Leerhotel Het Klooster

Daam Fockemalaan 10 3818 KG Amersfoort Nederland Kaart

Over restaurant Leerhotel Het Klooster

Vakmannen en -vrouwen in spe

Op deze schitterende locatie in Amersfoort schuif je maar wat graag aan voor een avond uitgebreid tafelen. Het personeel hier is in de leer, dus misschien missen ze soms wat ervaring. Dit maken zij echter ruimschoots goed met hun enthousiasme. Laat u verrassen! Wie weet eet u hier wel een gerecht van een sterrenchef in spe.

Meer informatie over restaurant Leerhotel Het Klooster

Maandag t/m Vrijdag
- Ontbijt 07:00 - 10:00
Zaterdag 07:00 - 10:00
- Ontbijt 07:00 - 10:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Elleke63 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Erg leuk en lekker! Vandaag met cadeaukaart een lunch genuttigd. Eerder een diner, want we kregen na koffie heilbot op een salade van aardappeltjes en sjalotjes met brood en boter. Veel heilbot en zelfs voor iemand die vis niet zo lekker vind (ikzelf!) absoluut lekker en goed te doen.
De volgende gang was een erg malse en heerlijk gekruide steak met haricots verts, een wat zurig lekker sausje en gebakken aardappeltjes.
De 2 gangen waren in het cadeau inbegrepen en omdat het meer op een diner leek, hebben we zelf nog een dessert besteld. Een absolute aanrader; de chocolade bombe! Chocomousse met een laagje cholcola, veel vers fruit (bramen, blauwe bes en aardbei) een bolletje bosvruchtenijs, wat kanpperigs er bij (cornflakes?! ) en een vruchtensausje. Echt lekker!!!
In een leerhotel moet je gewoon rekening (kunnen) houden met het feit dat er geleerd wordt, dus geduld en niet muggeziften over een foutje!
Het was mooi om te zien hoe de studenten het ons naar de zin probeerden te maken.
Vond de prijs redelijk, maar wat meer uitleg over het concept, de evt. keuzes/alternatieven en misschien een aankondiging van wanneer de kaart weer wijzigt, zou ons kietelen om wat vaker te komen en meer mensen mee te gaan nemen!
Ambu .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Met z'n zessen heerlijk gegeten bij het Klooster. We waren bijna de enigen; was wel jammer, want is toch minder sfeervol. De studenten deden hun best, leken erg gespannen en konden moeilijk uit de rol van 'het leren'komen. Daardoor kwam het wat stijfjes en stilletjes over. Een gezellig praatje maken zou best kunnen. De kwaliteit van het eten was goed. De prijs vonden we wel hoog als je bedenkt dat je helpt om studenten het vak te leren. De entourage is mooi. Prachtig klooster en binnen ademt het nog echt die sfeer. Het restaurant zou wat intiemer mogen. Al met al een leuke ervaring, niet echt om nog eens terug te gaan.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Fraai menu. 4 gangen. Leuke bediening. Precies genoeg tijd tussen de gerechten. Heerlijk gegeten. Vooral de kabeljauw op een bedje van rucola en kappertjes.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
We hebben genoten van het diner bij Leerhotel Het Klooster. Het personeel was zeer vriendelijk, en behulpzaam, daar het Klooster een leerhotel is was het ook duidelijk dat het personeel nog in opleiding is.
Het eten was heerlijk, we hebben genoten van alle drie de gerechten. De porties waren ook goed en het geld waard.
Het restaurant was goed ingericht, het enige nadeel was dat onze 2-persoonstafel naast een tafel met een grote groep gasten stond, dit zorgde voor veel rumoer. Hierdoor was het dineetje minder geslaagd. Misschien iets om rekening mee te houden.
Vandenblink .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Fraaie entree. Het restaurant zat in het nieuwere gedeelte en was ruim opgezet. Tafels zijn fraai gedekt. Er is geen keuzemenu. Het vaste 3-gangenmenu zouden we zelf niet zo snel gekozen hebben. Wel zeer compleet met amuse, broodjes met tapenade en boter. Het hoofdgerecht bestond uit hertenbiefstukjes en hertenstoofpotje. Het hertenstoofpotje vonden we erg smakelijk. Ook het dessert was erg lekker. Het is leuk dat de bediening de mogelijkheid krijgt om in dit restaurant de praktijk te leren.
Asondaal .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Er was een menu.
Mooi opgediend en goed uitgeserveerd.
Lekker gegeten.
Alleen achteraf realiseerde ik me dat de porties vrij klein waren en ik ben geen grote eter.
Thuis heb ik nog wat gegeten.
Erikenliza .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Het eten was heerlijk! De ambiance viel tegen. Je zit niet in het oude gedeelt van het klooster. En de temperatuur was oncomfortabel. De bediening is keurig. Ook hier misten wij sfeer. Er wordt alleen het noodzakelijke gezegd. Niet meer en niet minder. In een woord: koud! Wel heerlijke hapjes gegeten.
Gerharda .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Bijzondere locatie. Beetje jammer dat het restaurant dan onderin in een wat onpersoonlijke nieuwbouw zit. Er was een fantastisch wintermenu samengesteld. Onder andere heerlijk voorafje zalmcarpaccio. Zeer verzorgd. Personeel leerlingen waren attent maar konden ook ontspannen een praatje maken. Top! En beduusd van de lage prijs vergeten fooi te geven. Terugkomen dus!
Cnkid .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Eten was erg lekker, bediening was wel duidelijk onervaren, vooral wat betreft het aanbieden en serveren van wijn, maar daar is een leerhotel wel voor bedoeld ;-)
Henk-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Goed en lekker gegeten! Leuke bediening die echt meer dan hun best doen! Prijs en kwaliteit staan zeker zeer goed in verhouding.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Wij hebben genoten van een 3 gangen diner. Al de 3 gangen hadden een heerlijke smaak en werden mooi opgediend.
Het eten werd wel (iets té) snel opgediend. In 5 kwartier hebben wij een amuse, 3 gangendiner en koffie gehad en stonden wij weer buiten. Dit had wel iets meer verspreid mogen worden.
Het personeel was enthousiast en vriendelijk. Wij merkten dat zij in lerende zijn en wij vonden dat juist leuk om dit mee te maken.
Ruud.bokdam1 .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Ontvangst vriendelijk, verlichting was te fel, ( verlichting dempen werkt vermoedelijk sfeervoller) zeker gezien ook de witte muren. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Enkele suggesties aangegeven op recensieformulier.

Zou zeker nog eens teruggaan.
Emmavanderkaaij .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Heel leuk. Relaxte sfeer, goed eten. Werd goed rekening gehouden met allergenen. Vriendelijk personeel en netjes. Het eten was perfect.
Lowie.ha .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
De aanzicht van het gebouw en de entourage vallen direct op. Majestueus. De ontvangst in de hal was vriendelijk en accuraat. De bediening en informatie over de gerechten was in grotendeels in orde. Het werd op een hartelijke wijze gedaan.
Vooral voorgerecht en dessert spraken ons erg aan. Enkele aandachtspuntjes: de eerste wijnglazen werden compleet volgeschonken (vonden wij helemaal niet erg) en de dessertlepels waren niet aanwezig en bij het brengen van het dessert kregen wij eetlepels die niet goed in het glas pasten.
Wij komen zeker een keer terug en raden het Leerhotel het Klooster aan in onze familie- en vriendenkring.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Eten was prima, wel jammer dat er geen enkele keuze mogelijkheid is als je met AH bonnen komt
eten.
Kleine porties, smaakvol en mooi gepresenteerd, hoofdgerecht met hert was erg lekker.
Leerlingen doen erg hun best wat ook wel een ongedwongen sfeertje oproept.
Ook leuk: tijdens het eten kijk je uit over een binnentuin met doorkijk naar expositie met schilderijen!
D.t.m.blum .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Het voorgerecht van zalm was heerlijk, verder was de amuse apart.
Om rustig te kunnen eten mag de tijd tussen het serveren van de gerechten m.i. langer zijn. Verder was de bediening uistekend. Het decor sfeervol. Voor herhaling vatbaar.
Gerard L.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Het leerhotel doet er alles aan om de gasten het naar hun zin te maken. Het eten was heerlijk en de sfeer ongedwongen. Een aanrader!
Willie.jansen .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
het eten was super. De bediening supervriendelijk en ook heel gezellig. ontspannen sfeer daardoor. We voelden ons er op ons gamak
Gravy .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Ondanks dat we eerder aankwamen dan de gereserveerde tijd, werden we van harte welkom geheten en naar onze tafel gebracht. Zeer vriendelijke en professionele bediening, zeker voor een "school". Eten was heerlijk en verrassend. Amuse, voorgerecht, hoofdgerecht en dessert waren uitstekend van smaak en temperatuur. Voldoende tijd tussen de gerechten, geen gehaast. Heerlijk genoten van een fijn 3-gangen diner van de ah-restaurantactie.
Ra.gmeligmeyling .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Leuke ervaring, niet te vergelijken met professioneel restaurant. Echt een leeromgeving. Studenten doen hun uiterste best, maar er kan wat fout gaan. Kwaliteit eten staat in verhouding tot de prijs. Leuk om eens te doen