Leaf Vegetarian

Meer informatie over restaurant Leaf Vegetarian

7,1
Margareth V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Gisteravond met een groep daar gegeten. Het was eerlijk en een super vriendelijke bediening. Ik ben al meer dan 30 jaar vegetariër en heb al van alles gegeten. Maar dit was voortreffelijk. Voor herhaling vatbaar.
Simone D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Heerlijke veganistische gerechten. Wij waren met een groep van 9 mensen en namen het verrassingsmenu. Wat hebben wij daarvan genoten. Toen er aan het eind wat over bleef boden ze ook nog aan om het in een 'doggy bag' mee te geven. Daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt. De bediening was vriendelijk en oplettend. Zeker een aanrader om heen te gaan.
Marianne L.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Als je vegetariër of veganist bent kun je hier je lol op. Zoveel keus. Heerlijk smaakvol eten, heerlijke (soms net echte) vleesvervangers, niet duur. Hoofdgerechten 9 a 10 euro. Ik kom zeker terug om meer te proeven!
KERKLAAN .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Voortreffelijk écht vegetarisch gegeten. Alles even smakelijk en vers. Mooi opgediend in niet te grote porties. Ook de bediening is alleraardigst en behulpzaam. Tot besluit muntthee van een zalige muntsoort. Al met al een voortreffelijk vegetarisch restaurant, een echte aanrader. Left overs kun je mee naar huis nemen.
Huiselijk G.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Gisteren heerlijk gegeten in dit restaurant. Ik en mijn tafelgenoot zijn beiden kritische, niet per definitie vegetarische eters. De gerechten in dit restaurant vonden we echter erg geslaagd.

De smaak van de gerechten vond ik verrassend. Het had de frisheid van Vietnamees en Thais, met hier en daar wat Chinese invloeden. De bite was goed, hoewel ik mijn ribbetjes niet snel met vlees zou verwarren. Aan de andere kant: als ik kon kiezen zou ik voor deze variant gaan wegens erg lekker.

Ik ben geen pittige eter, maar één ster kan ik aan Verder staan er voldoende niet-pittige gerechten op de kaart.
Hier gaan we nog eens eten.

Nalv eerdere recenties kan ik melden dat er inmiddels prettige pianomuziek op de achtergrond aanstaat.
D R.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Aangenaam verrast! Het eten was fantastisch - zelfs de rijst wat een feestje. Veel keuze en (voor wie wil) goede vleesvervangers (en ook visvervangers, maar die heb ik nog niet geprobeerd). De service was ook erg goed, zeker een aanrader! Ik ga sowieso terug want ik ben erg benieuwd naar de andere gerechten.
Mark N.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Wat een fantastische aanwinst voor Rotterdam dit vegetarische restaurant! Wij zijn er nu tweemaal wezen eten en het was beide keren subliem. Vooraf hebben wij de mix genomen van verschillende voorgerechtjes, zoals sate, pangsit en loempiaatjes: heerlijk. Als hoofdgerechten hebben we verschillende dingen genomen die we deelden met elkaar. Eigenlijk is alles overheerlijk, maar de garnalen en inktvis zijn toch wel het lekkerst. Bij de garnalen kun je eigenlijk niet geloven dat ze gemaakt zijn van soja. Echt geweldig!
Het enige minpuntje vonden wij het dessert. Dat hebben we de tweede keer dan ook niet genomen. En de wel erg beperkte keuze van wijn, want er is alleen een huiswijn. Die is verder prima. We komen er snel weer eens om de andere gerechten uit te proberen. Erg leuk en vriendelijk personeel ook!
Ra D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Goede service. Lekker eten, goed vers en personeel die passie heeft voor zijn vak. Er worden alleen maar natuurlijke producten gebruikt.
Anne-Marie D.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Ik was door iemand getipt dat het hier heerlijk eten was, mensen waren enthousiast dus dan word ik erg nieuwsgierig. En inderdaad, heerlijk gegeten, vriendelijk personeel. Zo fijn als je als vegan alles gewoon kan eten wat op de kaart staat. En ik had me voorbereid op ongezellig te fel licht omdat dat ergens in een recensie stond, maar was niet (meer misschien) het geval. Kortom echt een aanrader!!
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Voor het eerst gegeten, ik was erg benieuwd naar dit nieuwe vegetarische restaurant mede gezien de recensies.
Ik ken het vorige restaurant ook en er is helaas zeer weinig gedaan om de sfeer te verhogen, het doet erg kaal aan. Bediening was erg vriendelijk, maar wel traag omdat ze maar met zijn 2en waren. Daarnaast werd enigszins dwangmatig elke keer dat er iemand aan onze tafel kwam in de theepot gekeken of we nog extra thee wilden, niet echt nodig mijns inziens. Maar dan het eten. De voorgerechten begonnen goed, niet heel speciaal, maar goed op smaak. De linzensoep vond ik flauw. De hoofdgerechten sloegen allemaal net de plank mis, de Chinese groenten te flauw, de curry te eenzijdig qua smaak en iets met soja was het ook net niet. Al met al is er zeker nog ruimte voor verbetering. Zoals ik hier nu gegeten heb zou ik niet teruggaan. Als de keuken wat verfijnder zou worden en de sfeer wat leuker is er zeker potentie.
sznndb .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Heerlijk gegeten gisteravond. Vriendelijke bediening, lekker eten, veel keus, voor een vriendelijke prijs. Vooral het groentegerecht heerlijk.
Chi T.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Eten is erg lekker en fijne bediening. Restaurant is niet heel erg gezellig maar het eten maakt veel goed. Aanrader voor vegetariërs!
Helena B.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Wij hebben bij Leaf vanavond met 4 personen redelijk gegeten. Het mist nogal aan de totaal-beleving. Geen muziek (door gebrek aan Buma rechten??), ongezellige verlichting en weinig aankleding van de ruimte en niet al te warm. De vegetarische kaart moet op voorhand dus een hoop compenseren. Spijt hadden we van de gemixte voorgerechten. Hoewel de saté verrassend lekker was, viel de rest van de gefrituurde hapjes tegen en hadden we uitnodigender voorgerechten op de kaart zien staan. Met 4 verschillende hoofdgerechten om te delen zat er voor ieder wel iets tussen, waarbij de Schezuan vis en Vietnamese bun het meest in de smaak vielen. De steranijs in de Indonesische rendang was erg overheersend en de Maleisische "garnalen" waren het ook net niet. De sterretjes om de pittigheid te classificeren zijn heel erg voorzichtig ingezet. Het was apart, heeft potentie, maar we missen nog wat puntjes op de i.
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Gisteren heb ik samen met een vriendin genoten van een voortreffelijk diner bij Leaf vegetarian. De zaak is mooi ruim opgezet en de menukaart biedt veel keuze. Alles is vegetarisch, het merendeel zelfs veganistisch, maar eerlijk gezegd merk je hier niets van. Mijn vriendin is een 'alleseter' en zij genoot van alle gerechten, zonder het vlees te missen.
De smaken van de gerechten waren zonder uitzondering heerlijk. Goed op smaak, veel variatie, en de 'vis' en 'eend' (op basis van soja) waren sappig en krokant. Voor mij als vegetariër was dit een bijzondere ervaring.
Op de menukaart staat goed aangegeven hoe pittig elk gerecht is, en er was genoeg keuze aan milde gerechten.

Dit restaurant biedt echt iets unieks; voortreffelijk vegetarisch eten voor een hele schappelijke prijs (de meeste hoofdgerechten zijn rond de 9 euro!) En voor mij waren het allemaal gerechten die ik normaal gesproken nooit kan eten, simpelweg omdat er geen vegetarische variant van bestaat!

Het enige nadeel: er is geen muziek. Ik denk dat mensen langer blijven zitten als er gezellige muziek op staat.
De voordelen: geweldig eten, veel keuze, duidelijke menukaart, vriendelijk personeel, niet duur.

Al met al een dikke aanrader!
Aron I.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Onlangs gegeten in dit restaurant. Ondanks de positieve reviews hier, was ons bezoek niet bevallen.

We hadden vooraf aangegeven dat een van ons een allergie had, die bij het eten kan resulteren in een anafylactische schock; toch zat dit ingrediënt wel degelijk in het voedsel. Dit vonden we zeer kwalijk. Echter kwam er geen compensatie voor de schik: we moesten wel hiervoor betalen.

Bovendien zijn de wachttijden tussen de gangen bijzonder lang. Voor een driegangengerecht hebben we bijna 3 uur gezeten! Daarnaast waren de porties erg koud en karig. Ook was het koud in het restaurant zelf.

Helaas, al met al, geen aanrader...
Beste Aron,

Bedankt voor je feedback. Het is zeer spijtig om te horen dat jullie avond niet goed is verlopen. Uw eerste bestelling was correct verlopen en onze kelner had uw wensen goed door gegeven aan de keuken. Na deze bestelling had U nog een extra bestelling geplaatst bij een andere kelner, zonder erbij te vermelden dat U allergisch was voor doperwten. Hierdoor was er geen rekening gehouden met uw allergie. Onze excuses hiervoor.

Hopelijk kunnen wij U nog een keertje bij ons ontvangen en dan zullen we uiteraard ons best doen om de avond wel te laten slagen. U kunt ons bereiken via de email en dan kunnen we verdere details bespreken.

Met vriendelijke groeten,

Leaf Vegetarian.
Kate V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Het eten was erg lekker maar voor een bedrijf met de naam Leaf had ik meer groente verwacht. Goede service, alleen geen mes en opschep lepels bij hoofdgerecht. Personeel erg vriendelijk!
Anita S.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Heerlijk gegeten in dit vegetarische restaurant. We hadden verschillende voorgerechten besteld en verschillende hoofdgerechten. Alles was prima verzorgd en goed van smaak. Wat een verademing om als vegetariër nu eens te kunnen kiezen uit zoveel gerechten! Ook de niet vegetarische tafelgenoot was erg te spreken over de gerechten. Vriendelijke bediening!
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Ontzettend lekker gegeten bij Leaf. Heerlijk voorgerecht en super hoofdgerecht.
Verrassend lekker, dat vegetarische lamsvlees!
En erg betaalbaar.
Ambiance is oke!

Succes!!
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Enorm lekker gegeten, zeer veel smaak en variatie. Vriendelijke mensen (engels sprekend) en zeker niet duur. Wij gaan er zeker nog een keer naar terug. Aanrader!
karinvdvelde .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Voor het eerst gegeten bij Leaf en het overtrof mijn verwachtingen. Heerlijke proeverij vooraf en zowel het hoofdgerecht van mij als mijn vriend ('kip' met cashewnoten, Maleisische curry met 'lam' en gebakken rijst en Thaise mie) was uitstekend. Wel oppassen met de pittigheid als je daar niet aan gewend bent, twee sterren was voor ons al wat veel. ;) De bediening had kennis van zaken en was vriendelijk. Erg lekker biologische frisdrank ook op de kaart. De wijn die ik had was niet heel bijzonder. De inrichting vond ik persoonlijk niet heel verwelkomend, maar het eten en de bediening zijn zeker de moeite waard! En dat allemaal voor relatief weinig geld.