Over het restaurant Lekker Burgerlijk

Ben je in Amersfoort en is het tijd voor een break? Kom dan naar Lekker Burgerlijk, the place to be als je van (vega)burgers houdt. Alle burgers op het menu zijn vol van smaak en bereid met eerlijke producten. Het vlees komt van een slager uit de buurt, dus geen vette hap maar verantwoord genieten. Geen trek in een burger? Neem dan een maaltijdsalade, vers en knapperig, een tosti of een wrap.

Meer informatie over restaurant Lekker Burgerlijk

Gerrie V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Julia K.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Heerlijk gegeten en gastvrije bediening!
Ruud H.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
We zaten relaxt bij het raam, leuke gastheer.
Prima eten voor een mooie prijs. Een aanrader.
Sebastiaan S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Goede hamburgers voor een goede prijs. Goede opbouw van de burgers waardoor de sappen niet onnodig in de broodhes trekken. Met zijn tweeën gegeten op donderdagavond. Komen zeker nog eens terug!
Arjan T.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Met 13 personen gegeten op zaterdagavond. Wat opviel was de vlotte en vriendelijke bediening. We werden snel geholpen en het eten werd ook binnen goede tijd gebracht (niet te snel/langzaam). Eten zelf was lekker, viel bij iedereen goed in de smaak. Ook genoeg speciaal biertjes op de kaart :)
Willek N.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Heerlijk gegeten. Zeer smaakvolle lamsburger gegeten en de zelf gemaakte patat was top! Leuke, vlotte bediening. Een echte aanrader, als je even vlug, goed wilt eten. ????????
Jonathan T.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Goed te eten, genoeg, veel, dienstverlening maakte afwezige indruk, niet echt betrokken
Glenn N.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
een randon burger restaurant met goede burgers.
De kaart en de burgers die daar op staan zijn helaas een beetje randon zoals je die je in veel burger restaurants tegenwoordig ziet.
kwaliteit is verder goed maar zoals de kaart niet verrassend of spectaculair, ook de bediening is goed, friendelijk en snel.
als je mij vraagt waar je in Amersfoort een goeie burger kunt halen dan zou ik dit restaurant niet aanraden maar afraden zou ik het ook zeker niet.
Ronald M.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Na de marathon van Amersfoort waren we wel toe aan een heerlijke burger. En heerlijk was hij, lekker knapperig broodje en de hamburger was precies goed gegrild. Wat een coole hamburgermessen hebben ze hier, je voelt je bijna Crocodile Dundee :) - Vriendelijke meisjes in de beniening en schappelijke prijs. Een mooie afsluiting van een zeer warme 42KM door het mooie Amersfoort
D. C.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Net bij Lekker Burgerlijk gegeten, onder de milkshake gegooid door een jongen die zoals hij zelf zei: "normaal niet in de bediening werkt". Die arme jongen; geen enkele van zijn collega's die wel in de bediening werkt, kwam hem helpen, ze vonden ook een nat doekje voor mij pakken erg veel moeite. Één had al eerder bij het pakken van de glazen de patatjes en ketchup over tafel laten vallen. "Oh ja, zei een andere collega die met haar telefoon bezig was: "door de wind" -Nou nee, niet door de wind. Wij hebben ons dessert opgegeten tussen de niet opgeruimde milkshake en zijn zonder dat zich ook maar iemand om mij of de vreselijke vlekken in mijn kleding bekommerde naar huis gegaan.
Roan V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Wezen eten met mijn vriendin, heeft goed mogen smaken, waren alleen wel de kaas vergeten op mijn burger. Verder goede service.
Alma S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Heerlijke hamburgers & vriendelijke bediening.
We komen zeker weer terug!
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Prima hamburg gegeten! Heerlijk mals vlees!!!
Anouk K.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Beste burgers van Amersfoort! Lieve bediening, gezellige sfeer en natuurlijk heerlijk eten. Perfect om even snel een goede burger te eten met een lekker wijntje erbij.
Patrick B.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Echt top hier eten lekkere wijn en een heerlijk terras lekkere burgers maar ook salade en ook heerlijk borrelen en hapjes voor der bij
Daniel N.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
De reservering was niet doorgekomen en het was stampvol maar met passen en meten konden we een tafeltje krijgen, toen er mensen klaar waren konden we naar een betere plek verhuizen.

De duurste burger (17 euro) die op de kaart staat van 30 dagen gerijpte entrecote is waarschijnlijk de lekkerste burger die je in tijden zult eten. Het brood is krokant, de smaken complimenteren elkaar en er wordt gebruik gemaakt van alternatieve ingrediënten. Knapperige prei en buikspek zijn hier voorbeelden van. De burger waar het uiteindelijk om draait, is perfect gegaard. Goed gegrild van de buitenkant en zacht van binnen.

Naast de burger is het mandje met friet (met schil) erg leuk gedaan en bijzonder lekker, daarnaast is het typische Amerikaanse coleslaw ook aanwezig.

Al met al een fantastische ervaring, wil je niet een gewone burger maar een echte 'top of the bill' burger dan moet je bij dit restaurant wezen.
Jade J.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heerlijke burgers en krokante frieten. Enige minpunt is dat het restaurant een beetje krapjes is. Je zit zowat bij de buurman aan tafel. Verder vriendelijke bediening en een goede menukaart.
Ellert D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Eten was prima. Bediening was meer in haar telefoon geïnteresseerd dan in haar gasten. Zonde, want het is best een leuke tent.
Stephanie R.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
We hebben heerlijk gegeten! Ben hier al meerdere keren geweest en de service is altijd goed en het eten ook:) Gezellig en leuk restaurant op een top locatie!
Alastair .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Met onze tieners naar Lekker Burgerlijk voor een Hamburger maaltijd. De bediening start vlot en vriendelijk. Wij namen een glas Spaanse huiswijn die werkelijk slecht was; alsof de fles al een weekje open stond op de kachel. Gaan wij niet over in discussie want de huiswijn is de wijn die je als uitbater gewoon goed vindt! Niet opgedronken en de maaltijd afgewacht. De kaart geeft aan wij bakken uw burger standaard medium maar alle 4 burgers waren in het midden rauw. Ook de consistentie van de burgers is niet goed, zodra je de burger snijd valt hij volledig uit elkaar. Misschien het vlees wat meer binden met ei? De koolsla leek meer op Atjar; zuur en geel van kleur. Tot slot de frieten, ongeveer 1/3 was volledig doorbakken, waarschijnlijk meerdere malen meegebakken. Nadat wij klaar waren met de maaltijd werd na ongeveer een kwartier afgeruimd terwijl 4 man personeel al die tijd gezellig staat te kletsen. We zijn toen maar vertrokken voor een ijsje bij de Italiaan.
Wij zijn niet superkritisch en zien best wel wat door de vingers maar dit was echt niet goed!