Le Souq

7,1
6,8
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Best aardig om meer 'binnen' in De Markthal te eten dan in de hal zelf. Echt gezellig kun je het niet noemen maar voor het eten ben je wel op het juiste adres. Het is een soort snelbuffet-achtig restaurant waar de gerechten in het zicht worden klaargemaakt. Waarschijnlijk voor vegetariërs een goede locatie. Wij hebben er prima een soort van schotel gegeten. Voor een avondje uit eten ga je hier niet naar toe.
Kok-o-vin .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Hier een heerlijke schotel gegeten met aubergine gegrild, tabouleh die lekker gerookt was, mooie pasteitjes, smakelijke lebneh, romige hummes.
Verder een gezellig hardwerkend enthousiast familiebedrijf .
Prijzen zijn ook familiair, aanrader in de mooie voedselhal van Rotterdam
Birgit M.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Regelmatig ga ik langs le souq in de markthal voor het heerlijke vegetarische broodje libanees! Verder zijn de zelfgemaakte mocktails/limonades ook superlekker! Het eten is dus echt top! Verder vriendelijk personeel en een leuke plek om even tussendoor wat te eten voor een niet al te dure prijs :)
Jaclyn R.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Le Souq is een leuke plek in de Markthal van Rotterdam die snel de aandacht trekt met leuke hapjes. Het is leuk ingericht en je kunt er terecht voor een hoofdgerecht, hapjes of een broodje. Gisteravond heb ik hier voor de tweede keer gegeten, maar de ervaring was erg anders. Het eten was iets minder goed bereid en de bediening was waardeloos. We bestelden kleine hapjes als voorgerecht, twee hoofdgerechten en wat hummus, dat moest allemaal binnen want 'ze bedienden niet meer buiten'. Alles werd tegelijkertijd bezorgd op ons kleine 2 persoonstafeltje. Als reactie zeiden ze "Jullie hadden zeker gedacht dat jullie het voorgerecht eerst zouden krijgen?". We zeiden dat dat meestal het geval is met een voorgerecht, maar ze boden geen verontschuldigingen aan en lieten het eten allemaal staan. Na vijf minuten hadden we geen bestek. Toen we dit aangaven, wees de serveerster naar boven en zei dat we dat uit de bestekbak konden vissen. Toen we vroegen of ze dit dan even wilde doen, vertrok ze met een grote zucht. Pinnen was niet mogelijk, alles moest contact afgerekend worden en ze gaven geen tips waar we anders hadden kunnen pinnen. Meest waardeloze bediening die ik in tijden heb gezien, past beter bij een fast food concept. Heel zonde want het heeft de potentie om een heel leuk restaurant te zijn.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Le Souq is een gezellig en betaalbaar restaurantje middenin de dure Markthal. Op het terras zijn fijne zitplekken gecreëerd en de lichtblauwe parasolletjes die hier staan, steken grappig af tegen de geschilderde hemel van de Markthal. Het personeel is ontspannen en vriendelijk. Je kunt hier allerlei traditionele gerechten uit het Midden Oosten eten, de meeste komen uit Libanon. Ik koos de dagsoep, wat dit keer de voedzame Harira soep bleek te zijn. Het is een Marokkaanse soep die, vanwege het hoge gehalte aan vitamines, vaak gegeten wordt tijdens het verbreken van het vasten. Ik vond het lekker, vooral in combinatie met het brood. Bijzonder om eens geproefd te hebben!
Patteflet .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Wij zijn eerder bij Le Souq in de Markthal geweest en lekker gegeten. Vooral de pannenkoekjes gevuld met kip en groeten..heerlijk. Deze keer een variatie van hapjes besteld. Dat viel erg tegen. Flauw en droog. Niet voor herhaling vatbaar. Ook wist het personeellid dat ons hielp niet goed wat er in de hapjes zat. Volgende keer beter.
J T.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Tijdens ons bezoekje aan de Markthal bij Le Souq gegeten. We namen plaats boven op het terras, je moet wel zelf naar binnen om je bestelling te plaatsen. De muntthee was net iets te zoet van smaak, je moet er maar van houden. We hebben verschillende mezze's geproefd en een wrap met vlees gedeeld. Wij vonden het niet heel bijzonder. Wel leuke locatie om vanaf boven uit te kijken op de markthal.
Restaurant1965 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
de hamburger die ik besteld heb is droog en heeft geen smaak, de inhoud van de deeg van de moqabilaat is bevroren , ik moest heel lang wachten op mijn eten, het eten is duur gezien prijs- kwaliteitverhouding
Sienna1505 .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Na een bezoekje te hebben gebracht aan le souq delfshaven ben ik ook eens naar lesouq in de markthal geweest vandaag.
Het was erg druk maar werd al meteen wegwijs gemaakt door het vriendelijke personeel.
Ik had niet veel honger maar nadat ik alle lekkere hapjes zag toch maar een mix van verschillende dingen genomen. Mijn man had een soort van libanese wrap met kip genomen en ik een amsuse (bord met een mix van een beetje alles) .
Als drankje had ik een mango mint sapje en mijn man een limonade mint.
Alles was super smaakvol. Kan me dan ook niet vinden in de recensies hieronder. De bediening was zeer behulpzaam en heeft alles goed uitgelegd. Het menu verschilt wel met het menu van delfshaven wat opzich geen probleem is maar ik had bv erg trek in een peterselie salade die in delfshaven op het menu staat en markthal dan mist.
Al met al een super ervaring. Ga vooral zo door !.
Enige minpunt die ik wel moet melden er is geen toilet . Gelukkig was personeel zo vriendelijk dat ik in de keuken mijn handen mocht wassen! .
Semmiesean .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Vandaag vanuit Brabant een dagje Rotterdam ingepland. We zijn begonnen met het centrum om zo te eindigen in de Markthal. Na een lange dag shoppen besloten om daar iets te gaan eten en ons oog viel op lesouq. Bij binnenkomst zagen we dat het erg druk was en er gingen net wat mensen weg dus gelukkig hadden we meteen een tafel tot onze beschikking. Het duurde niet lang of iemand kwam meteen de tafel afruimen en schoonmaken. We wouden meteen wat bestellen maar er werdt ons verteld dat je boven moet bestellen. Eenmaal boven bestelde we 2 hamburger schotels 1 libanees plat brood 1 vlees salade en een mix van hapjes. Iets verderop konden we de drankjes bestellen ook die waren allemaal even spannend . Het eten duurde even voor het aan tafel gebracht werd maar was meeeer dan het wachten waard. Alles was even lekker we hebben met zn allen letterlijk het bord zowat schoon terug gegeven. Als dit de smaak van het midden oosten moet voorstellen dan zijn ze met vlag en wipel geslaagd!!!!. Personeel was vriendelijk en behulpzaam. Wou ook graag de libanese koekjes en baklava nog op maar ik zat echt te vol. Heb dan ook een lading meegenomen mee naar huis waar ik morgen van ga smullen! Het is jammer dat ik zo ver weg woon anders zou ik hier denk ik elke week zitten. ! Ga vooral zo door. En als we weer eens in Rotterdam komen dan hebben we nu een vast eet adresje!
Kizi .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Vandaag bij Le Souq Markthal geweest dat hadden we de medewerker beloofd van De andere locatie in Delfshaven, wij vonden dat de smaak inderdaad hetzelfde is vooral de gebruikte kruiden, het was heerlijk vooral de Libaneese brood met kip echt super, leuk sfeer en de medewerkers zijn vriendelijk en gastvrij
Hapsnap31 .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Eten was zwaar teleurstellend, salade en bijgerechtjes waren prima maar veel te doorbakken vlees waar het vet vanaf droop.
Personeel heeft niks uitgelegd mbt het menu, drankjes mogelijkheden e.d. Tevens moest de helft van de groep 15 min op hun eten wachten terwijl dat van de rest koud stond te worden.
Het pand is mooi maar er blijft erg veel rook hangen (mensen met wie ik was gingen ook eerder weg hierdoor). Erg jammer voor een restaurant op zo een mooie plek.
Anouk .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Le Souq is gevestigd in de Markthal in Rotterdam, dus met het decor en setting zit het wel goed. Er is zelfs een terras waarbij je je kunt vergapen aan de kunst die zich boven je bevindt (het dak van de Markthal). Na een middagje winkelen hebben we hier even iets gedronken. Een kopje Marokkaanse thee en een heerlijk verfrissende limoen limonade. Voor de kleine trek biedt Le Souq allerlei heerlijk koekjes. Wij hebben de dadelkoekjes en baklava geproefd, beide super. Leuke tent, net weer even iets anders dan een gemiddeld restaurant. Als we in de buurt zijn, gaan we ook zeker nog eens langs voor een diner.
Raoul B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Op basis van de positieve recensies gaan eten bij Le Souq in Delfshaven. Het viel niet mee, integendeel, het viel erg tegen.

Allereerst: Le Souq is alcoholvrij, daar is best mee te leven, maar het zou beter zijn om dat van tevoren geweten te hebben in plaats van bij het bestellen. Net zoiets als zin hebben in een lekker stuk vlees om erachter te komen dat je in een vegetarisch restaurant terecht bent gekomen.

Gekozen voor een selectie van mezze. Op aanraden van de serveerster nog een aantal mezze's vervangen. De mezze's waren niet vers, en erg vlak van smaak. Niet de mezze's die we gewend zijn van een specialiteitenrestaurant.

De adviezen van de serveerster waren nog het meest tegenvallend: pasteitjes met veel deeg, maar weinig smaak. Kibbe, melige ballen, ook niet bijzonder gekruid. Jammer als je gasten iets adviseert dat het totaal niet aan de verwachtingen voldoet.

De serveerster kwam elke paar minuten informeren of het smaakte, niet dus, maar uit beleefdheid hebben we neutraal geantwoord. Daarnaast vroeg ze telkens of ze glazen mocht meenemen die nog niet leeggedronken waren. Volkomen onduidelijk waarom, maar ontspannen was het niet.

Genoeg te verbeteren aan deze pas geopende zaak. Ons zien ze er in elk geval voorlopig niet terug.

Sofia F.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2015
Super lekker gegeten. Ook wij hadden een mix van voorgerecht en een burger.
Echt zo'n burger eet je nergens zo lekker !!!!
Binnenkort gaan we naar le souq in het historische delfshaven. Le souq heeft ee een vaste klant bij!!!
Bediening was ook Top ga zo door!
Leny S.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
geluncht bij Le Souq, het duurde even tot we er achter waren dat je binnen/boven moest bestellen. wij hadden een selectie van de gerechten, op de rekening stond Muqabillaat 3 porties 4x.
lekker .
Sabbiejj .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Vandaag bij Le Souq in de markthal gegeten, op het buitenterras. We hadden de mix van voorgerechten. Heerlijk, precies genoeg zonder vol te zitten. Bediening Is behulpzaam en aardig. Toptent!
Nellos .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
De burger was zwaar aangebrand, in de herkansing was de burger nog steeds erg doorbakken en de erbij geserveerde frites niet gaar en slap. Jammer, ambiance in de Markthal is leuk
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Gelegen in de Markthal en daarom al een attractie op zich. Wij aten op het 'buiten'-terras, waar je heerlijk uitzicht hebt over de markthal. Hier al meermalen gegeten en elke keer genoten. Je bestelt binnen aan een soort bar wat je wilt eten, rekent af en neemt plaats. Een vriendelijke medewerker brengt vervolgens je eten. Wij namen een Libanees broodje met mezze: heerlijk gekruide wrap met kip en groente met daarbij 3 lekkere dips. Daarnaast een Libanese hamburger: een mooi sappige burger op een prima broodje. 2 hamburgerschotels, 1 libanees broodje en 3 frisdrank kostte ons 32 euro.