Legend

Van Hogendorpstraat 61 2242 KX Wassenaar Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Legend

• Mastercard , Pin
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Hartelijke bediening en heerlijk eten, dat is de ogenschijnlijk simpele formule van Legend. Geen geforceerde vernieuwingen, maar ook nooit tekenen van slijtage. Gewoon een 'Chinees' zoals een 'Chinees' bedoeld is, maar dan allemaal met nét dat gewenste tikje verzorging en verfijning. Je kunt er rekenen op smakelijke soepen, de Wan Tan (€4,50) met veel knapperige groente is een favoriet van me. Een hele lijst met Ti Pan schotels, goed voor een oplaaiend brandje en een heerlijke geur. De door mij uitverkoren Ti Pan Mixed Grill (€18,50) met mals vlees en veel ui, was een voltreffer. Goede rosé en met aandacht bereide Irish Coffee.
Food4us .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Zoals je verwacht, Chinees ingericht. Het eten is echter van prima kwaliteit. Buiten de gebruikelijke gerechten staan er ook exclusievere gerechten op de kaart. Het restaurant word gerund door mamma en haar dochter die alles doen om het hun gasten naar de zin te maken.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Vanwege het doorsneedecor denk je misschien het ergste, maar wat je hier op je bord krijgt is en blijft bijzonder. Een Chinees waar je zonder vrees heen kunt, na een bezoek aan Legend hebben we de nacht nadien nooit last van dat nare ve-tsingevoel. Een zéér ruime kaart, maar wij kiezen vaak voor favorieten als de wan tan soep (€4,50), een pittig soepje met precies goed bereide groentes. Daarna ti pan ap (€18,50), een op spectaculaire wijze opgediend eendgerecht, knap gedaan, voorzien van een lekkere saus. Uitstekende bediening, met een eigenaresse (herkenbaar aan de fraaie jurk en de gulle glimlach) die haar vak als weinig anderen verstaat.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Met een spectaculaire vuurshow meldde zich een van de hoofdschotels op het toneel: ti pan van garnalen met tausi-saus (€21) Een ander hoofdgerecht verscheen juist discreet deftig: eend met champignons, prachtig gesneden vlees, het bord elegant opgemaakt, de saus apart geserveerd (€16,50). Maar ondanks dit verschillende begin bleken beide gerechten heel subtiel te smaken, onvervalste Chinese gastronomie. Het korstje van de eend! De fantastische garing van de garnalen, paprika in twee kleuren erbij. Nauwelijks minder verfijnd was het voorgerecht, wo tip, vleespasteitjes (€5). Zo’n verfijnde keuken verwacht je misschien niet in deze omgeving, als je op de kaart afgaat een standaard Chinees-Indisch restaurant, maar het gebeurt dus wel, zomaar in een Wassenaarse winkelstraat. Slim kiezen dus en er staat je een heerlijk avondje te wachten, ook al dankzij de hartelijke bediening.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Zo'n adres waar je nooit wordt teleurgesteld. Dat komt door de hartelijke en persoonlijke bediening, maar zeker ook door het betrouwbare eten. De kaart biedt alle bekende Chinees-Indische mogelijkheden (en nog meer, zelfs wat Thaise gerechten), maar het loont de moeite voor het avontuur te kiezen. Favoriete voorgerechten van mij zijn de wantan-soep en de dimsums. Bij de hoofdgerechten vallen onder meer de geurige ti-pan schotels en de garnalengerechten in de smaak. Maar deze keer vloog er een eend op mijn bord, voorbeeldig bereid, mals van binnen, krokant van buiten, met (apart geserveerde) citroensaus. De Irish Coffee hier (met echte Jameson-whisky) is de op één na beste die ik ken. De beste, dat is nog altijd die van thuis. Zo voelt het bij Legend trouwens ook een beetje, als thuis.