Leff

Peperstraat 6 3262 JK Oud-Beijerland Nederland Kaart

Over het restaurant Leff

Diner onder de rook van Rotterdam

Bij Leff is het goed toeven! Met ieder gezelschap kun je hier terecht voor smakelijke gerechten en frisse of warme drankjes. Dit knusse stadje is een uitstekende plek om de drukte van de stad te ontwijken. Met een moderne sfeer en gezellige vibe geniet je hier van de heerlijkste en culinaire gerechten!

Meer informatie over restaurant Leff

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,6
9,6
Suzie Q.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
In een leuk steegje in Oud Beijerland zit Leff. Aan de voorzijde hebben ze ruimte voor een terras(je), daar stonden nu alleen hangtafels. Misschien leuk voor de zomer?
Het eten was heerlijk. We hadden een vier-gangen menu, erg lekker en leuke combinaties. Vooraf de label rouge hoender met quinoa, als tussengerecht kalfswang met kabeljauw, het staartstuk als hoofdgerecht. Toe een kaasplankje en het zoete dessert met limoentaart. Allemaal heerlijk.
We waren hier voor het eerst en bij het opnemen van de bestelling werd gevraagd of we friet bij het hoofdgerecht wilden. We hebben maar 'ja' gezegd, maar dat moet je dus niet doen. Zonder friet zijn de porties ruim voldoende en zo'n vette aardappel doet afbreuk aan de heerlijke smaak van het hoofdgerecht.
De bediening is ontzettend attent, ze denken met je mee en doen echt hun best om er een mooie avond van te maken. Zeker de moeite waard om voor terug te komen.
leydens .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
We hebben ondertussen meerdere keren in Leff gegeten. Het is met enige afstand het beste restaurant in deze regio.

Heerlijke Italiaanse wijnkaart en menu. Origineel eten dat supervakkundig wordt voorbereid. Bediening is ontspannen, maar tot in de puntjes verzorgd.

Oud-Beijerland mag in z'n handjes knijpen met zo'n tent!
gerard605 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Leuke zaak, iets wat overrated helaas.
2 maal menu besteld, hoofdgerecht terug naar de keuken gestuurd, deze was niet te eten. Minuscule gerechten voor een te hoge prijs. Na het diner à €150(incl. wijn) zijn we nog ergens wat gaan eten ivm de honger!
Het apart betalen van de gebakjes bij de koffie kan echt niet. Als Lef zich nou niet voor zou doen als een sterrenrestaurant zou het een top zaak zijn.
Helaas probeert men hier toch met de grote jongens mee te spelen, en dan kan je zien dat er geen eigen bijdrage in zit. Alle gerechten zijn exact afgeleid te zijn van de betere sterren restaurants. De bediening doet erg uit de hoogte, maar weet intussen geen antwoord te geven op praktische culinaire vragen.
Talent is er, maar ken je grenzen.
Ilona P.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Weer een leuke nieuwe ontdekking: leff in Oud Beijerland... door en jong stel gerund... mooie smaken en creatieve bordjes..... dit was echt weer een smullen voor ons... zo komt de Hoekse waard ook nog eens op de "kaart"
Gerard777 .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Heerlijk gegeten van een viergangenmenu. Op elk onderdeel een afgestemde (huis)wijn. Oppassen dus als je de volgende dag nog moet werken! Zeker de gestoofde kalfswang is een aanrader. Als je ervan houdt: het toetje met witte chocolade en sinaasappelsorbet!
Ron B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Was weer even geleden dat we bij Leff waren geweest. Vorige keer was het goed bevallen ieder geval! We hadden met z'n vieren gekozen voor het 4 gangen menu. Alle gerechten waren opgemaakt als schilderijtjes en de kwaliteit is zelfs hoger dan de vorige keer, vooral de Kalfswang! Bediening was vlot en gezellig. Huiswijn is ook heerlijk, daarom komen wij hier zeker weer een keer terug! Ga zo door!!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Afgelopen weekend weer eens bij Leff geweest. Deze jonge ondernemers hebben het restaurant door een aantal aanpassingen nog meer sfeer gegeven. De ontvangst was uitermate vriendelijk. Op de menukaart een aantal nieuwe gerechten. Vooral de tournedo was tongstrelend. We komen snel weer.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wij hebben lang gezocht naar een goed restaurant in de Hoeksche Waard en eindelijk, wij hebben het gevonden. Heel tevreden over de bediening, nooit te lang ergens op moeten wachten. Het eten was verrukkelijk. Heerlijke combinaties en mooi opgemaakt. Als je jezelf vaak met kaasplakjes verwend dan kan dit hier iets tegenvallen, maar dat mocht te pret niet drukken. Wij komen zeker terug.
Dejan K.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Bediening was attent en goed. Vond de smaken en combinaties van het verassings menu iets minder verassend dan verwacht. Eten was goed. Zeker een aanrader om nog een keer te proberen.
Piet1979 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
We zijn hier met de kerst wezen eten met z'n tweeën. We komen hier wel vaker en het was net als altijd weer fantastisch.
We hadden 6 gangen genomen inclusief een wijnarrangement. Alle gerechten waren super qua smaak en presentatie! Prijs/ kwaliteit echt super in verhouding! Bediening was ook super vriendelijk en attent. We blijven zeker terugkomen!
Leen O.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Wij, mijn echtgenote en ik vergezeld van 2 van onze kinderen hebben Eerste kerstdag een heerlijk Kerstdiner gegeten in Leff. Smaakvol heel goed bediend in een leuke omgeving hebben wij genoten. De hele crew liet ons merken dat men blij was dat wij gast waren en dat voelde goed.
Normaal gesproken schrijf ik niet zo snel een recensie, maar het bijzondere en aangename gevoel zorgt dat ik van deze regel afwijk. Ik kom zeker terug om ons opnieuw te laten verwennen. Leen Overwater
Maarten J.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Begin deze maand bij restaurant Leff geweest. Voor mijn vrouw en mij bekend terrein. Het ontvangst is hartelijk en voelt als 'thuis' komen. De rundercarpaccio is uitzonderlijk! De gebakken tournedos is nieuw en de Chef en zijn brigade hebben er iets bijzonders van gemaakt. Opvallend zijn de aanpassingen in het restaurant. Prachtig! De nieuwe bank, de ronde tafels en ook de decoratie van lege wijnflessen met Led verlichting vallen op.
Ben blij dat ik op 2e Kerstdag samen met mijn vrouw en vrienden een tafel heb kunnen reserveren.
LinnieQ V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Uitstekend gegeten bij Leff, gezellige entourage, uitermate vriendelijke medewerk(st)ers.
Enkele minpuntjes: of ons gehoor is slecht, of de medewerkster weet niet wat zij uitserveert, voor zover wij horen heeft zij het over palingfilet, waar het toch echt parelhoenfilet moet zijn, en willen wij nog een 'bakje' koffie na het nagerecht? Het mag dan wel beleefd Hoeksche Waards zijn voor 'bakkie', maar 'kopje' klinkt toch net iets meer Leff-waardig. Friet?? Auw...En de friandises die bij het 'bakje' koffie worden aangeboden blijken op de rekening terug te vinden te zijn. Serveer er één van het huis bij de koffie, de rest is voor rekening gast. Staat net wat gastgerichter. En als afsluiter: niemand zichtbaar aanwezig als we onze jassen willen hebben....maar verder absoluut een leuke avond gehad
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Op een -zomaar- woensdagavond besloten we om is lekker te gaan tafelen en kwamen we uit in Oud-Beijerland bij Leff.
Het was erg rustig in de zaak maar bij aankomst prettig ontvangen en een mooi plekje gekregen. Sfeer is intiem en zaak ziet er mooi uit.
Eerst uitleg gekregen over de geschiedenis en over de menukeuze. We zijn voor het 3-gangen menu gegaan en naar eigen keuze lekkere rode wijn gekozen.

Voorgerecht met gerookte zalm en haringtruffel was goed op smaak,zalm had voor het mooie iets meer aanwezig kunnen zijn. Hoofdgerecht was parelhoen en geconfijte eendenbout,heerlijk ! Smaak explosie was zeker te danken aan de heerlijke knolselderij en aardappelmousseline.

Daarna werd er voor voorgesteld om de avond nog meer invulling te geven door een extra gang in de vorm van een kaasplankje,en hiermee akkoord gegaan. Heerlijke kaasjes met goede uitleg en daarbij geserveerd met vijgen compote en warm kletzenbrood,heerlijk !
Nagerecht was een warm notentaartje met hangop en limoenmousse.

Al met al fijne avond gehad met uiterst correcte bediening en goede prijs/kwaliteit verhouding.
Nog minpuntjes ?? Nou eentje dan,ik vind persoonlijk een bakje friet met mayonaise een domper op zulke hoogstaande gerechten, een bakje met bijvoorbeeld seizoensgebonden groenten zou veel beter passen bij de beleving..

Snel weer gaan, want de kaart ziet er heerlijk uit, toppertje !

EeeDee .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Voor de eerste keer bij Leff. De gerechten waren fantastisch. Wij kozen ervoor om ons te laten verrassen door de chef met een 3-gangenmenu.

Het voorgerecht was gerookte zalm, komkommerchutney, piccalilly, kwartelei, mierikswortel en haringkaviaar. De smaken waren zeer verfijnd en de portie was prima.
Als hoofdgerecht aten we gebakken parelhoenfilet en gekonfijte eendenbout, rode biet, knolselderij, aardappelmousseline en een saus van truffel. Het bord zag er weer prachtig opgemaakt uit. Het leek niet zoveel, maar vulde dusdanig dat we hieraan ruim voldoende hadden.
Het nagerecht was een warm notentaartje, hangop, appel, limoenmousse met vanille ijs. Bijzondere smaken tezamen maakten ons diner compleet.
Bij het hoofdgerecht dronken we een Shiraz, op aanraden van de ober, een heerlijke combinatie met de parelhoenfilet. Sfeervol detail was dat de friandises vanaf een speciale kar werden geserveerd en per soort uitvoerig werden toegelicht.

Uit onze score blijkt ons enthousiasme voor dit restaurant. Deze heren weten wat de klant wil en hebben dat goed voor elkaar. De bijzondere smaakcombinaties zijn opvallend. Wij hebben genoten van onze avond. Flexibel zijn zij ook. Het uitserveren van de gerechten mag wat ons betreft in een lager tempo. Desgevraagd werd hier meteen rekening mee gehouden. Pluim!
paulivangaalen .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Graag geven wij een recensie over Lef. Bijzonder vriendelijke gastheren, een gezellige ambiance, keurig net restaurant, super schoon toilet, heerlijke wijn, fantastisch opgemaakte borden, wij aten de gekonfijte eendenborst die voortreffelijk mals was met knolselderij en biet. Als grote groenten eters zou er van ons wat meer groenten op het bord mogen. Daarna een heerlijk bord met kazen met een verrukkelijke vijgencompote en dadelcreme. De cappuccino als toetje was heerlijk met een friandise, geserveerd vanaf een theekar. Samengevat, zeker een avond waard!
Romy D.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Eten is heerlijk, mooi opgemaakt en top van smaak.
De gastheer erg prettig en vriendelijk.
Als enig verbeter puntje, verse patat bij de gerechten.
seilennada R.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
We hebben heerlijk gegeten. Alle gerechten waren zeer smakelijk en prachtig gepresenteerd.
De bediening geeft een leuke toelichting!
L.vreugdenhil V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
zoals altijd geweldig. fijn van smaak, goed opgemaakte borden, en een vriendelijk en attente bediening. Ik raad U aan eens te gaan. Niet parkeren langs het water, is voor pashouders(bekeuring € 90,00.
Wrappange .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Heerlijk gegeten met uitleg bij elk gerecht. Ook als iets niet binnen de aktie viel werd dit er bij verteld. super vriendelijke bediening. Een echte aanrader.
Edith