Le Thai Cuisine

Grote Overstraat 30 7411 JC Deventer Nederland Kaart

Over het restaurant Le Thai Cuisine

Met een prachtige decoratie...

Met de meest vriendelijke en professionele bediening is dit dé plek om heen te gaan wanneer je goed Thais wilt gaan eten en je wilt laten verwennen door de Thaise gastvrijheid. Hier word je op je wenken bediend! Geniet van de pittigheid van de gerechten en kijk binnen je ogen uit. Het interieur is gevuld met prachtige beelden, warme kleuren en mooi aangekleed personeel. Geniet van je Thaise avond!

Meer informatie over restaurant Le Thai Cuisine

9,5
9,4
Wil N.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Een dag in gezellig Deventer sloten we af in dit sfeervolle kelderrestaurant.
We werden vriendelijk ontvangen en nadat men zich over onze jassen had ontfermd begeleidde men ons naar onze tafel. De gerechten op de gevarieerde kaart werden goed toegelicht, waarop we met zorg onze keus maakten uit de authentiek Thaise gerechten. Symbooltjes geven de scherpte van de gerechten aan, zodat ons geen onaangename verassingen wachtten. Integendeel, de verrassing viel bijzonder positief uit. Naast de voortreffelijke wijn kregen we een glas (leiding)water. Een gewoonte die we graag wijder verbreid zouden willen zien. Wij gingen zéér tevreden naar huis en bevelen dit knusse restaurant volmondig aan.
Irene L.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Superlekker gegeten bij Le Thai. De locatie is prachtig (in een eeuwenoude kelder), de taxi-service perfect en de service helemaal oké. Het eten is gevarieerd en er werd rekening gehouden met het feit dat ik veganist ben. Kortom: echt een aanrader!
Emiel D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Fraai Thais restaurant in het centrum van Deventer. Met zeer vriendelijke en juiste bediening. Geen Thaise bediening wat je eigenlijk wel verwacht. De prijzen zitten iets boven de gemiddelde Thai, maar de ambiance en bediening maakt dit verschil dus goed. Het eten is gewoon goed, echter in Amsterdam (ik weet dat is geen Deventer) zijn er voldoende restaurants te vinden, die smaakvollere gerechten op tafel kunnen zetten,dus dat was een beetje teleurstellend. Maar slecht was het absoluut niet.
Grootste verrassing/minpunt was, dat je hier niet met creditcard kon betalen. Voor een restaurant dat zich als upper class Thais profileert is dit vreemd.
fijnproever0200 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Samen met 3 vriendinnen afgekomen op de goede recensies op iens. Wat een mooie zaak en alles ook zeker de bediening ziet er mooi, verzorgd en sfeervol uit. Onze jassen werden aangenomen en we werden keurig naar onze tafel begeleid. Voorgerechten de we bestelden waren een beetje karig en miste naar mijn idee wat aandacht maar waren wel lekker. Als curry liefhebbers verheugde we ons op het hoofdgerecht. En die stonden vrij snel op tafel. Maar helaas was het het allemaal net niet, mijn vriendin die juist de meest pittige curry bestelde was vond het vlak en zeker niet pittig. Ik zelf had gele curry met varkensvlees maar die was zo zoet dat ik dacht dat het misschien niet goed was. Onze ober gevraagd en die zei dat dat juist zo hoorde en authentiek was. Ik wilde onze avond niet door laten verpesten en hebben daarna nog erg gezellig verder gegeten. Bij het dessert een dessertwijn van het huis maar daar zaten we eigelijk niet op te wachten. De bediening was wel steeds op tijd en kwam ervaren over. Al met al wel genoten van een heel leuke avond in een mooie deventerse kelder maar hadden misschien net een beetje pech met het eten.
Piet B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Heerlijk gegeten met mijn 4 zussen, vriendelijke bediening met goede eetadviezen. Sfeervol ingericht. Leuke afsluiting van een dagje Deventer.
z3mrunner .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Dit is absoluut een goed restaurant. Keurige ontvangst en zeer attente bediening. De inrichting in een souterrain is verassend maar keurig. We waren verrast door de hoge kwaliteit van het eten. De smaak van de ossenhaas in oestersaus met groeten was heerlijk, evenals de kip met Thaise groeten. Ook fijn om een oosters restaurant aan te treffen waar men wel echte kwaliteitswijn kan aanbieden. We hebben een plezierige avond gehad en het is een ieder aan te raden.
Simone F.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
When east meets west, you get the best!
Als liefhebber van de Thaise keuken, had ik hoge verwachtingen van dit restaurant. De prijzen zijn niet zo laag als in Thailand, maar het eten is elke euro waard. We worden gastvrij ontvangen en kiezen een tafeltje in het voorste gedeelte. De aankleding refereert aan Thailand, maar heeft ook iets Nederlands hips. We hoeven niet lang te wachten op ons gerecht en krijgen van alles ruim voldoende. Mijn man is Aziaat en vraagt of het echt, echt pittig mag, zeg maar pittig voor de Thai zelf. Hier wordt aan voldaan en ook hij smikkelt zijn bord helemaal leeg. Je voelt dat deze mensen weten waar ze mee bezig zijn: de eigenaar is echt gastheer en checkt geregeld of alles naar wens is, zonder dat hij na elke hap aan je tafel staat. En de kok heeft vast veel liefde voor haar vak, zo proeft het. We komen hier zeker vaker terug! Een must-eat als je Deventer bezoekt!!
Martien B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Een fantastische eet-ervaring bij Le Thai Cuisine! Mooi kleinschalig restaurant in een keldertje in Deventer. Hartelijke ontvangst, erg gastvrij. Veel uitleg over het eten en het pittige karakter. Met vervolgens een heerlijk gerecht. Echt een aanrader.
Palde P.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Al diverse keren wezen eten bij dit restaurant. Ken de Thaise keuken uit Thailand zelf maar ook van diverse andere Thaise restaurants in Nederland en Duitsland. Maar dit is buiten Thailand veruit één van de beste ! De koks bewijzen keer op keer dat ze de kunst verstaan om op een zeer hoog niveau de heerlijkste authentieke Thaise gerechten te kunnen bereiden. Daarnaast zijn de sfeer, gastvrijheid, vriendelijke en professionele bediening een verademing. Topzaak. Verdient een hoge plaats in landelijke rankings maar is blijkbaar (onterecht) nog niet ontdekt door de landelijke kerumeesters.
Donato S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2014
Met wat collega's hier gegeten en met 7 van ons gekozen voor het verrassingsmenu. Het begon met een karig voorgerecht van een loempiatje, stukje haas en garnalen in een krokant jasje. Karig maar de smaken die ze moesten hebben die waren goed. Hierna als hoofgerecht een tal van verschillende mooie gerechten. Verschillende cury's, lam, kip, wokgroente. Elk gerecht was stuk voor stuk goed op smaak. De verschillende smaken van de gerechten gaan hand in hand samen en versterkten elkaar. Daarbij werd een heerlijke sauvignon blanc geschonken die mijn zijn fruitige karakter en zurige afdronk de gerechten heerlijke begeleide.
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Omdat mijn eigen inspiratie op restaurant gebied in Deventer onder de maat is, heb ik de hulp van een doorgewinterde buiten-de-deur eter ingezet. Deze gaf drie keuzes, waaronder Le Thai Cuisine. Daar wij niet heel bekend zijn met de Thaise keuken, wilden we dit maar eens proberen. Het restaurant is prachtig, goed gelegen en de ontvangst was erg goed. Een enorm verschil met menig ander restaurant in Deventer.

Het was vol en erg druk. Op zaterdag avond om 19 uur kun je dat ook verwachten. Het voorgerecht was er snel, en was direct al boven verwachting. De eigenaar kwam nog een praatje maken en heeft ons al voor het kiezen van de gerechten uitleg geven over de Thaise keuken, mogelijkheden en geschiedenis. Ook prettig.

Helaas was door de drukte het hoofdgerecht wat later. In plaats van je te laten wachten, kwamen ze direct naar onze tafel toe, met excuses. Dit zorgt direct voor begrip, en we kregen nog een gratis rondje van de zaak als goedmakertje. Perfect.

Het hoofdgerecht was daar en zowaar een nog grotere verrassing dan het voorgerecht! Daarna toch nog maar een klein nagerecht genomen om het af te maken. Het personeel was bekwaam en attent. Ze hadden opgemerkt dat een van onze partij jarig was en die kreeg een klein (mooi) flesje drank mee.

Al met al een top avond gehad en het is een absolute aanrader. Ook voor mensen die de buitenlandse keuken niet zo goed kennen.
Gromit .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2013
Le Thai... Vaak langsgelopen nooit naar binnen gestapt. Binnenstappen is ook wat moeilijk aangezien het restaurant in een kelder zit. Bij binnenkomst loop je meteen tegen een bar aan waar je vriendelijk tewoord wordt gestaan. Het restaurant was redelijk vol maar in een belende ruimte was nog plek. We kozen voor het verrassingsmenu. De "eigenaar" was merkbaar trots op z'n zaak en de kwaliteit van het eten en . .. we werden niet teleurgesteld. Knapperige voorgerechtjes, met eigen gemaakte sausjes (echt goed!) en een drie hoofdgerechten. De gestoomde groeten waren lekker vers en de curry was uitstekend. Het vleesgerecht was voor ons wat scherp maar het is maar wat je gewend bent. Het toetje (diverse soorten ijs en zoete kleefrijst) was niet heel bijzonder. De kleefrijst was zoals ik het in China gegeten heb, beetje raar maar wel lekker. Al met al vind ik dit restaurant een echte aanrader. De 90 euro waren wel besteed (twee verrassingsmenu's, vier drankjes, koffie toe). Tot de volgende keer!
Fokke L.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Naar mijn mening het meest autenthieke Thaise restaurant van Nederland, mede natuurlijk door de Thaise kok(kin)s. Prima bediening, die uitstekende uitleg geeft, indien gevraagd, over elk gerecht. Laat je verrassen het verrassingsdiner! Enne de kelder is niet echt Thais, maar wel sfeervol, mits u een plaatsje hebt aan de straatzijde.
Jenna64 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2013
Vandaag bij Le Thai Cuisine gegeten.

Er is een ruime keuze aan vegetarische gerechten.
De gerechten worden vers bereid en hebben een heerlijk subtiele smaak.

De service is erg goed. Er is veel aandacht voor de gasten zonder dat je daar een opgeprikt gevoel van krijgt.

De eigenaar heeft oog voor detail en heeft de zaak zeer smaakvol ingericht. Het servies (borden en schalen) en het bestek zijn ook erg mooi.

Als ik niet zo ver weg woonde (ruim een uur rijden) zou ik hier heel vaak naar toe gaan.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2013
Dit is echt ons lievelingsrestaurant in Deventer. We hebben er nu denk ik 7x gegeten het afgelopen jaar. Wij zijn zelf in Thailand geweest, dus we weten hoe het eten daar smaakt. De gerechten die ze hier serveren doen je even doen terugdromen naar Thailand. Alles is vers en vakkundig bereid. De bediening is zeer behulpzaam en attent. De inrichting is sfeervol en intiem. Zeer geschikt als je met een groep komt, maar ook romanties met z'n tweeen. Echt een aanrader is voor ons de Tom kha kai vooraf en als hoofdgerecht de Susie Plaa en de Massaman curry.
Leona S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2013
Hier gegeten met mijn man, wij houden allebei wel van pittig en aziatisch eten. We waren hier nog nooit geweest maar wel goede recencies over gelezen dus toch maar eens een keer gereserveerd.

We werden gastvrij ontvangen. Als je binnenkomt lijkt het in eerste intantie niet groot maar je kan nog een heel stuk doorlopen naar achter. Begonnen met verse muntthee (met lekkere chocoladebonbons erbij).

Qua eten kozen we voor het groepsmenu/verrassingsgerecht. We konden aangeven of er dingen waren die we niet lusten of die we juist erg lekker vonden. We zijn niet zo'n van van eend en inktvis dus dat aangegeven. Ook aangegeven dat we op zich wel van pittig houden maar dat pittig bij de thai vaak té pittig is. Advies was dan ook om mild te nemen met los erbij wat extra pepers.

Als voorgerecht kregen we garnaal in tempurabeslag, sate en loempia met 2 verschillende sausjes. Het hoofdgerecht was roergebakken kipfilet met home made zwarte pepersaus, thaise cury met ossenhaas, cashewnoten en zoete aardappel en een thaise salade met mango, pinda, gember en munt. En witte rijst erbij. De losse pepertjes waren goed heet!

Als nagerecht ijs met chocoladecake en slagroom. De service was erg goed en het eten was heerlijk! Een aanrader! We komen hier dan ook zeker een keer terug.
Dini P.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2013
Vrijdagavond weer heerlijk gegeten bij Le Thai. Toch wel één van onze favoriete restaurants in Deventer.
Goede uitleg van het menu en we waren eensgezind: met z'n vijven het verrassingsmenu. Als voorgerecht o.a. een heerlijke lamssaté: heerlijk mals, lekker gekruid: om je vingers bij af te likken.
Als hoofdgerecht overlegd wat we lekker vinden: dus er kwam zalm, garnalen, ossehaas, massamancurry en een heerlijk vleesgerecht met druiven en tomaten. En de salade was dit keer met mango.
Nagerecht erbij, heerlijk!
Goede ontvangst, attente bediening, druk restaurant, maar eten op tijd en bediening blijft rustig en blijft oog houden voor iedere tafel.
We komen snel weer terug.
Fam. Polman
Cathelijne V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2012
Erg goed Thais gegeten. Heerlijke gerechten, met de authentieke smaak zoals ik het ook in Thailand heb geproefd. De meeste restaurants in Deventer waren op deze regenachtige zondagavond bijna leeg, behalve Le Thai Cuisine. Dat vind ik al een goed teken.
Ik was alleen en op mijn verzoek heeft de kok speciaal voor mij twee kleine hoofdgerechten gemaakt. De bediening was ook erg aardig.
Mooie locatie in de gewelvenkelder.
Nicolette P.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2012
Afgelopen vrijdag heb ik her gegeten met mijn familie. We hebben heerlijk gegeten. We hadden een verrassingsmenu waarbij de ene helft vis had en de andere vlees. Bediening was super aardig en de lokatie is echt geweldig. Als ik weer eens in deventer ben ga ik zeker weer langs.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2012
Restaurant met een echte thaise kokkin die heerlijk authentiek thais kookt.
Gezellige knusse kelder goede sfeer.
Een aanrader!