Leaf Vegetarian

Oostmolenwerf 19 3011 TL Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Leaf Vegetarian

Oira .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Gisteren heb ik samen met een vriendin genoten van een voortreffelijk diner bij Leaf vegetarian. De zaak is mooi ruim opgezet en de menukaart biedt veel keuze. Alles is vegetarisch, het merendeel zelfs veganistisch, maar eerlijk gezegd merk je hier niets van. Mijn vriendin is een 'alleseter' en zij genoot van alle gerechten, zonder het vlees te missen.
De smaken van de gerechten waren zonder uitzondering heerlijk. Goed op smaak, veel variatie, en de 'vis' en 'eend' (op basis van soja) waren sappig en krokant. Voor mij als vegetariër was dit een bijzondere ervaring.
Op de menukaart staat goed aangegeven hoe pittig elk gerecht is, en er was genoeg keuze aan milde gerechten.

Dit restaurant biedt echt iets unieks; voortreffelijk vegetarisch eten voor een hele schappelijke prijs (de meeste hoofdgerechten zijn rond de 9 euro!) En voor mij waren het allemaal gerechten die ik normaal gesproken nooit kan eten, simpelweg omdat er geen vegetarische variant van bestaat!

Het enige nadeel: er is geen muziek. Ik denk dat mensen langer blijven zitten als er gezellige muziek op staat.
De voordelen: geweldig eten, veel keuze, duidelijke menukaart, vriendelijk personeel, niet duur.

Al met al een dikke aanrader!
Aron I.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Onlangs gegeten in dit restaurant. Ondanks de positieve reviews hier, was ons bezoek niet bevallen.

We hadden vooraf aangegeven dat een van ons een allergie had, die bij het eten kan resulteren in een anafylactische schock; toch zat dit ingrediënt wel degelijk in het voedsel. Dit vonden we zeer kwalijk. Echter kwam er geen compensatie voor de schik: we moesten wel hiervoor betalen.

Bovendien zijn de wachttijden tussen de gangen bijzonder lang. Voor een driegangengerecht hebben we bijna 3 uur gezeten! Daarnaast waren de porties erg koud en karig. Ook was het koud in het restaurant zelf.

Helaas, al met al, geen aanrader...
Beste Aron,

Bedankt voor je feedback. Het is zeer spijtig om te horen dat jullie avond niet goed is verlopen. Uw eerste bestelling was correct verlopen en onze kelner had uw wensen goed door gegeven aan de keuken. Na deze bestelling had U nog een extra bestelling geplaatst bij een andere kelner, zonder erbij te vermelden dat U allergisch was voor doperwten. Hierdoor was er geen rekening gehouden met uw allergie. Onze excuses hiervoor.

Hopelijk kunnen wij U nog een keertje bij ons ontvangen en dan zullen we uiteraard ons best doen om de avond wel te laten slagen. U kunt ons bereiken via de email en dan kunnen we verdere details bespreken.

Met vriendelijke groeten,

Leaf Vegetarian.
Kate V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Het eten was erg lekker maar voor een bedrijf met de naam Leaf had ik meer groente verwacht. Goede service, alleen geen mes en opschep lepels bij hoofdgerecht. Personeel erg vriendelijk!
Anita S.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Heerlijk gegeten in dit vegetarische restaurant. We hadden verschillende voorgerechten besteld en verschillende hoofdgerechten. Alles was prima verzorgd en goed van smaak. Wat een verademing om als vegetariër nu eens te kunnen kiezen uit zoveel gerechten! Ook de niet vegetarische tafelgenoot was erg te spreken over de gerechten. Vriendelijke bediening!
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Ontzettend lekker gegeten bij Leaf. Heerlijk voorgerecht en super hoofdgerecht.
Verrassend lekker, dat vegetarische lamsvlees!
En erg betaalbaar.
Ambiance is oke!

Succes!!
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Enorm lekker gegeten, zeer veel smaak en variatie. Vriendelijke mensen (engels sprekend) en zeker niet duur. Wij gaan er zeker nog een keer naar terug. Aanrader!
Karinvdvelde .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Voor het eerst gegeten bij Leaf en het overtrof mijn verwachtingen. Heerlijke proeverij vooraf en zowel het hoofdgerecht van mij als mijn vriend ('kip' met cashewnoten, Maleisische curry met 'lam' en gebakken rijst en Thaise mie) was uitstekend. Wel oppassen met de pittigheid als je daar niet aan gewend bent, twee sterren was voor ons al wat veel. ;) De bediening had kennis van zaken en was vriendelijk. Erg lekker biologische frisdrank ook op de kaart. De wijn die ik had was niet heel bijzonder. De inrichting vond ik persoonlijk niet heel verwelkomend, maar het eten en de bediening zijn zeker de moeite waard! En dat allemaal voor relatief weinig geld.
Dennis B.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
Dit restaurant vind ik een echte aanrader. Het eten is niet duur en smaakt heerlijk. De mensen die ons hielpen waren uiterst proffesioneel. Dit is een restaurant waar ik zeker vaker ga komen. Prijs kwaliteit verhoudingen zijn uitstekend voor een beetje geld heb je ontzettend lekker eten!
Zeevrouw .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Gisteravond heerlijk met 8 mensen gegeten bij Leaf. Omdat we een wat grotere groep hadden, raadde men ons aan om voor 1 verrassingsmenu te gaan. Dat hebben we gedaan en het was fantastich lekker. We kregen diverse heerlijke voorafjes met bijbehorende saus, een zalige - uiteraard vegetarische - haaievinnensoep en daarna ons hoofdgerecht dat ook weer uit diverse schotels bestond. Alles was duidelijk met veel liefde en aandacht bereid en door verschillend gebruik van kruiden had elk gerecht een eigen unieke smaak. Ik vond een soort rolletjes van groenteblad, met dunne noedels bijzonder lekker met een frisse limoen-achtige saus erbij.
Enige - minimale - minpuntje is dat er geen gewone zwarte koffie na afloop te krijgen is. Maar met al die lekkere nagerechten, ben je dat puntje snel vergeten :-)) Een echte topervaring, ook voor non-veggies zoals ik!
Renée R.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Leaf is het beste vegetarische restaurant in de regio! Wij eten hier minstens 1 keer per maand. Eten is altijd erg goed, eigenaars zeer vriendelijk en het is ook nog eens heel goed betaalbaar. Ook geschikt voor veganisten. Vergeet niet de flensjes en de ban xiao te bestellen!
Suriprincess .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Wederom gegeten bij Leaf met (mijn prinsesje) en wij werden niet teleurgesteld. De vegetarische rendang was overheerlijk en verrassend. De andere gerechten, waar ik helaas de namen van ben vergeten waren ook heel goed en bijzonder. Jammer dat er zo weinig bezoekers aanwezig waren. Blijkbaar weten de echte vegetariers de weg nog niet te vinden naar dit fijne restaurant.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Op aanraden van kennissen hier samen met mijn zoon gegeten. We namen V16. Leaf style mixed als Voorgerecht en als Hoofdgerecht H11.Garnalen in Thaise basilicumsaus en H23. Groentemix in Maleisische curry. Over de smaak en de kwaliteit van het eten waren we zeer tevreden. Erg lekker allemaal. Naast de vriendelijke bediening is ook de prijsstelling een pre. Komen hier beslist weer terug om de andere lekkernijen eens uit te proberen.
Hiske R.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Op onverwachte plek op steenworp afstand van strand en zee ligt dit verrassende 100% vegetarische restaurant. Vriendelijke en vakkundige bediening en een fantastische kok/keuken! Ook niet vegetariërs onder ons komen terug. Een echter iens-topper!
Shelly H.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Je kan merken dat de kok een passie heeft voor vegetarisch eten. Dit gaat echt verder dan een beetje rijst en groenten. Als je voor de eerste keer komt kan de kaart wat verwarrend zijn omdat alle gerechten omschreven staan met vlees en vis gerechten. Echter alles is vegetarisch! De smaak komt dan het dichtst bij bij bijvoorbeeld, kip, vis of lam.
De borden worden mooi opgemaakt, dus niet in bakjes neer gesmeten op tafel. Je kan merken dat ze een reputatie krijgen, het wordt steeds drukker. Grappig is dat ik mensen weg heb zien gaan die niet eens gemerkt hadden dat alles vegetarisch was. Evt kun je je voorkeur aangeven of je bijv wel of niet met ei wilt eten, ook daar houden ze rekening mee.
Interieur is nog niet top, maar ziet er wel schoon uit. Bediening is behulpzaam. Bij lekker weer zijn er twee tafels buiten.
Één heel belangrijk iets, je kan inmiddels niet meer pinnen!