Lekr

Stichts End 9 1244 PK Ankeveen Nederland Kaart

Over het restaurant Lekr

Lekker uit eten in een oude boerderij

Verser dan vers, alleen dat mag de keuken van chef Bart binnenkomen. Het liefst haalt hij alles uit de streek, het brood komt van een bakker uit Weesp, de vis wordt dagelijks gebracht uit IJmuiden en het ijs draait hij lekker zelf. Verder heeft Lekr een royaal wijnassortiment waar de bediening enthousiast over vertelt.

Meer informatie over restaurant Lekr

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m zondag

Jouw recensie over het restaurant Lekr

Gineke V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Héérlijk eten van uitstekende kwaliteit, originele menu’s en menukaart, uiterst prettige bediening, niets dan lof!
vdhorst99 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Wij hadden om 18.00uur gereserveerd om 20.15 kwam het hoofdgerecht. Als maar wachten en wachten.
Boos afgerekend zonder desert.
Lilian T.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Lekker gegeten op gezellig terras. Amuse zag er prachtig uit maar viel bij mij niet zo in de smaak. Voor de rest was alles weer prima in orde. Komen zeker terug.
Ge L.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
We hebben hier regelmatig gegeten en altijd goed. Mijn "teleurstellend" op de kwaliteit van de gerechten en de ontvangst is dus eigenlijk niet terecht, maar slaat puur op de ervaring die we onlangs hier hebben gehad met ons nagerecht.
Deze slechte ervaring hebben we uitgesproken na de vraag of het gesmaakt had. Nee dus ! Onze klacht was gegrond, het betreffende nagerecht had zo niet uitgeserveerd mogen worden, werd gezegd door nota bene de bazin zelf.
We kregen uitleg over waar het fout was gegaan. O.k. prima, een foutje kan gebeuren, maar helaas bleef het daarbij en ons nagerecht was er niet mee gered. Geen compensatie, geen sorry. Voor ons een verloren gang die wel dik betaald moest worden. We waren beiden perplex omdat we dit niet gewend zijn van Lekr.
Ik heb de dag daarna alsnog een mail gestuurd om te benadrukken dat uiteindelijk niet het gerecht de grootste teleurstelling was, maar de reactie hierop. Ik heb het netjes gehouden en zag het als incident, niet iets om als negatieve ervaring op een website te plaatsen. Lekr heeft niet meer gereageerd op mijn mail en nu plaats ik mijn reactie alsnog, omdat ik het onbegrijpelijk vind dat je je klanten zo laat zitten.
Een teleurgestelde klant is namelijk een klant minder.
Ze hadden het zichzelf zo gemakkelijk kunnen maken door ons een klein ander nagerechtje te serveren of met een kopje koffie van het huis. Kost ze amper en verzacht de pijn. Jammer dat we zo uit elkaar gaan!
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Lekker op het terras tot de knutten kwamen. Toen was er gewoon een tafeltje beschikbaar binnen. Parkeren om de hoek. Goed eten. Wel wat duurder dan verwacht.
Rodne T.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Voor het eerst na een aantal jaar hebben we weer in Lekr gegeten en hoewel de ervaring in grote lijnen positief was, waren we toch wat minder enthousiast dan na ons eerste bezoek. We namen het viergangen menu met bijpassende wijnen. Opvallend was dat wij alle gerechten tamelijk flauw vonden. Hoog op smaak was zelfs de lamsravioli, een gerecht dat zich voor een serieuze smaakexplosie leent, bepaald niet. Beperken van het zoutgebruik is modern, maar hierin schiet Lekr bepaald door. De gerechten zagen er mooi uit maar het hoofdgerecht (een enorme moot overigens goed bereide kabeljauw) was in verhouding veel te groot. De asperges bij het hoofdgerecht waren bovendien aan de (te) harde kant. De bijpassende wijnen waren correct. De ambiance is plezierig, iets tussen modern en klassiek in maar de bediening, hoewel zeker niet onplezierig, liet wel iets te wensen over. De borden bleven na een gerecht op tafel staan tot de volgende gang bijna opgediend werd en aangezien er makkelijk een half uur tussen de gangen kon zitten duurde dat veel te lang. Haal die borden weg als de gast ermee klaar is! Sowieso is het tempo te laag: er waren vier tafels bezet en de schrik slaat mij om het hart als ik bedenk hoe lang ik zou moeten wachten als de tent vol zit. En bij het nagerecht werd in eerste instantie vergeten de dessertwijn te schenken, en dat terwijl we toch al even droog stonden na het hoofdgerecht. Conclusie: er wordt hier fatsoenlijk gekookt en Lekr heeft potentie maar wat meer smaak en een iets snellere service kan het restaurant alleen maar verbeteren.
Lida B.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Prijskwaliteit gezien klopte het echt niet.! Wij hadden een 6 gangen proeverij, maar alles was matig . Niet echt verrassend, Er was geen gerecht bij waarvan we dachten: hier willen we meer van.
De 2 eerste gangen waren ijskoud opgediend, het 1 e hoofdgerechtje bestond voor het grootste gedeelte uit vet.
We waren heel veel geld kwijt voor matig eten!
Het is geen wonder dat er maar 3 tafels bezet waren op een vrijdagavond!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Leuk en lekker. Aanrader voor zaterdag lunch: 3 gangen menu. Gezellige atmosfeer met gas openhaard. Makkelijk voor de deur te parkeren voor lunch.
Erik P.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Heel plezierig met prima kaart. Heerlijk gegeten.
Madeleine P.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
Een warm welkom op een regenachtige dag. Lekr heeft een zeer uitgebreide kaart. Het was moeilijk kiezen: het ene gerecht klonk nog lekkerder dan het andere. Uiteindelijk hebben we een 3-gangen menu genomen (voor-, tussen- en hoofdgerecht), alledrie even verrukkelijk. We komen snel terug om de andere gerechten te proeven!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Onze eerste keer bij Lekr. Helaas lees ik zojuist pas de andere reviews...dat had ik beter eerder kunnen doen, want ook bij ons duurde het ontzettend lang en waren we ontevreden over de geboden prijs/kwaliteit en service. Het duurde meer dan een uur voor we een voorgerecht hadden en brood werd veel te laat aangeboden. Voorgerecht van hertenravioli was lekker maar met maar 3 ravioli niet echt veel. Voorgerecht zwijn was ok, maar niet echt bijzonder smaakvol. Onze voorgerecht borden stonden minstens een half uur leeg (samen met onze lege glazen...) voor onze neus en uiteindelijk kregen we pas 2 uur nadat we binnen waren gekomen ons hoofdgerecht. Toen we vroegen of het altijd zo lang duurde werd ons medegedeeld dat de kok op vakantie was en een logisitek probleem in de keuken eerder op de avond voor vertragingen had gezorgd en excuses aangeboden. Het had gesierd als het bedienend personeel dit proactief had gedaan en gezorgd had dat iedereen ten minste van brood en drank werd voorzien tijdens het wachten. De beide hoofdgerechten waren zeer smaakvol, maar de hoeveelheid vis (5 cm2) echt te weinig. Hier werd snel een oplossing voor geboden door nog een stukje extra te bakken. We besloten het gezien de lange wachttijd en de prijs/kwaliteit van het gebodene bij twee gangen te laten. Totale rekening van meer dan 100 euro voor 2 gangen... Al met al een teleurstellende ervaring en het was plezierig geweest als het personeel bij ons vertrek nogmaals excuses had aangeboden. We dachten dat het misschien een one-off slechte avond was, maar andere reviews lezend lijkt het er op dat velen voor ons hebben geklaagd over de lange wachttijden en het restaurant daar niks aan doet. Wij zijn dan ook niet van plan terug te keren.
Rob F.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Er wordt boven gemiddeld goed gekookt maar teleurstellend traag opgediend. Lange wachttijden ondanks dat het restaurant matig bezet was. Jammer. Personeel is en blijft vriendelijk maar je moet wel heeeeeel veel geduld hebben. Wijnen zijn prima maar behoorlijk aan de prijs.
Dus, wat meer focus en tempo dan moet het echt een stuk beter kunnen.
jan maarten V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Heerlijk gegeten, originele recepten en erg lekker. Professionele bediening en toch persoonlijk. Gezellige ambiance.
Maria M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Heerlijk genoten van het kerstdiner! Een echte aanrader! Complimenten voor de chef, de gastvrouw en de bediening en het overige personeel!
Marjolein D.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Heerlijk gegeten in fijne ambiance.
Goed verfijnd eten. Een culinaire ontdekkingsreis. En goede wijn. Goede persoonlijke bediening.
Patricia W.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Het eten is smaakvol, goed en verrassend, m.u.v. kleffe diepvriespatat. De wijnen vielen wat tegen, maar je mag alles proeven. Over karaffen water doen ze evenmin moeilijk.
De service is een punt van zorg. Na een goede ontvangst bij de deur (jassen aannemen) werd ons al voor het zitten gaan gevraagd wat we wilden drinken (te snel). Maar daarna ging alles zeeeer traag. Pas na 105 minuten (!!!) kregen we een broodje, op ons verzoek, en ook tussen de gangen door moesten we lang wachten. In totaal hebben we (4-gangendiner) 5,5 uur gezeten!! Dat is belachelijk. Logistiek kan dit restaurant een volle bezetting niet aan. Combineren met een bioscoopbezoek of zo, lukt niet. Verder kregen wij de kaart niet te zien, maar werd een verrassingsmenu min of meer opgedrongen.
Madeleine G.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Heerlijk gegeten en geweldige gastvrouw!
Marvin E.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Ontvangst en bediening kan wat attenter (kijken)
Veronique D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Zaterdagavond 19.00 uur gereserveerd. Wel redelijk vlot en drankje gekregen. Met enig geduld ook de kaart en een bestelde fles wijn. Maar op een broodje hebben we 1,5 uur moeten wachten. Voorgerecht kwam na bijna 2 uur en hoofdgerecht 2,5 uur.
Gerechten waren kwalitatief prachtig. Maar het dessert en koffie hebben we maar laten zitten, dat werd nachtwerk.
Op onze opmerking dat het wel erg lang duurde kwam terug dat iedereen à la cart at die avond. Geen excuses, alsof het heel gewoon was.
Eten was echt goed, maar ik ga er niet terug.
Renée W.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
hoofdgerecht eendeborst was heerlijk en voldoende met de extra bijbestelde friet erbij
vooraf kregen we een wat vettig amusehapje
soep was niet beschikbaar wat we jammer vonden
waarom niet? soep, bouillon, is de beste appetizer
toen het hoofdgerecht even op zich liet wachten bestelden we brood
we kregen grote, wattige brokken, niet lekker, met wat goede boter
ook viel ons op dat andere tafels, zonder erom te vragen, brood geserveerd kregen
het nagerecht was een regelrechte misser: crime brullen
een bordje met aanstellerige puntje van een of ander, te klein om te proeven wat het was
verder sliertjes die naar chips uit een pak smaakten
op de hoek van het bord een dopje met de crème brullen
op zich smaakte die prima maar waarom niet gewoon een schaaltje van goede afmeting goed crime brullen zonder al die rare poespas erbij?
bediening is prima en ambiance ook
wij gaan voortaan alleen voor het hoofdgerecht!