Le Verre

Lang

Jouw recensie over het restaurant Le Verre

Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Zeer slechte ervaring gisteren smakeloos duur en meer dan 1 uur wachten!!!!! Zo lang gewacht dat ik het niet eens heb terug gestuurd !!!! Meisje van de bediening zeer vriendelijk en trok de .......slechtste salade die ik ooit heb gegeten ........van de toch al hoge rekening af !!!!!
Anne O.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Vijf gerechten de keus uit een niet hele grote kaart maar allen met erg veel kwaliteit. De kleine werd geaccepteerd en de sfeer was top. De wachttijd was de eerste drie gangen wat lang, daarna konden we bij het ophalen van de borden direct de volgende gang bestellen.
Johannes D.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Afgelopen zaterdagavond met familie gegeten op het terras van de Glazen Boerderij. Het was een gemengde ervaring. Het gebouw ziet er van buiten heel bijzonder uit, van binnen ook mooi: erg ruimtelijk maar toch gezellig ingericht. Er bleek toevallig sprake van een soort zomerse happening buiten op de markt: "Schijndel at the beach", dat snoeiharde muziek opleverde. Intussen liep het restaurant en het terras al snel vol. Dat betekende helaas dat deze avond vooral bestond uit veel en lang wachten. Opnemen en weer brengen van de drankjes ging nog wel, maar het wachten op de voorgerechten en hoofdgerechten nam wel erg veel tijd in beslag. Bij wijze van service (of om kritiek voor te zijn?) vertelde de medewerker bij het weghalen van de borden van het voorgerecht dat vanaf dat moment het nog zeker 20 minuten zou duren voordat het hoofdgerecht zou worden geserveerd. Hoe goed bedoeld dat ook mag zijn, toch is zo'n mededeling behoorlijk ontmoedigend. Grootste dieptepunt was de eindeloze wachttijd op het nagerecht voor twee van ons. Terwijl de koffie van de anderen allang gebracht en opgedronken was, zaten die twee maar te wachten en te wachten, tot we binnen nog maar eens aan de bel gingen trekken.
Met het eten is overigens niets mis en ook de mensen in de bediening zijn aardig en van goede wil.
De sfeer van het restaurant is buiten op het terras natuurlijk niet goed te beoordelen. Op deze drukke zaterdagavond maakte het allemaal wel een erg hectische indruk, ook binnen. Als je daar even van het toilet gebruik maakte (waarvoor je langs een lange trap omhoog moet klimmen, lijkt me lastig voor ouderen en mensen die slecht ter been zijn!), moest je je echt zijdelings door alle volgepakte tafels wringen. Misschien nog eens proberen op een wat rustiger moment.
Anne O.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Gezellige avond gehad. Helaas een taaie stoofpot waarvan ik direct n nieuwe aangeboden kreeg. Gezien de tijd (5 gangen proeverij en kleine tafel gast) heb ik dit afgeslagen. Overige gerechten lekker. De varkenshaas had bij elke tafelgenoot een topscore. Bedankt voor weer een gezellige avond.
Eefje V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Liepen afgelopen dinsdag toevallig tegen 'le verre' aan. Grappig gebouw, staalt wat gezelligs uit. We kwamen voor een klein (snel) hapje. Het was niet druk dus dat was ideaal. Ik koos voor een ceasar salade. Wat veel kaas, dat wel maar een prima salade. Mijn vriend nam de spare ribs. Prima klaargemaakt met lekkere frites. Al
Met al prima eten. Amuses niet gebruikt, maar vond ze wat prijzig. Nadeel: vliegen binnen.
Ella W.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2014
Mooi restaurant gelegen in het hartje van Schijndel in de 'Glazen Boerderij'. Ik ben hier eens wezen eten toen er sundays @ le verre was. Dat is een menu op zondag waar je 5 gerechtjes voor een bepaald bedrag krijgt. Weet niet precies meer hoeveel het kostte, maar het was in ieder geval goed betaalbaar. De gerechtjes waren van groot formaat en na de vijf gerechtjes heb je dus meer dan genoeg gehad. Ik vond zelf het rundersteakje en de kikkerbillen verrukkelijk. We hebben lekker op ons gemak zitten eten en we konden iedere keer zelf bepalen na hoe lang we het volgende gerechtje kregen. We hebben hier een fantastische avond gehad. Personeel was zeer vriendelijk en het restaurant ziet er geweldig uit. Verder heeft Le Verre een heel mooi groot terras wat in de zomer vaak lekker vol zit.
limpd .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Ben hier al diverse keren geweest. Ik vind het personeel juist erg vriendelijk en ervaren. De prijzen zijn wat hogere maar daardoor is het eten dan ook hartstikke lekker en de ambiance erg mooi. Het mag zich, naar mijn mening, het beste restaurant van schijndel noemen.
Roel B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2013
Cijfer eten is niet van toepassing - niet gegeten, alleen op terras gezeten. Helaas is er geen mogelijkheid om een van de cijfers niet toe te kennen, daarom maar het huidige gemiddelde geselecteerd om hierop geen invloed uit te oefenen.

De review zelf:

Oei - Leuke locatie, leuke inrichting maar de kwaliteit van het personeel is een grote afknapper. Hier op het terras gezeten voor een borrel.

Buiten zijn helaas geen kaarten oid aanwezig! Je tast dus in het duister en moet afgaan op het enthousiasme van de bediening om wat te willen verkopen. Maar daar schort het helaas aan. De bediening was (op verzoek) bijvoorbeeld niet in staat om mondeling de wijnkaart toe te lichten, ondanks dat er toch een aantal wijnen op glas geschonken worden. Ook nam men niet de moeite om even een kaartje te brengen.

Al met al: geen uitstraling, geen enthousiasme, en daarom maar verder niet doorgevraagd nadat het meisje een rijtje druiven had opgedreund en "de tempranillo" besteld.

Helaas bleek het geserveerde glas een volledig geoxideerde wijn te bevatten. Op de voorzichtige eerste vraag hoe lang de fles al open stond was het antwoord direct "die maak ik net open".

Dat was natuurlijk niet waar. Dat bleek later ook, toen ze met een nieuwe fles terugkwam en een ander verhaal vertelde: toen waren er die dag al meerdere glazen uit deze fles geschonken. Maar hij was toch net open gemaakt? Erg jammer - eerlijk zijn en niet liegen tegen je klanten!

Dit was duidelijk een fles die ten minste een, maar vermoedelijk al meer dagen open stond en als je dan binnen 5 minuten tegenstrijdige verhalen gaat vertellen is het wel duidelijk. Geef gewoon eerlijk toe dat de wijn van een of meerdere dagen geleden geserveerd wordt, biedt je excuses aan en zorg er voor dat het nooit meer gebeurt.

Het glas uit de nieuwe fles was natuurlijk wel gewoon prima. Helaas kreeg ik zeer sterk de indruk dat men mij maar vond zeuren - er was geen enkele erkenning en er werd geen enkele moeite genomen om zelf bijvoorbeeld het verschil te ruiken tussen de twee wijnen. Wijnkennis of interesse leek niet aanwezig te zijn. Sterker nog, toen ik de suggestie deed om het teruggenomen glas te vergelijken om er ook zelf wat van op te steken maakte het meisje de opmerking dat de kok die al had opgedronken. Wat? De kok drinkt? En dan de wijn die klanten terugsturen? Een heel glas geoxideerde bocht in 1 minuut? Serieus? Ik geloof er niets van. Waarom niet gewoon eerlijk zeggen dat je het al door de gootsteen hebt gespoeld?

Al met al: erg jammer. De locatie is bijzonder en heeft zeker potentie. Maar personeel moet natuurlijk wel interesse hebben in het vak dat ze uitoefenen en beseffen dat ze er voor de klant staan, niet voor zichzelf. Het feit dat een wijn meerdere dagen open blijft staan en gewoon wordt uitgeschonken geeft ook dat het niet alleen om een incident gaat met dit personeelslid.

Bij het afrekenen bleek trouwens dat binnen op de tafels wel gewoon kaartjes stonden. Inclusief een wijnkaart met leuke beschrijvingen en allerlei borrelhapjes. Als die kaart ook op het terras op tafel had gestaan waren er zeker hapjes besteld - gemiste kans dus!
g-vd-weide .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Zaterdagavond met 4 personen gegeten bij Le Verre in de Glazen Boerderij in Schijndel. Als voorgerecht hadden 3 van de 4 het Japans Proeverijtje. Heerlijke sushi, sashimi en scampi. Ook de Vitello Tonato werd goed beoordeeld.
Als hoofdgerecht zelf de Scampi's gegeten. Ruim voldoende scampi's en erg lekker. De Black Angus Steack die de heren besteld hadden voldeed ook zeer goed. Medium was medium en rood was ook rood. De bediening zorgde er voor dat we niets te kort kwamen. Na het eten heb ik een kopje verse muntthee genomen. Het kaasplankje en de (grote) profiterole zagen er overigens ook goed uit. Al met al een geslaagde avond.
Onles .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2013
Zijn met vieren wezen eten , vond het erg tegenvallen, erg duur!!
Stukje vis of vlees met mandje friet en sla, niks bijzonders! Stonden na een uur weer buiten 160 euro armer! Gaasje wijn 4.50 !Zeker geen avondvullend programma!