Leafe Sâwntjin

Lege Hearewei 14 9054 KA Hijum Nederland Kaart

Over het restaurant Leafe Sâwntjin

Verrassend eerlijk

Dit restaurant wil je laten verbazen met hun gerechten en uitstekende wijn. Het vlees is biologisch en de eigenaren oprecht. Puur en eerlijk dus, gebaseerd op de Friese cultuur. Laat je verrassen want een menukaart is er niet!

Meer informatie over restaurant Leafe Sâwntjin

• Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heel fijn restaurant. Heerlijk gegeten
Joop Y.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Leafe sâwntjin: wat zullen we nu beleven! Een diner met verrassend lekkere gerechten en smaken. Een gezellige en rustige sfeer in het restaurant.
smit81fa .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
In een leuke rustieke sfeer hebben we genoten van een fantastich heerlijk verrassing menu, ook was de ontvangst prettig en onderhoudend
Nel A.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Heerlijk gegeten! Voor het eerst van mijn leven "wild zwijn" . En achteraf niet met een 'zwaar- op-de -maaggevoel' de nacht in. Er is met veel zorg en respect voor het voedsel de maaltijd bereid.
Misschien had er iets meer groente bij gekund?
We komen vast nog wel eens terug.
De muziek had wel wat zachter gemogen.
h.erkelens .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Na eerdere ervaring opnieuw prima! Alle gerechten biologisch, zonder toevoegingen uit potjes of zakjes. En dat proef je!
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Zeer formeel en een erg knus restaurant. Echter, ontbrak er een menukaart, wijnkaart, fris, bier GLAZEN, en een bonnetje! Zeer vervelend. Het was zonder menukaart erg moeilijk in te schatten wat je voorgeschoteld kreeg. De kleine hapjes werden flink door berekent en ondanks dat er 3 AH kaarten aanwezig waren met 6 personen, was de rekening om "leafe sawntjin" tegen te zeggen!
eeuw.vries .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Het binnen komen was hartelijk. Toen ons werd gevraagd wat wij wilden drinken vielen wij bijna van onze stoel . Er was geen alcoholvrij bier zelfs niet 0.2, want zo werd er gezegd ,,Wij schenken allen wijn". Wat doe je dan als je de BOB bent? Een glas cola dan maar, een tweede glas zat er niet in, de cola was op.
Bij het afrekenen werd het helemaal een mistig geheel. Weer thuis hadden wij er geen goed gevoel over. Omdat er op een kladje werd afgerekend konden wij niet nagaan wat wat heeft gekost.
Al met al hadden/ hebben wij, deze keer, geen goed gevoel bij Leave Santjen.
gerdajunge .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Direct na onze on-line reservering via de AH restaurant-actie werden we gebeld dat de gekozen datum niet uitkwam. Het werd een dag eerder. We waardeerden de snelle actie. Leafe Sântjin is een huiselijk restaurant tegenover de prachtige kerk op terp. We werden goed ontvangen en kregen een plek in de gezellige voorkamer. Een menu was er niet, we moesten ons laten verrassen. Wel kon je uit meerdere gangen kiezen. Wij kozen voor het drie gangen menu en begonnen met een verrukkelijke heilbot op een bedje van gestoofde aubergine, daarna werden we verrast door wildzwijn, gebraden èn als stoofvlees, mooi gegarneerd met verschillende groente en pompoenpuree. En wat een opluchting: geen patat of gebakken aardappelen erbij! Als dessert een sinaasappelparfait die perfect was. De wijnen waren erg goed gekozen en een compliment voor de perlé-achtige dessertwijn die proefde als 'een bonbon'. Dit restaurant doet zijn naam eer aan: liefe sântjin, het was de moeite waard met die prachtig uitgebalanceerde smaken! Tige tank.
alybanga .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Heel vriendelijk ontvangen, het eten was geweldig, we kregen prima uitleg over wat we gingen eten, alles was vers zelfs de peren uit eigen tuin. We waren er voor de eerste keer, maar zeker niet de laatste, hele goeie indruk.
Marja W.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Heerlijk en gevarieerd gegeten! Lekker knapperige groenten en leuke afwisseling in gerechten en natuurlijk de heerlijk bijpassende wijnen!!
Eigenaars zijn zeer vriendelijk en gastvrij, mochten zelfs een kijkje in de keuken nemen.
Zeer onverwacht in dit kleine dorp zo'n leuk restaurantje aan te treffen!
JorritV .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Heerlijk avondje gehad, Gastronomie met een hoofdletter! Enig puntje van feedback is de ruime onder de tafel voor langere mensen.
Rinske V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Het eten is er erg lekker, als je ten minste iets voorgeschoteld krijgt wat je ook lekker vindt. Dat is meteen dus ook het grote nadeel van deze eetgelegenheid. Ze hebben geen kaart en je kunt ook niet kiezen tussen bepaalde gerechten. Alleen bij het toetje is er keuze uit 3. Wat je krijgt als voorgerecht en als hoofdgerecht is dus een verrassing en dan is het jammer als je net iets op je bord krijgt wat je niet lekker vindt.
J K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Mooie locatie en alles oogde super schoon. De tafeltjes staan wat dicht op elkaar in het kleinere restaurantgedeelte. De grotere kamer lijkt meer geschikt die als het drukker is, ook we gebruikt zal worden. Stoelen kunnen beter en je kunt je benen niet goed kwijt. Eten vonden wij van topkwaliteit. Zelden zo lekker gegeten.
Lolke K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Wij werden hartelijk ontvangen door de gastheer. De bediening was prima en het eten, een viergangen verrassingsmenu vonden wij heerlijk.
Wat anders dan de standaard frite e.d. Wel voor herhaling vatbaar.
lopers .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
we waren de enigste klanten de hele avond.
Geen menukaart en geen drankenkaart, dus rekening is een
totale verrassing.
Kreeg ook geen gespecificeerde rek.
Errit D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Het huiskamer idee kan sfeervoller worden aangekleed.
Nieuw leven inblazen.
Het is daar landelijk, terpen boerderijen met veeteelt en akkerbouw, je ziet dat niet terug in de eetgelegenheid.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
We hebben heerlijk gegeten! De sfeer is uitstekend en de bediening is vriendelijk! De kok serveert het merendeel van de gangen zelf (waarschijnlijk omdat het rustig was) en geeft een prima uitleg over de gerechten. Zeker voor herhaling vatbaar.
Reinder B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Heerlijk eten bij aardige mensen
Het eten is qua smaak en samenstelling verrassend en uitgebalanceerd.
Je proeft vakmanschap en liefde in elke gang.
bert R.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Heerlijk gegeten. Een vriendelijke bediening, met goede uitleg over eten en de wijn.Vlees is langzaam gegaard, wat je zeker proeft. Zo mals. Wij komen zeker terug .Bert en Elvira
Marianne R.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten. Het was mooi weer en het was erg fijn om buiten in de tuin te eten.
Het was niet druk en de sfeer was relaxed.
Ook binnen even rond gekeken en het restaurant is erg gezellig ingericht.
Wij komen hier zeker terug.