Leff

Peperstraat 6 3262 JK Oud-Beijerland Nederland Kaart

Over het restaurant Leff

Diner onder de rook van Rotterdam

Bij Leff is het goed toeven! Met ieder gezelschap kun je hier terecht voor smakelijke gerechten en frisse of warme drankjes. Dit knusse stadje is een uitstekende plek om de drukte van de stad te ontwijken. Met een moderne sfeer en gezellige vibe geniet je hier van de heerlijkste en culinaire gerechten!

Meer informatie over restaurant Leff

9,6
9,2
Marlijn F.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Fantastisch lekker gegeten. heerlijke wijn, en de ontvangst bijzonder warm. ondanks dat we ruim een uur later binnen kwamen dan dat we hadden gereserveerd! (vertraging aankomst op zestienhoven) Een aanrader. ...
Corry79 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Gisteravond met 2 vriendinnen heerlijk gegeten bij Leff! Schrijf normaal nooit iets op een website, maar maak 1x een uitzondering.

We hadden gekozen voor het 3-gangen verrassingmenu wat de gastheer aanbood aan tafel! Vanaf het begin tot het eind ware het prachtige schilderijtjes, met vooral als hoogte punt het kalfstaartstuk bij het hoofdgerecht! Het smolt op je tong, echt heerlijk!

Restaurant ziet er knus en gezellig uit! Wij komen hier zeker nog een keer terug, want we hebben gister TOP gegeten! Bedankt team Leff
Marina '.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Culinair gegeten bij Leff! We hadden al eerder over Leff gehoord, maar besloten er nu toch eens zelf een kijkje te nemen en het overtrof onze verwachtingen.
Het verrassingsmenu zat goed in elkaar. Het bakje patat, dat we extra namen, paste eigenlijk niet naast het verfijnde hoofdgerecht. Daar had wel extra groente bij gemogen, in de stijl van de gerechten. De vis en het vlees waren mals en geweldig van smaak. Qua prijs zit Leff boven het gemiddelde, maar voor een speciale gelegenheid vinden wij deze zaak een aanwinst voor Oud- Beijerland.
s24 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Weer fantastisch gegeten bij restaurant Leff! Vanaf begin af aan voel je je hier helemaal welkom. We waren met zijn 2en en hadden gekozen voor het 4 gangen verrassingsmenu. Voorgerecht met gerookte zalm, biet, geitenkaas, kappertjes en mierikswortel was echt super. Net als alle andere gerechten trouwens! We blijven hier zeker vaker terugkomen!
iwp .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Leuke en spontane ontvangst door de gastheer, hij herkende ons nog van een eerder bezoek. Ambitieuze gerechten worden mer verve geserveerd. Wijnen smaken goed bij de gerechten, je merkt dat ze hier een slag in hebben geslagen. Ook aandacht voor de jonge fijnproevers, het kindergerecht is ook culinair, aangevuld met een lekker frietje, hetgeen we erg prettig vinden.
Ambitieus team staat er in de keuken, aanbeveling waard!
Maarten J.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Wat een fijn restaurant. De bediening maakt dat je je direct welkom voelt. Attent en vriendelijk en kennis van zaken. Dat zit wel goed. De carpaccio is ongeëvenaard en raad ik iedereen aan om deze te gaan eten. De kaasplank is nieuw en is zeer compleet, leuk gepresenteerd! De avond hebben we besloten met de Dame Blanche "Leff"....heel bijzondere presentatie en zo lekker.
Het was een een gezellige avond in de Peperstraat van Oud-Beijerland.
ernst-1234 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Ik heb nog nooit drie maal een tien gegeven. Zelfs niet voor driesterrententen. Maar deze keer doe ik dat wel omdat ik ook de prijs´/kwaliteit verhouding in deze recensie meeneem.
Mijn tafelgenoten wilden graag het verrassingmenu, daar sloot ik me bij aan, hoewel ook op de kaart mooie gerechten stonden.
Als voorgerecht hadden we labelrouge hoen met parmezaan op een bedje van quinoa. --voor de frisse noot was hier appel in verwerkt. Het zout kwam van de ham. Afgemaakt met een smakelijke parmezaan creme. Alles zeer smakelijk.
Het hoofdgerecht was een mooi gegaard stukje kalf met een aardappelmousseline, verse doperwten en tuinboontjes vergezeld van een asperge. Over smaak valt te twisten van mij had de t wat nootmuskaat, maar mijn disgenoten vonden dit niet.
Compliment moet uitgaan naar degene welke de asperge geschild heeft, want voor het eerst in tijden proefde ik geen hout oid, zorgvuldig gewerkt dus.
Voor het dessert had ik een mooi kaasplankje en mijn medeeters een mooi dessert waar zoet en zuur een mooi contrast hadden.
De zwarte brigade deed zijn werk meer dan goed en maakte het ik ben uit plaatje compleet. De gastheer verstaat zijn vak. Ik ben wel van mening dat er veel personeel liep. V oordeel daarvan is wel dat zelfs grote tafels in een keer uitgelopen werden, waardoor niemand op een ander hoefde te wachten.
We hebben alle drie de huiswijnen gedronken (wit, rood en de rose) deze zijn zo smaakvol dat ik mijn neiging om in de wijnkaart te gaan spitten, niet nodig vond.
Als je dan afrekenen gaat wordt de glimlach nog groter. Prijs kwaliteit is hier meer dan op orde.
Al met al een restaurant waar we zeker terugkomen en een aanrader om om te rijden
ErikPolder .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Een jaar geleden hebben we al een keer een voorproefje gehad in dit restaurant, waar we eigenlijk te lang zijn weg gebleven. Een zaak met een mooie ambiance, stijlvol en goed meubilair. De bediening is super professioneel op sterren niveau (maar geen prijzen op sterren niveau), gelukkig niet stijf en alles is mogelijk om het menu samen te stellen.

Wanneer het verrassingsmenu geserveerd wordt het komt het overeen met het voorproefje van een jaar geleden en dat de mede eigenaar zich aan zijn woord houd. Een onberispelijk heerlijke carpaccio als voorgerecht. Een tussengerecht van label rouge hoender, quinoa, appel, eidooier en parmazaan. Als hoofdgerecht werd een kalfsstaart stuk geserveerd wat een garing van 18 uur had doorstaan. Het dessert was opgebouwd van Savarin van framboos, crème van perzik en witte chocolade, crushed ijs van perzik en limoncello, sorbet van framboos en dragon.

Het diner in dit restaurant was voor ons een mooi begin van het weekend. Ik zal deze keer geen jaar wachten om hier terug te komen.
Suzie Q.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
In een leuk steegje in Oud Beijerland zit Leff. Aan de voorzijde hebben ze ruimte voor een terras(je), daar stonden nu alleen hangtafels. Misschien leuk voor de zomer?
Het eten was heerlijk. We hadden een vier-gangen menu, erg lekker en leuke combinaties. Vooraf de label rouge hoender met quinoa, als tussengerecht kalfswang met kabeljauw, het staartstuk als hoofdgerecht. Toe een kaasplankje en het zoete dessert met limoentaart. Allemaal heerlijk.
We waren hier voor het eerst en bij het opnemen van de bestelling werd gevraagd of we friet bij het hoofdgerecht wilden. We hebben maar 'ja' gezegd, maar dat moet je dus niet doen. Zonder friet zijn de porties ruim voldoende en zo'n vette aardappel doet afbreuk aan de heerlijke smaak van het hoofdgerecht.
De bediening is ontzettend attent, ze denken met je mee en doen echt hun best om er een mooie avond van te maken. Zeker de moeite waard om voor terug te komen.
Thijs L.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
We hebben ondertussen meerdere keren in Leff gegeten. Het is met enige afstand het beste restaurant in deze regio.

Heerlijke Italiaanse wijnkaart en menu. Origineel eten dat supervakkundig wordt voorbereid. Bediening is ontspannen, maar tot in de puntjes verzorgd.

Oud-Beijerland mag in z'n handjes knijpen met zo'n tent!
gerard605 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Leuke zaak, iets wat overrated helaas.
2 maal menu besteld, hoofdgerecht terug naar de keuken gestuurd, deze was niet te eten. Minuscule gerechten voor een te hoge prijs. Na het diner à €150(incl. wijn) zijn we nog ergens wat gaan eten ivm de honger!
Het apart betalen van de gebakjes bij de koffie kan echt niet. Als Lef zich nou niet voor zou doen als een sterrenrestaurant zou het een top zaak zijn.
Helaas probeert men hier toch met de grote jongens mee te spelen, en dan kan je zien dat er geen eigen bijdrage in zit. Alle gerechten zijn exact afgeleid te zijn van de betere sterren restaurants. De bediening doet erg uit de hoogte, maar weet intussen geen antwoord te geven op praktische culinaire vragen.
Talent is er, maar ken je grenzen.
Ilona P.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Weer een leuke nieuwe ontdekking: leff in Oud Beijerland... door en jong stel gerund... mooie smaken en creatieve bordjes..... dit was echt weer een smullen voor ons... zo komt de Hoekse waard ook nog eens op de "kaart"
Gerard777 .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Heerlijk gegeten van een viergangenmenu. Op elk onderdeel een afgestemde (huis)wijn. Oppassen dus als je de volgende dag nog moet werken! Zeker de gestoofde kalfswang is een aanrader. Als je ervan houdt: het toetje met witte chocolade en sinaasappelsorbet!
Ron B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Was weer even geleden dat we bij Leff waren geweest. Vorige keer was het goed bevallen ieder geval! We hadden met z'n vieren gekozen voor het 4 gangen menu. Alle gerechten waren opgemaakt als schilderijtjes en de kwaliteit is zelfs hoger dan de vorige keer, vooral de Kalfswang! Bediening was vlot en gezellig. Huiswijn is ook heerlijk, daarom komen wij hier zeker weer een keer terug! Ga zo door!!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Afgelopen weekend weer eens bij Leff geweest. Deze jonge ondernemers hebben het restaurant door een aantal aanpassingen nog meer sfeer gegeven. De ontvangst was uitermate vriendelijk. Op de menukaart een aantal nieuwe gerechten. Vooral de tournedo was tongstrelend. We komen snel weer.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wij hebben lang gezocht naar een goed restaurant in de Hoeksche Waard en eindelijk, wij hebben het gevonden. Heel tevreden over de bediening, nooit te lang ergens op moeten wachten. Het eten was verrukkelijk. Heerlijke combinaties en mooi opgemaakt. Als je jezelf vaak met kaasplakjes verwend dan kan dit hier iets tegenvallen, maar dat mocht te pret niet drukken. Wij komen zeker terug.
Dejan K.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Bediening was attent en goed. Vond de smaken en combinaties van het verassings menu iets minder verassend dan verwacht. Eten was goed. Zeker een aanrader om nog een keer te proberen.
Piet1979 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
We zijn hier met de kerst wezen eten met z'n tweeën. We komen hier wel vaker en het was net als altijd weer fantastisch.
We hadden 6 gangen genomen inclusief een wijnarrangement. Alle gerechten waren super qua smaak en presentatie! Prijs/ kwaliteit echt super in verhouding! Bediening was ook super vriendelijk en attent. We blijven zeker terugkomen!
Leen O.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Wij, mijn echtgenote en ik vergezeld van 2 van onze kinderen hebben Eerste kerstdag een heerlijk Kerstdiner gegeten in Leff. Smaakvol heel goed bediend in een leuke omgeving hebben wij genoten. De hele crew liet ons merken dat men blij was dat wij gast waren en dat voelde goed.
Normaal gesproken schrijf ik niet zo snel een recensie, maar het bijzondere en aangename gevoel zorgt dat ik van deze regel afwijk. Ik kom zeker terug om ons opnieuw te laten verwennen. Leen Overwater
Maarten J.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Begin deze maand bij restaurant Leff geweest. Voor mijn vrouw en mij bekend terrein. Het ontvangst is hartelijk en voelt als 'thuis' komen. De rundercarpaccio is uitzonderlijk! De gebakken tournedos is nieuw en de Chef en zijn brigade hebben er iets bijzonders van gemaakt. Opvallend zijn de aanpassingen in het restaurant. Prachtig! De nieuwe bank, de ronde tafels en ook de decoratie van lege wijnflessen met Led verlichting vallen op.
Ben blij dat ik op 2e Kerstdag samen met mijn vrouw en vrienden een tafel heb kunnen reserveren.