LEF Restaurant en Bar Delft

Doelenplein 2 2611 BP Delft Nederland Kaart
31-152120617

Over het restaurant LEF Restaurant en Bar Delft

LEF Restaurant & Bar in Delft is een favoriet van de Delftse inwoners en studenten; en dat verklaart waarom het net zo populair is bij de toeristen van over de wereld.

Het is een knus restaurant/ eetcafé met vrolijke bediening en de sfeer van een gezellige Franse brasserie. Het is er altijd gezellig druk.

Buiten op het mooiste terras van Delft flirten de jonge obers met de gasten. In de ondergaande zon kun je daar genieten van een glas Pernod of een Champagne.
Door de studenten van de universiteit is het terras verkozen tot het beste terras van de stad. Het Doelenplein ligt vlak achter het beroemde straatje van Vermeer.

In de keuken werkt een energiek team aan de lekkerste gerechten, met veel keuzes. Geniet van lekkere salades, huisgemaakte paté, slakken en vervolgens van een gegrilde entrecote, confit de canard of verse vis.

In de zomer is het er gezellig tot in de late uurtjes. Er wordt regelmatig een spelletje Jeu de Boules gespeeld. Van jong tot oud, van student tot toerist, iedereen verzamelt zich op het Doelenplein.

Meer informatie over restaurant LEF Restaurant en Bar Delft

Tram 1, Stop 'Prinsenhof'
  • Kom je met de auto?
    Bij LEF komt iedereen gewoon langs. We doen ons best om iedereen een tafeltje te geven. Enkel groepen vanaf 6 personen kunnen reserveren. Bel 015-2120617 (vanaf 15 uur).
  • : Parkeren kunt u om de hoek. Volg de borden 'Paardenmarkt'.

Maandag gesloten

Elsa G.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Dit is een bijzonder prettig restaurant. Alles is er voortreffelijk verzorgd. Ook de sfeer is er aangenaam. Buiten is er een prachtig terras. Zeker een aanrader.
Leo B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Mijn vriendin & ik komen hier regelmatig want het lijkt op café de l'industrie in Parijs en Parijs is altijd leuk.
We eten meestal hetzelfde, een entrecôte en wat zoets toe
Nooit teleurgesteld. altijd dezelfde sfeer.
En dat terwijl veel restaurants overschakelen op de grand café formule, dus burgers en kroketten.
Lef is een zeldzaamheid aan het worden. Wij hopen er gebruik van te maken.
marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Met mijn familie wezen eten. Heerlijke plek, goed te bereiken op de fiets en een leuke speelplek voor onze kinderen (zandbak en glijbaan). Het eten was erg verrassend (Franse eend, lekkere paté, salade met vis) en de bediening was goed georganiseerd. Een plek om aan te raden!
Leo D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Een hele leuke plek midden in Delft waarbij je jezelf waant in een klein frans dorp op het dorpsplein. Uitstekende keuken met heerlijke gerechten
Claire N.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
LEF heeft één van de mooiste terrassen van Delft. In combinatie met een zonnetje waan je je bijna op een Zuid-Frans terras. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Prettige plek om te borrelen, of voor een maaltijd. Enkel verbeterpuntje: bij een vol terras is de chaos bij het personeel wel merkbaar.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Voor valentijn geweest. Prachtige vis en wijn. Knapperig stokbrood. Erg lekker en tamelijk druk. Fijne ambiance. Bedankt!
paul U.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Mooie plek om te eten. Prettige sfeer en bediening. Het eten was, gelet op prijs en type restaurant, heel erg goed.
hdefelde .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Met groep collega's hier gegeten. Leuk restaurant. Zelfs op een maandagavond zat het behoorlijk vol.
Porties zijn erg groot. Voor minder dan 30 euro heb je een 3-gangen menu.
hdefelde .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Porties zijn erg groot. Voor minder dan 30 euro heb je een 3-gangen menu.
jenniferdeen .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Gisteravond met vrienden hier gegeten. We vonden het erg gezellig, zeker mede dankzij het vriendelijke en vrolijke personeel en eigenaar. De gerechten waren ruim voldoende en lekker Frans. We hopen hier weer terug te komen.
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Lef is een heel leuk café in Franse stijl met terras in de zon op een heel leuk "inham"plein. Heel vriendelijke bediening. Gezellig en aanrader voor een middag in de zon met een wijntje en wat hapjes.

Het restaurant is minder goed vind ik, te eenvoudige gerechten en niet geweldig, niet wat ik zou verwachten in dit Franse decor. Simpel biefstukje met pepersaus met wat bootjes en franse frietjes met mayo voor 21 euro. Zeebaars ongefileerd met veel te sterke kruidenprut er op. Heel klein (lekker) creme bruleetje. Best ok allemaal voor een café, maar prijs/kwaliteit staan niet in verhouding.

Dus helaas wat mij betreft de volgende keer alleen drankjes met wat hapjes op het terras
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Gezellig gegeten bij Lef! Bediening was super vriendelijk en altijd met plezier en een oprechte glimlach! :) Ben zelf voor het "Royal Menu" gegaan met een voorafje van avocado en roze garnaaltjes en het hoofdgerecht zeebaars. Alles van goede kwaliteit en niks op aan te merken, je moet wel houden van zelf een visje uit elkaar halen, maar dat vind ik zelf geen probleem. Ook de groente die bij de vis zat (wortel en tomaat), waren goed op smaak. Restaurant is wel een beetje krap, maar dat heeft dan ook wel weer wat. Overal een heerlijke avond gehad!
Jeanne S.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Lef is gewoon echt Frans eten in de ambiance van bij ons thuis .. Echte goede keuken ongecompliceerd en puur !
We trakteren onszelf en vrienden op Lef !
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Redelijk goede kaasfondue gegeten, lekker knoflookbrood! ze doen heel erg hun best om het de gasten naar de zin te maken, maar veel van het eten is deels uit zakjes lijkt het.
Olav V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Restaurant Lef is best een fijn restaurant, leuke 'franse' sfeer en ze doen hun best om hun gasten het naar hun zin te maken. Alleen het eten is niet zo fantastisch. Veel gedroogde kruiden en dat proef je. Ik had zelf slakken voor en rog als hoofdgerecht, best aardig. Mijn tafelgenoten bestelden vegetarisch, dat is hier echter geen aanrader. Ze hadden een ovenschotel, niks aan. De wijn was echter aardig. Als terras zeker een aanrader (fijne plek met zon), als restaurant niet echt.
Evelien H.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Lef is een van de betere restaurants in Delft. Vooral een aanrader bij lekker weer, vanwege het grote en sfeervolle terras. Je kan er zowel heerlijk borrelen, als eten. Voor 25 euro heb je al een drie gangen menu! Heb hier al meerdere malen heerlijk gegeten, met een goede service.
MarcoRutte55 .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Hele leuke sfeer, zoals een bistro zou moeten zijn. De salades zijn een feest! De bediening is aardig en vlot. De keuken had het (te) druk. Toch vind ik het echt een aanrader.
Claire N.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
Na hier een aantal jaar niet meer geweest te zijn heb ik hier opnieuw gegeten. Het was wederom heerlijk! Lef heeft een ontzettend lekkere Franse kaart. De sfeer in het restaurant is erg goed. Ook wordt er rekening gehouden met kinderen met een speciaal kindermenu. Deze viel bij een van mijn jonge tafelgenoten zeer goed in de smaak. De bediening liet af en toe op zich wachten, maar het eten maakt alles goed.
Rene R.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Met het gezin gegeten op zaterdagavond 24/1/15. Kwaliteit van het eten prima in orde. Het dagmenu werd door de bediening aangeraden: stoofschotel met witvis, garnalen en mosselen. Maar werd er bijgezegd, ook met tonijn en zalm. Groot was de teleurstelling toen ik het eten kreeg opgediend: 3 mosselen, enkele kleine garnalen en één brokje witvis in een soepachtige substantie. Dit kan je niet opdienen, wie houdt toezicht op de keuken? Na een opmerking van mij werd bevestigd door de ober dat dit inderdaad wat karig was en nam het bord mee. Toen de rest van het gezin klaar was met het hoofdgerecht werd mijn stoofschotel alsnog geserveerd, ik dacht eigenlijk dat men het vergeten was, ik heb er twintig minuten op moeten wachten. Hoe moeilijk kan het zijn om wat stukjes vis toe te voegen aan het gerecht. Ik tweede instantie ook geen tonijn kunnen ontdekken en enkele stukjes zalm. Wel één gratis dessert en een koffie om het goed te maken. Dit is geen aanbeveling om terug te komen, ook al was de kwaliteit van de andere gerechten goed.
HjalmarSnoep .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
lapin bon Femme was erg lekker. Toetje met de peer en mascarpone erg bijzonder. De bediening was vriendschappelijk, niet formeel, hetgeen ik prettig vind. Een puntje van kritiek is de inrichting. De stoelen en tafels staan wat dicht op elkaar en een aanvaring met de achterbuurman is bijna onvermijdelijk.