Over restaurant LEF Restaurant en Bar

LEF Restaurant & Bar in Delft is een favoriet van de Delftse inwoners en studenten; en dat verklaart waarom het net zo populair is bij de toeristen van over de wereld.

Het is een knus restaurant/ eetcafé met vrolijke bediening en de sfeer van een gezellige Franse brasserie. Het is er altijd gezellig druk.

Buiten op het mooiste terras van Delft flirten de jonge obers met de gasten. In de ondergaande zon kun je daar genieten van een glas Pernod of een Champagne.
Door de studenten van de universiteit is het terras verkozen tot het beste terras van de stad. Het Doelenplein ligt vlak achter het beroemde straatje van Vermeer.

In de keuken werkt een energiek team aan de lekkerste gerechten, met veel keuzes. Geniet van lekkere salades, huisgemaakte paté, slakken en vervolgens van een gegrilde entrecote, confit de canard of verse vis.

In de zomer is het er gezellig tot in de late uurtjes. Er wordt regelmatig een spelletje Jeu de Boules gespeeld. Van jong tot oud, van student tot toerist, iedereen verzamelt zich op het Doelenplein.

Meer informatie over restaurant LEF Restaurant en Bar

• : Parkeren kunt u om de hoek. Volg de borden 'Paardenmarkt'.

Zondag t/m Donderdag 16:00 - 23:30
Vrijdag en Zaterdag 14:00 - 24:00

• Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Bar , English spoken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Open op zondag , Per boot te bereiken , Rolstoelvriendelijk , Terras , Wi-Fi
Eten7,3/10
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Bart S. Gastronoom (14 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Lef is een heel leuk café in Franse stijl met terras in de zon op een heel leuk "inham"plein. Heel vriendelijke bediening. Gezellig en aanrader voor een middag in de zon met een wijntje en wat hapjes.

Het restaurant is minder goed vind ik, te eenvoudige gerechten en niet geweldig, niet wat ik zou verwachten in dit Franse decor. Simpel biefstukje met pepersaus met wat bootjes en franse frietjes met mayo voor 21 euro. Zeebaars ongefileerd met veel te sterke kruidenprut er op. Heel klein (lekker) creme bruleetje. Best ok allemaal voor een café, maar prijs/kwaliteit staan niet in verhouding.

Dus helaas wat mij betreft de volgende keer alleen drankjes met wat hapjes op het terras
ItsMeAnne . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Gezellig gegeten bij Lef! Bediening was super vriendelijk en altijd met plezier en een oprechte glimlach! :) Ben zelf voor het "Royal Menu" gegaan met een voorafje van avocado en roze garnaaltjes en het hoofdgerecht zeebaars. Alles van goede kwaliteit en niks op aan te merken, je moet wel houden van zelf een visje uit elkaar halen, maar dat vind ik zelf geen probleem. Ook de groente die bij de vis zat (wortel en tomaat), waren goed op smaak. Restaurant is wel een beetje krap, maar dat heeft dan ook wel weer wat. Overal een heerlijke avond gehad!
Jeanne S. Bourgondiër (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Lef is gewoon echt Frans eten in de ambiance van bij ons thuis .. Echte goede keuken ongecompliceerd en puur !
We trakteren onszelf en vrienden op Lef !
Jeroen D. Gastronoom (15 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Redelijk goede kaasfondue gegeten, lekker knoflookbrood! ze doen heel erg hun best om het de gasten naar de zin te maken, maar veel van het eten is deels uit zakjes lijkt het.
Olav V. Bourgondiër (4 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Restaurant Lef is best een fijn restaurant, leuke 'franse' sfeer en ze doen hun best om hun gasten het naar hun zin te maken. Alleen het eten is niet zo fantastisch. Veel gedroogde kruiden en dat proef je. Ik had zelf slakken voor en rog als hoofdgerecht, best aardig. Mijn tafelgenoten bestelden vegetarisch, dat is hier echter geen aanrader. Ze hadden een ovenschotel, niks aan. De wijn was echter aardig. Als terras zeker een aanrader (fijne plek met zon), als restaurant niet echt.
Evelien H. Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Lef is een van de betere restaurants in Delft. Vooral een aanrader bij lekker weer, vanwege het grote en sfeervolle terras. Je kan er zowel heerlijk borrelen, als eten. Voor 25 euro heb je al een drie gangen menu! Heb hier al meerdere malen heerlijk gegeten, met een goede service.
MarcoRutte55 . Bourgondiër (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Hele leuke sfeer, zoals een bistro zou moeten zijn. De salades zijn een feest! De bediening is aardig en vlot. De keuken had het (te) druk. Toch vind ik het echt een aanrader.
Claire P. Gastronoom (34 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
Na hier een aantal jaar niet meer geweest te zijn heb ik hier opnieuw gegeten. Het was wederom heerlijk! Lef heeft een ontzettend lekkere Franse kaart. De sfeer in het restaurant is erg goed. Ook wordt er rekening gehouden met kinderen met een speciaal kindermenu. Deze viel bij een van mijn jonge tafelgenoten zeer goed in de smaak. De bediening liet af en toe op zich wachten, maar het eten maakt alles goed.
Rene R. Bourgondiër (2 recensies) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Met het gezin gegeten op zaterdagavond 24/1/15. Kwaliteit van het eten prima in orde. Het dagmenu werd door de bediening aangeraden: stoofschotel met witvis, garnalen en mosselen. Maar werd er bijgezegd, ook met tonijn en zalm. Groot was de teleurstelling toen ik het eten kreeg opgediend: 3 mosselen, enkele kleine garnalen en één brokje witvis in een soepachtige substantie. Dit kan je niet opdienen, wie houdt toezicht op de keuken? Na een opmerking van mij werd bevestigd door de ober dat dit inderdaad wat karig was en nam het bord mee. Toen de rest van het gezin klaar was met het hoofdgerecht werd mijn stoofschotel alsnog geserveerd, ik dacht eigenlijk dat men het vergeten was, ik heb er twintig minuten op moeten wachten. Hoe moeilijk kan het zijn om wat stukjes vis toe te voegen aan het gerecht. Ik tweede instantie ook geen tonijn kunnen ontdekken en enkele stukjes zalm. Wel één gratis dessert en een koffie om het goed te maken. Dit is geen aanbeveling om terug te komen, ook al was de kwaliteit van de andere gerechten goed.
HjalmarSnoep . Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
lapin bon Femme was erg lekker. Toetje met de peer en mascarpone erg bijzonder. De bediening was vriendschappelijk, niet formeel, hetgeen ik prettig vind. Een puntje van kritiek is de inrichting. De stoelen en tafels staan wat dicht op elkaar en een aanvaring met de achterbuurman is bijna onvermijdelijk.
Anna H. Gastronoom (31 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Wat een leuke ontdekking is dit in Delft! Echt een bistrootje met franse uitstraling door de spiegels en de banken langs de kant. Misschien nog wel gezelliger dan de echte franse varianten, want daar zit je vaak onder vreselijke tl-buizen. Zeer aardige bediening. Ouderwets heerlijke slakken zonder poespas en prima pasta. Wij komen hier zeker terug, beetje vakantiesfeertje!
Mieke D. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Afgelopen zaterdag heb ik mijn verjaardag gevierd bij Lef met 10 luitjes.
De locatie en de sfeer was prima en het eten was oppie toppie.
Met vier personen hebben we kaasfondue gegeten en het was heerlijk.
De andere gasten hebben verschillende gerechten gekozen en waren ook vol lof over alle gerechten. Lef heeft prima koks in dienst en het bedienend personeel was erg vriendelijk. Al met al hebben we een hele gezellige avond gehad en wij komen zeker snel weer terug !! Mieke
Eefje B. Gastronoom (10 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
Afgelopen dinsdag hier gegeten. We waren op zoek naar een eenvoudig tentje voor een hapje eten op een doordeweekse avond en kwamen uit bij Lef. Het was erg rustig (slechts twee andere tafeltjes bezet) maar desondanks was de sfeer gezellig met muziek uit de platenspeler en wsa de bediening erg attent. De prijs/kwaliteit verhouding van het eten is goed en ook de wijn (maandwijn) vonden wij erg lekker. Een prima Franse bistro om nog eens terug te komen.
Ruud_Schiedam . Gastronoom (22 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Met wat collega's wezen eten bij LEF. Ik was er al eerder geweest. het pluspunt van deze zaak is de ambiance. Op deze septemberavond was het een prachtige nazomeravond en dan is het goed toeven op het terras van LEF. Met grind op de grond met daarop bistro tafeltjes en stoeltjes en daarboven een prikkabel met lampjes doet de sfeer zuid-Europees aan.

Het eerste pluspunt kwam al toen we aan tafel gingen. Ongevraagd werd er een karaf water op tafel gezet, hulde!

Het eten was voortreffelijk. Vooraf had ik lamsgehaktballetjes en als hoofdgerecht Couscous met een mooie saus.

Al met al een bijzonder plezierige avond gehad op het terras van LEF.
Arjan P. Gastronoom (11 recensies) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Eens met mijn werk bij Lef gegeten. Dit hadden wij beter niet kunnen doen. Vooraf gerookte zalm, het plastic zatter er nog tussen. De opmaak van de boorden was zeer matig. Verder hoofd, risotto hadden ze ook wel doperwten kunnen noemen want daar had je er meer van. De asperges waren zwart!

De koffie was opzicht goed. Aanrader voor een biertje te drinken maar niet om te eten.
Carolijn B. Bourgondiër (3 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Leuk sfeertje, lekker eten aan een gezellig plein in Delft. Bij Lef kun je niet reserveren, maar er was nog een tafeltje voor ons. Toegankelijk en leuk restaurantje.
Ekruider . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2014
De verjaardag van onze zoon (10) gevierd met opa's en oma's.
Heerlijk gegeten.
Runderkebabs vooraf waren precies gaar genoeg en met heerlijke sausje.
Lamscurry was ook goed bereid. Kruidig en lekker gecombineerd met couscous met rozijnen.
Steaks met beurre de paris waren precies goed met een pittige beurre.

Attente, vriendelijke bediening.

Kortom een heerlijke afsluiting van de verjaarsdag inclusief sterretjes op het toetje.
Anuschka30 . Fijnproever (7 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2014
Het restaurant werd ons aangeraden door een medewerkster van De Porceleyne Fles. We zijn blij dat we haar advies gevolgd hebben. De bediening was vlot en erg vriendelijk. Het restaurant is in bistro stijl en doet heel gezellig aan. We hebben lekker gegeten: risotto met garnalen, crème brulée en koffie toe.
Harold K. Bourgondiër (2 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Het eten viel echt zwaar tegen! Jammer! Met Franse vrienden bij Lef gegeten naar aanleiding van hun website en reviews op Iens.nl.
Wij wonen in Delft en hadden hier nog niet eerder gegeten. Wát een teleurstelling. Niets was ook maar een béétje goed, de rode poon niet, de Provencaalse ratatouille niçoise niet, de curry en de biefstuk ook niet!
Schandalig slecht gegeten! Maar...het meisje dat ons bediende was heel aardig!
Gelukkig maar, anders hadden we plenty reden om boos de zaak te verlaten.