog - en ik een tartaar van tonijn, daarna voor hem rode poon en voor mij een mooie moot schol) met zoals altijd een zeer geslaagde wijn combinatie erbij. Dit is gewoon vakantie in je eigen stad!
Paauw .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wij waren in een gezelschap van 5 personen, eerst heerlijk op het terras daarna naar binnen daar gegaan, daar hebben wij genoten van het viergangen Lemon menu. Zeebaarsfilet was erg vers en vonden wij allen heerlijk.
Chapeau aan de keuken voor de smaaksensaties ! Ook de bediening nam de tijd en was vriendelijk.
Top locatie met een gezellige sfeer bedankt voor deze heerlijke avond!