Leerhotel Het Klooster

Daam Fockemalaan 10 3818 KG Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Leerhotel Het Klooster

Vakmannen en -vrouwen in spe

Op deze schitterende locatie in Amersfoort schuif je maar wat graag aan voor een avond uitgebreid tafelen. Het personeel hier is in de leer, dus misschien missen ze soms wat ervaring. Dit maken zij echter ruimschoots goed met hun enthousiasme. Laat u verrassen! Wie weet eet u hier wel een gerecht van een sterrenchef in spe.

Glas champagne

- Ontbijt 08:00 - 10:00

Jouw recensie over het restaurant Leerhotel Het Klooster

geeshummel .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
de ontvangst, de bediening en het eten was alle 3 super!goed. En van de rekening krijg je geen hoofdpijn.. Da's een avondje uit GENIETEN met hoofdletters!
evdajoha .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Hele sympathieke sfeer om lekker te lunchen. Leuk om mee te maken hoe de studenten begeleid worden.

De wand met smalle houtlatjes is erg onrustig en onprettig om naar te kijken als je er precies tegenover zit.
Inez D.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Enthousiaste bediening en voor die "gebrande zalm" wil ik 's nachts zó wakker gemaakt worden!
Verder was het erg gezellig en smaakte alles voortreffelijk.
esthertijmensen .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten.
De bediening was goed en gezellig.
Mooie inrichting.
We hebben een gezellige avond gehad!
John R.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Werkelijk heerlijk gegeten van verfijnde gerechten met mooie bijpassende wijnen.
Als je vooraf rekening houdt met het gegeven dat de koks en het bedienend personeel nog lerende zijn en er dus wel eens een druppeltje wijn naast het glas kan vallen, dan hoe je je daaraan al vast niet te storen.
Ik had echt het idee dat ik op sterrenniveau zat te dineren.
Ik ga zeker nog een paar keer terug en hou het wisselende menu in de gaten.

Nogmaals dank aan iedereen die op 2 oktober in de keuken en in de bediening stond.

Groet,
John
Sonja B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Lekkere gerechten, heerlijke koffie. Goede sfeer en vriendelijke bediening. Alles ziet er heel verzorgd uit. Het is leuk om jonge mensen in opleiding gade te slaan, innemend. Voor herhaling vatbaar.
maeswerff M.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
We hebben genoten van de aparte gelegenheid . De "leerlingen "deden stuk voor stuk hun uiterste best. Het was goed om te ervaren dat ze tevens vertelden wat we voorgeschoteld kregen. 1 Suggestie : Wanneer er klanten op de bank zitten en broodjes geserveerd krijgen, dan graag als eerste serveren. Persoonlijk vind ik het niet prettig wanneer de ober over het broodje van degene tegenover mij hangt. Dat is een op zo'n manier op te lossen punt wanneer men niet bij de klant kan komen vanwege de bank. Verder alles top gedaan.
RInekeV .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
We hebben een leuke avond gehad en echt heel lekker gegeten. Ik had het vegetarische menu en mijn vriendin het gewone. Het was allemaal even lekker. Ik kom zeker nog eens terug!
Embeeee .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Lekker eten, een gemoedelijke sfeer, een prachtig vernieuwd restaurant, en omgeven door behulpzame en vriendelijke studenten die het horecavak leren. Stuk voor stuk ingrediënten voor een genoeglijke avond, wij vonden het erg leuk. Het restaurant biedt een vast driegangen menu (€ 25) met beperkte opties voor variatie, dus je eet min of meer wat de pot schaft. Ook is een vegetarische variant aanwezig, combineren uit de twee menu's bleek geen enkel probleem. Heb je speciale (dieet) wensen, meld die dan vooraf, bijvoorbeeld telefonisch. Enige minpunt: € 3,50 voor een fles gekoeld kraanwater is echt over de top, bied dat gratis aan. Parkeren voor de deur, wél helemaal voor niets :-) Alles samen komen wij graag nog eens terug.
elleke63 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Erg leuk en lekker! Vandaag met cadeaukaart een lunch genuttigd. Eerder een diner, want we kregen na koffie heilbot op een salade van aardappeltjes en sjalotjes met brood en boter. Veel heilbot en zelfs voor iemand die vis niet zo lekker vind (ikzelf!) absoluut lekker en goed te doen.
De volgende gang was een erg malse en heerlijk gekruide steak met haricots verts, een wat zurig lekker sausje en gebakken aardappeltjes.
De 2 gangen waren in het cadeau inbegrepen en omdat het meer op een diner leek, hebben we zelf nog een dessert besteld. Een absolute aanrader; de chocolade bombe! Chocomousse met een laagje cholcola, veel vers fruit (bramen, blauwe bes en aardbei) een bolletje bosvruchtenijs, wat kanpperigs er bij (cornflakes?! ) en een vruchtensausje. Echt lekker!!!
In een leerhotel moet je gewoon rekening (kunnen) houden met het feit dat er geleerd wordt, dus geduld en niet muggeziften over een foutje!
Het was mooi om te zien hoe de studenten het ons naar de zin probeerden te maken.
Vond de prijs redelijk, maar wat meer uitleg over het concept, de evt. keuzes/alternatieven en misschien een aankondiging van wanneer de kaart weer wijzigt, zou ons kietelen om wat vaker te komen en meer mensen mee te gaan nemen!
ambu .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Met z'n zessen heerlijk gegeten bij het Klooster. We waren bijna de enigen; was wel jammer, want is toch minder sfeervol. De studenten deden hun best, leken erg gespannen en konden moeilijk uit de rol van 'het leren'komen. Daardoor kwam het wat stijfjes en stilletjes over. Een gezellig praatje maken zou best kunnen. De kwaliteit van het eten was goed. De prijs vonden we wel hoog als je bedenkt dat je helpt om studenten het vak te leren. De entourage is mooi. Prachtig klooster en binnen ademt het nog echt die sfeer. Het restaurant zou wat intiemer mogen. Al met al een leuke ervaring, niet echt om nog eens terug te gaan.
Irene G.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Fraai menu. 4 gangen. Leuke bediening. Precies genoeg tijd tussen de gerechten. Heerlijk gegeten. Vooral de kabeljauw op een bedje van rucola en kappertjes.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
We hebben genoten van het diner bij Leerhotel Het Klooster. Het personeel was zeer vriendelijk, en behulpzaam, daar het Klooster een leerhotel is was het ook duidelijk dat het personeel nog in opleiding is.
Het eten was heerlijk, we hebben genoten van alle drie de gerechten. De porties waren ook goed en het geld waard.
Het restaurant was goed ingericht, het enige nadeel was dat onze 2-persoonstafel naast een tafel met een grote groep gasten stond, dit zorgde voor veel rumoer. Hierdoor was het dineetje minder geslaagd. Misschien iets om rekening mee te houden.
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Fraaie entree. Het restaurant zat in het nieuwere gedeelte en was ruim opgezet. Tafels zijn fraai gedekt. Er is geen keuzemenu. Het vaste 3-gangenmenu zouden we zelf niet zo snel gekozen hebben. Wel zeer compleet met amuse, broodjes met tapenade en boter. Het hoofdgerecht bestond uit hertenbiefstukjes en hertenstoofpotje. Het hertenstoofpotje vonden we erg smakelijk. Ook het dessert was erg lekker. Het is leuk dat de bediening de mogelijkheid krijgt om in dit restaurant de praktijk te leren.
asondaal .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Er was een menu.
Mooi opgediend en goed uitgeserveerd.
Lekker gegeten.
Alleen achteraf realiseerde ik me dat de porties vrij klein waren en ik ben geen grote eter.
Thuis heb ik nog wat gegeten.
Erikenliza .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Het eten was heerlijk! De ambiance viel tegen. Je zit niet in het oude gedeelt van het klooster. En de temperatuur was oncomfortabel. De bediening is keurig. Ook hier misten wij sfeer. Er wordt alleen het noodzakelijke gezegd. Niet meer en niet minder. In een woord: koud! Wel heerlijke hapjes gegeten.
Gerharda .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Bijzondere locatie. Beetje jammer dat het restaurant dan onderin in een wat onpersoonlijke nieuwbouw zit. Er was een fantastisch wintermenu samengesteld. Onder andere heerlijk voorafje zalmcarpaccio. Zeer verzorgd. Personeel leerlingen waren attent maar konden ook ontspannen een praatje maken. Top! En beduusd van de lage prijs vergeten fooi te geven. Terugkomen dus!
cnkid .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Eten was erg lekker, bediening was wel duidelijk onervaren, vooral wat betreft het aanbieden en serveren van wijn, maar daar is een leerhotel wel voor bedoeld ;-)
Henk-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Goed en lekker gegeten! Leuke bediening die echt meer dan hun best doen! Prijs en kwaliteit staan zeker zeer goed in verhouding.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Wij hebben genoten van een 3 gangen diner. Al de 3 gangen hadden een heerlijke smaak en werden mooi opgediend.
Het eten werd wel (iets té) snel opgediend. In 5 kwartier hebben wij een amuse, 3 gangendiner en koffie gehad en stonden wij weer buiten. Dit had wel iets meer verspreid mogen worden.
Het personeel was enthousiast en vriendelijk. Wij merkten dat zij in lerende zijn en wij vonden dat juist leuk om dit mee te maken.