Lekker Burgerlijk

Zevenhuizen 7 3811 CW Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Lekker Burgerlijk

Ben je in Amersfoort en is het tijd voor een break? Kom dan naar Lekker Burgerlijk, the place to be als je van (vega)burgers houdt. Alle burgers op het menu zijn vol van smaak en bereid met eerlijke producten. Het vlees komt van een slager uit de buurt, dus geen vette hap maar verantwoord genieten. Geen trek in een burger? Neem dan een maaltijdsalade, vers en knapperig, een tosti of een wrap.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Lekker Burgerlijk

• : Parkeren in de buurt

Maandag tot en met zondag 12:00 - 21:00

• Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Anouk K.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Patrick B.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Daniel N.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Jade J.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heerlijke burgers en krokante frieten. Enige minpunt is dat het restaurant een beetje krapjes is. Je zit zowat bij de buurman aan tafel. Verder vriendelijke bediening en een goede menukaart.
Ellert D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Eten was prima. Bediening was meer in haar telefoon geïnteresseerd dan in haar gasten. Zonde, want het is best een leuke tent.
Stephanie R.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
We hebben heerlijk gegeten! Ben hier al meerdere keren geweest en de service is altijd goed en het eten ook:) Gezellig en leuk restaurant op een top locatie!
Alastair .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Met onze tieners naar Lekker Burgerlijk voor een Hamburger maaltijd. De bediening start vlot en vriendelijk. Wij namen een glas Spaanse huiswijn die werkelijk slecht was; alsof de fles al een weekje open stond op de kachel. Gaan wij niet over in discussie want de huiswijn is de wijn die je als uitbater gewoon goed vindt! Niet opgedronken en de maaltijd afgewacht. De kaart geeft aan wij bakken uw burger standaard medium maar alle 4 burgers waren in het midden rauw. Ook de consistentie van de burgers is niet goed, zodra je de burger snijd valt hij volledig uit elkaar. Misschien het vlees wat meer binden met ei? De koolsla leek meer op Atjar; zuur en geel van kleur. Tot slot de frieten, ongeveer 1/3 was volledig doorbakken, waarschijnlijk meerdere malen meegebakken. Nadat wij klaar waren met de maaltijd werd na ongeveer een kwartier afgeruimd terwijl 4 man personeel al die tijd gezellig staat te kletsen. We zijn toen maar vertrokken voor een ijsje bij de Italiaan.
Wij zijn niet superkritisch en zien best wel wat door de vingers maar dit was echt niet goed!
simone1976 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Op zondag einde middag hier neergestreken. Duidelijke overzichtelijke kaart. Open keuken vlotte bediening . Vooraf een broodplank met smeersels . Hoofdgerecht tonijn burger en de normale burger. De burgers goed belegd en zeer smaakvol . Verse frieten bijgeserveerde salade iets minder. Leuke zaak goed concept. Komen zeker nog eens terug.
Kim D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Goede plek voor een heerlijke burger! Frietjes en salade waren ook lekker. Betaalbaar, goed en aardige bediening. Ook geschikt om met vrienden te eten.
wim V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Met vriendin hier geluncht. Beiden de hamburger van de dag: een lekkere, sappige hamburger met krokante chorizo, en romige cheddar. De hamburgers komen, volgens de kaart, van Slager Diekerhof in Amersfoort.
Dit was voor mij wel een van de lekkerste hamburgers ooit! Reden om snel nog eens terug te komen dus!
miekiemiek K.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Heerlijk gegeten bij dit restaurant. Smaken waren prima, vriendelijke service, en het restaurant is klein en knus. Wij komen hier zeker nog wel eens terug voor een kort etentje, lang tafelen is dit niet de toko voor vonden wij.
EddeGroot .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Afgelopen Zondag binnen gelopen bij Lekker Burgelijk. Ik had samen met een goede vriend afgesproken. We werden hartelijk ontvangen door Jasper (we stelde ons later voor) en hij had een mooi plekje voor het raam.Vroeg ons beleeft met wat voor een aperitief we wilden aanvangen. In de tijd voor het ontvangen van ons aperitief hebben wij ons de mogelijkheid gegeven om goed rond te kijken. Prachtige inrichting . erg rustig, leuke creatie van stucwerk en originele stenen muur, je kan zien dat hier is nagedacht over de inrichting. En de open keuken is een lust voor het oog. De 2 jonge koks werken erg gestructureerd en erg schoon. Beide waren voorzien van zwarte wegwerp handschoenen. (daar kunnen een hoop bedrijven nog wat van leren) Na het ontvangen van het aperitief kwam er een vrolijke, open spontane dame naar onze tafel om onze bestelling op te nemen. Deze dame (genaamd Tess) weet precies hoe je een gast te woord moet staan. Juiste manier van communiceren, goede toon en weet hoe je een burger kunt adviseren. Ik nam een Tonijnburger...... die goede vriend van mij zei dat ie nog geen trek had en ook dat was voor Tess (of lekker burgerlijk) geen enkel probleem. Dat noem ik nog eens "luisteren naar je gasten". De burger werd binnen normale tijd naar onze tafel gebracht door een andere dame met een prachtige glimlach en absoluut gevoel voor service. Dit bleek uit het feit of mijn tafelgenoot inmiddels trek had gekregen. Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is dat medewerkers onderling communiceren met elkander. Later kwam er nog een vriendin langs die bij ons aan tafel plaats nam, ook dat was helemaal geen probleem en werd wederom vriendelijk gevraagd of ze iets wilde drinken. De zaak was inmiddels helemaal vol en toch straalde de medewerkers zoveel rust en plezier uit........ (WAUW!!!!) Halverwege kwam Jasper nog eens vragen of alles naar wens was. Ik vroeg of ik nog wat frites kon bestellen en binnen enkele minuten stond er nieuw mandje met frites gebracht door Anne (de dame met die prachtige glimlach) Na de heerlijke burger werd er op een correcte manier gevraagd of ik nog behoefte had aan een overheerlijke dessert. Ik wilde daar nog even over nadenken en dat was helemaal geen probleem. Ik ben uitermate tevreden over de manier van optreden van Tess en Anne, 2 jonge prachtige dames die er niet staan om hun geld te verdienen, maar echt mij als gast een gezellige tijd willen bezorgen. Daarmee een compliment naar Jasper en Marc die de dames ook deze ruimte geven om op hun "eigen manier" ieder gast te bedienen. Uiteindelijk werd de rekening, (ik had geen behoefte meer aan dessert en mijn tafelgenoten hadden nog plannen,) netjes gepresenteerd, met pepermuntjes. De prijs viel mij reuze mee. Als je de kwaliteit in combinatie met de geweldige service, aandacht en de prachtige glimlachen van Tessa en Anne (en ook Jasper) meeneemt, is de prijs misschien wel iets aan de lage kant.....

Bij het verlaten werd ik netjes door Jasper in mijn Jas geholpen en gaf hij ons allen een hand en bedankte ons voor ons bezoek!

Tessa, Anne en Jasper......... BEDANKT, ik kom zeker terug.

Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Super lekkere hamburger gegeten, waarvan de prijs wel aan de (te) hoge kant was.
Bediening was vriendelijk.
Het was druk en daardoor was er waarschijnlijk minder aandacht voor de toilet. De WC bril lag er los op en de toilet was ronduit smerig (urine op de grond, overal flarden toiletpapier). Dit is nog wel een punt van aandacht
Ook de prijs van de milkshake was verschillend. Op de placemat 4,50 en op de kaart 4,25??
Met deze prijzen kom ik niet meer terug.
Bauke85 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Afgelopen hemelvaartsdag gegeten bij Lekker Burgerlijk. Het idee van een goede hamburgertent klonk bij goed in de oren.
We werden vriendelijk ontvangen door een spontane jongedame.
Qua drank was er voldoende keus, verschillende soorten droge witte wijn en verschillende biertjes op de tap en de fles.
Omdat ik een bovengemiddelde grote maag heb bestelden wij de charcuterieplank. De plank zou verschillende hammen en ander vlees + verschillende dippertjes bevatten. Tot onze verbazing bevatte de plank alleen maar vlees. Er was alleen extra mosterd ?!?! ( waarom mosterd bij salami en gerookte hammen) en een chutney. Dit viel aardig tegen. Vooral ook omdat de prijs 14,50 was.

Daarna hebben we een een beefburger met gerijpte entrecote en een beefburger cheese gegeten. Het duurde wel ongeveer 45 minuten voordat de burgers voor onze neus stond. Dat vonden wij redelijk lang voor een hamburger.
De smaak en de structuur van de burgers was goed. Ik had extra galapenos besteld. Daarvan had ik verwacht dat deze op het broodje zaten, maar die zaten in een extra bakje zodat ik deze maar ergens tussen mijn hamburger moest proppen.

De verhouding tussen de prijs en de kwantiteit was niet goed naar mijn mening. Een hamburger voor 15,50 euro vind ik echt te duur. Zeker omdat er weinig extra's op zat en dat extra moest bijbestellen die de extra's in een bakje erbij kreeg.

Ik kom hier niet meer terug. Er zijn andere restaurants in Amersfoort waar ik betere burgers kan eten voor een lagere prijs. Zeker omdat de naam anders doet vermoeden.
Genieter1976 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Op een van de mooiste pleinen in Amersfoort, zit sinds kort een Super leuk hamburgerrestaurant met een mooi terras. Erg goeie service en top burger, wij komen terug.
Lies75 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Afgelopen zondag zijn wij op een zomerachtige dag gaan lunchen bij Lekker burgerlijk. Er heerste een heerlijke sfeer. Al snel werden wij geholpen door leuke, spontane meiden! We gingen voor de beefburger cheese en de lamsburger. Een echte aanrader. Eigenlijk hadden wij het plan om nog even te shoppen, maar de sfeer en de zon maakte deze dag volmaakt. Ook de wijnen vielen erg goed in de smaak. Kortom een leuke aanwinst voor Amersfoort. Wij komen zeker terug!!
Suzanne A.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Met hoge verwachtingen over een leuke nieuwe burgertent, van onder andere de eigenaar van puur, waar ik enthousiast over ben, ging ik vanavond naar lekker burgerlijk.
We werden onvriendelijk ontvangen door een man (manager?) die ons dmv negatieve communicatie naar het terras verwees ('liever niet binnen gaan zitten' was t eerste wat hij zei. Qua logistiek zou dit niet gaan werken ofzo. Dat wil je als klant niet weten. Hij had er makkelijk 'zoek een lekker plekje in de zon op ons terras uit' van kunnen maken, en zijn doel was bereikt en wij zouden ons direct welkom voelen.)
We vonden snel een plekje en na 10 minuten kwam er een vriendelijk meisje onze bestelling opnemen. We bestelden direct ons eten, omdat we bang waren anders weer lang te moeten wachten. Drankjes werden vlot gebracht. Maar pas na 45!! minuten kwam het eten: 2 burgers met portie friet, sausjes en koolsla. Zag er op zich prima uit, op mooie borden, friet in een grappig mandje.
Mijn vriend had de texas burger. Het voornaamste positieve wat hem betreft was dat die goed doorbakken was.
Mijn vega burger was goed qua smaak maar veel te klef. Ik miste een bite. Verder leuk opgemaakt met sla, sausje en pickles. Te weinig kaas voor mijn smaak. Frietjes waren ok, niet super en aan de koude kant.
Sinds nadat het eten was gebracht zijn wij vakkundig genegeerd door de bediening. Geen extra drankjes kunnen bestellen dus.
De man van het begin kwam zonder iets te zeggen of oogcontact te maken onze borden afhalen. Het was alsof we er niet zaten.
Het lukte dus ook niet om een dessert of koffie te bestellen, die hebben we uiteindelijk elders gehaald.
We hebben al met al 1 uur en 45 min gezeten voor 1 burger en 1 drankje pp.
Zonde! Want ik denk dat het een goed concept is! Goede locatie, mooi interieur, overzichtelijk menu.
Als ze hun bediening iets klant gerichter kunnen trainen, hun (vega) burgers iets spannender en met name groter (of prijzen omlaag), denk ik dat er een kans is dat ik nog eens terug kom.
Suzanne B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Wij hebben op een dinsdagavond gegeten bij Lekker Burgerlijk. De hamburgers waren prima, de frietjes vonden we niet geweldig. Salade was goed. De bediening vond ik nog wat onwennig.
Helaas vind ik Lekker Burgerlijk echt te duur. Een hamburger eten met 2 kinderen en 3 volwassenen en dan €120 moeten afrekenen vind ik niet passend! We hebben een paar olijven besteld voor tijdens het wachten en zelfs die vond ik erg duur. Wij gaan dus niet meer terug naar dit hamburger-restaurant.
Sven-Eric B.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Na gehoord te hebben dat Amersfoort eindelijk een burgerbar rijker is, stevenen mijn vriend en ik, met een ongeëvenaarde voorliefde voor burgers, op deze eentent af. In het karakteristieke stadshart steekt deze eetgelegenheid sterk af tegen de aloude vertrouwde maar minder interessant rakende restaurants.

Het interieur van het restaurant komt met haar warmwitte kleuren en moderne aankleding goed tot zijn recht in het hippe straatje van burgerbars. De indeling is echter aan de krappe kant: enkele onhandig geplaatste tafels zorgen voor een gebrek aan persoonlijke ruimte.

De bediening verwelkomt ons met een warme houding. Echter, aangezien de ruimte halfvol met gasten gevuld is, komt de bediening zeer ongemakkelijk aanwezig over. Vanaf de open keuken worden wij constant met argusogen in de gaten gehouden.

Het menu toont een mooi aanbod aan schappelijk geprijsde no-nonsense burgergerechten. Ook voor de niet-burgerliefhebbers biedt de menukaart soelaas. De kaart laat echter te wensen over wat "out of the box", experimentele burgers betreft. Alle burgers lijken, lettend op de aanvullende ingrediënten, qua smaak op elkaar.
Mogelijkheden om het gerecht tot XL op te voeren of om extra ingrediënten toe te voegen, maken de eetervaring meer passelijk voor de echte mannen.

Mijn vriend gaat voor de beefburger cheese en ikzelf voor de beefburger van veertig dagen gerijpte entrecote. De burgers worden overduidelijk met verstand en ambacht bereid. De gerechten worden aangevuld met heerlijk krokante frites met frisse sausjes. Zoals ik al eerder opgemerkt heb, lijken onze burgers niet veel, behalve in prijsopzicht, van elkaar te verschillen.

Het is goed dat we voor het xl-formaat gegaan zijn, want we verlaten het restaurant met nèt een degelijk gevulde maag.
Eulalie Désirée R.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Heerlijk gegeten, kaart heeft voldoende keuze voor zowel de kleine eter als de grote eter. Bediening is zeer vriendelijk. De gerechten worden vers bereid en zijn smaakvol. Mooie bijeenkomstigheid is de locatie met zicht op het Hof.