Le Virage

Cortenstraat 2/2B 6211 HT Maastricht Nederland Kaart

Over restaurant Le Virage

Around the corner from the Onze-Lieve-Vrouwenplein in Maastricht you’ll find restaurant Le Virage. In Le Virage you feel right at home. At the table you’ll be indulged with a dinner inspired by the region and the season. Lunch is also available on request. The chef gets every last Monday of the month 'carte blanche', surprising and affordable. You stay the night on the first floor in the associated two-star hotel.

Meer informatie over restaurant Le Virage

Servé-Nicole S.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Eten , verrasingsmenu was heerlijk, Liver met meloen prima, gerookte zalm goed te doen, kleine porties maar smaak prima.
Hoofdgerecht entrecote was heerlijk en toetje trifle met bosbessen zeer verrassend lekker.

De bediening was helaas meer met zichzelf bezig of met de gasten die tot hun kennissenkring horen. Zeer ergerlijk. Zal weer een tijdje duren voordat wij terugkomen. Zo zie je dat een goede bediening de avond maakt of kraakt !
Jammer voor de kok!
Nicole A.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Wij hebben echt heel lekker gegeten! Bij toeval kwamen we terecht bij dit restaurant. Niet een hele grote kaart, maar met een aantal gerechten buiten de kaart genoeg lekkers om uit te kiezen. Met name de zwezerik is een echte aanrader. Bediening was vriendelijk en behulpzaam
Roel L.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Wij hebben hier van het weekend gegeten, was een prima ervaring.
Goede service, kwal. eten goed en tegen heel redelijke prijs.
Aanrader! Wij komen terug.
Liza77 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Slechte ervaring bij dit restaurant. Prijs-kwaliteit verhouding van het dagmenu en verrassingsmenu klopte niet. Verrassingsmenu had zelfde hoofdgerecht als dagmenu (dat 3 euro goedkoper was). Nonchalante bediening.
Hidde W.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Le virage is een fantastische zaak om naar toe te gaan op een spontane avond om een goed hapje te eten. Staan altijd mooie dingen op de kaart en het kost niks, zeker een aanrader
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
In ons hotel lag de folder Maastricht aan Tafel en we kregen wat tips. Omdat de ambiance van Le Virage ons goed beviel, bestelden we voor de avond een tafeltje binnen aan het raam. Aangezien alle gasten buiten aten hadden we het rijk alleen en genoten van de rust en het uitzicht (open ramen). Heerlijke Siciliaanse wijn, die we per glas bestelden : bij het dessert werd de fles uitgeschonken aan tafel. Bijzonder vriendelijk! Het menu van € 25,25 was lekker, met name het voorgerecht met de bolletjes meloen, garnalen en gefrituurde garnaal. Prima restaurant!
Bill M.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Het voorgerecht bestond uit garnalen en een gamba met bijlage, maar helaas, de garnalen hadden totaal geen smaak - gebruik dan Hollandse garnalen ! Het vleesgerecht was in orde, en de totale prijs ook, omdat we binnen een kortings-week zaten (p.p. 25,50 voor 3 gangen) , vandaar dus toch voor deze keer een 8, anders was het minder geweest. Bediening attent en lokatie prima omdat we buiten konden zitten.
Steef1984 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Met mijn partner onze vakantie afgesloten bij le virage. De zwezerik vooraf was super! Alle andere gerechten waren ook heerlijk! Lekker buiten op het terras gezeten! De bediening was heel vriendelijk. Hier gaan we zeker nog eens terug.
Paul U.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Verassend leuk restaurant met voor een hele prettige bediening. De entourage is ietwat druk, maar dat geeft voldoende gezelligheid in de zaak en is zeker niet storend.

Begonnen met een lekkere gin tonic, met een prima advies van de ober. Het wer uiteindelijk een Maastrichtse gin VC2 en het verhaal erchter was net zo lekker als het drankje.

Het eten verrast in positieve zin: de entourage is eetcafé achtig en dan verwacht je dito gerechten. De prestaties van de keukenbrigade zijn echter bovengemiddeld vergeleken met die van een gemiddeld eetcafé. Onze tafelgenoten hadden onderandere lamsboutjes die heerlijk mals waren. Bouilabaise eindeleijk een keer als hoofdgerecht op de kaart, inclusief een extra navulling van de heerlijke bouilion. Zeker een aanrader.

Als wijn de huis-chardonnay. Lekker met een zacht houtsmaakje.

Als slot een mooie kaas pallet met bijbehorend fotolijstje met de uitleg over wat geserveerd wordt.

De moeite waard.
Jacques S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
We hebben genoten van het 3-gangenmenu: salade met oosters gemarineerd kalfsvlees, zalm met asperges en een heerlijk zoet toetje. Zeer vriendelijke bediening, kortom een aanrader!
Marlando .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Restaurant werd ons getipt, maar viel erg tegen. Bij binnenkomst valt als eerste het geluidsniveau op. En dat is niet fijn. Je moet bijna schreeuwen om je disgenoot te kunnen verstaan. Verder moet er ontzettend lang gewacht worden op het eten. Bijna een uur tot ons voorgerecht en nog eens drie kwartier tot het hoofdgerecht. En dan het eten....de kok kookt creatief Frans. Maar bijna overal was wel wat op aan te merken. Als amuse komt een soort plankje met groentedip met een waterige mayonaise saus en een stukje ondefinieerbaar vlees. Een zompige zwezerik als voorgerecht en een softshell crab die zo ver gefrituurd was dat het meer naar oliebol smaakte dan naar crab. Als hoofdgerecht risotto met basilicum schuim die zo vloeibaar was dat de risotto dreef in een soort soep. En een bouillabaise met wat schelpen en garnalen en verder nauwelijks vis. Het personeel was duidelijk niet goed thuis in de wijn. Toen wij vroegen welke wijn men zou adviseren bij de zwezerik ging het advies van een witte sauvignon blanc naar een rode rioja.....Alles bij elkaar was het bezoekje aan dit restaurant zeker niet zijn geld waard.
Richardpil .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Heerlijk,
Drie gangen menu genomen bij Le virage, het eten was heerlijk. Ondanks dat ik de keuzes op het menu niet heel aantrekkelijk vond, viel het eten zeer goed. Alles wat ik op mijn bord kreeg is met smaak verdwenen.

Het restaurant zelf heeft een fijne ambiance en de bediening was zeer vriendelijk. Vooral een restaurant om gezellig te gaan eten met vrienden of familie.

Ik vind dit restaurant zeker een aanrader
Mart S.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2015
nieuwjaarsdag, veel zaken gesloten in Maastricht. Oh ja Le Virage..Voor een kleine hap? Was geen probleem.Mijn vrouw een salade en ik een steak met bearnaisesaus. Buitengewoon lekker en zeer aangenaam geprijsd. Kom zeker terug voor een uitgebreider diner.. Kan het iedereen aanraden...
BPLeendert .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Gegeten met 3 man en erg genoten van de ambiance en het eten. De oesters waren voortreffelijk en de kalf was erg mals. Ook het eten van de anderen beviel erg goed. Zeker een aanrader! De prijs/kwaliteit verhouding is een van de beste waar ik gegeten heb.
Rachel B.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Echt een top avond in le Virage. Alles klopte. Bediening zeer klantgericht, vriendelijk en alert. En het eten heel erg smakelijk en verfijnd. En zoals ik ooit had gehoord: eetcafé prijzen tegen restaurant kwaliteit. En dit is zeker zo!
Definitieve aanrader.
Markvrooijen .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Heerlijk gegeten! Voorgerecht 1/2 Kreeft was subliem! Hoofdgerecht boerderij eend was mooi opgemaakt en zeer goed van smaak. Mooie gerechten goede kwaliteit prijs verhouding. Vriendelijke attente bediening.
Komen zeker weer terug!
Marloes T.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Voor het eerst bij Le Virage gaan eten en dit is goed bevallen. We hadden een 3gangen menu en kregen vantevoren een amuse van het huis. Alles smaakte erg goed! Het decor en de sfeer is erg huiselijk. Niks bijzonders maar het eten daarentegen vond ik wel erg goed. De porties misschien net iets te klein. Achteraf gezien hadden we beter een bijgerecht besteld. Personeel is professioneel en vriendelijk. Ik kreeg perongeluk het verkeerde gerecht maar dit was zo opgelost. Ik vind het een aanrader!
Lovegoodfoodies .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Heerlijk gegeten, met een gezelschap van vier. Ieder gerecht was smaakvol en mooi opgemaakte borden. Leuke bediening, erg attent. Stijl interieur past in het geheel.
Calijn R.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
We hebben genoten van ons diner bij Le Virage. In het wildseizoen hebben ze een aparte wildkaart. Vraag ernaar, want het is heerlijk. We aten een hele haas, met goddelijke saus. Het voorgerechtje was ook al heerlijk. Hoewel de hoeveelheid van de zwezerikjes echt heel minimaal was, de smaak maakte echt alles goed. En ook de everzwijnpate was heel bijzonder. Toch hadden we nog ruimte voor het dessert, en wat waren we daar blij mee! Want de klassieke tarte tatin of de chocoladebereidingen, allebei goddelijk. Bij Le virage ook een leuke wijnkaart. Er wordt op zeer hoog niveau gekookt, maar daar ziet het restaurant niet naar uit. Ze noemen het zelf ook eetcafe, en inderdaad houten tafels, thonet stoeltjes en boerenruiten doeken als servetten. Een hele ongedwongen sfeer, leuk, maar niet representatief voor de kwaliteit van de keuken! Ook de bedienining is aardig, maar niet echt zorgzaam. Het is niet altijd duidelijk wat je nu wel en niet krijgt. Maar je voelt de beste bedoelingen en daar scoor je punten mee bij mij. Kortom, een fijne ervaring, we komen zeker terug.
Casper R.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Afgelopen weekend hier voortreffelijk gedineerd met mijn vriendin.
Wij hadden een 3 gangendiner besteld en waren ontzettend verrast betreft de heerlijke combinaties. Het restaurant ligt erg gezellig. ( hebben buiten gegeten ) Decor ingericht met Life Style producten, erg mooi!
De bediening gaf keurig antwoord op onze vragen en wees ons op de goede wijnen bij elk gerecht. Echter viel ons de aandacht verder ietswat tegen. Weinig interesse in de gast. Personeel zag er verzorgd en vriendelijk uit. Het vriendelijke naar de gast toe zou iets meer passen bij het geheel. Voor derest prima gegeten. een aanrader !!