Lekr

Stichts End 9 1244 PK Ankeveen Nederland Kaart

Over het restaurant Lekr

Lekker uit eten in een oude boerderij

Verser dan vers, alleen dat mag de keuken van chef Bart binnenkomen. Het liefst haalt hij alles uit de streek, het brood komt van een bakker uit Weesp, de vis wordt dagelijks gebracht uit IJmuiden en het ijs draait hij lekker zelf. Verder heeft Lekr een royaal wijnassortiment waar de bediening enthousiast over vertelt.

Meer informatie over restaurant Lekr

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m zondag

Jouw recensie over het restaurant Lekr

Madeleine P.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
Een warm welkom op een regenachtige dag. Lekr heeft een zeer uitgebreide kaart. Het was moeilijk kiezen: het ene gerecht klonk nog lekkerder dan het andere. Uiteindelijk hebben we een 3-gangen menu genomen (voor-, tussen- en hoofdgerecht), alledrie even verrukkelijk. We komen snel terug om de andere gerechten te proeven!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Onze eerste keer bij Lekr. Helaas lees ik zojuist pas de andere reviews...dat had ik beter eerder kunnen doen, want ook bij ons duurde het ontzettend lang en waren we ontevreden over de geboden prijs/kwaliteit en service. Het duurde meer dan een uur voor we een voorgerecht hadden en brood werd veel te laat aangeboden. Voorgerecht van hertenravioli was lekker maar met maar 3 ravioli niet echt veel. Voorgerecht zwijn was ok, maar niet echt bijzonder smaakvol. Onze voorgerecht borden stonden minstens een half uur leeg (samen met onze lege glazen...) voor onze neus en uiteindelijk kregen we pas 2 uur nadat we binnen waren gekomen ons hoofdgerecht. Toen we vroegen of het altijd zo lang duurde werd ons medegedeeld dat de kok op vakantie was en een logisitek probleem in de keuken eerder op de avond voor vertragingen had gezorgd en excuses aangeboden. Het had gesierd als het bedienend personeel dit proactief had gedaan en gezorgd had dat iedereen ten minste van brood en drank werd voorzien tijdens het wachten. De beide hoofdgerechten waren zeer smaakvol, maar de hoeveelheid vis (5 cm2) echt te weinig. Hier werd snel een oplossing voor geboden door nog een stukje extra te bakken. We besloten het gezien de lange wachttijd en de prijs/kwaliteit van het gebodene bij twee gangen te laten. Totale rekening van meer dan 100 euro voor 2 gangen... Al met al een teleurstellende ervaring en het was plezierig geweest als het personeel bij ons vertrek nogmaals excuses had aangeboden. We dachten dat het misschien een one-off slechte avond was, maar andere reviews lezend lijkt het er op dat velen voor ons hebben geklaagd over de lange wachttijden en het restaurant daar niks aan doet. Wij zijn dan ook niet van plan terug te keren.
Rob F.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Er wordt boven gemiddeld goed gekookt maar teleurstellend traag opgediend. Lange wachttijden ondanks dat het restaurant matig bezet was. Jammer. Personeel is en blijft vriendelijk maar je moet wel heeeeeel veel geduld hebben. Wijnen zijn prima maar behoorlijk aan de prijs.
Dus, wat meer focus en tempo dan moet het echt een stuk beter kunnen.
jan maarten V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Heerlijk gegeten, originele recepten en erg lekker. Professionele bediening en toch persoonlijk. Gezellige ambiance.
Maria M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Heerlijk genoten van het kerstdiner! Een echte aanrader! Complimenten voor de chef, de gastvrouw en de bediening en het overige personeel!
Marjolein D.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Heerlijk gegeten in fijne ambiance.
Goed verfijnd eten. Een culinaire ontdekkingsreis. En goede wijn. Goede persoonlijke bediening.
L. M.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Het eten is smaakvol, goed en verrassend, m.u.v. kleffe diepvriespatat. De wijnen vielen wat tegen, maar je mag alles proeven. Over karaffen water doen ze evenmin moeilijk.
De service is een punt van zorg. Na een goede ontvangst bij de deur (jassen aannemen) werd ons al voor het zitten gaan gevraagd wat we wilden drinken (te snel). Maar daarna ging alles zeeeer traag. Pas na 105 minuten (!!!) kregen we een broodje, op ons verzoek, en ook tussen de gangen door moesten we lang wachten. In totaal hebben we (4-gangendiner) 5,5 uur gezeten!! Dat is belachelijk. Logistiek kan dit restaurant een volle bezetting niet aan. Combineren met een bioscoopbezoek of zo, lukt niet. Verder kregen wij de kaart niet te zien, maar werd een verrassingsmenu min of meer opgedrongen.
Madeleine G.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Heerlijk gegeten en geweldige gastvrouw!
Marvin E.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Ontvangst en bediening kan wat attenter (kijken)
Veronique D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Zaterdagavond 19.00 uur gereserveerd. Wel redelijk vlot en drankje gekregen. Met enig geduld ook de kaart en een bestelde fles wijn. Maar op een broodje hebben we 1,5 uur moeten wachten. Voorgerecht kwam na bijna 2 uur en hoofdgerecht 2,5 uur.
Gerechten waren kwalitatief prachtig. Maar het dessert en koffie hebben we maar laten zitten, dat werd nachtwerk.
Op onze opmerking dat het wel erg lang duurde kwam terug dat iedereen à la cart at die avond. Geen excuses, alsof het heel gewoon was.
Eten was echt goed, maar ik ga er niet terug.
Renée W.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
hoofdgerecht eendeborst was heerlijk en voldoende met de extra bijbestelde friet erbij
vooraf kregen we een wat vettig amusehapje
soep was niet beschikbaar wat we jammer vonden
waarom niet? soep, bouillon, is de beste appetizer
toen het hoofdgerecht even op zich liet wachten bestelden we brood
we kregen grote, wattige brokken, niet lekker, met wat goede boter
ook viel ons op dat andere tafels, zonder erom te vragen, brood geserveerd kregen
het nagerecht was een regelrechte misser: crime brullen
een bordje met aanstellerige puntje van een of ander, te klein om te proeven wat het was
verder sliertjes die naar chips uit een pak smaakten
op de hoek van het bord een dopje met de crème brullen
op zich smaakte die prima maar waarom niet gewoon een schaaltje van goede afmeting goed crime brullen zonder al die rare poespas erbij?
bediening is prima en ambiance ook
wij gaan voortaan alleen voor het hoofdgerecht!
Maarten S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
We komen die avond om 18.45 uur binnen, de zaak is maar met 3 tafeltjes gevuld. In zaaltje achterin zit echter een groot gezelschap. Dat blijkt volledig verlammend te werken. Ik zal de gehele opsomming besparen maar om 20.45 uur staan de borden van voorgerecht (de duidelijk ruimschoots van de te voren gemaakte rouleau van patrijs en zwezerik komt uit de koelkast en is niet alleen koud maar ook gortdroog) alweer drie kwartier leeg op tafel. Glazen leeg en de magen ook nog. Kijkend naar de tevens wachtende gasten aan tafels die nog “voor ons zitten”, besluit ik na 2 uur uit deze slechte film te stappen. Ik leg uit dat ik niet langer wil blijven en bied aan om ook de bestelde maar zeker nig niet bereide hoofdgrechten te betalen. Dat mag :-). € 98,05 lichter snel naar een ander restaurant gegaan om van rest van wat een leuk diner had moeten zijn te genieten. Restaurantje spelen betekent niet dat je restaurant bent. Oftewel: Lekr niet naar toe gaan.
Wim J.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Was een goede keuze wat restaurant betreft. Iens is een prima en duidelijke site. Ik vind wel dat een recensie schrijven niet gebonden moet zijn aan minimaal 120 karakters.
Annelien J.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
We hadden er veel meer van verwacht. De gerechten waren nogal smaakloos en toen we daar wat van hadden gezegd gaf de dame terug dat er inderdaad met weinig smaak wordt gekookt. Wachttijden erg lang en prijs kwaliteit totaal niet in verhouding, Jammer. Zag er zo veelbelovend uit.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Super verassende kaart en gerechten in een Restaurant ver van de grotere dorpen en steden. Maar echt de moeite waard er heen te gaan. Gewaagde lekkere combinaties geen standaard verhaal!
Josseline F.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Fantastisch restaurant. Heerlijk eten, alles prachtig en mooi geserveerd. Bij elke gang uitgebreid uitleg van wat je krijgt. Heel goed restaurant.. van mij een 10 ????????????
Ronald T.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
het eten was goed. Gewoon lekr gegeten ;-). De uitleg telkens voor een gang was ook prettig. Wel duurde het te lang tussen de gangen door vonden wij. Prettige sfeer en aardig personeel.
Lydia G.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Met de AH restaurant actie hebben wij hier weer heerlijk gegeten. Goede service, het AH menu is aan te passen met wat uitbreidingen.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Stonk naar lelies, werd er helemaal onpasselijk van.....wilde al weer vertrekken...duurde erg lang voordat ze kwamen....hebben het netjes opgelost om de bloemen te verwijderen.
Alles gebeurt nogal inefficiënt, lopen 2x met 2 borden i.p.v. 4 tegelijkertijd....3 op 1 arm en 1 in de ander zodat je nog kunt uitserveren. Heen en weer lopen zonder iets in de handen, terwijl er genoeg stond om vast mee te nemen. Werkte hard, maar lopen 2x zoveel door gebrek aan efficiency. Tig keer ander bestek neerleggen....
Alles duurde lang....waren er om 7 uur en hadden om 9 uur hoofdgerecht!
De kok is van vele smaken...teveel....niet bij elkaar passend.....dit werkt niet! Less is more!
Al met al een teleurstelling en niet voor herhaling vatbaar.
elles S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Lekr is echt een top-restaurant. Uitermate vriendelijke bediening, mooie gerechten met creatieve, heerlijke smaakcombinaties, prachtig opgemaakte gerechten, etc. Beslist een aanrader!