Leafs

Meer informatie over restaurant Leafs

• Airconditioning , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Rina V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Echt een aanrader in Appelscha! Heerlijk gegeten, grote porties met aandacht gemaakt. Hertenbiefstuk prima klaargemaakt, kabeljauw met gerookte zalm en de zalm met pasta echt heerlijk. Van de mixer grill met kip, varkensvlees en biefstuk was de laatste iets minder maar nog steeds lekker. Geserveerd met prima Vlaamse frieten en een frisse salade. De toetjes zoals lekkere appeltaart, Luikse wafel met kersen, hazelnootparfait... allemaal prima afsluiters. De dame blanche deze keer niet in een coupe geserveerd maar los op een goed. Erg origineel en erg lekker! Service erg vriendelijk en meedenkend en niet vervelend commercieel. Voor herhaling vatbaar!
Gerlof V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Tijdens onze vakantie in Appelscha uit eten geweest bij Leafs. Toen we aankwamen was het nog vrij rustig, maar al snel werd het drukker.
De gastvrouw was vriendelijk en professioneel. Snelle bediening met een vriendelijk woord. Lekkere huiswijn, lekker lokaal biertje.
De amuse (een groentekroket) was werkelijk perfect. Heerlijk van smaak en mooi krokant.
De voorgerechten (rundercarpaccio en mosterdsoep) waren erg goed (alleen wat veel misschien voor een voorgerecht).
De hoofdgerechten waren prima: sliptong voor mijn vrouw en gegrilde zwaardvis voor mijzelf. Op de borden lagen heerlijke groentes, die mooi beetgaar waren gekookt. Hiernaast lekkere Vlaamse frieten met mayo en een flinke frisse gemengde salade.
Het dessert hebben we deze keer overgeslagen. Het was erg warm weer en daardoor hadden we iets minder trek.
Wat ons betreft is Leafs het zeker waard om terug te komen.
03klaas .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Vanavond uit eten geweest met mijn man en vrienden bij het pittoresk gelegen Leafs. Wij werden zeer vriendelijk ontvangen en kregen een gezellig gelegen tafel aan het raam. De bediening is vriendelijk en efficiënt , binnen een paar minuten hadden wij al een heerlijk glas wijn op tafel staan, en dat kunnen wij erg waarderen. De ambiance in Leafs is prettig en ontspannen, je kan gelukkig op normaal volume een gesprek voeren met je tafel genoten. De Amuse was zeer smaakvol en verrassend. Op het broodplankje lagen verschillende soorten vers brood en een huisgemaakte kruidenboter. Vooraf had ik de gebakken gamba's , deze waren perfect gegaard en gekruid, waardoor ze lekker mals en sappig waren gebleven. Ook de zeetong die ik als hoofdgerecht had besteld bleek een schot in de roos. Ik kan concluderen dat wij allemaal heerlijk hebben gegeten en een bijzonder gezellige avond hebben gehad. Wij komen dan ook heel snel terug.

Restaurant Leafs is zeker een aanrader.
Marieke_uiteten .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Gezellige ruimte en erg vriendelijke ontvangst en bediening. Eten - pompoenrisotto en hertenbiefstuk -was goed. Ruime porties. Dus value for money. Goede huiswijn. Zeker voor herhaling vatbaar.
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Leafs ligt in een gebied dat culinair gezien niet zeer rijk gezegend is. Het restaurant vormt rond Appelscha een positieve uitzondering in teveel 'vreetschuren'. Maar...het zou zoveel beter kunnen (ervan uitgaande dat je een meer culinair geinteresseerd publiek wil trekken):
- serveer een amuse los van een broodplank, en maak de amuse verrassender en bijzonder;
- laat de voorgerechten ook echt voorgerechten zijn: klein maar fijn ipv een half hoofdgerecht
- halveer de porties van het hoofdgerecht door niet zowel friet als gebakken aardappels aan te bieden naast wat al op het bord ligt, maar iets creatiefs met de aardappel te doen. Ook hieft er echt niet 200 gr vlees per hoofdgerecht te zijn, liever niet. De salade is juist weer wel top, het geeft een licht accent aan het hoofdgerecht. Meer goede, beetgare groente en salade maakt jullie gerechten fijner.

Nu is Leafs prima voor wie ruim vlees en frietjes wil, maar het restaurant zou veel beter kunnen!

Angelique B.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Een "klassieke" kaart dus wij kozen voor soep vooraf, die was smakelijk maar waarom altijd zulke grote borden als het een voorgerecht is. Als hoofdgerecht vis en biefstuk. Goed klaargemaakt maar het garnituur was wel erg 1960. En ook weer enorme porties. De bediening was vriendelijk en ter zake kundig maar helaas heeft het restaurant de sfeer van een eetzaal. Goed restaurant voor in een vakantieoord en ik denk heel geschikt en leuk (gezien de ruimte en de menukaart) voor gezinnen met kinderen.
Erwin12dg .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2014
Leuke restaurant, het eten was lekker en zag er ook nog eens goed uit! Zeker voor herhaling vatbaar. We werden goed ontvangen. Leuke bediening dus tot snel weer!
Jonghool .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
We werden vriendelijk ontvangen en kregen een plaats toegewezen in het gezellige restaurant.
We kozen het dagmenu en alles was werkelijk heerlijk! Het was ook mooi opgemaakt op het bord.
Kortom geslaagd en voor herhaling vatbaar.
Levenssgenieter .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Bij binnenkomst valt op dat het naar frituurvet ruikt, niet prettig. Rare doorgezakte stoelen. Je zit dus niet prettig. Menukaart ligt helemaal uit elkaar. Wat onverzorgd. Omgeving nodigt niet uit, ongezellig. Kaarsen op tafel worden niet aangestoken. Kleine amuse van een groenten kroketje, smaakte wel. Voorgerechten, de soep smaakte ,de champignons uit de oven waren dat zeker niet en van de groene kruiden ,knoflook en zeezout was niets te proeven, smakeloos. Hoofdgerecht varkensmedaillons en biefstuk, waren goed gebakken. Er werd niet geïnformeerd hoe gaar wij die biefstuk wilden eten. Een miezerig beetje groenten, een klein lepeltje saus, wel lekkere warme frieten en wat salade. Het smaakte naar weinig!
French coffee was lekker, de cappuccino ook, maar er kon geen koekje of chocolaatje af voor erbij. De bediening keek niet en liet zich niet zien tussendoor. We hebben 3 keer gevraagd of we konden afrekenen, maar zijn uiteindelijk zelf maar naar de kassa gegaan. Hier valt nog veel te leren voor de bediening wat gastheer/vrouwschap is en de kok mag ook op herhalingscursus. Het afzuigsysteem is ook aan revisie toe, want we stinken nu thuis allemaal naar de frituur. Ons ziet men hier niet meer. Jammer!
Mhendriks .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Gezellig restaurant,alleen wat moeilijk te vinden voor toeristen.
Het eten is lekker maar niet perfect.
wat warme groenten erbij en b.v gebakken aardappelen was wel lekker geweest.
De ontvangst en de bediening is vriendelijk,maar een goede avond toen wij weggingen kon er niet af.
Tirza9 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Zondag 20 juli heb ik bij restaurant Leafs gegeten, het eten was heerlijk!
Vooral de carpaccio vond ik heel erg lekker!
Ook de amuse, het hoofdgerecht en het nagerecht zagen er prachtig uit en waten erg lekker!
De bediening was vriendelijk, vlot en netjes.
Het restaurant ziet er leuk uit, niet te groot en niet te klein, gezellig!
Ik ga snel weer een keer (carpaccio) eten bij restaurant Leafs!
Marjansmith .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
De carpaccio is aan te bevelen. Grote portie en net anders dan de gemiddelde carpaccio. Personeel is erg vriendelijk en restaurant ziet er gezellig uit met mooi terras.
Chaotica .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Ook ik heb geen positieve beoordeling over dit restaurant. Wij hadden een tafel besproken, maar konden daar pas een úúr later gebruik van maken. Na ons waren er nog meer klanten die besproken hadden, maar die zijn uiteindelijk weggelopen. De service was vriendelijk maar inefficiënt. Wij moesten soms wel 3x vragen om iets te drinken; vragen om bestek en servetten bij het eten; vragen om ijs in het glas van onze coctails, terwijl dit vanzelfsprekende dingen zijn. Het eten was middelmatig van kwaliteit. Geen aanrader.
Marank L.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
Ondanks torenhoge recensies op andere beoordelingssites kan ik niet verder komen dan een zeer middelmatige beoordeling. Het was redelijk bezet maar de bediening keek niet op of om en het kostte veel moeite hun aandacht te krijgen. Het eten was zeer middelmatig en ik had een stuk vlees dat vol zat met zenen. Een tap pilsje van 20 cc.!! Dat kom je niet dikwijls meer tegen. Neen, dit was geen echt lekker eten op moederdag. Kom dames en heren van Leafs maak er wat moois van. Dat kost niks en u merkt het in de fooi. Misschien dat ik dan over een paar jaar nog eens terugkom.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Keurig restaurant. Wat een hoeveelheid. Erg smaakvol allemaal en een leuke ambiance. Bedienend personeel nog iets onzeker maar erg vriendelijk. Zeker een aanrader. Bedankt voor de leuke culinaire avond.
Freya Z.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2012
Zomaar op een zondagavond binnen gewaaid en verrassend goed gegeten. Vijf gangen voor €25, alle gangen even lekker en veelzijdig. Het vaste menu werd van harte aangepast voor niet-vleeseters. Ook voor kinderen serieus lekkers.