Leipzig

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00

6,8
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Voortreffelijk gegeten bij restaurant Leipzig, voorafgaand aan een theatervoorstelling is het ideaal te combineren. De menukaart bestaat uit voor ieder wat wils, kortom wij zijn erg tevreden, bedankt!
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Wij zijn hier voorafgaand aan ons theaterbezoek gaan eten. Wij hebben gekozen voor het 3-gangenmenu. Als voorafje hadden mijn vrouw de vitello en ik een wildpate. Beide waren goed maar niet bijzonder. Als hoofdgerecht had mijn vrouw roodbaarsfilet en ikzelf eendenborst. Daarbij werd patat en salade geserveerd. De roodbaarsfilet was uitstekend de eendenborst was goed bereid maar als eendenborst niet bijzonder.
Als desert kozen we voor de tarte tatin en het kaasbordje. Beide smaakten ons zeer goed.
De bediening kwam niet al te georganiseerd over, maar was wel vriendelijk. Met name bij de dranken ging het mis: de wijn bij het voorgerecht kwam pas nadat het voorgerecht al opgegeten was. Hiervoor werd wel correct excuses gemaakt. De bestelde fles water is helemaal niet gekomen.
Het interieur is zakelijk en comfortabel en niet erg uitgesproken.
Over de hele linie vinden wij dat er een goede prijs-/kwaliteit-verhouding geboden is.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Het interieur is zakelijk en comfortabel en niet erg uitgesproken.
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Voorafgaand aan de theatervoorstelling gedineerd bij Leipzig met vooraf via het internet bestelde en betaalde vouchers. Zeer tevreden over deze avond. Bij aankomst vriendelijk en correct ontvangen door de gastheer; we stonden ook keurig op de lijst, zonder hierover vooraf te hebben gebeld, dat heb ik weleens anders meegemaakt. De kaart geeft voldoende keuze inclusief bijpassende wijnsuggesties zonder overweldigend te worden.
Voorgerecht carpaccio met een lichte syrah; prima gerecht en de wijn paste hier goed bij.
Hoofdgerecht gegrilde varkensfilet in parmaham met garnituur en een stevige syrah; de varkensfilet had wat mij betreft iets meer rosé gemogen want het werd daardoor wat droog maar het geheel was smakelijk en de steviger syrah vormde wederom een goede combi.
Nagerecht crème brulée van grand marnier met daarbij een kleintje grand marnier; heerlijk zachte zalvige crème waarin de grand marniersmaak goed herkenbaar was met lekker knapperig brulée laagje; uiteraard goed gecombineerd met de likeur zelf. Cappuccino na.
De tijdsduur was precies genoeg om op tijd in de zaal te zijn.
Complimenten aan de bijzonder gastvrije en vriendelijke dame die ons bediende; ze maakte dat wij ons echt te gast en verzorgd voelden!
Gaan we weer naar het Luxor en is er tijd om te gaan eten bij Leipzig dan zullen we dat zeker doen.
Angelo D.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Eten is goed, zeker in relatie tot de prijs. 1/3 van het restaurant werd maar gebruikt, waardoor je dichtbij andere gasten zit. Voordeur bleef openstaan waardoor het vrij fris was. Er lijkt te weinig personeel aanwezig waardoor de serveerder een gehaaste en (daardoor?) wat onvriendelijke indruk maakt. Er blijft daardoor ook te weinig tijd over om te vragen of de gasten nog wat willen drinken. De hoofdkelner loopt rond in een colbert dat overal ingehangen heeft. Ook de schorten van het overige personeel maken geen frisse indruk.
Mario M.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Wanneer in een restaurant serveersters en obers zonder borden en/of glazen heen en weer rennen, weet je het al: hier ontbreekt het aan organisatie. Bij Leipzig wordt er griezelig driftig gerend en heeft men de zaakjes wel heel slecht voor elkaar. Er viel een uur pauze tussen voorgerecht en hoofdschotel. Lege borden bleven ons lang aanstaren. Een groot deel van de wijnkaart bleek in de praktijk niet leverbaar. Wél goed was de ontvangst en 'onze' serveerster deed veel om de avond te redden. Het hoofdgerecht van het keuzemenu (3 gangen voor €29,50), getrancheerde runderhaas, smaakte niet slecht. De gerookte zalm plus zalmtartaar was zelfs een aangename verrassing. En wat de verwennerij was van de verwenkoffie ontging ons: gewoon koffie met drie kleine friandises.
Bert H.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Het nieuwe theaterseizoen is begonnen en voor ons begint het bezoek met het 3-gangentheaterdiner bij Leipzig. In deze combinatie schuilt ook de kracht van Leipzig. Een overzichtelijke keuze op het menu. Wij kozen dit keer voor de Salade surf 'n turf en de Charcuterie
als voorgerecht; gevolgd door de lende van het Kromme Rijn varken en de getrancheerde Ierse runderhaas. Tot besluit New York cheese cake en de Dame Blanche. En conform de verwachtingen zijn de gerechten stuk voor stuk goed van smaak. Voor een op zichzelf staand drie gangenmenu is het eenvoudig en niet echt super, maar als een relaxte start voor de voorstelling perfect. Wij zijn dan ook benieuwd naar de nieuwe variaties in het herfstmenu.
Rogier A.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Voorafgaand aan de voorstelling in het Luxor hadden wij in Restaurant Leipzig een Diner arrangement. Dit houdt in, een driegangen menu voor €29,50 p.p. Het eten was goed, niet heel bijzonder. Het personeel was vriendelijk. Het decor is ongezellig.
SandraVanC .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Wat is het toch heerlijk om jezelf te verwennen met een diner arrangement voorafgaand aan de voorstelling waarvoor je gekozen hebt. Met z'n zessen genoten van een gezellige omgeving, fijne bediening en een prima diner. Gelukkig niet al te grote porties zodat we heerlijk onderuit konden genieten van een gaaf optreden. Het pauze arrangement erbij zodat je niet hoeft te wachten voor de bar en haastig je glas leeg moet drinken maar heerlijk relaxed staan je drankje en enkele hapjes al klaar. Wat een verwennerij! Gewoon doen!
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Voorafgaand aan de voorstelling van Jochem Myjer hebben wij hier gegeten. De gerechten zijn voor mij wat kaal, maar worden weer gecompenseerd met de salade, friet en mayonaise die je er bij krijgt. Kwaliteit is oké, hoeveelheid ook. Daarbij hadden we gekozen voor de passende wijnen. Die paste inderdaad, maar hadden geen bijzonder effect.
Mijn voorgerecht was wel heel veel zalm en mistte een knappertje. De carpaccio van mijn man was van goede kwaliteit, maar er zat een flinke schep pesto over, iets wat van ons niet bij een èchte carpaccio hoort.
De hoofdgerechten waren goed van smaak. Helaas was mijn Fromage Wellington duidelijk van te voren gemaakt, waardoor het bladerdeeg een flink deel soppig en slap was. De combinatie van geitenkaas en spinazie was heerlijk, de tomatensalade had er wat mij betreft niet bij gehoeven.
Het dessert mochten we later kiezen. Ik had koffie met drie zoete hapjes, aan de andere kant van de tafel een kaasplankje. De kaasjes waren zeer verschillend (roodkorst, oude kaas, blauwschimmel) maar alle drie intens van smaak.
We zullen hier zeker vaker eten, ook alleen al om het feit dat het heel gemakkelk is om je voorstelling er op aan te sluiten. Je zit heel relaxed!
Gerard T.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Voor ons was dit de eerste keer dat wij voorafgaand aan een voorstelling in het Luxor theater bij Leipzig gereserveerd hadden. Omdat de door ons bezochte voorstelling slecht bezocht werd, waren er slechts een tiental tafels bezet. Dit deed niets af aan de sfeer in het restaurant. Vooraf hadden we een charcuterie en een salade surf 'n turf. Beide smaakten prima. Als echte vleeseter waagde ik mij aan de fromage Wellington. Een heerlijk taartje van bladerdeeg met spinazie en geitenkaas. Ik kan u verzekeren dat ik vanaf heden wat vaker vegetarisch ga eten.
Het kaasplankje dat ik als dessert nam was goed maar niet echt spectaculair. De mascarpone met vers seizoenfruit bleek een mascarpone met mango te zijn en was op zich verfrissend.
De bij elk gerecht aanbevolen wijn bleek een goede keuze te zijn.
Leuk is ook dat je kunt aangeven welk drankje je in de pauze van de voorstelling wilt drinken, zodat ze dit alvast voor je kunnen klaarzetten.
Wij hadden een plezierige avond en gaan dit vast nog eens herhalen bij een volgende voorstelling.
Bert H.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Binnen een tijdsbestek van enkele weken voorafgaand aan een theaterbezoek (Nieuwe Luxor) gegeten bij Leipzig. Een overzichtelijke kaart met wijnsuggesties en voor ieder wat wils. Eigenlijk een drie gangen (theater) keuze menu. Inmiddels kennisgemaakt met 4 voor- , hoofd-en nagerechten, die allen zonder uitzondering goed van smaak waren. Als je erg kritisch kijkt dan was het vanille-ijs bij de Dame Blanche aan de harde kant en miste het de kwaliteit van de andere gerechten. Persoonlijk vond ik de krokant gebakken gekonfijte eendenbout een prettige verrassing. De prijs van het driegangenmenu (€29,50) is meer dan redelijk. De prijs van de wijn is naar mijn idee aan de hoge kant. Het personeel is vriendelijk, attent en correct en de organisatie is goed ingespeeld op een voorgenomen theaterbezoek. Kortom, voor ons in het volgende seizoen een vast onderdeel van een bezoek aan het Nieuwe Luxor. De 'voorstelling' begint gewoon een paar uur eerder en je hoeft je niet te haasten om op tijd te zijn; je bent namelijk al binnen.
Ger D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Leipzig voor een theatervoorstelling is druk! De hele zaak zit vol en als je zoals wij met z’n 2tjes gaat eten maak je grote kans om aan een klein tafeltje midden tussen de andere in te moeten zitten. En die tafels staan vlak bij elkaar, dus hou er met je gesprekken rekening mee dat de buren gewoon kunnen meeluisteren.

De bediening heeft zijn zaakjes goed op orde. Want ik geef het je te doen: een kleine 200 personen die allemaal binnen drie kwartier binnenkomen op het juiste moment van dienst zijn. Toch hebben wij geen enkele manier te kort of te lang gewacht, de timing is prima. Complimenten!
Dan het eten: het concept is dat je voor 29.50 euro een keuze kunt maken uit de voor-, hoofd- en na-garechten. We hadden dit geboekt en betaald via het theater en dat beviel ons goed. Bijzonder dat er geen korting wordt gegeven, want loop je gewoon binnen dan kun je via hetzelfde concept dineren.
De carpaccio classico smaakte zoals het hoort en de surf’n turf salade idem dito. Wij kozen daarna voor de Blonde d’Aquitaine burger en de Ierse runderhaas en ook daar hebben we smakelijk van gegeten. Misschien apart om hier te vertellen, maar wat hebben ze lekkere frites bij Leipzig! Je zou er zo een extra bord van bijbestellen! Zou Bram Ladage hier achter zitten??
Het kaasplankje na bevatte 3 soorten; niet al te expliciet van smaak, hier zou Leipzig wel wat meer elan kunnen gebruiken. De erbij geserveerde 20 jaar oude port was een voltreffer.
De feuillantines met ijs is een mooi en smakelijk nagerecht, als je een liefhebber bent van appeltaart moet je dit zeker een keer proeven.
Alles bij elkaar een gesmeerde gang van zaken en binnen 2 uur zaten in de grote zaal van het Luxor.
Jaco H.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Makkelijk dichtbij eten voor de show van Najib Amhali begint
Dat doen ze slim bij Leipzig; je ontvangt een week voor de werkelijke voorstelling een brief n.a.v. je reservering in het Nieuwe Luxor Theater. Hierin wijzen ze op hun drie-gangen keuze menu voor een vaste prijs van 29,50 euro. Je kunt overigens ook de gerechten los bestellen. Ach dat leek ons wel makkelijk, dus maar gereserveerd. Bij binnenkomst netjes ontvangen door een meneer en die heeft onze jassen opgehangen en vertelde erbij dat die ook konden blijven hangen, zodat we na de voorstelling niet in de rij van het theater hoefde te wachten. Slimme tip! Toen werden we langs de bar, over een drie tredig trapje (op en af) naar onze plaats gewezen door een dame. Heyy zie daar, achter die leuke entree en schattige bar zit een hele grote zaal die niet zou misstaan in een goed luxe 4-5 sterren all inclusive resort zoals je ze in Turkije tegenkomt. Tafels in lange rijen, allemaal strak naast elkaar, heel kolossaal, kaarsje op dezelfde plek en de broodjes liggen al op ons te wachten. Even wennen, maar je denkt wel gelijk bij jezelf: moet het hier gaan gebeuren? Helaas; de stoel blijkt te laag (of de tafel te hoog), maar wat een slecht meubilair om lekker ontspannen de avond door te brengen. Dan zit je samen en observeer je de kaart en eetzaal eens goed; wat blijkt het is super gehorig. De akoestiek is zo slecht, wij zaten in het midden met een soort balie ertussen, met daarop hoge vazen gevuld met een gekleurde vloeistof. Omdat de tafels allemaal naast elkaar staan, hoor je dus alles letterlijk van de naastgelegen tafel. Zo vallen af en toe stiltes al wij iets te hard tegen elkaar praten en grinniken wij mee bij een grap van de overbuurman. Heel sociaal allemaal, maar mij iets te sociaal.
De kaart kan mij niet echt bekoren en bevat tal van gerechten die gemakkelijk 'weg happen' en voor een brede doelgroep prima kunnen werken. Ik neem de surf and turf salade vooraf. Sla is goed gewassen en deels nog te nat, dressing te weinig en croutons (je kent ze wel uit zo'n strooipot) in overvloed. Handig om het water op de sla mee te deppen denk ik. Het hoofdgerecht (Zalm) heeft te lang onder de grill gezeten, het patroontje op de zalm is hierdoor zo zwart, dat die ingebrande lijntjes naar brand smaken. Daarna gegaard in de oven en de rest van de zalm is lekker met de bijgerechten. Bakje sla waar wederom de dressing verhouding zoek is en een bakje friet voor ons tweeën. Met de mededeling van de bediening dat we dat mogen bijbestellen. Eerlijk toegeven, de wisselende bediening loopt het vuur uit de sloffen voor iedereen. De drankjes zijn er in rap tempo, daar houden we van! Als dessert neem ik de tiramisu, die heel verrassend dit keer in een mooi glas op een pootje zit. Er steekt een soort lage vinger die aan een kant in de chocolade is gedoopt uit. Dat ziet er speels uit. Toegeven; dit was wellicht het beste gerecht van de avond. Tot op de bodem heerlijk vers klaargemaakt en goede smaak. De koffie zit in een soort Senseo-kopjes, die allemaal kleine beschadigingen hebben. Senseo heeft bij mij sowieso al een hoog jeuk-effect. Maar de koffie is lekker en goed te drinken. Leipzig doe iets aan je inrichting, stoelen en akoestiek (en Senseo kopjes!) dan is het hier prima toeven voor een voorstelling in het Nieuwe Luxor Theater. Elk nadeel heeft zijn voordeel; onze jassen hingen er nog en stonden daardoor super snel weer buiten na de voorstelling. Die overigens super gezellig was!
Koos V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
na lange tijd weer eens gegeten in Leipzig voor een theater voorstelling, goede vriendelijke ontvangst, alleen wat moeite om binnen te komen door het stoffen gordijn, leuk tafeltje aan het raam, heerlijke cava en rode huiswijn gedronken, vitello als vooraf en runderhaas als hoofd waren goed , dessert tiramisu en kaas waren ook goed. netjes op tijd klaar voor het theater bezoek, zeker voor herhaling vatbaar.
Menno K.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Hier gegeten na de matinee-voorstelling van War Horse. Voorgerecht was een zeer smakelijke carpaccio, het hoofdgerecht was de blonde d'acquitaine burger, een goed stevige burger die mooi medium gaar was, zoals ik had opgegeven. Alleen de eigengemaakte tomatenketchup kon ik niet helemaal waarderen, vanwege de stukjes tomaat die er in zaten was het meer een soort tomaten chutney. Ook het nagerecht, de dame blanche zag er mooi uit en een groot pluspunt was dat ik geen enkel waterkristalletje in het ijs heb kunnen ontdekken. Al met al zeer tevreden.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Een vriendelijke bediening serveerde ons in rap tempo achtereenvolgens een vitello tonato,Ierse runderhaas en koffie met lekkernijen .Prima,met gulle hand geschonken huiswijn. Een flinke prijs voor kraanwater! Een prima start voor een theaterbezoek.
Wendy R.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Hier met vier personen gegeten naar aanleiding van een aanbieding die we kregen na het boeken van theaterkaartjes. Hoewel we ruim op tijd waren (18.15 uur en de voorstelling begon om 20.00 uur), hebben we het toetje niet meer voor de voorstelling kunnen eten. Dat werd wel netjes (zoals aangekondigd in de brief) tijdens de pauze klaargezet, maar dan heb je nog maar 15 minuten om het naar binnen te werken. Je zou toch mogen verwachten dat ze, als ze dergelijke aanbiedingen sturen, er op ingericht zijn om voor 20.00 uur alles geserveerd te hebben. Anders zou het aangeven van een uiterlijke tijd van aankomst een aanrader zijn. Het eten was aardig, maar niet echt bijzonder. De saus bij mijn hoofdgerecht had een te sterke wijnsmaak. We hebben erg lang moeten wachten op ons hoofdgerecht en op het afruimen van de borden daarna. Toen pas om iets over half acht de bediening weer aan onze tafel kwam, hadden wij allang door dat het toetje niet meer zou lukken. Het restaurant zat propje vol en dan is er veel geluid. Een intiem dinertje moet je hier dan ook niet verwachten. Wel handig dat we zo dicht bij het theater zaten, maar parkeren daar kost je bijna een extra couvert. Wat ons betreft niet voor herhaling vatbaar.
Ton M.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Leipzig is echt een theaterrestaurant: snel en gemakkelijk eten voor de voorstelling in Luxor begint. Niets mis mee, gewoon goed, maar ook niet heel bijzonder.
Mijn vrouw koos de vitello tonato: ruim voldoende en smaakvol. Ik koos zelf de surf 'n turf salade, welke mij aangenaam verraste: heerlijke warme puntjes biefstuk en smaakvolle frisse gamba's.
Voor het hoofdgerecht koos in de Stadskip: een leuke combinatie van een stukje gebraden kipfilet in een wontonbakje samen met een gesmoord boutje, met een romige knoflookpasta. Echt heerlijk van smaak en goed gegaard: de kipfilet was zeker niet droog en het boutje viel bijna van het bot. Mijn vrouw koos de MRIJ-burger (Maas-Rijn-IJssel). Het woord hamburger doet hier onrecht aan wat geserveerd werd, een mooie sappige stevige burger.
We sloten af met een klassieke dame-blanche keurig geserveerd met een kannetje warme volle chocoladesaus en een hangop van yoghurt met sinaasappel, heerlijk fris.
De gerechten worden precies op tijd en met snelheid geserveerd, zonder dat het gehaast wordt. Wel geeft de bediening de indruk te bestaan uit veel werkstudenten. Conclusie: zeker aan te bevelen als u naar een voorstelling gaat!
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2014
voorafgaand aan theaterbezoek een 3 gangen keuze Theatermenu gekozen. Service is prima. Tegenvaller dat voorafje Surf en Turf koud geserveerd werd. De Getrancheerde ossenhaas ( 4 euro toeslag) was niet echt een riant portie. Kaasplankje was wat simpel. Maar dat waren slecht 3 minpuntjes op een tafel met 6 personen. Al met al zeker de moeite waard om het theaterbezoek te vervolmaken. Het was voor ons een prima opmaat naar een avondje Najib Amali.