Lekker Burgerlijk

Zevenhuizen 7 3811 CW Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Lekker Burgerlijk

Ben je in Amersfoort en is het tijd voor een break? Kom dan naar Lekker Burgerlijk, the place to be als je van (vega)burgers houdt. Alle burgers op het menu zijn vol van smaak en bereid met eerlijke producten. Het vlees komt van een slager uit de buurt, dus geen vette hap maar verantwoord genieten. Geen trek in een burger? Neem dan een maaltijdsalade, vers en knapperig, een tosti of een wrap.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Lekker Burgerlijk

• : Parkeren in de buurt

Maandag tot en met zondag 12:00 - 21:00

• Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Glenn N.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
een randon burger restaurant met goede burgers.
De kaart en de burgers die daar op staan zijn helaas een beetje randon zoals je die je in veel burger restaurants tegenwoordig ziet.
kwaliteit is verder goed maar zoals de kaart niet verrassend of spectaculair, ook de bediening is goed, friendelijk en snel.
als je mij vraagt waar je in Amersfoort een goeie burger kunt halen dan zou ik dit restaurant niet aanraden maar afraden zou ik het ook zeker niet.
Ronald M.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Na de marathon van Amersfoort waren we wel toe aan een heerlijke burger. En heerlijk was hij, lekker knapperig broodje en de hamburger was precies goed gegrild. Wat een coole hamburgermessen hebben ze hier, je voelt je bijna Crocodile Dundee :) - Vriendelijke meisjes in de beniening en schappelijke prijs. Een mooie afsluiting van een zeer warme 42KM door het mooie Amersfoort
D. C.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Net bij Lekker Burgerlijk gegeten, onder de milkshake gegooid door een jongen die zoals hij zelf zei: "normaal niet in de bediening werkt". Die arme jongen; geen enkele van zijn collega's die wel in de bediening werkt, kwam hem helpen, ze vonden ook een nat doekje voor mij pakken erg veel moeite. Één had al eerder bij het pakken van de glazen de patatjes en ketchup over tafel laten vallen. "Oh ja, zei een andere collega die met haar telefoon bezig was: "door de wind" -Nou nee, niet door de wind. Wij hebben ons dessert opgegeten tussen de niet opgeruimde milkshake en zijn zonder dat zich ook maar iemand om mij of de vreselijke vlekken in mijn kleding bekommerde naar huis gegaan.
Roan V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Wezen eten met mijn vriendin, heeft goed mogen smaken, waren alleen wel de kaas vergeten op mijn burger. Verder goede service.
Alma S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Heerlijke hamburgers & vriendelijke bediening.
We komen zeker weer terug!
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Prima hamburg gegeten! Heerlijk mals vlees!!!
Anouk K.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Beste burgers van Amersfoort! Lieve bediening, gezellige sfeer en natuurlijk heerlijk eten. Perfect om even snel een goede burger te eten met een lekker wijntje erbij.
Patrick B.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Echt top hier eten lekkere wijn en een heerlijk terras lekkere burgers maar ook salade en ook heerlijk borrelen en hapjes voor der bij
Daniel N.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
De reservering was niet doorgekomen en het was stampvol maar met passen en meten konden we een tafeltje krijgen, toen er mensen klaar waren konden we naar een betere plek verhuizen.

De duurste burger (17 euro) die op de kaart staat van 30 dagen gerijpte entrecote is waarschijnlijk de lekkerste burger die je in tijden zult eten. Het brood is krokant, de smaken complimenteren elkaar en er wordt gebruik gemaakt van alternatieve ingrediënten. Knapperige prei en buikspek zijn hier voorbeelden van. De burger waar het uiteindelijk om draait, is perfect gegaard. Goed gegrild van de buitenkant en zacht van binnen.

Naast de burger is het mandje met friet (met schil) erg leuk gedaan en bijzonder lekker, daarnaast is het typische Amerikaanse coleslaw ook aanwezig.

Al met al een fantastische ervaring, wil je niet een gewone burger maar een echte 'top of the bill' burger dan moet je bij dit restaurant wezen.
Jade J.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heerlijke burgers en krokante frieten. Enige minpunt is dat het restaurant een beetje krapjes is. Je zit zowat bij de buurman aan tafel. Verder vriendelijke bediening en een goede menukaart.
Ellert D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Eten was prima. Bediening was meer in haar telefoon geïnteresseerd dan in haar gasten. Zonde, want het is best een leuke tent.
Stephanie R.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
We hebben heerlijk gegeten! Ben hier al meerdere keren geweest en de service is altijd goed en het eten ook:) Gezellig en leuk restaurant op een top locatie!
Alastair .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Met onze tieners naar Lekker Burgerlijk voor een Hamburger maaltijd. De bediening start vlot en vriendelijk. Wij namen een glas Spaanse huiswijn die werkelijk slecht was; alsof de fles al een weekje open stond op de kachel. Gaan wij niet over in discussie want de huiswijn is de wijn die je als uitbater gewoon goed vindt! Niet opgedronken en de maaltijd afgewacht. De kaart geeft aan wij bakken uw burger standaard medium maar alle 4 burgers waren in het midden rauw. Ook de consistentie van de burgers is niet goed, zodra je de burger snijd valt hij volledig uit elkaar. Misschien het vlees wat meer binden met ei? De koolsla leek meer op Atjar; zuur en geel van kleur. Tot slot de frieten, ongeveer 1/3 was volledig doorbakken, waarschijnlijk meerdere malen meegebakken. Nadat wij klaar waren met de maaltijd werd na ongeveer een kwartier afgeruimd terwijl 4 man personeel al die tijd gezellig staat te kletsen. We zijn toen maar vertrokken voor een ijsje bij de Italiaan.
Wij zijn niet superkritisch en zien best wel wat door de vingers maar dit was echt niet goed!
simone1976 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Op zondag einde middag hier neergestreken. Duidelijke overzichtelijke kaart. Open keuken vlotte bediening . Vooraf een broodplank met smeersels . Hoofdgerecht tonijn burger en de normale burger. De burgers goed belegd en zeer smaakvol . Verse frieten bijgeserveerde salade iets minder. Leuke zaak goed concept. Komen zeker nog eens terug.
Kim D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Goede plek voor een heerlijke burger! Frietjes en salade waren ook lekker. Betaalbaar, goed en aardige bediening. Ook geschikt om met vrienden te eten.
wim V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Met vriendin hier geluncht. Beiden de hamburger van de dag: een lekkere, sappige hamburger met krokante chorizo, en romige cheddar. De hamburgers komen, volgens de kaart, van Slager Diekerhof in Amersfoort.
Dit was voor mij wel een van de lekkerste hamburgers ooit! Reden om snel nog eens terug te komen dus!
miekiemiek K.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Heerlijk gegeten bij dit restaurant. Smaken waren prima, vriendelijke service, en het restaurant is klein en knus. Wij komen hier zeker nog wel eens terug voor een kort etentje, lang tafelen is dit niet de toko voor vonden wij.
EddeGroot .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Afgelopen Zondag binnen gelopen bij Lekker Burgelijk. Ik had samen met een goede vriend afgesproken. We werden hartelijk ontvangen door Jasper (we stelde ons later voor) en hij had een mooi plekje voor het raam.Vroeg ons beleeft met wat voor een aperitief we wilden aanvangen. In de tijd voor het ontvangen van ons aperitief hebben wij ons de mogelijkheid gegeven om goed rond te kijken. Prachtige inrichting . erg rustig, leuke creatie van stucwerk en originele stenen muur, je kan zien dat hier is nagedacht over de inrichting. En de open keuken is een lust voor het oog. De 2 jonge koks werken erg gestructureerd en erg schoon. Beide waren voorzien van zwarte wegwerp handschoenen. (daar kunnen een hoop bedrijven nog wat van leren) Na het ontvangen van het aperitief kwam er een vrolijke, open spontane dame naar onze tafel om onze bestelling op te nemen. Deze dame (genaamd Tess) weet precies hoe je een gast te woord moet staan. Juiste manier van communiceren, goede toon en weet hoe je een burger kunt adviseren. Ik nam een Tonijnburger...... die goede vriend van mij zei dat ie nog geen trek had en ook dat was voor Tess (of lekker burgerlijk) geen enkel probleem. Dat noem ik nog eens "luisteren naar je gasten". De burger werd binnen normale tijd naar onze tafel gebracht door een andere dame met een prachtige glimlach en absoluut gevoel voor service. Dit bleek uit het feit of mijn tafelgenoot inmiddels trek had gekregen. Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is dat medewerkers onderling communiceren met elkander. Later kwam er nog een vriendin langs die bij ons aan tafel plaats nam, ook dat was helemaal geen probleem en werd wederom vriendelijk gevraagd of ze iets wilde drinken. De zaak was inmiddels helemaal vol en toch straalde de medewerkers zoveel rust en plezier uit........ (WAUW!!!!) Halverwege kwam Jasper nog eens vragen of alles naar wens was. Ik vroeg of ik nog wat frites kon bestellen en binnen enkele minuten stond er nieuw mandje met frites gebracht door Anne (de dame met die prachtige glimlach) Na de heerlijke burger werd er op een correcte manier gevraagd of ik nog behoefte had aan een overheerlijke dessert. Ik wilde daar nog even over nadenken en dat was helemaal geen probleem. Ik ben uitermate tevreden over de manier van optreden van Tess en Anne, 2 jonge prachtige dames die er niet staan om hun geld te verdienen, maar echt mij als gast een gezellige tijd willen bezorgen. Daarmee een compliment naar Jasper en Marc die de dames ook deze ruimte geven om op hun "eigen manier" ieder gast te bedienen. Uiteindelijk werd de rekening, (ik had geen behoefte meer aan dessert en mijn tafelgenoten hadden nog plannen,) netjes gepresenteerd, met pepermuntjes. De prijs viel mij reuze mee. Als je de kwaliteit in combinatie met de geweldige service, aandacht en de prachtige glimlachen van Tessa en Anne (en ook Jasper) meeneemt, is de prijs misschien wel iets aan de lage kant.....

Bij het verlaten werd ik netjes door Jasper in mijn Jas geholpen en gaf hij ons allen een hand en bedankte ons voor ons bezoek!

Tessa, Anne en Jasper......... BEDANKT, ik kom zeker terug.

Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Super lekkere hamburger gegeten, waarvan de prijs wel aan de (te) hoge kant was.
Bediening was vriendelijk.
Het was druk en daardoor was er waarschijnlijk minder aandacht voor de toilet. De WC bril lag er los op en de toilet was ronduit smerig (urine op de grond, overal flarden toiletpapier). Dit is nog wel een punt van aandacht
Ook de prijs van de milkshake was verschillend. Op de placemat 4,50 en op de kaart 4,25??
Met deze prijzen kom ik niet meer terug.
Bauke85 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Afgelopen hemelvaartsdag gegeten bij Lekker Burgerlijk. Het idee van een goede hamburgertent klonk bij goed in de oren.
We werden vriendelijk ontvangen door een spontane jongedame.
Qua drank was er voldoende keus, verschillende soorten droge witte wijn en verschillende biertjes op de tap en de fles.
Omdat ik een bovengemiddelde grote maag heb bestelden wij de charcuterieplank. De plank zou verschillende hammen en ander vlees + verschillende dippertjes bevatten. Tot onze verbazing bevatte de plank alleen maar vlees. Er was alleen extra mosterd ?!?! ( waarom mosterd bij salami en gerookte hammen) en een chutney. Dit viel aardig tegen. Vooral ook omdat de prijs 14,50 was.

Daarna hebben we een een beefburger met gerijpte entrecote en een beefburger cheese gegeten. Het duurde wel ongeveer 45 minuten voordat de burgers voor onze neus stond. Dat vonden wij redelijk lang voor een hamburger.
De smaak en de structuur van de burgers was goed. Ik had extra galapenos besteld. Daarvan had ik verwacht dat deze op het broodje zaten, maar die zaten in een extra bakje zodat ik deze maar ergens tussen mijn hamburger moest proppen.

De verhouding tussen de prijs en de kwantiteit was niet goed naar mijn mening. Een hamburger voor 15,50 euro vind ik echt te duur. Zeker omdat er weinig extra's op zat en dat extra moest bijbestellen die de extra's in een bakje erbij kreeg.

Ik kom hier niet meer terug. Er zijn andere restaurants in Amersfoort waar ik betere burgers kan eten voor een lagere prijs. Zeker omdat de naam anders doet vermoeden.