Leff

Peperstraat 6 3262 JK Oud-Beijerland Nederland Kaart

Over het restaurant Leff

Diner onder de rook van Rotterdam

Bij Leff is het goed toeven! Met ieder gezelschap kun je hier terecht voor smakelijke gerechten en frisse of warme drankjes. Dit knusse stadje is een uitstekende plek om de drukte van de stad te ontwijken. Met een moderne sfeer en gezellige vibe geniet je hier van de heerlijkste en culinaire gerechten!

Meer informatie over restaurant Leff

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,6
9,6
Bas1983 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Zeer wisselende kaart, het verrassingsmenu wordt daarom ook samengesteld uit gerechten op de kaart aangezien deze toch steeds veranderen. Erg enthousiaste bediening. Eten is erg lekker en net wat bijzonderder dan je misschien verwacht in een dorpje als dit. We hadden als voorgerecht tonijn met een krokantje erop en nog wat aankleding, als hoofdgerecht entrecôte en sukadelappen en als nagerecht een appelcakeje met vanille-ijs. Al met al erg goed voor elkaar! Bij de koffie na kan je voor een kleine meerprijs nog wat huisgemaakte mini-hapjes zoals chocolade en worteltaart krijgen.

Bij erge honger is brood vooraf wel aan te raden.
Sanne1979 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Gisteren gegeten bij Restaurant Leff. De ontvangst was zeer hartelijk, we voelden ons echt welkom. Daarna genoten van een heerlijk drie gangen-menu. De gerechten waren goed op smaak en niet standaard, maar net even anders. Erg leuk!
De service was ook top. Goede uitleg bij de gerechten en verstand van de wijnen. Een erg gezellige zaak.
Frans L.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Voor het eerst uit eten in Oud Beijerland bij leff. ik ben prettig verrast door dit restaurant.
Het restaurant is leuk gelegen in de Peperstraat in het oude centrum.
De kaart is klein gehouden. We hebben 3 gangen genomen. Wat op viel is dat aan alle ingredienten aandacht was gegeven en op smaak waren. De smaken paste goed bij elkaar, zonder dat het 1 totaal smaak werd. Op details was gelet. De bediening netjes.
Oud Beijerland mag trots zijn om dit Restaurant in hun gemeente te hebben.

kikkie1971 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Vanavond bij Leff wezen eten, leuke gelegenheid in de peperstraat.

Goede gerechten, qua portie en smaak, de bediening uiterst correct, doch los zonder opdringerig te zijn.

Het zijn jonge mensen die wel weten hoe het hoort en dat kom je niet zoveel meer tegen.

Prijs, kwaliteit en de hapjes bij de koffie zijn helemaal top.

Ga hier naartoe deze mensen verdienen het door te gaan.

Groeten !
Ad63 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Wat een aanwinst voor Oud-beijerland. Lekker eten, gezellig en kundig personeel. Hier niet de standaard gerechten. De kok heeft het duidelijk in de vingers, wat heerlijk. Het hele team van Leff is ontspannen en correct. Het ontvangst is hartelijk, je voelt je direct welkom. De inrichting is gezellig en modern.
We gaan hier zeker nog vaak eten.
Jeannette54 K.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Gisteren gegeten bij LEFF en de belevingswereld van onze papillen sloegen even op hol…..

Bij binnenkomst begonnen mijn partner en ik een glaasje bubbels met zuurdesembrood aangevuld met heerlijke aiolisaus en gezouten boter.

Wij hadden als voorgerecht de rundercarpaccio die goed op temperatuur was en de ingrediënten waarmee de rundercarpaccio bestrooid was bleek heerlijk van smaak.

Na dit voorgerecht had mijn partner als hoofdgerecht het gebakken speenvarken met serranoham, artisjok, akkerpaddenstoel, gnocchi en truffelsaus, heel lekker. Ik had gekozen voor de op de huid gebakken zeebaars met tomaat, spinazie, risotto en de garnalensaus. Moet eerlijk zeggen dat de combinatie van warme risotto, zeebaars en garnalensaus een smaak was die ik nog niet eerder had meegemaakt. In een woord verrukkelijk!

Als nagerecht hebben wij gekozen voor de pavlova, aardbeien en witte chocolademousse, yoghurt sorbet. Wij hebben elkaar aangekeken toen wij het eerste hapje aten en die combinatie ontlokte mijn partner de kreet: ”dit is hemels!”, een gevoel wat ik alleen maar kon onderschrijven.

Wij hadden van tevoren de recensies gelezen en doorgewinterde uit eten gangers die wij zijn, hadden zoiets van: ”het is nog maar kort open, is er dan helemaal niets wat nog een kanttekening behoeft?” Het antwoord is volmondig nee.

Ondanks dat de zaak goed vol zat, was de tijd die tussen de gerechten zat prima.

De sfeer is warm en intiem, de jonge eigenaren en personeel enthousiast, het eten wordt werkelijk als een schilderij opgediend bijna jammer om van te gaan eten. Het eten an sich is zo verrukkelijk dat wij in ieder geval staan te trappelen om zeer binnenkort weer langs te gaan. Alle lof dus absoluut voor de keuken die op een hoogstaand niveau staan te koken.

Ze zeggen weleens: ”de jeugd heeft de toekomst!”. Met deze jonge mensen komt het, als ze zo enthousiast blijven en de smaakpapillen blijven strelen, absoluut goed.
Camilla K.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Super restaurant, meegenomen door een vriendin, Mooi restaurant en warm welkom. Heerlijk gegeten (carpaccio, entrecote zeker aan te raden) Gerechten worden mooi gepresenteerd en perfecte hoeveelheden. Als kers op de taart, neem friandises bij je koffie/thee.... HEERLIJK!
Voor volgende maand alweer gereserveerd ;-)
Geldersefijnproevers .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Dinsdag, 5 augustus hebben wij gegeten bij Leff in Oud-Beijerland. Kok Hans Fiege is in mei van dit jaar met compagnon Ron Boender begonnen in de Peperstraat in Oud-Beijerland. Het niveau zou ambitieus zijn met een prima prijs/kwaliteitverhouding en daarom wilden we vaststellen of die ambitie waar gemaakt kon worden. De kaart ziet er overzichtelijk uit: 4 voor-, hoofd en nagerechten. De kaart wordt elke eerste dinsdag van de maand vernieuwd. Als starter de zwezerik gekozen. Het vlees was voortreffelijk, licht krokant gebakken met een mooie aanvulling van appel, witlof en hazelnoot. Een heel mooi gerecht, goed in balans. Als hoofdgerecht het speenvarken: fantastisch mals met een heerlijke truffelsaus en paddenstoelen. De bijlage van gnocchi in combinatie met o.a. serranoham en artisjok was subliem. Het nagerecht, appelcakeje(!) met o.a. appelschuim en notencrunch was wederom verrassend. Bij de koffie werden we verrast met zelf gemaakte friandises; werkelijk heel goed. Leff geeft voor een menu van €32,50 een zéér goede kwaliteit af. De geadviseerde Chianti paste uitstekend bij de gerechten. De bediening is uiterst vriendelijk en heeft een goede kennis van de kaart. De ambiance is prettig maar zou nog een vrouwelijke touche kunnen gebruiken. We gaan regelmatig in betere restaurants eten maar we hebben zelden zo goed gegeten voor deze prijs. We hebben de volgende reservering als gemaakt !
Monica H.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Gisteravond ter eren van ons 30 jarige huwelijk samen met onze
beste vrienden bij Leff gegeten.
Het was werkelijk fantastisch , of zoals mijn vriendin zei "uitzonderlijk goed".
Wij komen zeker nog een keer terug!
Bedankt voor een heerlijk avond!
Sjaak & Monica
Rosalie V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Vanavond eindelijk bij Restaurant Leff gegeten in het gezellige Peperstraatje van Oud-Beijerland. Na alle goede berichten waren wij ook nieuwsgierig hoe het zou zijn.
Maaaar....alles wat we al gehoord hadden klopte.
Het is eerst al een gezellig binnenkomen in een sfeervolle zaak, waar we hartelijk worden ontvangen.
Daarna een keuze gemaakt uit een kleine , maar smaakvolle kaart.
Alles wat er geserveerd werd was echt heerlijk....de bediening ziet er allemaal modern en netjes gekleed uit en er wordt scherp opgelet met oog voor details en geadviseerd naar de gasten toe wat betreft de menukeuze en de wijn. Prijs kwaliteit verhouding is ook heel aantrekkelijk.
Kortom wij gaan hier zeker terug komen,en wensen de jonge eigenaren veel succes met hun Leff.
YVETTE64 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Leff is een sfeervol restaurant met een open keuken. Zowel het restaurant als de keuken zien er schoon en strak uit. De bediening is erg vriendelijk en ziet er netjes uit. De deur wordt voor je open gehouden en je stoel wordt aangeschoven. Waar heb je dat nog? Het eten is heel bijzonder. De smaken zijn heel verfijnd, zoals ik nog nooit gegeten heb. Heerlijk! Naast de smaak ziet het er ook nog heel mooi uit. We hebben er nu al 2 x gegeten, steeds een andere maand, want dan is er weer een nieuw menu. Deze maand gaan we weer.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Vlak na de opening in juni al kennis gemaakt met Leff. We waren nu nieuwsgierig naar de kaart van juli, dus wederom gereserveerd. Een start gemaakt met de rundercarpaccio, als hoofdgerecht de eendenborst en eendenbout en als toetje de savarin van witte chocolade,bereidingen van aardbei, yoghurt sorbet. Een heerlijk glaasje wijn er bij. Het was weer voortreffelijk. De bediening is uiterst correct en vriendelijk. De aankleding van het restaurant zeer aangenaam. Complimenten voor de kok. De opmaak van de borden is een streling voor het oog en de smaak van de gerechten een streling voor de tong. Ondanks dat het restaurant voor ons niet echt dichtbij is zullen wij hier met regelmaat terug keren.
brigit88 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Ik ben met een grote groep gaan eten. De service was perfect, aan alle wensen en specifieke eisen mbt allergieën kon worden voldaan.
De gerechten zagen er ontzettend verzorgd uit, origineel gepresenteerd op mooie borden. En de keuze voor niet alledaagse ingrediënten en mooie opmaak gaf het gevoel alsof je in een chique restaurant at, alleen dan wel met een ontspannen sfeer.
Ik heb er heel erg van genoten van het lekkere eten en de vriendelijke bediening. Ik ga hier zeker vaker eten.
s24 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2014
Afgelopen week heb ik voor de tweede keer gegeten bij restaurant Leff. De service is super, het eten heerlijk en de borden zijn erg mooi opgemaakt. Daarnaast ziet het restaurant er top uit, vooral de bar is een echte eyecatcher! Wat ik ook erg leuk en onderscheidend vind is het karretje met friandises. Deze wordt bij de koffie naar de tafel gereden en hier mag je dan van kiezen. Kortom een echte aanrader!
Linda T.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Gisteravond hier voor het eerst gegeten. De recensies klonken goed dus we waren zeer benieuwd. Bij binnenkomst waren we de eerste gasten, het was de avond van nederland tegen costa rica wk dus we hadden niet verwacht dat het afgeladen zou zitten... De zaak ziet er erg verzorgd en mooi uit. Personeel in matchende kleuren, erg leuk detail. Het menu was vantevoren al op internet bekeken dus er was snel een keuze gemaakt wat er genuttigd ging worden. Alle gerechten waren goed op smaak en erg mooi gepresenteerd. Er wordt erg veel zorg aan alles besteed. Het gerecht wat er bovenuit sprong was de kabeljauw met krokante gamba. Mooie pure smaken en erg mooi in balans. De friandises bij de koffie waren erg mooi gepresenteerd op een kar met bijpassende uitleg.
Aanwinst voor oud beijerland, zoiets is er nog niet. Alles erg goed uitgevoerd! De zaak was niet erg vol, er waren 5 tafels bezet. Ik hoop dat dat beter zal zijn op een niet - wk avond. De enthousiaste eigenaren verdienen het in ieder geval! Wij gaan hier zeker vaker komen.
MarjoleinvanLeijden .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2014
Afgelopen donderdag voor de 2de keer in Restaurant Leff gegeten. Net als de eerste avond was het weer heerlijk, de carpaccio vooraf is een aanrader. Het is verrassend dat als je een gerecht kiest met een ingrediënt waar je 'normaal niet zo van houdt' het toch erg smakelijk is, je kunt er vanuit gaan dat de kok de ingrediënten smakelijk en subtiel combineert. De borden zijn prachtig opgemaakt en worden in de keuken verwarmd waardoor het eten niet snel afkoelt. Het is een aanrader om aan de heren in de bediening over te laten welke drank bij het gerecht geserveerd dient te worden (veel kennis van bijpassende wijnen). De kaart is klein en wisselt iedere maand. Voor wie geen dessert meer wil zijn er ook friandises bij de koffie en thee, lekkere kleine zoetigheden die je zelf uit kunt kiezen door de kar die naar de tafel toe wordt gereden. Erg leuk gedaan! Verder mooie inrichting met een open keuken en een leuke trendy bar die veel sfeer geeft. Een aanrader voor een gezellige avond met heerlijk eten!
Vergeet-me-nietje I.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Restaurant Leff heeft sinds kort haar deuren geopend. Tijd voor een eerste kennismaking.
De ontvangst was allerhartelijkst en met persoonlijke aandacht. Het restaurant is modern, sfeervol ingericht. De kaart bestaat uit slechts 4 voor-, hoofd-, en nagerechten. Ook is er de mogelijkheid te kiezen voor een 3- gangen menu voor de prijs van €32,50. Je kunt dan zelf een keuze maken uit de gerechten op de kaart. Iedere maand gaat de kaart wisselen.
We hebben steeds twee verschillende gerechten gekozen en wat uitgewisseld. We waren verrast! Hebben echt zitten genieten. Het meest verrast was ik door het voorgerecht met de geroosterde tonijn.
Het oog van de mens wil ook wat en dat heeft men daar goed begrepen. De presentatie is oogstrelend. Ook de wijnen die gepresenteerd worden, zijn van prima kwaliteit. Zo ook de huiswijn. Men heeft veel kennis in huis op dat gebied. Je wordt goed geadviseerd.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Als je als gast behandeld wilt worden en heerlijk wilt eten, moet je zeker een bezoek brengen aan dit nieuwe restaurant. Wij gaan zeker terug.
We wensen de jonge, enthousiaste eigenaren heel veel succes!
Maarten J.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Nog niet lang open, maar wat een aanwinst in Oud-Beijerland.
Wat lekker binnenkomen! Hartelijk ontvangst, jassen worden aangenomen en tafel gewezen, super. Je kan de koks in de keuken bezig zien, wat een strakke, schone keuken. Gezellig restaurant met een prachtige bar. Bediening vlot en persoonlijk! Het eten was heerlijk, 3 gangen, alles met zorg klaar gemaakt en zo lekerrrrr.
Friandises als 'uitsmijter' ....ja hier ga ik regelmatig terug komen!!
Ype Swart .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2014
Leff is pas geopend in Oud-Beijerland. 2 Jonge gasten, die lef tonen, door in deze tijd een dergelijk restaurant te beginnen. De kaart is niet erg uitgebreid, en dat isverstandig; je kunt beter goed zijn in weinig, dan matig in veel. De huisgerookte zalm was heerlijk, en dit voorgerechtje zag er fantastisch uit. Ook het hoofdgerecht, de franse kip, was bijzonder goed op smaak (geen plofkip!) en het bord was een schilderijtje. Het dessert was gewoon erg lekker, en weer zeer verzorgd opgemaakt. (De crème brulee)
Alleen: wanneer iets zo lekker is, zou ik er graag wat meer van krijgen. De kip is heerlijk, maar wel een heel klein stukje... De nieuwe Franse keuken van de jaren 90 onderscheidde zich ook door de extreem kleine porties, maar die tijd is echt voorbij. Een stukje brood erbij, of wat franse frietjes (en dan niet voor meer dan 4 euro!) zou wellicht een idee zijn.
Toch hoge cijfers, omdat deze gaan over de kwaliteit, en niet de kwantiteit. Of ik terugkom? Alleen wanneer ik niet veel honger heb....